Влада золота в повісті Оноре де Бальзака “Гобсек”
Комічні ситуації в оповіданні О’Генрі “Вождь червоношкірих”
Ліричне “я” Анни Ахматової
Гра слів та багатозначність образів танки Такубоку
Ернест Хемінгуей “Старий і море” – повість-притча про людину
Особливості індивідуального стилю австрійського письменника Франца Кафки (за оповіданням “Перевтілення”) (2 варіант)
Байка – найдавніший жанр літератури
Поезія А. Міцкевича як вияв кращих традицій романтизму
Колористичний контраст і засоби його реалізації у російських поетичних текстах 70-80-х рр. ХХ ст
Трагедія війни в ліриці Анни Ахматової
Казковість гоголівського циклу “Вечори на хуторі біля Диканьки”
Посмішка долі (за казкою Шарля Перро “Попелюшка”)
Образ Кураж – пророча метафора майбутнього Німеччини (за драмою-пересторогою Бертольда Брехта “Матінка Кураж та її діти”)
Гуманізм гомерового епосу
Символіка кольорів у романі Стендаля “Червоне і чорне”
Художні особливості поезії І. Бродського
Основні мотиви збірки Анни Ахматової “Вечір”
Алегоричне значення образів “Пісні про Буревісника”
Який він різний, цей Маяковський!
Життєвий і творчий шлях О. І. Купріна
Проблема морального максималізму у п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім”
Майстерне зображення внутрішнього стану героїв у романах Л. М. Толстого
Добрий казкар Ханс Крістіан Андерсен
Тема кохання у творі Стендаля “Червоне і чорне”
Спогади Сантьяго про своє життя (щоденник літературного персонажа)
Образ героїчної людини в оповіданні М. Горького “Стара Ізергіль”
“Фарбований шакал”. Чому не варто видавати себе за когось іншого?
Залізна логіка головного героя та простота його дедуктивного методу (за оповіданнями Артура Конан Дойля)
Славетний син французького символізму (творчість С. Малларме)
Протест проти війни у творчості письменників XX століття (за оповіданням Г. Белая “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… “)
Дочка та батько Троєкурови (за повістю О. Пушкіна “Дубровський”)
Змалювання звичаїв стародавніх греків у поемі Гомера “Одіссея”
Роль пейзажу у повісті О. Купріна “Гранатовий браслет”
Чого вчить вас казка Андерсена “Снігова королева”?
Гуманізм, добро і любов у романі Достоєвського “Злочин і кара”
Випробування (за оповіданням Джека Лондона “Жага до життя”)
Порівняльна характеристика образів Онєгіна і Тетяни
Найяскравіша пригода Діка Сенда і його друзів (за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”)
Суворе випробування людського характеру в умовах війни (за оповіданням М. Шолохова “Доля людини”)
Думка сімейна в романі Л. Толстого “Анна Кареніна”
Публій Вергілій Марон і його “Енеїда”
Міф про Пігмаліона і п’єса Б. Шоу
Інтегративні стратегії пошуку методологічних засад загальної мистецько-культурологічної освіти
Використання Ібсеном аналітичної композиції у п’єсі “Ляльковий дім”
Внутрішній світ і почуття людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі прочитаних творів)
Американський романтизм 19 століття в літературі
Суперечливий образ Онєгіна (за романом О. Пушкіна “Євгеній Онєгін”)
Що висміює Мольєр? (за комедією “Міщанин-шляхтич”)
Маяковський – поет-новатор
Мігель де Сервантес Сааведра “Дон Кіхот”
Особливості композиції, художнього часу, образу автора в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу”
Трагізм “дрібниць життя” в оповіданнях А. Чехова
Духовна і образна сила поезії Рільке
Трагічне і комічне в образі Шарля Боварі (за романом Гюстава Флобера “Пані Боварі”)
Зневіра Р. Бредбері у майбутньому технократичної цивілізації
Україна та Адам Міцкевич
Людвіг Ван Бетховен. Життєвий і творчий шлях
Мій улюблений детектив (про літературного героя Артура Конан Дойля – Шерлока Холмса)
Мій улюблений герой з роману “Війна і мир” Л. Толстого
