Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Алегоричне значення образів “Пісні про Буревісника”
Алегоричне значення образів “Пісні про Буревісника”
Максим Горький писав, що “найстрашніші люди – це ті, що не знають, чого хочуть, а тому необхідно мобілізувати всю нашу волю, аби чітко усвідомити власні бажання”. Герої романтичних творів письменника чітко усвідомлюють своє покликання. У центрі цих творів стоять горді, волелюбні натури, свідомі своєї місії на землі, – Данко, Сокіл, Буревісник. Ці герої живуть поза цивілізацією, їхню самовідданість, сміливість, готовність на самопожертву письменник піднімає до абсолюту.
Герой “Пісні про Буревісника” – гордий безстрашний
У багатьох романтичних творах М. Горький протиставляє силу і слабкість, ідеал і реальність. Сила – це ідеал. Сильний, мужній герой Горького іде на подвиг заради інших людей, заради своєї ідеї. Слабкий – уособлює у собі реальність. Він тихо сидить собі у затишку і чекає, чим закінчиться боротьба, яку ведуть сильні особистості. Слабких значно більше, аніж сильних: пінгвін, чайки, гагари. І над усіма ними гордо лине Буревісник,
Буревісник знає, що чорні хмари не сховають сонця, пройде буря – і воно знову заясніє над морським простором. Так хай же скоріше вдарить буря!
Максим Горький написав “Пісню про Буревісника” на початку XX століття. Своїм пророчим чуттям геніального митця він відчував, що над світом купчаться хмари, і з молодечим запалом кликав бурю, яка змінить життя, оновить все навкруги. Але навіть його фантазії не вистачило для передбачення усіх тих нещасть для країни, для людства, що принесе з собою довгоочікувана буря – революція. І першими гинули найсміливіші, найталановитіші буревісники революції.
Тисячі юних сердець запалила “Пісня про Буревісника”. Нікому не хотілося відчувати себе скиглячою чайкою, полохливою гагарою і тим більше жирним пінгвіном. Алегорія у творі настільки прозора, що не викликає жодних сумнівів і однозначних трактувань. На таких творах виховувалася революційна молодь, для якої дуже скоро світ розділиться на “своїх” і ворогів.
У бурі, яку накликали буревісники, загинули мільйони невинних.
Кожен із нас повинен бути відповідальним за свої слова. І мені здається, що Максим Горький на схилі літ зрозумів це й гірко пожалів, що в молодості так необачно висловив свої бажання.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Пісня про Буревісника – пам’ятка доби російських революцій Пісня про Буревісника – пам’ятка доби російських революцій “Пісня про Буревісника” – це один із найвідоміших творів Максима Горького. Написаний на злобу дня свого часу – початку XX століття – він в алегоричній формі містив заклик до боротьби, до дії. Зважаючи на те, якими були наслідки революційної бурі, що її кликав Буревісник, твір почали сприймати […]...
- Пісня про Буревісника Максима Горького – пам’ятка доби російських революцій, її вплив на настрої сучасників Пісня про Буревісника Максима Горького – пам’ятка доби російських революцій, її вплив на настрої сучасників В історії було чимало переломних моментів, але початок ХХ сторіччя був особливим навіть серед них. Його можна назвати добою не-однорідності розвитку цивілізації, зіткненням культурних епох, що вже потім вилилися в політичні катаклізми. Ламалися традиції, як звичаєві в багатьох країнах, так […]...
- Відповідь на контрольне питання До ранньої творчості Максима Горького Які художні засоби використовує Горький у “Пісні про Буревісника” і в “Пісні про Сокола” для розкриття своєї основної думки? Основним художнім засобом тут є алегорія, що використана для створення символічних образів Сокола, Вужа, Буревісника й інших птахів, що по-різному сприймають наближення бурі (вона в Горького символізує революцію). Крім того, важливу роль відіграють протиставлення: Сокола й […]...
- Неоромантизм ранніх творів Максима Горького Мечтать – это не значит жить. Нужны подвиги, подвиги! Максим Горький Неоромантизм ранньої творчості Максима Горького був зумовлений життям і творчими пошуками молодого письменника. У період наростання революційного руху потрібно було сказати нове, героїчне слово, тому потрібний був новий герой у літературі. Герої революційно-романтичних творів Максима Горького – “Макар Чудра”, “Стара Ізергіль”, “Пісня про Сокола”, […]...
