Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Жіночі образи в романі Стендаля “Червове і чорне”
Жіночі образи в романі Стендаля “Червове і чорне”
1830 року Ф. Стендаль написав роман “Червоне і чорне” – твір, що увічнив ім’я письменника.
У центрі роману простий сільський хлопець Жульєн Сорель, який прагне незалежності, бажає змінити свою долю. Так сталося, що в короткому житті юнакові зустрілись дві жінки, що відіграли певну роль в його погляді на вищий щабель суспільства.
Мадам де Реналь, дружина мера міста Вер’єра, була освіченою красунею-провінціалкою. Весь нерозтрачений запал своєї молодості, розуму, почуттів вона віддала вихованню двох дітей. Брала участь у благодійних
Друга жінка у житті Сореля – аристократка маркіза де Ла-Моль. Дівчина з багатої, гордовитої сім’ї, Матильда зневажливо ставилась до молодиків, які її оточували. Дівчина жила, в очікуванні, що з’явиться герой, схожий на улюбленця її ідеалу – Маргарити Наваррської. І ось він з’явився в особі батькового секретаря. З-поміж примружених вій роздивлялась знатна красуня незаможного юнака. І все те, що вона очікувала, на що сподівалась, Матильда знайшла в Жульєнові. Але кохання цих молодих людей більше було схожим на змагання, бо вони постійно мучили одне одного. Усьому виною було хворе честолюбство Сореля. Матильда розуміла, що, одружившись із Жульєном, вона потрапить у те суспільство, до якого ставиться з презирством. І знову ж таки – Жульєн не любить її по-справжньому, бо душею він уже з панею де Реналь.
Фатальні постріли у церкві – і Жульєн потрапив до в’язниці. Пані де Реналь навідується до Сореля кожен день, і тільки перед стратою він зізнається, що ніколи не був такий щасливий. Любов пані стала для юнака найвищим щастям та лихом його життя. І – як фінал – ешафот.
А що ж Матильда? Як і Маргарита Наваррська, вона поховала голову улюбленця в печері, яку Жульєн вибрав для себе сам.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Жіночі образи у романі Стендаля “Червоне і чорне” I. Роман Стендаля – дзеркало історичної доби. (Стендаль писав: “Роман – це дзеркало, з яким ідеш великим шляхом”. У тому дзеркалі відображається і небесна блакить, і брудні калюжі. Тим великим шляхом життя іде письменник і несе на собі дзеркало. Даремно звинувачувати його у тому, що відображається у дзеркалі, швидше можна звинуватити той шлях, яким крокує […]...
- Дивлюсь в роман, як у дзеркало… і бачу в ньому долю твою… і думаю про неї (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) І. Роман Стендаля “Червоне і чорне” – реальне відображення життя у всій його повноті і суперечностях. ІІ: Роман – дзеркало життя. 1. Жульен Сорель – син бідняка-теслі: А) юнак з ніжним обличчям і гордою душею; Б) чудова пам’ять Жульєна, його любов до книжок; В) найбільше багатство і таємниця – портрет Наполеона; Г) мета Жульєна (довести, […]...
- Жіночі образи роману Стендаля “Червоне і чорне” Роман Стендаля “Червоне і чорне” різноманітний за тематикою, цікавий і повчальний. Повчальні й долі його героїв. Мені хочеться розповісти, чого ж навчили мене дві героїні – пані де Реналь і Матильда де ЛаМоль. Щоб нам був зрозумілий внутрішній світ цих героїнь, Стендаль піддає їх випробовуванню коханням, тому що, на його думку, кохання – почуття суб’єктивне […]...
- Тема кохання в романі Стендаля “Червоне і чорне” Як стверджують літературознавці, щоб бути правдивим у своїх творах, письменник повинен спостерігати та аналізувати життя, а, за Стендалем, література повинна бути дзеркалом життя, відображувати його. Результатом такого спостереження Стендаля став соціально-психологічний роман “Червоне і чорне”, створений відомим французьким письменником-класиком у 1830 році, бо сюжет його підказала автору хроніка кримінальної справи, яку він прочитав у газеті. […]...
