Наталка Фурса – Не переможці
Не переможці. Не переможені.
В цьому театрі ми – тільки паяци…
Лиця на маски чужі перемноживши,
Спрагло блукаємо – між декорацій.
Гра без антракту. Між пеклом і раєм
Стоптано межі, порушено міри…
Нас вже без маски ніхто не впізнає.
Нам вже без маски ніхто не повірить.
І коли сміх не викривлює губи,
Дзеркало злякано очі ховає:
– Вас же у масці тільки і люблять!
Вас же без маски просто…
Немає.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Наталка Сняданко – Перша доба Перша доба відколи в сім’ю приходить повістка Триває неприродньо довго Наче остання ніч із покійним дідусем У сільській хаті Ти не провела тоді цю ніч разом із усіма Повернулася додому після парастасу Втомлена після І кількох безсонних ночей у потязі Тепер не знаєш як воно було під ранок Про що говорили про що мовчали Як […]...
- Юрій Андрухович – Коло Місто немов сузір’я. Як часто, блукаючи, йшли ми На світло домів, від яких Не лишилося й каменя!.. І хто нам повірить, що йшли ми на світло? Як часто шукали ми гирло, І міст, і причал В опівнічних пустинях дворів, Та хто нам повірить, що річка була тут? Тільки крізь нас переходять міста У непам’ять. Ми […]...
- Герасим’юк Василь – Все ж озирнувся ліс Все ж озирнувся ліс – Я вже й не кличу – Спинився і стоїть. І я заснув… Немовби хтось Погладив По обличчю – Отак я прокидатися забув. І все ж дано. І хай ця мить лукавить. Та що ця мить! – цей день, Цей рік, Цей вік. І все ж Мені повірить ліс. І навіть […]...
- Поклад Наталка – Хрущикова наука (Збірка) Збірка віршів: “Книжковечір”, “Україночка Оленка”, “Чарівні шовковиці”, На зарядку!”, “Рідня”, “В лісі”, “Хрущикова наука”, “Хом’ячок”, “Осінній килимок”, “Вересень”, “Білчині горішки”. КНИЖКОВЕЧІР Книжка в тата, Книжка в мами, Книжка в мене І в Світлани, З книжкою малий Тарас Книжковечір нині в нас. Книжковечір, книжкотиша… Тільки чути: Песик дише Й сумно дивиться з-під ліжка, Бо йому немає […]...
- Сентименталізм чи реалізм? (за твором І. Котляревського “Наталка Полтавка”) Коли читаєш текст “Наталки Полтавки”, то замислюєшся над тим, що образ Наталки позначений позитивними рисами настільки, що виникає сумнів щодо його реальності. Які ж це риси? Вона роботяща, з добрим серцем, “не спесива”, “золото, не дівка”, любить і шанує матір, кохає тільки Петра і залишається вірною йому, поважає людей. А негативні риси? їх просто немає. […]...
- Наталка Полтавка (дуже стисло/скорочено) – Котляревський Іван Українська опера на дві дії Дійові особи: Н а т а л к а – українська дівчина. Горпина Терпилиха – її мати. Петро – коханий Наталки. Микола – далекий родич Терпилихи. Тетерваковський – возний, жених Наталчин. Макогоненко – сільський виборний. ДІЯ ПЕРША Наталка журиться, що вже давно немає її коханого Петра. Вона промовляє, звертаючись до […]...
- Аналіз “Наталка Полтавка” З метою розвитку українського театру І. Котляревський, який був знавцем російської та світової драматургії, пише “Наталку-Полтавку”. Жанр твору він сам визначив як “малоросійську оперу”, але дослідники сходяться на думці, що оскільки він поєднує у собі ознаки кількох драматичних жанрів, має театрально-драматургічну та музичну форми, то правильно вважати “Наталку Полтавку” п’єсою. До певної міри, ця п’єса […]...
- Іван Котляревський – Наталка-Полтавка (Скорочений переказ, дуже стисло) Іван Котляревський Наталка-Полтавка (Скорочений переказ, дуже стисло) Українська опера на дві дії Дійові особи: Н а т а л к а – українська дівчина. Горпина Терпилиха – її мати. Петро – коханий Наталки. Микола – далекий родич Терпилихи. Тетерваковський – возний, жених Наталчин. Макогоненко – сільський виборний. ДІЯ ПЕРША Наталка журиться, що вже давно немає […]...
- Іван Андрусяк – Гамлет Коли запіли треті півні І помінялись вартові Принц гамлет по тугім коліні Рукою лагідно провів Він плащ одкинувши ласкає Точених м’язів барельєф У замку пахне мертвяками І принц зі смертю заграє Стовуха кожна потороча Кинжал тут тишу пристеріг Будити лихо принц не хоче І в дзеркалі ховає сміх...