- Максим козак Залізняк скорочено – Історичні пісні Максим козак Залізняк, Козак з Запорожжя. Як поїхав на Вкраїну, Як пишная рожа! Зібрав війська сорок тисяч В місті Жаботині. Обступили город Умань В обідній годині. Обступили город Умань, Покопали шанці Та вдарили з семи гармат У середу вранці. Та вдарили з семи гармат У середу вранці, Накидали за годину Панів повні шанці… Отак Максим […]...
- Печорін – “молодший брат Онєгіна” (зіставлення образів за творами О. Пушкіна і М. Лермонтова) I. “Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова – перший реалістичний психологічний роман, написаний прозою (розкриття “історії душі людської” – головне завдання автора; звернення особливої уваги на розкриття складного, суперечливого характеру головного героя роману). II. Печорін – “молодший брат Онєгіна”. 1. У чому схожість між Печоріним і Онєгіним? (обидва – представники вищого світського товариства; чимало спільного […]...
- Значення дружби в житті юних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля” Дружба – найцінніший скарб. Вона необхідна для кожного з людей, адже ніхто не побажає собі життя без друзів. Недарма кажуть, що людина без друзів – що дерево без коріння. Т, безумовно, велике значення дружба мала для юних героїв твору В. Короленка “Діти підземелля”. Вася, Валек та Маруся належали до різних суспільних кіл. Але всі вони […]...
- Символіка образів у поезіях Г. Аполлінера Вільгельм Аполлінарій Костровицький, відомий французький поет, був пристрасним шанувальником творчості поетів-романтиків – Вердена, Рембо, Малларме. Його перші літературні спроби – це поєднання романтики і символізму, а теми віршів перегукуються з темами німецьких народних пісень, якими він захопився в ранній молодості. Але життя – суворий учитель. Гійом Аполлінер залишається без засобів і веде напівголодне існування серед […]...
- Значення творчості Есхіла для розвитку драматургії Виникнення давньогрецького театру пов’язане з обрядовими святами на честь богів-покровителів родючості: Деметри, її дочки Кори й Діоніса. Культ Діоніса, покровителя вина й виноробства, широко поширюється в VII-VI ст. до н. е. Свята Діоніса відзначалися чотири рази на рік (грудень, січень, лютий, березень). Велика юрба людей ходила з музикою, піснями, уславлюючи Діоніса. Співали також танцюристи, одягнені […]...
- Пісні Марусі Чурай (Засвіт встали козаченьки) скорочено – Історичні пісні Засвіт встали козаченьки В похід з полуночі, Заплакала Марусенька Свої ясні очі. Не плач, не плач, Марусенько, Не плач, не журися Та за свого миленького Богу помолися. Стоїть місяць над горою. Та сонця немає, Мати сина в доріженьку Слізно проводжає. – Прощай, милий мій синочку, Та не забувайся, Чрез чотири неділеньки Додому вертайся! – Ой […]...
- Пісні Марусі Чурай (Ой не ходи, Грицю) скорочено – Історичні пісні Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці, Бо на вечорницях дівки чарівниці. Котра дівчина чари добре знала, Вона ж того Гриця та й причарувала. Інша дівчина чорнобривая. Та чарівниченька справедливая. У неділю рано зіллячко копала, А у понеділок переполоскала. Як прийшов вівторок – зілля ізварила, У середу рано Гриця отруїла. Надвечір в четвер Гриценько […]...
- Значення образу Платона Каратаєва в романі Л. Толстого “Війна і мир” Значення образу Платона Каратаєва в романі Л. Толстого “Війна і мир” Уже назва роману сповіщає про те, що в ньому будуть змальовані протилежні за характером люди і причини їхніх вчинків. Справді, протиставлені Наполеон і Кутузов, життя і смерть… Проте геніальність Толстого у сполучнику “і”, який з’єднує протилежне, бо лише у єдності двох протилежних рис людини […]...
- Краса і велич української пісні (за твором М. Рильського “Пісні”) Краса і велич української пісні (за твором М. Рильського “Пісні”) I. Цілюща сила пісні. (Гарна пісня поліпшує настрій, надає впевненості, віри в себе.) II. Пісні – це наше життя. (Історичне минуле, трудові дні, кохання.) III. Пісня єднає народи. (Треба поважати пісенну творчість інших народів, бо у тих піснях – історія та дума народу.) IV. Погляд […]...
