Фантастичні образи в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Потік свідомості та аналіз психології у творчості Джеймса Джойса
Мій улюблений герой роману Л. Толстого “Війна і мир”
“Людська комедія” Бальзака як дослідження Франції першої половини XIX ст. (1 варіант)
Причини деградації особистості (за твором Ч. Діккенса “Різдвяна пісня в прозі”)
Тісний світ провінційного містечка (за повістю Марка Твена “Пригоди Тома Сойєра”)
Генріх Белль “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… “
Нерозділене кохання в творах Г. Гайне
Печорін і Грушницький
Міф про Дедала та Ікара
Філософсько-символічний підтекст сюжету повісті Е. Гемінгвея “Старий і море”
Трагічна доля Галілея (за драмою Б. Брехта “Життя Галілея”)
Мотив національної провини в оповіданні Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… “
Шарлотта Бронте. Джейн Ейр
Україна і її історія очима австрійського поета (за новелою Райнера Марії Рільке “Пісня про Правду”)
Що згубив і що набув Гобсек (за однойменною повістю О. де Бальзака)
Синій птах М. Метерлінка – п’єса про сенс буття
Чим може привабити читача сонет А. Рембо “Моя циганерія”
Як я розумію зміст назви “Ляльковий дім”
Життєва доля Квазімодо та Клода Фролло (за твором В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”)
Героїчні подвиги і шляхетні вчинки Рами
Рудакі – співець таджицького народу
Спростувати чи довести тотожність “середні віки – темнота”
Роль Мефістофеля в духовних шуканнях Фауста (За трагедією Гете “Фауст”)
Пророча метафора майбутнього Німеччини у п’єсі Бертольда Брехта “Матінка Кураж та її діти”
Пророк О. Пушкіна і М. Лермонтова
Пригоди Сіндбада-мореплавця (за арабською казкою “Казка про Сіндбада-мореплавця”)
Уславлення справжніх людських якостей у вірші Р. Бернса “Чесна бідність”
Жанр балади у творчості Генріха Гейне
“Кроки” Раскольникова до злочину (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Біографія і творчість Еразма Ротердамського
Автобіографічний характер психологічного есе Дж. Джойса “Джакомо Джойс”
Якби Ленського не було вбито на дуелі… (Роздуми про можливу долю героя)
Хто винен у трагедії Жульєна Сореля?
Драматична доля хлопчика Мотла (за оповіданням Шолом-Алейхема)
“Рукописи не горять” (М. Булгаков про роль і долю митця)
Висміювання безпідставних претензій на аристократизм у комедії Мольєра “Міщанин-шляхтич”
Національний характер поезії В. Вітмена
Творчість Едгара По і О. Генрі. Оповідання письменників
Роман “Герой нашого часу” – торжество лермонтовського реалізму
Борис Пастернак про поета і поезію
Кавабата – “красою Японії народжений” (вплив національної етики та естетики на його творчість)
Доля російської людини в роки війни (за оповіданням М. Шолохова “Доля людний”)
“Злочин і кара” – роман про російський капіталізм
Що, на думку Камю, може врятувати людство від чуми і від зла взагалі?
Тема жіночої долі у поезії М. Некрасова (за віршем “Трійка”)
Людина починається з вчинку (за баладою Ф. Шіллера “Рукавичка”)
Смішне і трагічне в образі Дон Кіхота (за романом Мігеля Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі”)
Роль авантюрної інтриги у романі Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
Заклик до миру й злагода у творі Г. Лонгфелло “Пісня про Гайявату”
Поет-символіст Поль Верлен і його вплив на українську поезію
Празька поетична школа: система метафор у відтворенні концептів душевних переживань
Бунінська філософія кохання (за оповіданням “Легке дихання”)
Значення творчості А. Ахматової для світової літератури
Книга Життя осені середньовіччя (за творчістю Джованні Бокаччо)
Тема самотньої людини у творчості М. Лермонтова
Природа у хоку японського поета Мацуо Басьо
Реальність петербурзького побуту в повісті М. Гоголя “Шинель”
Проблема історичної долі Росії (за п’єсою А. Чехова “Вишневий сад”)
Індивідуалістичний бунт головного героя у романі Ф. Ш. Достоєвського “Злочин і кара”
Київ у творчості і в серці Михайла Булгакова
Зображення конічного в оповіданнях А. Чехова (за творчістю А. Чехова)
Оригінальний образ Собору як символу перехідної доби (за романом Гюго “Собор Паризької Богоматері”) (1 варіант)
Образ Гобсека у однойменній повісті Оноре де Бальзака
Морально-філософські уроки казкової повісті А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Трагедія Другої світової війни у зарубіжній літературі (на матеріалі творів Г. Белля та В. Бикова)