- Тема кохання у творі Стендаля “Червоне і чорне” Тема кохання у творі Стендаля “Червоне і чорне” Головним стрижнем усіх творів Стендаля було прагнення щастя. І для його героїв щастя не мислилось без кохання. Здатність кохати – це ніби міра величі характеру героя. Спочатку Жульєн Сорель розглядає кохання як засіб досягнення кар’єри. Завоювання серця пані де Реналь для Жульєна було чимось на кшталт завоювання […]...
- Вщент розбита мрія Жульєна Сореля про славу (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) (1 варіант) Події роману Стендаля “Червоне і чорне” відбуваються у Франції в період героїчної та романтичної епохи – доби Реставрації. Головний герой цього роману – простий селянський хлопець, син теслі – Жульєн Сорель. Особистість Жульєна героїчна, трагічна й суперечлива. Жульєн Сорель – носій ідей майбутньої революції, він постать незвичайна. Сорель не позбавлений честолюбних мрій, бажання діяти, посісти […]...
- Багатозначність символічної назви роману Стендаля “Червоне і чорне” Роман “Червоне і чорне” – соціально-психологічний роман, у якому простежений життєвий шлях головного героя – молодої людини покоління 20-х років XIX століття Жульєна Сореля. Про що ж роман “Червоне і чорне”? І чому “червоне” і “чорне”? Назва роману символічна і багатозначна. Ці два кольори – червоне і чорне – відбивають і ідеї роману, і соціальні […]...
- Чи був Сорель колись щасливим? (За романом Стендаля “Червоне й чорне”) Відомий французький письменник Стендаль (справжнє прізвище Анрі Марі Гейль) у 1830 році написав один із найкращих своїх романів, який приніс йому світову славу, – “Червоне й чорне”. Фредерік Стендаль був очевидцем французької революції, очевидцем злету й падіння Наполеона, доби Реставрації, що, безперечно, не могло не вплинути на формування й розвиток його особистості, а також формування […]...
- Символіка кольорів у романі Стендаля “Червоне і чорне” Кажуть, що кожна історична доба має свій колір. Скажімо, античний світ я бачу в білосніжних і золотистих кольорах. Це колір білої піни, з якої народилася Афродіта, це колір античних скульптур, це позолота інтер’єрів розкішних палаців. У більш глибокому сенсі – це чистий білий аркуш, на якому антична доба закарбувала золотом свої безсмертні шедеври. Середньовіччя залишило […]...
- Хто винуватий у трагедії Жульєна Сореля? (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) У листопаді 1830 року виходить друком найкращий твір видатного французького письменника Стендаля (справжнє ім’я Анрі-Марі Бейль) із підзаголовком “Хроніка XIX століття”. Це соціально-психологічний роман. Простежуючи шлях головного героя Жульєна Сореля, письменник розповідає про падіння звичаїв, про корисливість буржуазії, про нікчемність і слабкість дворянства, про пробудження у суспільстві нових сил. В основі роману – конфлікт особистості […]...
- Сучасна Стендалю Франція в романі “Червове і чорне” Стендаль (Анрі-Марі Бейль) – один з найвидатніших письменників Франції XIX сторіччя. Його роман “Червоне і чорне” є, без перебільшення, центральним як у творчості самого письменника, так і у тогочасній французькій літературі. Події роману Стендаля відбуваються у Франції за часів доби Реставрації з її гострими соціальними суперечностями і класовим розшаруванням. І хоча провідну роль у сюжетному […]...
- Невгамовані пристрасті чи хитрий план пробитися до вищого світу? (За романом Стендаля “Червоне і чорне”) … Провінційне французьке містечко Вер’єр. Один із синів неписьменного теслі Жульєн має здібності до навчання. На відміну від братів, він має струнку статуру, гордовитий погляд, любить усамітнюватися і читати книжки, чим дратує домашніх. Про що він думає насамоті, стає зрозуміло трохи пізніше. Коли дев’ятнадцятирічним юнаком Жульєн потрапляє до фешенебельного будинку мера, виявляється, що це перша […]...
- Наполеон у житті Жульєна Сореля (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) Наполеон у житті Жульєна Сореля (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) Історія Жульєна Сореля – це історія людини, яка мріяла і прагнула вирватися за межі сім’ї і свого соціального стану, аби домогтися щастя. Його батько – колишній селянин, а нині власник лісопильні – не розумів сина й принижував його гідність через те, що син був […]...