Геракл – улюблений герой стародавніх греків
Новаторство Генріха Ібсена-драматурга
Позитивізм
Творчість Альбера Камю
Нескорений Прометей (за мотивами міфу про Прометея і трагедією Есхіла)
Філософсько-естетичні проблеми роману Оскара Вайльда “Портрет Доріана Грея”
Ідея спорідненості життя та творчості, побуту й екстатичності у творах Бориса Пастернака
Романтичне кохання – одна з провідних тем творчості О. Купріна
Продовження казки братів Грімм “Пані Метелиця”
Галактика у Всесвіті літератури
Образ мужика у казці Михайла Салтикова-Щедріна “Повість про те, як один мужик двох генералів прогодував”
Пригоди кота Кузі (власна казка)
Образ Євгенія Онєгіна в однойменному романі О. С. Пушкіна
Значення образу Платона Каратаєва в романі Л. Толстого “Війна і мир”
Чайна церемонія як окремий образ у повісті Я. Кавабати “Тисяча журавлів”
Тема кохання у поезіях Гайне
Сучасна Стендалю Франція в романі “Червове і чорне”
Герої Еллади в поемі “Іліада”
Художня своєрідність класицистичної драми
Згубність теорії Раскольникова (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”)
Відтворення поглядів Фрідріха Шиллера на роль мистецтва (за баладою “Івікові журавлі”)
Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі ХХ сторіччя
“Перевернутий світ” (за новелою Ф. Кафки “Перевтілення”)
Основні мотиви лірики О. С. Пушкіна
Символіка повісті-притчі Е. Хемінгуея “Старий і море”
Марк Твен – великий улюбленець дітей
“… І ти, і я – ми обоє повинні змінитись… ” Родинне життя Нори і Торвальда (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”)
У чому сенс духовних пошуків Андрія Волконського і П’єра Безухова
Образ автора в романі “Євгеній Онєгін”
Метафізика абсурду та етика трагічного стоїцизму в романі Альбера Камю “Чума”
Фантастичний світ Р. Л. Стівенсона
Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Едгар Алан По – видатний американський письменник
Він виховував справжніх воїнів (за елегіями Тіртея)
Жіночі образи роману Стендаля “Червоне і чорне”
В. Маяковський – поет-лірик
Активно-творче ставлення до життя в поезіях Гійома Аполлінера (2 варіант)
Народження особистості в п’єсі “Пігмаліон” Бернарда Шоу (відгук на виставу)
Безбожний геній Гренуй (за романом Зюскінда “Запахи”)
Літературні казки з народу (про творчість братів Грімм)
Проблематика роману Оскара Вайльда “Портрет Доріана Грея”
Хто правий, уявляючи собі завтрашній день Батьківщини: Лопахін чи Петя Трофимов? (За п’єсою Д. П. Чехова “Вишневий сад”)
Відгук про оповідання Д. Олдріджа “Останній дюйм”
Бажання та можливості людини впливати на долю, фатум (за п’єсою П. Кальдерона “Життя – це сон”)
Фантастичний світ Рабле: роман “Гаргантюа та Пантагрюель”
Конфлікт між ідеалом та дійсністю – центральна проблема роману Мігеля Сервантеса “Хитромудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”
Проблема співвідношення лицарського кодексу честі та загальнолюдської цінності життя у творі Ф. Шіллера “Рукавичка”
У пошуках гармонії світу (за поезією Б. Пастернака)
Учителі пана Журдена. Якими я їх бачу? (за комедією Мольєра “Міщанин-шляхтич”)
Л. Толстой – майстер зображення внутрішнього стану героїв
Твір Джонатана Свіфта “Подорожі Гуллівера”
Поет веселого настрою (за поезією Анакреонта)
Свіфтівська критика людських вад у творі “Мандри… Гуллівера”
“Срібна доба” російської поезії
Мій улюблений автор детективів – Дік Френсіс
“Людину можна знищити, але не можна перемогти” (за твором Е. Хемінгуея “Старий і море”)
Особливості побудови новели М. Павича “Дамаскін”
Образи кримської природи у “Кримських сонетах” А. Міцкевича
Тьоркін – хто ж він такий?
Неоклассицизм
Негативний образ Чичикова за поемою М. Гоголя “Мертві душі” (“Так запряжено ж підлоту!”)