Євгеній Онєгін
Уявлення давніх слов’ян про природні стихії (за “Міфом про Сонце”)
Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім”
Політичні лабіринти у творі Джонатана Свіфта “Мандри Лемюеля Гуллівера”
Трагедія роду Буендіа (за романом Г. Г. Маркеса “Сто років самотності”)
Чудо перемоги романтичної мрії над законами буденного світу (за феєрією О. Гріна “Пурпурові вітрила”)
Сатира ранніх оповідань Антона Чехова
Гранатовий браслет О. Купріна – гімн “сильному, як смерть коханню”
Легке дихання І. Буніна – шедевр новелістки XX століття
Подорож до літературної казки
Трагізм долі “маленької людини” в повісті М. Гоголя “Шинель”
Чому в ліриці Лермонтова таке велике місце посідає тема самотності
“Мертві душі” М. В. Гоголя – “гірке нарікання сучасній Росії, але не безнадійне”
Поетичний переказ індіанських міфів у поемі Г. В. Лонгфелло “Пісня про Гайявату”
“Немає повісті сумнішої на світі, ніж повість про Ромео і Джульєтту”
Р. М. Рільке – видатний австрійський поет
Роль пейзажу в романі Л. Толстого “Війна і мир”
Причини деградації особистості (за твором Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”)
Взаємозв’язок “жаги життя” і “відчуття смерті” у художньому світі і. Буніна
Чому оповідання А. Чехова “Людина в футлярі”, “Агрус”, “Про любов” складають “маленьку трилогію”
Апокаліптичне бачення подій Другої світової війни у вірші “Фуга смерті” Пауля Целана
Підлітки – “мисливці” у романі Вільяма Джеральда Голдінга “Володар мух”
Суперечливість образу Фауста
Риси інтелектуального роману у творі Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” (2 варіант)
Пригоди мандрівного лицаря чи спроба достукатися до людських сердець? (За романом Сервантеса “Дон Кіхот”)
Головний закон джунглів і світ людей в оповіданнях про Мауглі
Україна в долі Адама Міцкевича
Двійники й антиподи Родіона Раскольникова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
“Витязь Янош” – фольклорно-казкова поема про героя з народу
Дивак і фантазер Мюнхаузен (за твором Распе “Дивовижні пригоди, подорожі і бойові подвиги барона Мюнхаузена”)
Снігова королева – королева зими (за казкою Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Символічний зв’язок образів п’єси Антона Чехова “Вишневий сад” з різними часовими верствами
Чи врятує людину кохання? (за романом К. Гамсуна “Пан”)
Диявольська спокуса розуму
Антивоєнний пафос й алегоричний сенс драми Б. Брехта “Матінка Кураж та її діти”
Тетяна – улюблена героїня О. С. Пушкіна
Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Людяна у футлярі”
Різноплановість трагічних тем у поезіях Томаса Стернса Еліота
Краса врятує світ, якщо світ врятує красу (за новелою Р. Бредбері “Усмішка”)
Народ у романі-епопеї Л. М. Толстого “Війна і Лір”
Аналітична композиція У п’єсах Г. Ібсена
Творчість митця
Особливості французького символізму. Логічно-інтелектуальна схема
Трубадурам “були покірні всі серця” (за поезіями Джауфре Рюделя і Бертрана де Борна)
Утвердження просвітницького ідеалу людини у романі Даніеля Дефо “Життя і дивовижні пригоди Робінзона Крузо”
Створення узагальненого портрету та проблеми історичної пам’яті у поемі Анни Ахматової “Реквієм”
Суспільство, родина і людина у романі “Анна Кареніна”
Історичні реалії середньовічної Англії у романі Вальтера Скотта “Айвенго”
Чому Майстер заслужив “спокій”, а не “світ”?
Гомер – давньогрецький поет
Чи можна назвати Сантьяго щасливою людиною? (за повістю Хемінгуея “Старий і море”)
Образ України у творчості Миколи Гоголя
Проблематика казки Михайла Салтикова-Щедріна “Дикий поміщик”
Пошепки про “Іліаду”
Трагедія і драматизм особистості в оповіданні “Жага до життя”
Боріння добра і зла в трагедії Й. Гете “Фауст”
Він чесний, правдивий та демократ до кінчиків нігтів
Життя та творча доля Генріха Гайне
Тема грошей у повісті О. Бальзака “Гобсек”
Мудрі поради від Маленького принца Антуана де Сент-Екзюпері
Хокку – поезія згадки, пізнання душевного перевтілення
Дон Кіхот і Санчо Панса
Погляд А. Азімова на освіту майбутнього (за твором “Фах”)
Пані Боварі Г. Флобера – одна з “вічних книг”
Життєвий і творчий шлях французького письменника А. де Сент-Екзюпері
Наскільки є сучасним герой Бальзака Гобсек?