- Вщент розбита мрія Жульєна Сореля про славу (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) (2 варіант) Побудований на реальних фактах, що стали відомими широкому загалу із сторінок судової хроніки, роман “Червоне і чорне” став “центральним” у творчості видатного французького письменника Фредеріко Стендаля (літературний псевдонім Анрі-Марі Бейля). Події роману відбуваються у Франції за часів героїчної та романтичної епохи – епохи Реставрації. Задум автора полягав у тому, щоб зобразити реальну картину життя суспільства […]...
- Жіночі образи в романі Ф. Достоєвсьного “Злочин і кара” Достоєвський – визнаний майстер психологічного роману. Його Раскольников – дитя “похмурого”, трагічного часу. Він не вірить, що можна тим чи іншим способом залікувати соціальні хвороби, змінити моральне обличчя людства. Характерною особливістю творчості Достоєвського є те, що другорядні персонажі – зокрема жіночі образи – не лише підсилюють розкриття характеру головного героя, а й діють паралельно, підкреслюючи […]...
- Жіночі образи в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Жіночі образи в романі М. Лермонтова “Герой нашого часу” Чи спадало вам на думку, обговорюючи характер та вчинки Григорія Олександровича Печоріна, героя свого часу, подивитися на жіночі образи в романі не як на фон, що робить образ головного героя більш яскравим та повним, а як на самостійне явище – теж героїнь часу? А чому б […]...
- Червоне і чорне Ф. Стендаля – як соціально-психологічний роман Реферат на тему: “Червоне і чорне” Ф. Стендаля Як соціально-психологічний роман Декілька слів про автора роману “Червоне і Чорне” – Ф. Стендаля “Жив, любив, страждав”, – написано на надмогильному пам’ятнику Анрі-Марі Бейля, який творив під псевдонімом Стендаль. Із 1800 до 1812 він служив сублейтенантом в армії Наполеону. Разом і іншими “орлами” пройшов Італію, Берлін, Відень, […]...
- Проблема молодої людини у суспільстві за твором Стендаля “Червоне і чорне” РЕФЕРАТ На тему: Проблема молодої людини у суспільстві За твором Стендаля “Червоне і чорне” У 1828 році Стендаль набрів на сюжет досить сучасний. Джерело було не літературне, а реальне, яке відповідало інтересам Стендаля не тільки по своєму суспільному змісті, але і по крайній драматичності подій. Тут було те, чого він давно шукав: енергія і пристрасть. […]...
- Жіночі образи в романі “Місто” Роль жіночих образів, як один із аспектів характеристики головного героя. є Надійна, яка мешкає в сараї (столярня) Гнідих, де за стінкою жили корови – це символ села. (Степан відчував себе чужим у місті. Навіть у книжках зосереджувалося все чуже, усі небезпеки. Поступово Степан розуміє, що місто треба здобути, а не ненавидіти. А він – це […]...
- Жульєн Сорель і Родіон Раскольніков: шлях від наполеонізму до злочину (за романами Стендаля “Червоне і чорне” і Ф. Достоєвського “Злочин і кара”) XIX століття – час бурхливих змін, революцій, переворотів та зламів у економічній, політичній сферах життя, перехід до нових соціальних формацій. Тому це ще й інша культура, сумніви щодо традиційних моральних цінностей, пошук Людиною свого “Я” в житті, конфлікти особистості з суспільством. І от два автори, що жили і творили в різних країнах та в різні […]...
- Жіночі образи у романі Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Жінка у творчості Панаса Мирного майже завжди уособлює внутрішню красу людини, благородство, працьовитість та злагоду. Навіть тоді, коли йдеться про жінок, яких змарнувала їхня лиха недоля, письменник із непідробним болем і співчуттям розбирається у причинах, що знівечили жіночу душу. Соціально-психологічний роман Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” розкриває широку панораму життя українського села. […]...
- Жіночі образи в романі Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панас Мирний добре знав життя народу, вірив у його здоровий глузд, намагався правдиво розповісти про болі та радощі людей – працьовитих, щирих, добрих. Таким постає перед нами соціально-психологічний роман “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”. Твір багатоплановий, багатий на колоритні постаті. Та особливо зворушливо змалював письменник образи жінок: Мотрі, Галі, Христі, Явдохи. Всі дійові особи […]...