- Любов це казка Одні говорять, що любов це казка Це не реальний і прозорий світ Розкриєш очі, краще глянеш І все зникає наче сніг. Хтось інший твердить, що це мука І що любити важко. Бо люблять тебе, чи любиш ти, Усе одно страждання є. Хтось взагалі не вірить В те, що кохання є Можливо колись і повірить Та […]...
- Наталка Позняк – Відболіло усе Відболіло усе. Все давно відбриніло. Сиву душу сповив ненароджений сніг. Синє небо згорнуло потомлені крила І розтануло в плетиві довгих доріг. Я, мов предки далекі, молюсь тим дорогам. Я молюся вітрам і воскреслому дню. Я молюся стихіям, величним і гордим. Я сама народилась колись із вогню. Відболіло усе. Сум із погляду витру. На барометрі – […]...
- Роль пісні в п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” (2 варіант) “Наталку Полтавку” І. Котляревського називають “праматір’ю українського театру”. Справді, саме з цього твору починається наша драматургія, саме ця полтавська дівчина відкрила галерею образів прекрасних українок, якими так захоплювався цілий світ. Важко знайти твір, який мав би таке довге і щасливе життя. Мабуть, немає в Україні театру, де б не зверталися до цієї п’єси. Усе в […]...
- Роль пісні у п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” Мені б хотілося розпочати розкриття цієї теми словами Михайла Стельмаха: “Народна пісня землі української – це насамперед історія землі української та невмирущість духу народного, це світ надій-сподівань, які не залишають людину і в найтяжчі лихоліття”. Тому-то до цього дива звертались і Т. Шевченко, і І. Франко, і Леся Українка та багато інших. Мені здається, що […]...
- Роль пісні в п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” (1) “Наталка Полтавка” перший драматичний твір нової української літератури, в якому сила і чарівна краса любові до свого народу з самого серця І. Котляревського перейшла у його твір. Ця п’єса виникла саме тоді, коли на терені нашої історії вирішувалась доля української культури. Її поява була тим могутнім весняним громом, що розбудила свідомість нашого народу. Автор прагнув […]...
- Павло Глазовий – Наталка-скакалка НАТАЛКА-СКАКАЛКА Було колись – У театрах Біля каси давка: “Запорожець за Дунаєм”, “Наталка-полтавка”. Панувала у мистецьтві Сила благородна. Куди ж вона поділася, Та краса народна? Телебачення шурує Ролики та кліпи: Якісь діви рахітичні, Кривопикі типи. Добирають їх, здається, Не за голосами, А за баньками дурними Й довгими носами. Мій знайомий телецентру Надіслав заявку, Що хотів […]...
- Роль пісні в п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” (2) І. П. Котляревський, автор безсмертної “Енеїди”, дбав про створення оригінального репертуару для театру, такого репертуару, який би відображав життя українського народу. Свій задум він втілив у двох п’єсах “Наталка Полтавка” і “Москаль-чарівник”. Основне джерело драматичних творів – соціальна дійсність початку XIX століття. Тема твору “Наталка Полтавка” драма кохання бідної української дівчини-селянки, яка відстоює своє право […]...
- Юрій Іздрик – дощ над озером Дощ над озером (.) означає для риб Лиш дорогу до неба, сусіднього з раєм, Але зграї сріблясті пірнають углиб І вмирають беззвучно. А ми не вмираєм. Ми ховаєм в кишенях тютюн про запас, Номери телефонів, ключі, амулети Від зрад, але зради весь час Переслідують нас. Пролітають комети, У вологій траві прослизають вужі, Саламандри мандрують, повзуть […]...
- Поетичний образ Наталки Полтавки – дівчини з народу за п’єсою І. Котляревського “Наталка Полтавка” Поетичний образ Наталки Полтавки – дівчини з народу за п’єсою І. Котляревського “Наталка Полтавка” I. П’єса “Наталка Полтавка” І. Котляревського – один із перших драматичних творів, у якому реалістично змальовано життя українського села XIX століття. II. Наталка – типовий образ української дівчини-селянки. 1. Типові моменти дійсності в основі сюжету (віддання дівчини заміж за багатого нелюба […]...
- Значения пісні в п’єсі І. Котляревського “Наталка Полтавка” I. Українці – співучий народ (в піснях знаходять вияв мрії, прагнення, сподівання народу; пісні в п’єсі створені на основі народних – задушевних, урочистих, веселих, серйозних). II. Пісня – засіб відображення характерів героїв, їх почуттів. 1. “Ой я дівчина Полтавка”, “Видно шляхи полтавськії” тощо (небагата, працьовита, проста, чесного роду дівчина з добрим серцем, за нею впадають […]...