- Любов до народної пісні в поезії М. Рильського “Пісні” Лірика Максима Рильського зросла на благодатному грунті народної творчості, зокрема, піснях. Поезії майстра слова підкорюють щирістю й добритою, любов’ю до надбань рідного народу. Вірш “Пісні” – гімн талановитому українському народу – створювачу надзвичайного скарбу, я кий чарує й полонить, хвилює й закликає. М. Рильський називає пісні цілющими травами, “в них юність виникає друга, висока світиться […]...
- Значення творчості А. Ахматової для світової літератури Реферат на тему: “Значення творчості А. Ахматової Для світової літератури” АННА АХМАТОВА (1889-1966) – російська поетеса, що її творчість узагальнила шлях, пройдений російською культурою від “Срібної доби” до періоду хрущовської “відлиги”. Дебютувавши у межах акмеїстичної течії, А. Ахматова упродовж своєї мистецької еволюції сягнула вершин модерністської лірики. На долю А. Ахматової у російській літературі випала особлива […]...
- Символіка образів у п’єсі М. Метерлінка “Синій птах” Усі казкові, незвичайні події відбуваються у дитинстві і, як правило, на свята. Потім казка приходить і до дорослих, звичайно, до тих, хто на це заслуговує, сприймається як реальність, і її закони стають символами. Так само відбувається у п’єсі бельгійського драматурга кінця XIX-початку XX століття М. Метерлінка “Синій птах”. У різдвяну ніч до бідної хатинки, де […]...
- Неоціненне значення людської особистості у творах В. Винниченка Як письменник-гуманіст В. Винниченко глибоко вірив, що в людині, в суспільстві завжди переможе добро, правда, щастя. Ідея людського щастя, неоціненного значення людської особистості проймає всю його творчість. Письменник умів зобразити людські страждання, оголити душевні рани, розкрити таємні нестерпні муки людини й бачити такі глибини трагедій і катастроф, яких наша література ще не знала. Візьмемо для […]...
- Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни Я не в Онєгіна закохалася, а в Онєгіна й у Тетяну (і, мабуть, у Тетяну трохи більше), у них обох разом, у любов. М. Цвєтаєва Хоча роман Пушкіна названо “Євгеній Онєгін”, образ Тетяни Ларіної не менш важливий і цікавий, аніж образ Онєгіна. А якщо говорити про ставлення до героїв […]...
- Гра слів та багатозначність образів танки Такубоку Гра слів та багатозначність образів танки Такубоку Ісікава Такубоку (1885-1912) – один із найулюбленіших поетів Японії. Багато його віршів стали народними піснями. Таке визнання – велика честь для будь-якого поета. Такубоку прожив лише двадцять шість років і залишився в пам’яті людей юнаком. Його літературна спадщина налічує багато томів: збірки віршів, романи, критичні та публіцистичні статті, […]...
- Філософсько-символічне значення повісті Ернеста Хемінгуея “Старий і море” ХЕМІНГУЕЙ ЕРНЕСТ МІЛЛЕР (1899-1961) Американський письменник, лауреат Нобелівської премії (1954). Творчий шлях розпочинав як кореспондент газети, коментатор спортивних, а згодом – політичних новин. Життя насичене яскравими подіями, був знайомий з багатьма відомими людьми свого часу – політиками, письменниками, матадорами… Його за сміливість і безстрашність називали “людиною ризику”. Письменник побував на п’яти війнах, неодноразово потрапляв в […]...
- Значення творчості Рея Бредбері На початку XX ст. неабиякої популярності набула так звана фантастична література. У ті часи, коли наука тісно переплелася з людським життям, фантастичні твори стали вкрай необхідними читачам. Людство прагнуло чогось нового, незвичайного. А письменники-фантасти намагалися повністю відповідати смакам читача. Одним із таких письменників був Рей Дуглас Бредбері, американець за походженням. Недарма його називали “фантастом номер […]...
- Світове значення Мольєра Світове значення Мольєра Мольєр підніс жанр комедії, розроблений Шекспіром та іншими поетами Відродження, на нову висоту. Він показує вже не дивовижні пригоди та неймовірні випадки із втручанням долі чи випадковості, як це робив Шекспір. На відміну від Шекспіра Мольєрова комедія сатирична. У Мольєра мотиви поведінки обумовлені певним становищем людини в суспільстві. Дехто прагне якнайкраще влаштуватися […]...
