Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Мефістофель – супутник Фауста (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
Мефістофель – супутник Фауста (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
Мефістофель – супутник Фауста (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
Колись ми починаємо замислюватися над важким філософським запитанням: а що ж найстрашніше для людини як особистості? І раптом, перебравши всі людські жахливі події: і старіння, і хвороби, і бідність, і втрати, і зради – дійдемо до розуміння: це – спокій. Спокій – це не тільки коли опускаються руки і наступає втома від довгої, марної, непосильної боротьби, а ще й зупинка від повного задоволення, закінчення існування як діючої натури.
Щоб світ не стояв на одному місці,
У такому разі він постає перед нами не ворогом, навіть не супротивником Господа, а в чомусь помічником. Доказом тому є їхня дружня бесіда, повага одне до одного.
Правда, Мефістофель бажав передати Фаусту своє презирство до людського роду, вміння бачити тільки людські вади. Тому він допоміг спокусити Маргариту, вбити брата дівчини, вивів Фауста з Маргаритиної в’язниці, так і не врятувавши дівчину. Мефістофель хотів, щоб Фауст жив тільки для себе, незважаючи на інших, прагнучи тільки власного задоволення.
Тут дуже важко провести межу між Добром і Злом, визначивши суто темні та світлі сили. Мабуть, вони просто не існують окремо, а співіснують, не тільки відтіняючи, а й у чомусь доповнюючи одне одного. Мефістофель супроводжує Фауста й допомагає йому на шляху в пошуках істини, у пошуках самого себе, але невпинність, творча натура героя потрібна саме Богові, саме це визначає безсмертну душу. Мефістофелю ж може дістатися тільки статична оболонка людини, що перестала бути особистістю. Отак, розділяючи людей на тих, що живуть, і тих, що існують, Господь і Мефістофель роблять, допомагаючи одне одному, спільну справу, ще раз підтверджуючи, що “Спочатку було Діло”.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Роль Мефістофеля в духовних шуканнях Фауста (За трагедією Гете “Фауст”) Йоганн Вольфган Гете вважається основоположником німецької літератури нового часу. Ця всебічно обдарована людина залишила помітний слід у світовій літературі і науці. Творчість Гете є гідним віддзеркаленням найважливіших тенденцій і протиріч тієї епохи. Трагедія “Фауст” є підсумковим твором Гете, в якому автор виклав свої думки щодо сенсу людського життя. “Фауст” – це пристрасне уславлення потягу людства […]...
- Протистояння Фауста і Мефістофеля (за трагедією Й. Гете “Фауст”) Протистояння Фауста і Мефістофеля (за трагедією Й. Гете “Фауст”) У основу твору “Фауст” покладено народну книжку про Фауста, що з’явилася у XVI столітті. До цього сюжету неодноразово зверталися й раніше (Марло, Відман та інші), але тільки Гете створив новаторський за формою й духом твір. Над “Фаустом” митець працював фактично впродовж усього життя. Близько 1773 року […]...
- Шлях спокус і шлях падіння доктора Фауста до утвердження найвищого ідеалу (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”) Трагедія Гете “Фауст” є вершиною його творчості і одним з найвидатніших творів світової літератури. Понад двадцять років працював Гете над своїм твором, вклавши в нього всі досягнення світової філософської думки того часу і, звичайно, свій неперевершений талант поета і драматурга, мислителя і просвітника. Зав’язка трагедії відбувається на небесах, де Господь, архангели і Мефістофель ведуть бесіду […]...
- Суть протистояння Фауста і Мефістофеля у трагедії Й. В. Гете “Фауст” Творчість Йоганна Вольфганга Гете – найвище досягнення світової літератури Просвітництва, своєрідний підсумок усього, що було створено “віком розуму”, а “Фауст” – найвище досягнення самого письменника. Його часто називають поетичним заповітом письменника людству. В основу сюжету покладено старовинну легенду про вченого, що уклав угоду з дияволом, але Гете суттєво переробляє сюжет, ставить питання, актуальні для його […]...