- Юрій Тарнавський – Сад має обличчя упиря Сад має обличчя Упиря, хоч починає Цвісти, напух від Тиші, як від крови, як Губи, посиніло його Каміння, простягає до шиї Свій грунт, покорчений, як Пальці, як очі, Вирячені його круглі квіти. Ніщо не знаходиться За ним, ніхто Не наказав йому З’явитися, тільки три Літери значить його Назва, і мороз іде по Шкірі, коли думати […]...
- Роль пісні в п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” (3) Якщо для людини необхідною є пам’ять про минуле й помисли про майбутнє, вона звертається до кращих творінь мистецтва, де відбивається життя народу: його діяння, думи, бажання і мрії, радості і печалі. Народна мудрість переконує: якщо ти вірний син свого народу, бережи пісню і мову більше, ніж кордони. Іван Петрович Котляревський… Ім’я це викликає у кожного […]...
- Вінграновський Микола – Червоний светр Червоний светр, білий сміх я обійняв за плечі. Лимонний вітер задмухав понаддніпровий вечір… Так це було спочатку: ніч і зойки сойки в плавнях… Темнавнй вітер, темні губи й темні трави травня. 1963...
- Про Наталку Полтавку, і не тільки про неї (за твором Івана Котляревського “Наталка Полтавка”) Якщо “Енеїда” І. Котляревського була першим твором нової української літератури взагалі, то “Наталка Полтавка” ввійшла у літературу як перший драматичний твір і була одразу ж оцінена театральними діячами, у тому числі відомим російським актором М. С. Щепкіним і близьким до театру великим українським композитором М. Лисенком, що написав до неї музику. З 1819 року ця […]...
- Поетичний образ дівчини з народу (за п’єсою “Наталка Полтавка”) (1 варіант) І. Котляревський – не тільки перший письменник нової української літератури, але й власне перший український драматург. У своїй п’єсі він зобразив життя простих людей, показав і їх позитивні, і негативні риси. Головна героїня твору – Наталка – є уособленням ідеалу простої української дівчини. Хоч і народилася та виростала Наталка у заможній родині, але ніколи не […]...
- Богдана Матіяш – Ті що люблять Ті що люблять подивися які вони прості і красиві Делікатні як найперше ранкове світло Безтривожні як голуби Ті що люблять поглянь як багато вони віддають І як легко усе що приходить приймають Подивися на їхні долоні повні скарбів На їхню шкіру на їхні очі на усміх Радісний і щасливий на їхній спокій Погідний як літній […]...
- Олександр Ірванець – 5 000 000 ковтають ранкові бульйони 5 000 000 ковтають ранкові бульйони, Їх ковта в свою чергу голодне ранкове метро. Я – солдат будівельного батальйону. Я – ніхто. Я ніхто для вас, люди, бо кров моя просто солона. Відбиваюсь у водах каналів, я для себе самого ніхто. В мене тільки й рідні – однойменна зі мною колона І в запасниках Ермітажу […]...
- Відгук на спектакль за п’єсою І. Котляревського “Наталка Полтавка” Як би не склалось твоє життя, зумій прожити його чесно. Може й горе трапитись на твоєму шляху, але якщо настирливий у досягненні своєї мети, то зможеш подолати перешкоди. Такі слова спали мені на думку, коли я дивилась спектакль за п’єсою 1. Котляревського “Наталка Полтавка”. Зі сцени линули слова задушевної пісні Ой я дівчина Полтавка, А […]...
- Роль пісні в п’єсі Івана Котляревського “Наталка Полтавка” Народна пісня – це душа будь-якого народу. Тим більше, якщо це стосується української пісні. Бо наша мова – співоча, за красою й милозвучністю недарма посідає одне з перших місць у світі. За легендою, сам Бог подарував нашому народові пісню. З того часу всі свої почуття – радість, сум, тугу, надію – українці висловлюють у піснях. […]...
- Роль пісні у п’єсі І. Котляревського “Наталка Полтавка” Знаменита п’єса І. Котляревського “Наталка Полтавка” з’явилась у той період розвитку українського театру, коли його визначали як реалістично-побутовий з фольклорно-етнографічним забарвленням. У тогочасних п’єсах були щедро представлені українські етнографічні елементи, звучало багато пісень, включалися танці, фрагменти різноманітних народних обрядів. Проте роль пісні в п’єсі “Наталка Полтавка” значно ширша. Вона полягає насамперед у характеротворенні. Наприклад, пісні […]...
- Наталка – типовий образ української дівчини-селянки П’єса “Наталка Полтавка” І. Котляревського – один із перших драматичних творів нової української літератури, який реалістично змалював життя українського села XIX століття. В основу сюжету автор поклав типові моменти дійсності: віддання дівчини заміж за багатого нелюба і розлучення з коханим парубком-бідняком. У народних піснях, думах того часу теж дуже часто зустрічається подібна життєва ситуація. Тому […]...
