Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” (1 варіант)
Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” (1 варіант)
В оповіданні А. П. Чехова “Товстий і тонкий” йдеться про зустріч двох приятелів дитинства. Ця зустріч приємно здивувала і “товстого”, і “тонкого”. Щирість та радість заполонила їхні душі. Приємна несподіванка піднесла друзям настрій, вони розчулено згадували роки навчання у гімназії. Потім друзі почали розповідати про свої досягнення на службі. Під час цієї розмови з’ясувалося, які чини посідають зараз колишні приятелі. Один з них має чин набагато вищий, ніж у другого. Поведінка та зовнішній вигляд чоловіка, який мав нижчий
Його друга неприємно вразила ця зміна. Він хотів заперечити, але на обличчі першого було написано стільки благості, нудно-солодкої шанобливості, що його стало нудити. Він недбало простяг руку та відвернувся.
Чехов називає першого друга “тонким”, а другого “товстим”. Цим автор підкреслює різницю в їхньому добробуті, поглядах на життя. На початку оповідання ми дізнаємося, що від “товстого” пахне добрим вином та чудовою їжею, а від “тонкого” –
Чоловік “тонкий” асоціюється з людиною заздрісною, дріб’язковою, жовчною, здатною на лестощі. З оповідання ми дізнаємося, що “тонкий” ще в дитинстві був наклепником. Його дріб’язковість проявляється в тому, що він хизується виготовленими підцигарниками, скаржиться на своє життя.
Після несподіваної звістки про високий чин “товстого” “тонкий” згорбився, зіщулився. Його родина перейняла цей настрій: підборіддя жінки стало ще довшим, син виструнчився.
А. П. Чехов спостеріг, що у житті товстий чоловік асоціюється з людиною доброзичливою, привітною, щирою. “Товстий” першим помітив свого друга, радісно гукнув його, назвав “голубчиком”. Його радість була щирою. “Товстий” зморщився на підлабузництво “тонкого”. “Товстому” не сподобалось приниження друга.
Назва твору, на мій погляд, дуже виразно відповідає характерам героїв, а в житті має узагальнюючий характер.
(2 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” (2 варіант) “Товстий і тонкий”… Так Антон Павлович Чехов назвав одне з своїх найвідоміших оповідань. Чехов завжди любив давати прізвища або прізвиська, які підкреслювали якусь характерну особливість персонажа. Але я не думаю, що автор назвав своїх героїв, зважаючи на їхні фізичні особливості, а радше посилаючись на їхні духовні якості. А. П. Чехов в цьому оповіданні висміює закоренілість […]...
- Мої враження від оповідання А. Чехова “Товстий і тонкий” Оповідання А. Чехова “Товстий і тонкий” я читала двічі. Влітку я прочитала його сама, але оповідання мені не сподобалося. У ньому багато незрозумілих слів: Герострат, статський радник, колезький асесор. Але коли ми в класі читали його ще раз і грали в ролях, оповідання мені дуже сподобалося. Товстий мені здавався набундюченим і неприємним, але виявилося, що […]...
- Роль художньої деталі у творах А. Чехова (за оповіданням “Товстий і тонкий”) Усе в житті людини має важливе значення, навіть найменша дрібничка. Здавалося б, звичайнісінький собі жест, посмішка чи вираз обличчя… Але скільки цікавої інформації про людину вони можуть повідомити оточуючим. Те ж саме можна простежити і в літературі. Розкрити краще зміст твору допомагає художня деталь. Це один із Засобів, що допомагає письменнику створити чіткий образ, точно […]...
- Сміх А. П. Чехова в оповіданні “Товстий і тонкий” Боротьба за людську гідність проти усякого приниження, насильства з юних років стала девізом усього життя письменника. “У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, й одяг, і душа, і думки”, – писав А. П. Чехов. Але цього прекрасного і не бачив письменник у тому суспільстві, в якому довелося йому жити. Старе, рабське суспільство калічило людей. […]...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Людяна у футлярі” Всією своєю творчістю А. П. Чехов хотів пробудити в людях бажання “берегти в собі людину”. Автор вів читача через зрозуміле і близьке для нього до узагальнюючого висновку про всю систему життя, пробуджуючи суспільну громадянську Свідомість. Бєлікову, героєві оповідання “Людина в футлярі”, притаманне прагнення до мертвої форми – все заточити у футляр. У цьому образі А. […]...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Хамелеон” Хамелеон – це ящірка, яка, пристосовуючись до змін навколишнього середовища, змінює колір. Звичайно, у маленькому містечку, де відбуваються події чеховського оповідання, мова не йде про зоологічні дослідження. І навіть не про плазуна мова, а про звичайнісінького собі собаку невідомого хазяїна, цуценя, що опинилося в центрі подій на майдані і, захищаючи себе, вкусило за палець брутального, […]...