- Хто винен у трагедії Жульєна Сореля? 1830 року вийшов у світ роман Стендаля “Червоне і чорне”. Твір має документальну основу: Стендаля вразила доля молодої людини, засудженої до страти,- Берте, що стріляв у матір дітей, гувернером яких він був. І Стендаль вирішив розповісти про молоду людину, яка не змогла знайти свого місця в суспільстві XIX століття. Чому? Про це я скажу трохи […]...
- Сучасна Стендалю Франція в романі “Червоне і чорне” Роман Стендаля “Червоне і чорне”, що є одним із перших визначних зразків реалізму XIX століття і приніс письменникові всесвітню славу,- дзеркало, не затьмарене часом, із яким письменник ішов великим шляхом сучасного йому життя. А яким же було це життя? Якою була Франція в 20-х роках минулого століття, про які розповів нам автор? Хто керував країною, […]...
- Червоне і чорне як соціально-психологічний роман Червоне і чорне як соціально-психологічний роман Відомо, що назва роману Стендаля символічна. Це два кольори часу. Це два шляхи, якими можна йти життям. Почнемо з твердження, що час, коли Жульєн Сорель мав нещастя жити, був часом між двома світами. Перший, що відійшов, ніс у собі великі зрушення, коли повсталий народ Франції шукав і знаходив у […]...
- Жіночі образи комедії І. Карпенка-Kарого “Хазяїн” Комедія І. Карпенка-Kapoгo “Хазяїн” написана в 1900 році і відтворює реальні факти капіталістичного ладу – народження українського капіталіста-землевласника, якого ненаситна жадоба до наживи робить моральною потворою. Образи п’єси умовно можна поділити на три групи: Пузир та його управителі, ліберали та трудовий народ. Жіночих образів у п’єсі майже немає – це лише дружина Пузиря та його […]...
- Жіночі образи в поезіях Т. Шевченка Жінка… Найзагадковіше Боже створення, що бентежить серця поетів протягом кількох століть… Матір, Берегиня роду, кохана, сестра, дружина, донька… Скільки у неї імен! Але кожна з них випромінює життєдайне світло любові, щирості й добра. У кожного митця є добірка творів, присвячених її величності Жінці. З перших сторінок “Кобзаря” читач поринає у безмежний дивосвіт шевченкових образів, але […]...
- Жіночі образи повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” (2 варіант) Перед тим як перейти до аналізу жіночих образів у повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”, хотілося б сказати кілька слів про поняття, з одного боку, далекі від розглядуваної нами теми. Але з іншого боку, образ жінки, дружини й матері безпосередньо пов’язаний із поняттям сім’ї. Отже, сім’я – одна з найдавніших форм спільності людей. Вона виникла значно […]...
- Жіночі образи у творчості Тараса Шевченка Сучасну українську культуру важко уявити без творчої спадщини Кобзаря – великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Саме він перетворив українську літературу на явище всесвітньої літератури. У його творчості найвиразніше проявилося те, що потім стало важливим, провідним для передових українських письменників другої половини XIX – початку XX століть – народність і реалізм. Творчий геній дозволив Кобзареві […]...
- Контрастні жіночі образи повісті О. Кобилянської “Земля” (1 варіант) Друга половина XIX століття вибухнула сузір’ям жінок-митців. Часто письменниці використовували факти з власного життя у творах, показуючи образи “нових” жінок, їхній поступ нелегкими шляхами через рутинні форми життя, котрі так довго тримали представниць слабкої статі на відстані від культурно-громадських справ, внаслідок чого неможливо було розвинути природні здібності. Найяскравіші жіночі образи в українському письменстві межі двох […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Стендаля “Червоне і чорне” Чому Жульен Сорель відмовився від апеляції про помилування? Сорель бачить усю неправду і підлість навколишнього світу і не хоче більше брати участь у цій спільній грі. Просити про помилування – означає прийнята правила гри. Крім того, його уявлення про честь і безчестя не дозволяли йому просити милості в тих, ким він нехтував....