Що приваблює читача в романах Чарльза Діккенса
Образ Онегіна у творі Олександра Пушкіна “Євгеній Онегін”
Образи Воланда та його почту (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”)
Героїчні подвиги та шляхетні вчинки Рами з народного епосу “Рамаяна”
Сонети – це ключ, котрим Шекспір відкрив своє серце (У. Вордсворт)
Тема кохання в романі В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”
Моє розуміння булгаковських слів “рукописи не горять”
Cааді. Життя і творчість. Короткий огляд
Антивоєнний пафос у творчості письменників XX сторіччя
Чи можна вважати Ф. Достоєвського сучасним письменником?
Олександр Блок – поет російського символізму
Чи могло кохання врятувати доктора Старцева?
Поетичне новаторство символістів
Ліричний герой поезії А. Фета
Що призвело батька Горіо до загибелі (за повістю О. де Бальзака “Батько Горіо”)
Жіночі образи у романі Стендаля “Червоне і чорне”
Стара Англія крізь зменшувальне скло (За романом Свіфта “Мандри Гуллівера”)
Печорін як представник “зайвих людей” (За романом М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”)
“Ти назавжди у відповіді за тих, кого приручив” (за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Життя та доля Мольєра
“Виконання своєї роботи” – гідний спосіб кинути виклик смерті (за романом А. Камю “Чума”)
Аналітична композиція в п’єсі Генріха Ібсена “Ляльковий дім”
Мені наснився дивний сон (за романом Дж. Свіфта “Мандри Ленюеля Гуллівера”)
Західна драматургія
Романтика пригод і подорожей у романі Р. Л. Стівеисона “Острів скарбів”
Новаторство прози Ернеста Хемінгуея
“Різдвяна пісня у прозі”. Що в житті людини найцінніше?
У чому правдивість казки “Пані Метелиця”?
Вщент розбита мрія Жульєна Сореля про славу (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) (1 варіант)
Любов завжди таємниця (за творами О. Купріна та І. Буніна)
Езоп – засновник жанру байки
Проблематика і структура “Людської комедії”
Життя і побут ліліпутів (за романом Дж. Свіфта “Мандри Лемюеля Гуллівера”)
Оскар Уайльд і його “Портрет Доріана Грея”
Поезії О. Пушкіна “До А. П. Керн”, “Я вас любив”
“Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (2 варіант)
Печорін і Грушницький – герої роману М. Лермонтова “Герой нашого часу”
Маяковський – поет-новатор. (Перший варіант)
Казки, які завжди з тобою (за казками Ш. Перро і Г. К. Андерсена)
Поема Анни Ахматової “Реквієм”
Священні книги народів світу як пам’ятки світової культури (тези до виступу з проблем твору)
Легкою ходою по життю разом з Анакреонтом
Професор Хіггінс і полковник Пікерінг: порівняльна характеристика
Шлях довжиною в життя (за трагедією “Фауст”)
Художній образ Гамлета (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”)
Співвідношення краси й моралі в романі Оскара Уайльда “Портрет Доріана Грея” (1 варіант)
У чому полягає велич подвигу Прометея?
Основні теми і мотиви лірики М. Лермонтова
Даніель Дефо і його “Робінзон Крузо”
Прометей – борець проти тиранії (за трагедією Есхіла “Прикутий Прометей”)
З чого сміється Мольєр у комедії “міщанин-шляхтич”?
Сучасна Стендалю Франція в романі “Червоне і чорне”
Особливості сатири в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”
“Пісне Остапом, та сила велика!” (За оповіданням Р. М. Рільке”Пісня про Правду”)
Цікава гра століть і жанрів (за романом У. Еко “Ім’я троянди”)
Єднання життя і мистецтва в епоху постмодернізму
Алегоричний зміст твору Р. Бернса “Джон-Ячмінь”
Петербург Достоєвського
В. Короленко й Україна
Покарання грішників у “Божественній комедії” Данте
“Шляхетний дух, шляхетний ум… ” (За поезією Р. Бернса “Чесна бідність”)
М. Булгаков “Майстер і Маргарита”. Широта філософсько-етичної проблематики, питання про співвідношення добра і зла. Морального вибору, покликання мистецтва
Легендарний засновник жанру байки Езоп
Мауглі – вихованець джунглів (за однойменною казкою Р. Кіплінга)
Стилістичні прийоми Бернарда Шоу (Англ.)
Притчовий гатунок твору А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (2 варіант)
Романтичні герої Едгара По
P 9 of 1012345678910
Copyright © Українська література 2023. All Rights Reserved.