- Осуждение чинопочитания в рассказе А. П. Чехова “Толстый и тонкий” (1 вариант) В словаре литературных терминов говорится, что сценка – это зарисовка, картинка с натуры, короткий юмористический рассказ, комизм которого состоит в передаче разговора персонажей. Рассказ русского прозаика и драматурга Антона Павловича Чехова “Толстый и тонкий” написан в жанре сценки. В нем идет речь о встрече на железнодорожном вокзале двух приятелей – бывших одноклассников: толстого и тонкого. […]...
- Униженные и оскорбленные в рассказах А. П. Чехова “Толстый и тонкий” и “Смерть чиновника” Надо победить в себе раба. А. П. Чехов Рассказы А. П. Чехова “Толстый и тонкий” и “Смерть чиновника ” были созданы писателем в начале творческого пути, когда вместе с юмористическими рассказами на узко бытовые темы он писал рассказы более широкого общественного значения. Среди них были “Хамелеон”, “Унтер Пришибеев”, “Маска” и др. В этих рассказах смешное […]...
- Осуждение чинопочитания в рассказе А. П. Чехова “Толстый и тонкий” (2 вариант) В коротких и смешных рассказах А. П. Чехова, как в зеркале, отражаются многие человеческие пороки и недостатки. Автор как бы приглашает нас остановиться и внимательнее присмотреться не только к окружающим, но и к самим себе. Герои рассказа “Толстый и тонкий” – друзья детства. Они имеют имена, автор даже называет их, но имена здесь совсем не […]...
- Павло Глазовий – Товстий і тонкий Стрілись повний і худий, обидва Федоти. Перший главком заправля, другий – без роботи. – Я тебе, – сказав гладкий, – улаштую в главку Сотні дві, а може, й більш будеш мати ставку – Ні, я звик, – сказав худий, – жити скромно й просто. З мене вистачить і сто, й навіть дев’яносто. – Та ти […]...
- Сенс назви твору Кнута Гамсуна “Пан” Сенс назви твору Кнута Гамсуна “Пан” XX століття позначилося інтересом до міфу як з боку письменників, так і з боку читачів. Міф завжди вважався глибинною основою людського та історико-культурного буття, а письменники XX століття прагнули по-новому показати давній міф, використати його символьну спрямованість, аби показати його нові грані, що відкриваються у наш час. Одним з […]...
- Сенс назви роману Л. М. Толстого “Війна і мир” Твір Л. М. Толстого “Війна і мир” – російська національна епопея. За словами Ромена Ролана, це широка епопея нашого життя, новітня “Іліада”, в якій Л. Толстой пройшов “від роману окремих особистостей до роману армій і народів, … в яких зливаються в одне волі мільйонів людей”. Великий художник-реаліст показав у романі всю націю у найважливіші історичні […]...
- Сенс назви роману А. Камю “Чума” Роман Альбера Камю “Чума” – це скупа розповідь, не тільки про епідемію жахливої хвороби, а в першу чергу про моральний вибір кожним із героїв твору свого місця в ситуації, коли існує реальна загроза смерті. Події у місті Орані відбуваються 194… року. Який же рік мав на увазі автор? У роки Другої світової війни чи тоді, […]...
- Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) А. Чехов (1860-1908) – один із найвидатніших письменників Росії був блискучим майстром коротких оповідань, які вирізнялися глибиною та художньою силою. Неабияку роль у розкритті характерів чеховських героїв, таких неповторних у своїй індивідуальності, відіграє художня деталь. В оповіданні “Хамелеон” поліцейський наглядач […]...
