Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Печорін і Грушницький
Печорін і Грушницький
Печорін і Грушницький
І. Конфлікт Печоріна і Грушницького – один з головних у романі. (Особистість Печоріна вимальовується у взаєминах з навколишніми, і зокрема з Грушницьким. Протиставлення Печоріна і Грушницького – це протиставлення щирого і помилкового; Грушницький втілює світ, проти якого повстає Печорін.)
ІІ. Трушницький – пародія на Печоріна.
1. Розум Печоріна й обмеженість Грушницького. (Печоріну властиво аналізувати як власні вчинки, так і дії інших людей, Грушницький же не може розібратися в простих ситуаціях.)
2.
ІІІ. Взаємини Печоріна і Грушницького. (Грушницький заздрить Печоріну, його самовладанню, витримці, тому, що він подобається жінкам. Хоча в глибині душі Грушницький ненавидить Печоріна, йому лестять приятельські стосунки з ним,
ІV. Життєвість характерів героїв. (У житті завжди існують люди, подібні Печоріну, – що мислять, намагаються знайти своє місце в житті і страждають від того, що не знаходять його. І поруч з такими неординарними особистостями є Грущницькі – посередні і сірі, що намагаються грати чужу роль. Вони відчувають перевагу перших і ненавидять їх.)
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Печорін і Грушницький – герої роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” Печорін і Грушницький – герої роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” І. Композиційна й ідейна роль образу Грушницького в романі. (У центрі роману – образ Печоріна. Конфлікт Печоріна з Грушницьким – один з основних, як протистояння істинного та помилкового. Грушницкий втілює світ, проти якого повстає Печорін.) ІІ. Грушницький – пародія на Печоріна. 1. Система поглядів, […]...
- Печорін – герой свого часу Печорін – герой свого часу Роман “Герой нашого часу” – вершина творчості Лермонтова. Робота над цим твором (сучасники називали його збірником повістей) продовжувалася з 1837 по 1840 рік. У 1841 році друге видання було доповнене передмовою. У ній автор відповідав своїм критикам, які стверджували, що Печорін – порочне явище, нетипове для російського життя, наклеп на […]...
- Печорін як представник “зайвих людей” (За романом М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”) Герой нашего времени… зто портрет, составленньй из пороков всего нашего поколения в полном их развитии. М. Ю. Лермонтов У романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” вирішується злободенна проблема: чому люди розумні й енергійні не знаходять застосування своїм незвичайним здібностям і в’януть без боротьби на самому початку життєвого шляху? На це питання М. Ю. Лермонтов […]...
- Печорін – “молодший брат Онєгіна” (зіставлення образів за творами О. Пушкіна і М. Лермонтова) I. “Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова – перший реалістичний психологічний роман, написаний прозою (розкриття “історії душі людської” – головне завдання автора; звернення особливої уваги на розкриття складного, суперечливого характеру головного героя роману). II. Печорін – “молодший брат Онєгіна”. 1. У чому схожість між Печоріним і Онєгіним? (обидва – представники вищого світського товариства; чимало спільного […]...
- Печорін як “герой нашого часу” в романі Михайла Лєрмонтова В основу психологічного портрета Печоріна Лєрмонтовим покладена “теорія пристрастей, коли душевні сили, якщо не знайдуть позитивного виходу, псують хорошу природу людини. Герой викликає в читача бажання замислитися над проблемою: що таке людина, що рухає нею, чи може вона відповідати 351 вчинки, а чи може діяти якось інакше. За словами Лєрмонтова, Печорін – портрет, “який малювався […]...
- Сюжет і композиція роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” Сюжет і композиція роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” І. Історія створення роману. (Початок роботи – 1838 рік, під враженням від поїздки на Кавказ. “Бела” і “Тамань” опубліковані окремими повістями. Спочатку не задумувався як роман (збірник повістей). Але в 1820 році “Герой нашого часу” вийшов у світ. Повісті, що ввійшли до нього, зв’язані єдиною композицією […]...