- Роль Мефістофеля у пошуках сенсу буття Фаустом (за трагедією Йоганна Гете “Фауст”) I. Йоганн Вольфганг Гете – мислитель і вчений, основоположник німецької літератури (відображав найважливіші тенденції і протиріччя епохи). II. Трагедія “Фауст” – підсумковий філософський твір (сенс життя – у діяннях в ім’я людини). 1. Сенс людського буття (суперечка Бога з Мефістофелем про гідність людини, яка закінчується згодою Господа на експеримент з доктором Фаустом). 2. Оптимістичний погляд […]...
- Боротьба добра і зла в трагедії Й. В. Гете “Фауст” Великий німецький письменник Йоганн Вольфганг Гете працював над написанням трагедії “Фауст” більше шести десяти років. Пошук істини і сенсу буття – ось ті питання, які хвилювали Гете все життя. І лише через шістдесят років роздуми Гете склалися у цілісний твір. У трагедії письменник показав боротьбу добра і зла як рушійну силу, динаміку життя. У пролозі […]...
- “Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля в трагедії Й. Гете “Фауст”) “Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля в трагедії Й. Гете “Фауст”) У епоху Відродження людина пройнялась вірою у свою всемогутність, що викликало хвилю церковної диктатури і вилилось у вогнище інквізиції, спрямованих на вияв і знищення демонів. Тоді з’явилось безліч легенд про угоду людини з нечистим, серед яких і […]...
- Боріння добра і зла в трагедії Й. Гете “Фауст” Боріння добра і зла в трагедії Й. Гете “Фауст” Образ великого шукача істини хвилював Гете все життя. У трагедії “Фауст” він показав боріння добра і зла к рушійну силу розвитку, змін, динаміки буття. У пролозі автор ставить питання: що є Людина в цьому величному, гармонійному і досконалому всесвіті? Людина мислить, але від цього страждає ще […]...
- Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого (образ Мефістофеля в трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст”) “Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля в трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст”) Людство завжди намагалося зрозуміти навколишній світ, пояснити природні явища і сутність буття. Достатньо згадати біблійну оповідь про Єву, яка скуштувала яблука з дерева пізнання, праці алхіміків епохи Відродження, спрямовані на винахід “філософського каменя”, за допомогою якого […]...
- У чому сенс суперечки між Богом і Мефістофелем? (За твором Гете “Фауст) У чому сенс суперечки між Богом і Мефістофелем? (За твором Гете “Фауст) Розмова між Богом і Мефістофелем – це й експозиція, і разом із тим зав’язка дії “Фауста”. Про що ж сперечаються ці двоє? Звичайно, про те, наскільки досконалим створено світ і людину. Позиція Мефістофеля очевидна: він із глибоким презирством ставиться до людини, називаючи її […]...
- “Я тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля у трагедії Гете “Фауст”) Протягом усієї своєї історії людство намагалося зрозуміти навколишній світ, пояснити природні явища і сутність буття. Достатньо згадати біблійну оповідь про Єву, яка скуштувала яблука з дерева пізнання, праці алхіміків епохи Відродження, направлені на винахід “філософського каменя”, за допомогою якого можна буде перетворити метал на золото і здобути “еліксир життя”, що повертає молодість і здоров’я. Але […]...
- Шлях довжиною в життя (за трагедією “Фауст”) Прийшов у світ, щоб свідчити про істину… Що є істина?.. Євангеліє від Іоанна 18; 37, 38 Трагедія “Фауст” посідає окреме місце в творчий діяльності Й. В. Гете і є найбільшим його досягненням як письменника. Цей безсмертний твір автор розпочав писати в 1772 p., продовжував працювати над ним усе своє життя, вкладаючи в нього весь свій […]...
- Двобій добра і зла у трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” Двобій добра і зла у трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” Великий німецький письменник Йоганн Вольфганг Гете написав трагедію “Фауст”, над якою працював понад 60 років. Образ великого шукача істини хвилював його все життя. У трагедії він показав двобій добра і зла як рушійну силу розвитку, змін, динаміки буття. У пролозі автор ставить питання: що є […]...
- “Любов! Блаженство! Серце! Бог!” (тема кохання в трагедії Гете “Фауст”) Жодного великого митця не оминуло його кохання. Та й хіба тільки митця? Людині взагалі властиво любити. А кохання – це вінець любові. Просто кохання простої людини проходить непомітно для оточення, а кохання неординарної особистості уособлює вічність і безсмертя. Тож природньо, що кохання Йоганна Вольфганга Гете не пройшло непомітно, а вилилось у творчості. А оскільки трагедія […]...