- Сенс назви поеми І. Драча “Чорнобильська Мадонна” Сенс назви поеми І. Драча “Чорнобильська Мадонна” Ось і прочитана поема І. Драча “Чорнобильська Мадонна” – скорботна пісня поета про вибух на Чорнобильській АЕС, що вразив усю планету. Поема І. Драча викликала у мене і щемливий біль, і роздуми над життям, його проблемами, а головне – відчуття відповідальності за все у цьому світі. А ще […]...
- Сенс назви твору Василя Барки “Жовтий князь” Василь Барка писав тільки про те, що пережив сам. У 1932-33 pp. в Україні лютував голод. Письменник жив тоді в Краснодарському краї, працював у художньому музеї і був свідком того, що й до Кубані докотилася хвиля голодомору. За його свідченням, там вимерла третина населення. Барка теж голодував, на його тілі було багато ран, які розійшлися […]...
- Сенс назви новели Г. Тютюнника “Три зозулі з поклоном” Сенс назви новели Г. Тютюнника “Три зозулі з поклоном” Символічним втіленням добра, людяності, мудрості постають герої новели Григора Тютюнника “Три зозулі з поклоном”. Цей трагічний, щемливо ліричний твір має присвяту: “Любові Всевишній присвячується”. Епітет “Всевишній”, який в українській мові вживається лише у сполученні зі словом Бог, підкреслює велич найбільшого людського почуття – кохання. Золотоволоса Марфа […]...
- Навіщо А. Чехов писав свої твори? (За творчістю А. Чехова) Антон Павлович Чехов – великий російський письменник. Передусім він відомий як майстер оповідання. Його твори короткі й влучні, як постріл майстерного стрілка. Мішень – це людська підлість, чиношанування, самоприниження та інші людські вади. Антон Чехов писав: “Тільки тоді людина стане кращою, коли ви покажете їй, якою вона є”. І він умів показати людину як ніхто […]...
- Чи можна назвати стосунки героїв оповідання А. Чехова “Дама з собачкою” звичайним курортним романом? Твори А. П. Чехова є вагомим здобутком світової культури, їх читання викликає глибокі роздуми про життя, про призначення людини на землі. У багатьох своїх творах Чехов обстоював свої переконання про необхідність культури людини, моральної чистоти, справедливості, порядності. Проблема щастя людини теж хвилювала письменника. Що стоїть на заваді щастю, чому люди не можуть бути щасливими? У […]...
- Чому оповідання А. Чехова “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов” складають “маленьку трилогію” Чому оповідання А. Чехова “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов” складають “маленьку трилогію” І. Світ нудних людей… (У пізніх творах Чехов змальовує світ нудних людей, припускаючи гротескне перебільшення, оскільки метою його є не змалювання з натури, а художнє узагальнення, осмислення життя. Це особливо відчутно в оповіданнях 1898 року – “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов”.) […]...
- Мої роздуми щодо назви п’єси О. Коломійця “Дикий Ангел” (2 варіант) Ще не почавши читати п’єсу Олексія Коломійця “Дикий Ангел”, я була заінтригована її назвою. Адже як може ангел – посланець Бога – бути диким? І тільки дочитавши твір до кінця, я зрозуміла таємницю назви п’єси. Ангел у драмі Коломійця – це прізвище головного героя – Платона Микитовича – батька чотирьох дітей, чесної, справедливої людини, для […]...
- Сатира ранніх оповідань Антона Чехова Сатира ранніх оповідань Антона Чехова Ранні оповідання Л. П. Чехова вирізняються яскравим гумором, дотепністю і легкістю оповіді. Молодий письменник дарує читачеві блискучий водевільний гумор. Разом із тим, тоді ж, у середині 80-х років, у його творах з’являється нещадна сатира. “Смерть чиновника”, “Товстий і тонкий”, “Довідка”, “Хамелеон”, “Унтер Пришибєєв” по-новому продовжують і розвивають кращі традиції Гоголя […]...
- Мої роздуми щодо назви п’єси О. Коломійця “Дикий Ангел” (1 варіант) Рідко коли ми замислюємося над тим, як звуть ту чи іншу людину, яке в неї прізвище, бо прізвище передається нам з діда-прадіда, як дорогоцінний спадок, як пам’ять роду. Але коли автор літературного твору дає своєму герою певне ім’я та прізвище, то слід задуматися над ними, спробувати розгадати авторський задум: що хотів сказати письменник, якими характеристиками […]...