Проблема Добра і Зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Переможний пафос роману Жуля Верна “Діти капітана Гранта”
Шекспір – перший класик світової літератури
“Війна і мир” – історичний і психологічний роман-епопея
Гомерів епос як енциклопедія життя давніх греків
Парфуми як іронічна метафора мистецтва кінця ХХ століття (за романом Патріка Зюскінда “Запахи”)
Моє ставлення до Євгенія Онєгіна (за однойменним романом О. Пушкіна)
Найголовнішого очима не побачиш (за казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Життя та творча доля поета Сергія Єсеніна
Моє ставлення до слів Гобсека: “Золото – ось духовна сутність теперішнього суспільства”
Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого (образ Мефістофеля в трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст”)
Світ романтики у романі Р. Л. Стівенсона “Острів скарбів”
Конфлікт краси й моралі в творі О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”
Сутність “перевтілення” за Ф. Кафкою
Жіночі образи в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу”
Жива Росія у поемі М. В. Гоголя “Мертві душі” (образи народу)
Дворянство у п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад”
Міфотворчість як стильова основа новели Ф. Кафки “Перевтілення”
Другорядні персонажі п’єси А. П. Чехова “Вишневий сад”
Бунт Маріо як передвістя звільнення людей від тоталітаризму (за твором “Маріо й чарівник”)
Моє знайомства з поезією поетів-символістів
Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”)
Мої роздуми про Шерлока Холмса
Образ Печоріна у романі Михайла Лермонтова “Герой нашого часу”
Гамлет – ідеальний герой свого часу
Чи був Сорель колись щасливим? (За романом Стендаля “Червоне й чорне”)
Історія Франчески та Паоло в творі Данте “Божественна комедія”
Вільям Шекспір – митець світової літератури
Поєднання фольклору й поетики модернізму у творах Федеріко Гарсіа Лорка (1 варіант)
Світ потворного і прекрасного у казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”
Жорстокість та несправедливість несумісні з життям
Моє враження від новели Рея Бредбері “Посмішка”
Міні-літопис життя і творчості Михайла Панасовича Булгакова. Майстер і Маргарита
Альбер Камю “Чума”
Тема вічної пам’яті у віршах Гійома Аполлінера “Міст Мірабо” та “Зарізана голубка і водограй”
Немає сил, більших за любов і добро (за казкою Г.-К. Андерсена “Снігова королева”)
Що приваблює мене в Робінзоні Крузо?
Велике серце маленької людини (за баладою Р. Стівенсона “Вересковий трунок”)
Божевілля Дон Кіхота
Над якими етичними проблемами спонукав мене замислитись роман Ф. Достоєвського “Злочин і кара”?
Мар’я Болконська та Елен Курагіна
“Життя – це складне і важке ремесло, і треба докласти чимало зусиль, щоб навчитися його” (0. Бальзак) Чого хотіли б навчитися ви? (2)
Символізм назви п’єси Генріха Ібсена “Ляльковий дім”
Від “зачумленості” до єднання спільноти (за романом А. Камю “Чума”)
Моя улюблена книга про фантастичні пригоди
“… Тоді весь світ тобі належить… ” (За віршем Р. Кіплінга “Якщо”)
Пригоди, пригоди, пригоди… (за романом Вальтера Скотта “Айвенго”)
Пісня про віщого Олега (за твором О. С. Пушкіна)
Мандруючи по світах (За казкою Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Воєнна проза В. Астаф’єва в контексті “армійської” та табірної літератури
Поєднання в жанрі танки картин реального буття та особистих асоціацій поета (вірші Ісікави Такубоку)
Багатозначність символічної назви роману Стендаля “Червоне і чорне”
Диво перемоги надії та справжнього кохання в повісті-казці “Пурпурові вітрила”
Чи врятує світ краса? (за новелою Р. Бредбері “Посмішка”)
Чому я люблю читати науково-фантастичні твори
Образи героїв у “Іліаді” та “Одіссеї”
Людина та її доля (за поемою О. Пушкіна “Пісня про віщого Олега”)
Загибель Жульєна Сореля – це поразка чи перемога?
Роль Біблії у романі Даніеля Дефо “Робінзон Крузо”
Мовне питання – проблема Англії… і України
Гімн звичайній людині-трудівнику, силі її характеру і витримці у романі Д. Дефо “Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
Художній світ Йосипа Бродського
Вільям Шекспір – як визначний представник англійського Відродження
Якби я залишився сам на безлюдному острові
Біблійний переказ про Давида і Голіафа
Дружба і любов у поемі Ш. Руставелі “Витязь у тигровій шкурі”
“Останній листок” – зворушлива історія самовідданої дружби і самопожертви (за однойменною новелою О’Генрі)
Жива Росія в поемі М. Гоголя “Мертві душі”
Істрія написання твору Булгакова “Майстер і Маргарита”
Можливо, янголи поряд… (за оповіданням Г. Маркеса “Стариган з крилами”)
Легке дихання Ольги Мещерської (оповідання Буніна)
Незгасний Інтерес до Шерлока Ходака
Наче рівний Богу… (за твором Р.-М. Рільке “Пісня про правду”)
Хто винен у смерті Акакія Акакійовича? (За повістю М. Гоголя “Шинель”)
Філософське осмислення єдності природи і людини в “Кримських сонетах” А. Міцкевича
Мої враження від роману Вальтера Скотта “Айвенго”
Що таке інтелектуальний детектив? (За новелами Едгара Алана По “Золотий жук” та “Вбивство на вулиці Морг”)
Риси символізму в поезіях Ш. Бодлера (1 варіант)
Мій улюблений вірш французьких символістів
Смішне і страшне в оповіданні Антона Чехова “Хамелеон”
P 4 of 1012345678910
Copyright © Українська література 2023. All Rights Reserved.