- Тема кохання в трагедії Й. Гете “Фауст” Тема кохання в трагедії Й. Гете “Фауст” Людині властиво любити. А кохання – це вінець любові. Просто кохання рядової людини проходить непомітно для оточення, а кохання неординарної особистості уособлює вічність і безсмертя. Тож природно, що кохання Йоганна Вольфганга Гете не пройшло непомітно, а вилилось у творчості. А оскільки трагедія “Фауст” створювалась протягом тривалого часу, то […]...
- Образ Фауста у творчостi О. С. Пушкіна та Й. В. Гете Образ Фауста у творчостi Й. В. Гете та О. С. Пушкiна Творчий дух Фауста лине до нас iз загадкових i химерних вiкiв Середньовiччя i Вiдродження, коли людина пройнялася вiрою у свою всемогутнiсть, озброївшись силами таємничої науки алхiмiї, шукала філософський камiнь, за допомогою якого збиралася перетворити будь-який метал на золото, шукала “елiксир життя”, щоб повернути собi […]...
- Мефістофель – втілення духу скепсису та цинізму Мефістофель – втілення духу скепсису та цинізму 1. Місце Мефістофеля в трагедії “Фауст”. (“Фауст” – не побутова драма, а філософська трагедія. Образ Мефістофеля допомагає побачити рух думки, зрозуміти ідею автора. Саме через спори Фауста з Мефістофелем Гете висловлює думку про сенс життя, про права людини, її призначення, про цінність людської особистості.) 2. Парадоксальність Мефістофеля. (Сам […]...
- Каяття полегшить душу… (за творами “Фауст” Й. Гете і “Катерина” Т. Шевченка) Вічні теми кохання та зради знайшли своє втілення в багатьох творах світової літератури, бо. таким є життя в його найрізноманітніших проявах. Бо Добро і Зло теж живуть поряд, і кожній людині Бог надав можливість вибирати те чи інше. Кажуть, що бувають у житті такі ситуації, коли немає чіткої межі між Добром і Злом. Інколи здається, […]...
- Фауст (скорочено) – Гете Йоганн Вольфганг Стислий переказ Трагедія Твір починається ліричною присвятою. Поет з сумом згадує про безповоротні часи юності, коли він задумав писати свою поему. Він присвячує вступ до поеми рідним і друзям своєї юності, тим, хто вже помер чи знаходиться далеко: “Ви знов зі мною, марива туманні, що в юності давно вже промайнули”. Поет з вдячністю згадує “всіх […]...
- Про почуття, і не тільки про це (за творами Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” і Тараса Шевченка “Катерина”) Про почуття, і не тільки про це (за творами Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” і Тараса Шевченка “Катерина”) Вічні теми кохання і зради знайшли своє втілення в багатьох творах світової літератури, бо таким є життя у його найрізноманітніших проявах. Бо Добро і Зло теж живуть поряд, і кожній людині Бог надав можливість обирати те чи інше, […]...
- Про непідробні почуття (за творами Й. Гете “Фауст” і Т. Г. Шевченка “Катерина”) Про непідробні почуття (за творами Й. Гете “Фауст” і Т. Г. Шевченка “Катерина”) Вічні теми кохання і зради знайшли своє втілення у багатьох творах світової літератури. Адже Добро і Зло теж живуть поряд, і кожній людині Бог надав можливість обирати те чи інше, боротися зі Злом чи приймати його під личиною Добра. Кажуть, що бувають […]...
- “Я дух, всегда привыкший отрицать” (по трагедии Гете “Фауст”) Я отрицаю все – и в этом суть моя… Короче, все, что злом ваш брат зовет, – Стремленье разрушать, дела и мысли злые, Вот это все – моя стихия. Гете “Фауст” Путь к созиданию проходит через разрушение – так понимал Н. Г. Чернышевский итог драмы Гете “Фауст”. И действительно, герой произведения проходит через сомнения, разочарования, […]...