- Конфлікт буденного життя і мистецтва в п’єсі А. П. Чехова “Чайка” (2 варіант) П’єса А. Чехова “Чайка” виділяється з-поміж інших драматичних творів незвичністю побудови. Сюжет як такий у ній відсутній, проте й наше трагікомічне життя, як правило, не має чіткого й логічного розвитку подій. Кожен наш крок, кожна дія і думка, здається, не мають глибинного сенсу, але доля визначена. Удалий початок зумовлює успіх, але успіх не завжди супроводжує […]...
- Моє враження від оповідання І. Буніна “Легке дихання”. (Другий варіант) Легке дихання… Часто говорять: подих вітру, подих весни, а в оповіданні І. О. Буніна – це подих дівочої краси. А може, молодості, безтурботності? Питання, знайти відповідь на яке важко, майже неможливо… Оля Мещерська серед своїх ровесниць і була тим легким подихом, що не вписувався в загальноприйняті рамки, але завжди приносив із собою веселощі, безпосередність, щиру […]...
- Конфлікт буденного життя і мистецтва в п’єсі А. П. Чехова “Чайка” (1 варіант) Драматургія А. П. Чехова є таким самим оригінальним внеском і незаперечною цінністю культури, як п’єси У. Шекспіра, Ж. Расіна або Г. Ібсена. Будь-який театр у будь-якій країні вважає постановку такої п’єси, як ” Чайка “, перевіркою на духовну зрілість і майстерність. Чеховські твори відкривають необмежені обрії для експериментів і пошуків, навколо них не згасають дискусії, […]...
- Моє враження від оповідання І. Буніна “Легке дихання” (Перший варіант) Це не оповідання, а осяяння. К. Паустовський Я читаю оповідання і думаю: звідкіля виникло це легке дихання, з яких світів долетіло воно, як воно торкнулося землі нашої? Що було в ньому? Уся ніжність, уся краса дівоча, уся свіжість первозданна. Воно легке, невловиме, недосяжне, як вітер, невагоме, як хмари. Зірвалося воно з небес, розчинилося в століттях… […]...
- Внутрішній світ героїв оповідання “Зав’язь” Г. Тютюнника (2 варіант) Перше кохання буває тільки раз у житті, тому і називається першим. Коли воно зненацька настигає людину, та наче божеволіє, не розуміючи, що нею сталося. Неначе змінюється увесь світ, відкриваються нові горизонти, зовсім іншим здається життя. Людина починає відкривати саму себе, дивуючись чудернацьким змінам. І добре, якщо кохання виявиться взаємним, інакше це може привести до зовсім […]...
- Внутрішній світ героїв оповідання “Зав’язь” Г. Тютюнника (1 варіант) Перше кохання, як завжди, приходить зовсім несподівано. Ти його не чекаєш, навіть не думаєш про це, як раптом у тебе з’являється таке відчуття, що у твоєму серці навіки поселилася вона чи він. І дивуєшся, як до цього часу ти не помічав цієї людини, як у тебе не зупинялося серце, коли проходив повз неї. А зараз […]...
- Проблематика оповідання Миколи Хвильового “Я (Романтика) (3 варіант) Незвичайна постать Миколи Хвильового мала значний вплив на розвиток української літератури і суспільно-політичної думки всього XX ст. У 20-х роках минулого століття одним із популярних був стиль революційного романтизму, романтики вітаїзму, характерного для ранньої новелістики Хвильового. Будучи за світовідчуттям поетом-романтиком, мрійником, письменник щиро і божевільно повірив у “загірну комуну”, що мала принести його народу світле […]...
- Моє ставлення до героїв оповідання “Федько-халамидник” (1 варіант) Оповідання Володимира Винниченка мені не просто сподобалось, воно примусило мене замислитись над важливими речами в житті. Чи справді людина, яка зовні вихована та охайна, є такою в душі? Чи здатний хлопчик-розбишака на справедливий вчинок, чи навіть на жертовність? Після прочитання твору я з упевненістю можу відповісти на ці питання. Коли вперше знайомишся з Федьком, складається […]...