- У чому трагедія Печоріна (за романом М. Лермонтова “Герой нашого часу”) І. Роман Лермонтова – “сумна дума про наш час” (В. Бєлінський). ІІ. Трагізм долі та життя Печоріна. 1. Історія героя. 2. Невідповідність життя Печоріна його можливостям: А) неординарность, небуденність натури; Б) прагнення дії, постійні пошуки та безцільність життя; В) суперечність і розлад із самим собою; Г) наростання егоїзму та індивідуалізму. 3. Печорін – один із […]...
- Тяжкий дух скептицизму Печоріна (за романом М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”) Тяжкий дух скептицизму Печоріна (за романом М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”) Роман “Герой нашого часу” був написаний у 1838-1840 роках. Це була епоха найжорстокішої політичної реакції, що наступила в країні після поразки виступу декабристів. У своєму творі автор подав у образі Печоріна, головного героя роману, типовий характер 30-х років XIX століття. Реалістично змальовуючи свого […]...
- Роман “Герой нашого часу” – торжество лермонтовського реалізму I. Роман М. Лермонтова “Герой нашого часу” – реалістичний, психологічний твір. (Роман насичений глибоким суспільним і психологічним змістом. Йому притаманний лермонтовський реалізм. Твір складається з п’яти частин-повістей, кожна з яких має свою назву, свій сюжет і жанрові особливості. Всі ці повісті об’єднані навколо головного героя роману.) II. Особливості композиції та її роль у розкритті характеру […]...
- Моє перше враження від Печоріна й остаточна думка про нього Моє перше враження від Печоріна й остаточна думка про нього Уперше я прочитала роман “Герой нашого часу” давно, коли ще майже нічого не знала про Лермонтова і не читала його віршів. Тому знайомство з Печоріним стало для мене поштовхом до вивчення творчості поета. Стан, у якому я перебувала після першого прочитання “Героя нашого часу”, важко […]...
- Роль композиції роману “Герой нашого часу” у розкритті характеру Печоріна Не відомо, що б міг створити видатний російський поет М. Ю. Лєрмонтов, якщо прожив би хоч трішечки більше, ніж відвела йому доля. Адже в двадцять п’ять років він зумів не лише створити образ героя свого часу, спираючись на життєві враження, а й зробив при цьому глибокий аналіз усієї російської дійсності. Так з’явився у світовій літературі […]...
- Образ Печоріна у романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу” Герой роману – людина сильної волі, відважна, яка не ховається від небезпеки, а сміливо дивиться вперед і йде назустріч бурям і тривогам, щоб знайти своє справжнє призначення, зіграти свою роль у житті і заповнити душевну порожнечу хоча б діяльністю без певної мети. “Герою нашого часу” – наче портрет,, але не однієї людини: це портрет, складений […]...
- Розкриття характеру Печоріна через композицію роману (“Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова) Розкриття характеру Печоріна через композицію роману (“Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова) “Герой нашого часу” – одна з перших спроб створення в російській літературі психологічного реалістичного роману. Основна задача, що стояла перед М. Ю. Лєрмонтовим при створенні цього роману – намалювати образ свого сучасника, “яким він його розуміє і… часто зустрічав”. Людина ця мисляча, талановита, […]...
- Особливості композиції, художнього часу, образу автора в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Здавалося б, яка нормальна людина, читаючи книгу, ставить перед собою питання про композицію твору? Яка ж мені, відверто кажучи, різниця, де у творі зав’язка, а де кульмінація, як пливе художній час, коли я просто читаю. Якщо цікаво, навіть не читаю – проковтую, якщо так собі – часу на ознайомлення з твором, звичайно, піде більше. Так […]...
- Образ Печоріна у романі Михайла Лермонтова “Герой нашого часу” Образ Печоріна у романі Михайла Лермонтова “Герой нашого часу” Герой роману – людина сильної волі, відважна, яка не відвертається від небезпеки, а навпаки, іде назустріч бурям та тривогам, щоб знайти собі діло і заповнити неосяжну порожнечу свого духу, хоча б і діяльністю без певної мети. Його байдужість та іронія – більшою мірою світська звичка, ніж […]...