- Пісня про Роланда – сюжетно-фабульна організація системи образів Реферат на тему: “Пісня про Роланда” сюжетно-фабульна організація системи образів “Пісня про Роланда” є першим воістину національним шедевром французького мистецтва. Вона височить… серед пам`яток нашої літератури подібно до високої й могутньої арки, можливо, трохи й вузької, але грандіозної, під якою ми не можемо пройти без здивування, пошани й гордості. “Пісня про Роланда” – одна з […]...
- Ебінізер Скрудж головний герой “Різдвяної пісні у прозі” Ч. Діккенса Один із найвідоміших англійських письменників XIX ст. Ч. Діккенс із співчуттям ставився до бідних людей. Своїми творами він сподівався звернути увагу багатих на несправедливість, яка існує в суспільстві, та перевиховати їх. Цій темі присвячена його повість “Різдвяна пісня у прозі”. Головний герой твору – власник торгової спілки “Скрудж і Марлей” Скрудж. Це була дуже скупа […]...
- Трансформація біблійних образів у містерії Івана Огієнка “Каїн і Авель”. Курсова робота Трансформація біблійних образів у містерії Івана Огієнка “Каїн і Авель” (Курсова робота) ЗМІСТ Вступ… … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … … 3 Основна частина… … … … … … … … … … … … … … … […]...
- Порівняльна характеристика образів Хіггінса і Пікерінга за п’єсою Бернарда Шоу “Пігмаліон” Порівняльна характеристика образів Хіггінса і Пікерінга за п’єсою Бернарда Шоу “Пігмаліон” У 80-ті роки XІX століття Бернард Шоу починає боротися за новий театр, який у ті роки переживав кризу. Шоу свідомо відмовляється від принципів “добре зробленої” драми і широко користується парадоксом як одним із визначальних мистецьких прийомів. Наприклад, у п’єсі “Пігмаліон” драматург показує божевілля і […]...
- Значення давньогрецької міфології для світової культури Значення давньогрецької міфології для світової культури У прадавні часи навкруги теплого й привітного Середземного моря склалися три культури. Одна була похмура і таємнича. Тамтешні люди не стільки жили, скільки готувалися до смерті. При житті будували собі посмертні оселі. Багаті володари створили для цього піраміди. Друга була страшна й кривава. Заради її богів приносили людські жертви. […]...
- Значення творчості Д. Павличка у розвитку української лірики (3 варіант) “Поезія – це мова молодих”, – писав колись Дмитро Павличко. І такий погляд на поезію як на поклик саме молодої душі він знову і знову підтверджує своєю творчістю. Його поетичне слово завжди радує читача, відкриває перед ним таємничо-простий світ людських взаємовідносин, почуттів, взагалі життя. Павличкові вдається відбудувати свій власний світ, де завжди є місце для […]...
- Неможливість однолінійної оцінки жіночих образів Т. Шевченка Неможливість однолінійної оцінки жіночих образів Т. Шевченка Для Т. Шевченка нещаслива доля жінки-кріпачки була не лише суспільною, а й особистою трагедією. Його матір ще “молодую у могилу нужда та праця положила”, рідні сестри поневірялися на панщині. “Нещасний в особистому житті, Шевченко найвищу і найчистішу красу світу бачив у жінці, в матері”, – стверджував Максим Рильський. […]...
- Незвичайний дивосвіт образів І. Драча (“Балада про соняшник”) (3 варіант) Творчість Івана Драча – це світ мальовничий і незвичайний, це розкутість творчої думки, нетрадиційність поетичної форми, стилю. Його вірші – де своєрідний метафоричний спосіб мислення, уміння опоетизовувати поняття і явища, які раніше перебували за межами мистецької краси. Іван Драч увійшов в українську літературу темно-синьою книжечкою, на обкладинці якої хлопчик і соняшник, піднявши свої голови, дивилися […]...
- Краса поетичних образів у віршах В. Сосюри Коли я читаю вірші В. Сосюри, моє серце сповнює невимовно прекрасне відчуття. Чарівні образи один за одним виникають в уяві, дивують своєю ніжністю, поетичністю. Вражає своїм ліризмом образ України навесні, сповнює душу ніжністю і любов’ю. “На гіллі рясному цвіт немов сніжинки”, “у росі фіалки”, “ріки у тумані” – усі ці деталі створюють прекрасну картину весняного […]...