- Висміювання самоправності й догідництва в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон” Оповідання “Хамелеон” було вперше надруковано в журналі “Осколки” 1884 року. Як у багатьох інших оповіданнях цього часу (“Товстий і тонкий”, “Смерть чиновника”, “Маска”), Чехов викриває в ньому самодурство представників влади і рабську свідомість людей. В одному епізоді Чехов відтворив типові явища дійсності – “хамелеонство”. Це передано вже в назві оповідання. Як ящірка-хамелеон змінює своє забарвлення […]...
- Проблематика оповідання Миколи Хвильового “Я (Романтика) (2 варіант) Оповідання “Я (Романтика)” – це втілення тієї віри та розчарування, які пережив в житті сам письменник. Його герой бореться з самим собою, намагається вбити в собі людину, вбити добро в ім’я абстрактної ідеї, навіть якщо вона здається найбільшою цінністю. І призводить це не до торжества ідеалу, а до переродження людини на дегенерата, до втрати нею […]...
- Моє ставлення до героїв оповідання “Федько-халамидник” (ІІІ варіант) У своєму творі автор змальовує життя дітей передмістя, їх розваги, стосунки між собою і з дорослими. Головним героєм оповідання є хлопчик Федько. Він сміливий, дотепний, має тверду і чесну вдачу. Він “ніколи не бреше”, зробив це лише один раз, взявши на себе провину Толіка. Федько виявив благородство, пожалів його. В оповіданні ми весь час бачимо […]...
- Тонкий знавець народних душ (за творчістю М. Некрасова) Література і поезія покликані навчати людей любити і розуміти інших. Це можливо лише тоді, коли письменник або поет сам тонко відчуває усі відтінки, усі таємниці людської душі, які може передати на папері. Саме таким майстром художнього слова, був видатний російський поет Микола Олексійович Некрасов. Героїв Некрасова навіть складно назвати літературними, настільки вони реалістичні та живі. […]...
- Моє ставлення до героїв оповідання “Федько-халамидник” (2 варіант) Коли я прочитав оповідання, то знайшов багато спільного у способі життя описуваних хлопців і моїм. Мені теж, як і їм, завжди дуже подобалося бігати з друзями під літнім дощем, стрибати через калюжі і ловити ротом краплини теплого дощу. Таке приємне відчуття, коли краплинки лоскочуть щоки, вмивають їх! А ще я з друзями люблю робити паперових […]...
- Внутрішній світ героїв оповідання “Зав’язь” Г. Тютюнника (3 варіант) Коли зав’язуються перші паростки кохання, то людина повністю змінює своє життя, їй здається, що до цього моменту вона навіть і не жила, а існувала дуже далеко від справжнього, вируючого життя. Людина намагається бути ближче до предмету свого кохання, хоче бачити його щодня, щогодини, щохвилини. І зовсім неважливо, де знаходиться предмет кохання. Набагато важливіше, чи хоче […]...
- Зображення конічного в оповіданнях А. Чехова (за творчістю А. Чехова) I. Сміх – одна з численних переваг людини над твариною. (Лише людині властиво сміятися. За допомогою сміху людина позбавляється негативних емоцій, виявляє свої почуття, реагує на ті чи інші події або явища.) II. Використання комічного у літературі. III. Зображення комічного у творах А. Чехова. 1. Оповідання А. Чехова “Хамелеон” – яскравий приклад комічного. 2. Проблеми, […]...
- Проблематика оповідання Миколи Хвильового “Я (Романтика) (1 варіант) “Істинно: Хвильовий. Сам хвилюється і нас усіх хвилює, п’янить і непокоїть, дратує, знесилює і полонить. Аскет і фанатик, жорстокий до інших і до себе, хворобливо вразливий і гордий, недоторканний і суворий, а часом – ніжний і сором’язливий, химерний характерник, залюблений у слово і форму мрійник”, – так писав про Миколу Хвильового В. Коряк. І справді, […]...
- Ольга Кобилянська – тонкий знавець людської душі Ольга Кобилянська – тонкий знавець людської душі. Розкрити на матеріалі вивченого твору. Ольга Кобилянська – це письменниця глибоких душевних переживань, напруженої думки, ліричних настроїв. Вона виступила як прозаїк-новатор. За спостереженням Д. Павличка, читач і сьогодні приходить до її творів “по естетичну насолоду і по знання жіночого характеру, адже ж вона створила цілу енциклопедію жіночої душі”. […]...
Мої роздуми над драмою украдене щастя.