- Фауст (більш детальна версія) (скорочено) – Гете Йоганн Вольфганг Переказ: В основі трагедії – середньовічна легенда “Про доктора Фауста” і фрагменти життя самого автора, Гете. Перша частина “Фауста” змальовує вічну історію кохання, “мікросвіт” людини, друга – суспільно-політичне життя людства, “макросвіт”. Своєю трагедією Гете мав намір дати відповідь на питання, що постійно хвилюють людство: у чому сенс життя, яка природна сутність людини… Уже в “Пролозі […]...
- Життєвий і творчий шлях Гете. Проблематика твору “Фауст” Життєвий і творчий шлях Гете. Проблематика твору “Фауст” Творчий дух Фауста лине до нас iз загадкових i химерних вiкiв Середньовiччя i Вiдродження, коли людина пройнялася вiрою у свою всемогутнiсть, озброївшись силами таємничої науки алхiмiї, шукала філософський камiнь, за допомогою якого збиралася перетворити будь-який метал на золото, шукала “елiксир життя”, щоб повернути собi молодість. У цей […]...
- “Лишь тот, кем бой за жизнь изведан, жизнь и свободу заслужил” (по трагедии Гете “Фауст”) Творчество Гете стало одним из наиболее сложных явлений в истории немецкой и мировой литературы. Противоречия, которыми наполнены его произведения, это не просто индивидуальные противоречия Гете, но и противоречия всей эпохи, противоречия всей немецкой буржуазии. Трагедия “Фуст” стала самым значительным произведением поэта и явилась высшим философским и художественным достижением всей немецкой литературы конца XVIII – начала […]...
- Спільна тематика в трагедії Йоганна Гете “Фауст” і поемі Тараса Шевченка “Катерина” Тема кохання і зради є однією з так званих вічних тем у світовій літературі. Читаючи провідні найславетніші твори, усвідомлюєш, що дорога до щастя дуже часто була полита сльозами туги та каяття. Але людство завжди йшло і надалі буде йти немощеними дорогами кохання. Тема збезчещеної та покинутої дівчини була популярною у XVIII столітті. Багато хто з […]...
- Краткое содержание Фауст – Гете Иоганн Вольфганг Фауст Краткое содержание трагедии Трагедия открывается тремя вступительными текстами. Первый – это лирическое посвящение друзьям молодости – тем, с кем автор был связан в начале работы над “Фаустом” и кто уже умер или находится вдали. “Я всех, кто жил в тот полдень лучезарный, опять припоминаю благодарно”. Затем следует “Театральное вступление”. В беседе Директора театра, Поэта […]...
- Тема кохання у трагедії Гете “Фауст” I. Кохання в житті та творчості Йоганна Вольфганга Гете (людині властиво любити, кохання неординарної особистості уособлює вічність і безсмертя; у поета кохання відтворюється у творах; поема створювалась упродовж тривалого часу, у який автор любив і страждав, пережив перше кохання та його зречення задля особистої свободи, спалах нового кохання – і втечу від нього, одруження, появу […]...
- Суперечливість образу Фауста Суперечливість образу Фауста Слепец, кто гордо носится с мечтами, Кто ищет равных нам за облаками! Стань твердо здесь – и вкруг следи за всем: Для дельного и этот мир не нем. Й. В. Гете Гете писав філософську драму “Фауст” майже все життя: перші нариси з’явилися до 1773 року, а останні сцени закінчено влітку 1831 року, […]...
- Філософська трагедія “Фауст” – відтворення передових просвітницьких ідей епохи Філософська трагедія “Фауст” – відтворення передових просвітницьких ідей епохи XVІІІ століття, що завершилося Великою французькою революцією, розвивалося під знаком сумніву, руйнування, заперечення та жагучої віри в перемогу розуму над марновірствами і забобонами, цивілізації над варварством, гуманізму над тиранією і несправедливістю. Тому історики називають його століттям Просвітництва. Ідеологія просвітителів восторжествувала в епоху, коли валився старий середньовічний […]...
- Творчість Й. В. Гете – пошуки сенсу життя Німецький поет, філософ, учений, природознавець Йоганн Гете народився у сім’ї імперського радника. Він навчався у Лейпцігському і Страсбурзькому університетах, цікавився багатьма науками, добре орієнтувався у суспільному і політичному житті, оцінивши епохальне значення Великої французької революції. “Бути людиною означає бути борцем” – це один з відомих афоризмів Гете. Писати вірші Гете почав рано, ще у Лейпцігському […]...