- Контрастні жіночі образи повісті О. Кобилянської “Земля” (2 варіант) У статті “Дещо про ідею жіночого руху” О. Кобилянська зазначала: “Чим озброєна вона (жінка) до боротьби за існування, що зроблено для неї, щоб дати їй жити, як не перечить, не забороняє того природа: жити відповідно до своїх здібностей, своєї сили і своїх вимагань!.. їй лише одно не забороняється, в неї лише одна зброя в житті, […]...
- Жіночі образи повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я” (1 варіант) Література другої половини XIX століття – новий етап в історії українського письменства, етап формування. Представники реалістичного напряму намагалися якомога правдивіше відтворити події та характери, обставини й деталі, підкреслюючи в них, за Б. Брехтом, суттєве, “земне”, типове у глибокому розумінні. Чи не найкраще реалістична концепція жіночого характеру втілилася у творчості І. Нечуя-Левицького письменник звертається різних жіночих […]...
- Загибель Жульєна Сореля – це поразка чи перемога? Загибель Жульєна Сореля – це поразка чи перемога? І. Ідеали Жульєна Сореля. (Кумиром Жульєна Сореля був Наполеон, бо він зміг вибитися вгору, до влади та кар’єри завдяки особистим талантам. Саме тому Жульєн спочатку мріяв про кар’єру військового.) ІІ. Чому змінився ідеал Жульєна? (Сорель вчасно зрозумів, що бути військовим неактуально, тому що епоха Реставрації вимагала інших […]...
- Фредерік Стендаль. Жульєн Сорель – жертва власного честолюбства Фредерік Стендаль. Жульєн Сорель – жертва власного честолюбства Анрі Марі Бейль, більш відомий як Фредерік Стендаль, написав повчальний, дивовижний за змістом та обсягом думки роман “Червоне і Чорне”, датований 1830 р. Повернувшись у Париж 1821 року, Фредерік Стендаль став свідком кримінальної справи Антуана Берте, якого 1827 року було засуджено на смерть. Його історію автор взяв […]...
- Жульєн Сорель, його характер і доля Роман “Червоне і чорне” – правдива оповідь про суспільство епохи Реставрації у Франції. Це соціально-психологічний роман, в основі якого лежить конфлікт особистості із суспільством. Шлях головного героя Жульєна Сореля наштовхує на думку, що в епоху Наполеона він міг би стати героєм, а в епоху Реставрації змушений або пристосуватися, або загинути. Жульєн Сорель – представник покоління […]...
- Образи матерів у романі Л. Костенко “Маруся Чурай” Мати. Священне ім’я, до якого завжди ставилися з повагою. Мати – основа життя, людина, що його дає. І перші слова, і перші кроки, і перші уроки добра – усе від матері. Але от диво – не всі матері однакові, не в усіх однакове уявлення про добро. Саме про це розмірковує Ліна Костенко у романі “Маруся […]...
- Образи Кутузова і Наполеона в романі Л. Толстого “Війна і мир” Реферат Образи Кутузова і Наполеона В романі Л. Толстого “Війна і мир” Велике місце в романі-епопеї “Війна і мир” займають образи Кутузова і Наполеона. За допомогою показу двох великих полководців автор намагається розв’язати проблему, хто ж є головним в історичному процесі: особистість чи маси. Кому належить перемога у війні 1812 року? Яка роль командуючих у […]...
- Фантастичні образи в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” I. “Майстер і Маргарита” – роман М. Булгакова, що вимагає від читача виходу за межі повсякденних естетичних уявлень. II. Воланд – головний фантастичний образ роману. 1. Сатанізм Воланда (зовнішня подібність до Мефістофеля; ім’я “Воланд” – одне з імен диявола у “Фаусті”; всемогутність героя в покаранні одних і заохоченні інших персонажів роману). 2. Чому Воланд виконує […]...
- Многозначность символического названия романа Стендаля “Красное и черное” Литературная деятельность французского писателя-реалиста Анри Мари Бейля (Стендаля) началась в эпоху Реставрации. Писатель остался верен идеям французских просветителей XVIII столетия, что отразилось в его произведениях. Как писатель-реалист, Стендаль был убежден, что литература должна быть зеркалом жизни. “Роман, – писал он, – зеркало, с которым идешь по большой дороге. То оно отражает лазурь небосвода, то грязные […]...
Відгук на твір української літератури.