- Пісня як відображення характерів героїв у п’єсі І. Котляревського “Наталка Полтавка” З давніх-давен знали українців як людей співучих, бо на нашій землі не тільки кожне село чи місто мало свою пісню, а й кожна людина, у якої була добра і чиста душа. Казали, .скільки зірок у небі, скільки крапель у морі, стільки й пісень в Україні. Не було колись жінки чи дівчини, яка не вміла б […]...
- Олена Теліга – Весняне Розцвітають кущі жасмину, Грає сонце в височині! Чи зустріну, – чи не зустріну? Чи побачу тебе, чи ні? І куди б скерувати кроки, Щоб тебе я могла знайти? Тільки бачу, іде високий, Приглядаюсь, чи тож не ти… І не вітряно і не хмарно, Все заповнює весняний сміх! Цілий день я проброжу марно, Не зустрівши очей […]...
- Іван Котляревський – Наталка-Полтавка (СКОРОЧЕНО) ІВАН КОТЛЯРЕВСЬКИЙ НАТАЛКА ПОЛТАВКА (СКОРОЧЕНО) (П’єса) І дія З хати виходить Наталка з відрами на коромислі і, підійшовши до річки, співає пісню “Віють вітри, віють буйні”, яку закінчує словами: “Петре! Вернися до мого серця! Нехай глянуть очі мої на тебе іще раз… ” До неї підходить возний Тетерваковський, гарно одягнений панок. Він починає освідчуватися Наталці: […]...
- Наталка Полтавка (скорочено) – Котляревський Іван 1769-1838 П’єса І дія З хати виходить Наталка з відрами на коромислі і, підійшовши до річки, співає пісню “Віють вітри, віють буйні”, яку закінчує словами: “Петре! Вернися до мого серця! Нехай глянуть очі мої на тебе іще раз… “ До неї підходить возний Тетерваковський, гарно одягнений панок. Він починає освідчуватися Наталці: “Не в состоянії поставить […]...
- Іван Котляревський – Наталка-Полтавка І В А Н К О Т Л Я Р Е В С Ь К И Й Н А Т А Л К А – П О Л Т А В К А Опера малороссийская в 2-х действиях ДЕЙСТВУЮЩИЕ ЛИЦА: В о з н ы й Т е г е р в а к о […]...
- Душевна краса Наталки у п’єсі І. П. Котляревського “Наталка Полтавка” П’єса І. Котляревського “Наталка Полтавка” – це надзвичайно красивий, багатий твір. Створюючи цю п’єсу, автор намагався показати дійсну картину побуту українських селян, їх взаємин. Котляревський із захопленням подає образ чесної, доброї людини і жорстоко засуджує негативні риси панівного класу: жадібність, хабарництво, обмеженість. Микола, Петро, Наталка – герої, які приваблюють душевною красою, щирістю, добрим, палким серцем. […]...
- Новаторський характер п’єси “Наталка Полтавка” Багато сторіч і навіть тисячоліть тому давні мудреці казали, що мистецтво – це дзеркало природи. Звісно, з часом ставлення до того, що і під яким кутом, так би мовити, має в цьому дзеркалі відбиватися, змінювалися. Але у будь-якому разі зрозуміло, що мистецтво так чи інакше має бути пов’язане з життям, бо інакше воно не буде […]...
- Пісня у драмі-опері Івана Котляревського “Наталка Полтавка” РЕФЕРАТ Пісня у драмі-опері Івана Котляревського “Наталка Полтавка” Не забувай того, хто сміло, Із ясним сміхом розбудив І розгорнув ширококрило Понад землею рідний спів… М. Рильський Пісня у драмі-опері Івана Котляревського “Наталка Полтавка” Не забувай того, хто сміло, Із ясним сміхом розбудив І розгорнув ширококрило Понад землею рідний спів… М. Рильський Поетичне народнопісенне сприйняття нашим […]...
- Сентименталізм і художня правда у п’єсі І. Котляревського “Наталка Полтавка” Ми завжди і невиправно хочемо вірити у диво. Хочемо бачити людей і Обставини кращими, ніж вони є насправді. Якщо є необхідність заперечити це, спробуймо втекти від сентименталізму “Наталки Полтавки”. Уявімо собі, що возний – зовсім не такий комічний персонаж, яким він є у п’єсі. Даймо йому при сірій і миршавій зовнішності інше поводження. Отож, він […]...
- Ти той кого я так люблю Ти той кого я так люблю, Без кого жити я не можу, Життя за тебе віддаю – Мій найрідніший, найдорожчий Ти сенс життя, ти навіть більше – Мій еліксир – безсмертна кров. Для чого ж ці нікчемні вірші, Все рівно гнобиш ти любов… Моя спокуса безкінечна – Жага життя – як вічний рай, Натхнення жити […]...
Іван табл багряний.