- Фарби ночі (Алкман “Сплять усі верховини гірські… “, Й. В. Гете “Нічна пісня мандрівника”, М. Лермонтов “Із Гете”) Фарби ночі (Алкман “Сплять усі верховини гірські… “, Й. В. Гете “Нічна пісня мандрівника”, М. Лермонтов “Із Гете”) Ніч – найзагадковіший час доби. У середньовіччі вважали, що саме вночі прокидаються привиди, перевертні, темні духи, чорні феї. Вночі люди боялись виходити надвір, тому що на небі немає давнього їх захисника – Сонця. Але були в ночі […]...
- Роль злого начала в исканиях Фауста Изображение сил зла в художественной литературе настолько разнообразно, что впору заняться классификацией чертей, демонов, духов и прочей нечисти, свободно разгуливающей по страницам романов, новелл, поэм, драм. Но лишь в одном произведении мировой литературы враг рода человеческого изображен так всесторонне, так интересно и даже порой привлекательно. “Я часть той силы, что желает зла, но вечно совершает […]...
- Життя і творчість Гете Реферат на тему: “Життя і творчість Гете” Народився Гете 28 серпня 1749 року в сім’ї франкфуртських купців і рано забезпечив собі міцність положення і безбідне існування. В 1775 році Гете був запрошений герцогом Саксе-Веймарським Карлом Августом приїхав в столицю маленької держави і залишився тут на все життя. Веймар з населенням в три тисячі людей притягував […]...
- Философский смысл образа Фауста … Не такой, как все; он служит по-иному; Ни пить, ни есть не хочет по-земному; Как сумасшедший, он рассудком слаб, Что чувствует и сам среди сомнений; Всегда в свои мечтанья погружен, То с неба лучших звезд желает он, То на земле – всех высших наслаждений, И в нем ничто – ни близкое, ни даль – […]...
- Краткое содержание Трагическая история доктора Фауста – Марло Кристофер Кристофер Марло (Christopher Marlowe) 1564-1593 Трагическая история доктора Фауста (The tragical history of doctor Faustus) – Трагедия (1588-1589, опубл. 1604) На сцену выходит хор и рассказывает историю Фауста: он родился в германском городе Рода, учился в Виттенберге, получил докторскую степень. “Потом, исполнен дерзким самомненьем, / Он ринулся в запретные высоты / На крыльях восковых; но […]...
- Уроки Природи (за баладою Й.-В. Гете “Вільшаний король”) ГЕТЕ ЙОГАНН ВОЛЬФГАНГ (1749-1832) Німецький поет, мислитель, найвидатніший представник Просвітництва у Німеччині. Навчався в університетах Лейпцига та Страсбурга, де опановував літературу, медицину, право. Гете пропагує ідею “природної людини”, виступає за прогресивні зміни у суспільстві, стає учасником “Бурі і натиску”. У зрілі роки він досліджує рослинний і тваринний світи, займається геологією, анатомією, глибоко вивчає історію. Деякий […]...
- Балада Гете “Вільшаний король” і сучасність Вже сама назва балади Гете “Вільшаний король” вводить нас у світ таємниці. Я уявляю собі, що цей король – мешканець лісу. І якщо він вільшаний, то живе в оточенні вільхових дерев. Я мимовільно зацікавився вільхою. Відкрив енциклопедію лісу і дізнався, що це листопадне дерево може бути довгожителем, іноді воно живе до трьохсот років, Досягаючи заввишки […]...
- Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Мабуть, пройде ще немало часу, поки герої інших творів світової літератури зможуть якось відтіснити, послабити мою увагу до образу шекспірівського Гамлета. І скільки б я не перечитував трагедію, кожного разу буду співчувати йому, захоплюватися його розумом і вперто шукати відповідь на питання, […]...
- Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У кожного народу та в кожної доби свої уявлення про Добро і Зло, своє розуміння честі й сили, провини й спокутування. Але які б ідеальні уявлення не існували, які б світлі чи темні фарби люди для цього не використовували, я впевнена, що конкретна […]...
Казки братів грімм скорочено.