- Світове значення Мольєра. Творча робота Творча робота Світове значення Мольєра Мольєр підніс жанр комедії, розроблений Шекспіром та іншими поетами Відродження, на нову висоту. Він показує вже не дивовижні пригоди та неймовірні випадки із втручанням долі чи випадковості, як це робив Шекспір. На відміну від Шекспіра Мольєрові комедія сатирична. У Мольєра мотиви поведінки обумовлені певним становищем людини в суспільстві. Дехто прагне […]...
- Символічний зв’язок образів п’єси Чехова “Вишневий сад” з різними часовими шарами Символічний зв’язок образів п’єси Чехова “Вишневий сад” з різними часовими шарами “Вишневий сад” була останньою і, можна сказати, підсумковою п’єсою Чехова. Він написав її незадовго до смерті, 1904 року, на переломному стику епох, коли передчуття змін в суспільстві було особливо помітним. Напередодні соціального вибуху він, як творча людина, не міг не відчувати загального настрою, непевність […]...
- Новаторство Ібсена-драматурга. Його значення у світовій літературі П’єса Г. Ібсена “Нора” (“Ляльковий будинок”) викликала бурхливі суперечки в суспільстві, подекуди у вітальнях навіть вивішували об’яву: “Просимо не говорити про “Ляльковий будинок”. Власне, нова драма почалася зі слів головної героїні Ібсена, які були сказані чоловікові Хельмеру: “Нам з тобою є про що поговорити”. Ібсен створив своєрідний жанр п’єси-дискусії, де для персонажів головним стає не […]...
- Незвичайний дивосвіт образів І. Драча (“Балада про соняшник”) (2 варіант) Та не в дивацтві суть – а в здивуванні, У вмінні всюди диво світу світлом Осяяти: потужним світлом серця. І. Драч “Люблю повертати людину очима до сонця. Спочатку поболюють очі, зате як поліпшується зір! Світ стає дорожчим, ріднішим, відчутнішим. Люблю повертати очима до сонця мистецтва. На небі життя побачив його зразу, почав розуміти тільки недавно”, […]...
- Місце і значення творчості Олеся Гончара в сучасній українській літературі (2 варіант) Є в літературі такі імена, без яких не можна уявити саму літературу. Так неможливо уявити українську літературу без фундаментальної постаті Олеся Гончара, письменника високої совісті, глибокого життєвого досвіду, художньої майстерності. Незаперечним стало те, що в літературі XX століття письменник посідає почесне місце класика, людини, що створила справжні шедеври реалістичної прози. Найвидатнішими творами Олеся Гончара стали […]...
- Символічний зв’язок образів п’єси Антона Чехова “Вишневий сад” з різними часовими верствами Символічний зв’язок образів п’єси Антона Чехова “Вишневий сад” з різними часовими верствами “Вишневий сад” була останньою і, можна сказати, підсумковою п’єсою Антона Чехова. Він написав її незадовго до смерті, 1904 року, на переломному стику епох, коли передчуття змін в суспільстві було особливо помітним. Напередодні соціального вибуху він як творча людина, не міг не відчувати загального […]...
- Незвичайний дивосвіт образів І. Драча (“Балада про соняшник”) (1 варіант) Іван Драч – помітна постать на зоряному небосхилі видатних діячів України. За три десятиріччя літературної діяльності він видав кільканадцять збірок поезій, перекладів, кіноповістей, літературно-критичних розвідок. Його твори виходили в перекладах багатьма мовами світу. Творчість Івана Драча показує потяг поета до зображення здобутків людства, осягнення літературних, культурних і мистецьких надбань рідного народу, а отже, характеризується різноманітністю […]...
- Сон Тетяни і його значення в романі О. Пушкіна “Євгеній Онєгін” Сон Тетяни і його значення в романі О. Пушкіна “Євгеній Онєгін” И снится чудный сон Татьяне… О. Пушкін П’ята глава роману “Євгеній Онєгін” починається неквапливим описом настання запізнілої зими: Зимы ждала, ждала природа. Снег выпал только в январе На третье в ночь. Очима Тетяни ми бачимо “уранці побілілий двір, куртини, дахи і паркан, на склі […]...
- Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) А. Чехов (1860-1908) – один із найвидатніших письменників Росії був блискучим майстром коротких оповідань, які вирізнялися глибиною та художньою силою. Неабияку роль у розкритті характерів чеховських героїв, таких неповторних у своїй індивідуальності, відіграє художня деталь. В оповіданні “Хамелеон” поліцейський наглядач […]...
Сімейне щастя хельмерів не склалося.