- Жіночі образи в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Жіночі образи в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Чи спадало вам на думку, обговорюючи характер та вчинки Григорія Олександровича Печоріна, героя свого часу, подивитися на жіночі образи в романі не як на фон, що робить образ головного героя більш яскравим та повним, а як на самостійне явище – теж героїнь часу? А чому б […]...
- “И скучно и грустно, и некому руку подать… ” (За творами М. Ю. Лермонтова) Характерною темою для всієї творчості М. Ю. Лермонтова є тема самотності. Напевно, тому в багатьох його віршах зустрічаються такі слова, як “один”, “самотній” (“Белеет парус одинокий… “, “Выхожу один я на дорогу… “, “На севере диком стоит одиноко… “). Ми знаємо, що поет і в житті був самотній. Самозреченість, віддаленість від людей відбилася майже у […]...
- Трагедія особистості в байдужому суспільстві (за романом “Герой нашого часу”) Холодний, уважний погляд кинь на життя – побачиш безглуздий жарт. М. Лермонтов. “І нудно і сумно… “ Роман “Герой нашого часу” складається з п’яти повістей, головним героєм яких є Печорін, російський офіцер, висланий властями на Кавказ. У своєму романі М. Лєрмонтов звернувся до теми моральних проблем особистості в суспільстві. Через внутрішній світ свого героя, повний […]...
- Герой нашого часу (скорочено) – Лермонтов Михайло Роман Частина перша І Бела Оповідач по дорозі до Тіфлісу знайомиться з попутчиком – штабс-капітаном на ім’я Максим Максимович, який розповідає йому таку історію. П’ять років тому він стояв у фортеці за Тереком. Одного разу восени прийшов транспорт з провіантом. Його супроводжував офіцер, ім’я якого було Григорій Олександрович Печорін. Людина ця належала до тієї породи […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” У чому простота і складність композиції роману? Мета автора – якнайглибше і всебічніше показати свого героя. Звідси й особливості композиції: відсутність єдиного сюжету, “епізодична уривчастість” частин, порушення хронологічної послідовності в їх розташуванні, наявність у романі трьох оповідачів: автора, Максима Максимича і самого Печоріна. Спочатку ми довідуємося про героя від простої людини, що не розібралась у […]...
- “Я володію світом, а світ не має наді мною влади”. Образ Гобсека (Оноре Бальзак. “Гобсек”) Чи багато потрібно людині, щоб бути щасливою? Щоб самоствердитися в житті? Щоб почувати себе хазяїном життя? Чому в житгі надати перевагу: почуттям чи грошам, співчуттю чи розрахунку, владі над собою чи владі над іншими? На ці чи інші питання спробував відповісти Оноре Бальзак у своїй повісті “Гобсек”. У центрі твору – лихвар Гобсек, що належить […]...
- Дитяче сприйняття світу у казці А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц” Дитяче сприйняття світу у казці А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц” “Маленький принц” – зворушлива, сповнена тонкого ліризму казка, яку одразу ж полюбили дорослі і діти. Маленьких читачів вона захоплює цікавим сюжетом, незвичайними пригодами, що відбуваються з чарівним хлопчиком-принцом. Дорослим подобається філософський зміст, що змушує замислитись над важливими питаннями життя і людських стосунків, над такими вічними […]...
- У житті, знаєш ти, завжди є місце для подвигів (за ранніми романтичними творами Максима Горького) У житті, знаєш ти, завжди є місце для подвигів (за ранніми романтичними творами Максима Горького) Героїня оповідання “Стара Ізергіль”, промовивши ці слова, мала на увазі те, що кожній людині надається можливість для здійснення подвигу. Та чи кожна людина здатна скористатися з цієї можливості? У оповіданні Ізергіль подає своє розуміння подвигу. Подвиг – це героїчний вчинок. […]...
- Всі дорослі спочатку були дітьми” (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) Всі дорослі спочатку були дітьми” (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) “Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає”, – говорить у присвяті до своєї казки “Маленький принц” Антуан де Сент-Екзюпері. Цим вступом до дитячого твору письменник неначе підкреслює, що він адресує його не тільки дітям, але […]...
- Життя Скруджа (за твором Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”) – З наступаючими вас Святками, містере Скрудж! – Дурниця! Нісенітниця! – Хіба вам не хочеться повеселитися? – З чого б це? – Так Святки! Веселі Святки! – А у вас багато підстав для веселощів? Проваліться зі своїми Святками! Багато пуття від них! Нехай би вони зовсім зникли!.. Кожна людина чекає радісні дні Святок і Різдва. […]...
- Найголовнішого очима не побачиш (за казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) Сьогодні перегорнула останню сторінку казки видатного французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері. Ця книга змінила моє бачення світу. Маленький хлопчик, головний герой казки, змусив мене замислитись над важливими проблемами про справжні і фальшиві цінності, про дружбу і місце людини у житті. У пошуках друзів Маленький принц залишає свій дім, маленький астероїд В-612, свої щоденні справи: догляд […]...
- Усі дорослі спочатку були дітьми (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”) “Всі дорослі спочатку були дітьми, тільки мало хто з них про це пам’ятає”, – говорить у присвяті до своєї казки “Маленький принц” Антуан де Сент-Екзюпері. Цим вступом до дитячого твору письменник неначе підкреслює, що він адресує його не тільки дітям, але й дорослим. Тому не дивно, що, коли читаєш цю казку, складається враження постійного порівняння: […]...
- Мудрі поради від Маленького принца Антуана де Сент-Екзюпері Притча Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц” мені сподобалася тому, що я теж, як і французький письменник, хочу бути льотчиком. Сент-Екс (так звали його друзі) був дуже сміливим пілотом, він ніколи не кидав товаришів у небезпеці. Усі твори, які написав Екзюпері, про льотчиків. Я прочитав тільки “Маленького принца”, але хочу прочитати й інші. Казка “Маленький принц” […]...
- Гуманізм, добро і любов у романі Достоєвського “Злочин і кара” Гуманізм, добро і любов у романі Достоєвського “Злочин і кара” Федір Миколайович Достоєвський увійшов в історію російської та світової літератури як геніальний гуманіст та дослідник людської душі. У духовному житті людини своєї епохи Достоєвський побачив відображення глибинних процесів історичного розвитку суспільства. З ноткою трагізму зобразив письменник, як нівечить душі людей соціальна несправедливість, який відчай охоплює […]...
- Ольга Анцибор – Заздрість В багатстві й розмаїтті почуттів Я перевагу віддаю коханню, Але і співчуття й правдивий гнів В житті займають місце не останнє. Ціную вірність я і щиру радість, Любов до ближніх, відданість ціную. Ненавиджу і зневажаю заздрість, Ту чорну заздрість, що життя руйнує. Нещасні всі, що заздрістю хворіють Вона їм душу їсть, як ржа залізо. Радіти […]...
- Я так сумую, так тужу Я так сумую, так тужу. Лиш, розумію, що пишу. По Вам я сльози збережу!.. Люблю лиш грім і рідну тишу. Люблю лиш Вас, але терпіти мушу, Я кат своєї ж волі, Я раб власної ж свободи. Не обираю я – жодної ролі, Не потрібні мені ті клейноди. Я хочу лиш знати, що маю Вас ще, […]...
- Відтворення долі покоління сучасників у поезії Михайла Лермонтова ЛЕРМОНТОВ МИХАЙЛО (1814-1841) Російський поет, у творчості якого відбились тенденції романтичного і реалістичного напряму. У віршах (“І нудно і сумно”, “На дорогу йду я в самотині”), поемах (“Мцирі”, 1840; “Маскарад”, 1835), романі “Герой нашого часу” (1840) відчутна зосередженість автора на внутрішньому світі ліричного героя, у центрі – проблема особистості. “Герой нашого часу” – морально-психологічний роман […]...
- Педро Кадерон де ла Барка “Життя – це сон” Творча робота з світової літератури. Педро Кадерон де ла Барка “Життя – це сон”. (Прислів’я і крилаті фрази про життя). 1. Любіть себе в інших, бо ваше життя – в інших і без них воно – ніщо. (Леру). 2. Хто живе ні для кого, той не живе й заради себе. (Сенека) 3. Немає любові до […]...
- Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра “Гамлет” Дослідники творчості Шекспіра стверджують, що в історії мистецтва немає іншого прикладу такої стійкої і тривалої популярності п’єси, ніж популярність шекспірівського “Гамлета”. Майже триста років ця трагедія ставиться на сценах театрів усього світу. І кожне покоління, люди різних національностей шукають у ній відповіді на питання, що їх турбують. Секрет такого постійного інтересу до трагедії – у […]...
- Мої враження від оповідання Г. Веллса “Чарівна крамниця” Я перегорнула останню сторінку оповідання відомого письменника-фантаста Г. Веллса “Чарівна крамниця” і наче вступила в інший світ – буденний, звичайний і не такий цікавий. Упродовж години мене охоплювало чисте, радісне, дивовижне почуття: я потрапила у чарівну поетичну казку, від якої мені зовсім не хотілося відриватися. Адже мій світ такий не схожий на той, чарівний, казковий, […]...
- Христина Головко – Жінка може усе стерпіти Жінка може усе стерпіти, відмовитись від вартостей, Єдине, за що жінка може убити – за те, що вбивають її дітей! Жінка усе може забути, стати новою як білий лист, Єдине, що жінка не може не чути – це плач дитини й нагайки хлист, В жінки можуть усе забрати, знищити і розтовкти, Та жінку ніколи не […]...
- Бути шляхтичем непросто (за комедією Мольєра “Міщанин-шляхтич”) Герой однієї з найвідоміших комедій Мольєра “Міщанин-шляхтич” – такий собі пан Журден. Нажив він собі грошенят, а от роду був ну зовсім не аристократичного. А так хотілося панові Журдену стати одним із них – тобто дворянином. Це бажання настільки заволоділо його думками і всім його єством, що він став виглядати наївно, часом кумедно, а часом […]...
- Моє ставлення до образу доблесного лицаря Дон Кіхота Моє ставлення до образу доблесного лицаря Дон Кіхота О квіте лицарства!.. О похвало свого роду, честе і славо цілої Ламанчі та й цілого світу! Мігель Сервантес де Сааведра Нещодавно я прочитала один з найвизначніших у світі літературних творів – роман Мігеля Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”. Мене вразив образ головного героя роману. Збіднілий гідальго […]...
- Розкриття проблеми громадянської відповідальності поводиря нації у поемі І. Франка “Мойсей” (2) Народ, у якого відсутні ті, Хто ведуть його до майбутнього, Ніколи не досягне його… Ци Шуі Кожен народ має душу. Народна душа – це співці слова і духу народного. Одним із них є Іван Якович Франко. У поемі “Мойсей” він висвітлює проблему відносин між вождем і народом. Вождь і народ – це дві частини одного […]...
- Духовні пошуки головних героїв роману Л. М. Толстого “Війна і мир” Смисл духовних пошуків героїв роману “Війна і мир” полягає в тому, що герої здатні до духовної еволюції, що, за Толстим, є важливішим критерієм моральної оцінки особистості. Герої шукають сенс життя, духовні зв’язки з іншими людьми, особисте щастя. Толстой показує цей процес в діалектичному протиріччі (розчарування, пошук щастя і його втрата). Головне, що об’єднує героїв Толстого […]...
Добро і зло в сучасному світі.