Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Чи може любов бути жорстокою? (за твором “Рукавичка”)
Чи може любов бути жорстокою? (за твором “Рукавичка”)
Балада Шіллера вражає своєю простотою і в той же час насиченістю емоціями. Короткий твір вмістив у себе і емоції людей, що чекають на цікаві та жорстокі видовища, і поведінку красивих сильних хижаків, яких людина кидає собі на розвагу. І на цьому тлі блискавкою проноситься історія кохання лицаря Делоржа й красуні Кунігунди. Та тільки чи можна їх стосунки назвати коханням?
Ми бачимо картину королівських розваг. На арену випускають лева – він спокійний і ніби зневажає увесь цей натовп, що називає себе цивілізованими людьми, а насправді прагне
І вже підводиться лев;
Його могутній рев
Прогримів – і став спокій;
І, не давши волі злобі рвачкій,
Люті лягли по короткім бою.
Чим же тепер розважиться натовп? Довго чекати не прийшлось – на арену, прямо
Він рукавичку в лице їй кинув:
“Подяки, дамо, не треба мені!”
Сказав і її покинув.
Безперечно, юнак у цю хвилину за зовнішньою красою коханої побачив справжню Кунігунду, жорстоку й бездушну, для якої навіть людське життя подібне до іграшки в її розвагах. На моє переконання, цей страшний випадок у житті Делонжа, все ж таки відіграв і позитивну роль. Завдяки йому, в лицаря немов спала полуда з очей, і думаю, це дасть юнакові змогу краще розбиратися в людях.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Утвердження цінності людського життя в баладі Шиллера “Рукавичка” Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер народився в Німеччині в той час, коли країна була поділена на дрібні герцогства. У кожному мало місце беззаконня герцогів. У творах Шиллера, який потерпав від подібного свавілля, порушувалась проблема деспотизму, залежності однієї людини від волі іншої, викривався цинізм тиранів. Темі людської гідності присвячено баладу “Рукавичка”. Героїня твору юна Кунігунда заради примхи […]...
- Утвердження цінності людського життя в баладі Ф. Шиллера “Рукавичка” Кожна балада – це ніби драма в мініатюрі. Драма Шиллера “Рукавичка” повертає читача до лицарських часів, коли відбувалися описані події. Від самого початку ми бачимо не просто картину королівської розваги – битву тигра та лева. Ця картина, по-перше, знайомить із місцем дії, а по-друге, змальовує емоційну атмосферу небезпеки, вносить ноту тривоги в оповідь. У світі […]...
- Рукавичка – Шиллер Фрідріх Ждучи на грища і забави, В звіринці своїм величаво Король Франціск сидів; Тіснились вельможі при троні А кругом, на високім балконі Дам барвистий вінок процвів. Король дав знак рукою – І з грат сторожкою стопою Виходить лев; Але не лунає рев: Пустелі друг Зором німим обводить круг Арени – І випростав з позіхом лапи, І […]...
- “Подяки, дамо, не треба мені!” (За баладою Фрідріха Шіллера “Рукавичка”) У баладі “Рукавичка” Фрідріха Шіллера, одного з основоположників класичної німецької літератури, виписаний лише один жіночий образ. Це юна красуня Кунігунда. З балади ми дізнаємося, що дівчина глузлива. Можна цей факт до уваги не брати – хто не намагався в юності утвердитися, за допомогою глузливості сховати свою вразливу душу, захистити себе від цинізму, вульгарності оточуючих. Тому, […]...
- Ф. Шіллер. “Рукавичка”. Проблемі співвідношення лимарського кодексу честі та загальнолюдської цінності життя Перед нами балада, тобто розповідь про героїчні події, високі вчинки, незвичайних людей. Ми поринаємо у старовинні лицарські часи, стоїмо поруч з королевським троном, роздивляємося чарівних дам на балконі й чекаємо на видовище. Звичайно, зараз нікого не здивуєш появою диких звірів на арені… Та, я думаю, що Шиллер звернувся до цього епізоду зовсім не випадково. Навряд […]...
- Оксана Осовська – Може, буває на світі любов без печалі Може, буває на світі любов без печалі – Радість чиясь досягає постійних висот, І рівновага приность плоди небувалі – Рай на Землі. А в раю не буває турбот! Мабуть, у небі чиємусь є сонце барвисте – Майже розумне, що знає про міру і межі! Ніжну веселку малює над дахом, над містом, Пестить обранців своїх і […]...
- Проблема співвідношення лицарського кодексу честі та загальнолюдської цінності життя у творі Ф. Шіллера “Рукавичка” Проблема співвідношення лицарського кодексу честі та загальнолюдської цінності життя у творі Ф. Шіллера “Рукавичка” Німці вважають Фрідріха Шіллера великим поетом і драматургом, і нам залишається тільки погодитись. Адже, мабуть, ніхто з нас не прочитає його твори у оригіналі, а тільки в перекладі. А там багато що залежить від таланту перекладача, та й взагалі, ще не […]...
- Людина починається з вчинку (за баладою Ф. Шіллера “Рукавичка”) ШІЛЛЕР ФРІДРІХ (1759-1805) Великий Гете сказав, що зі смертю Шіллера він втратив половину самого себе. Ці обидва письменники-просвітителі завжди поряд – ужитті і після смерті: їх пам’ятники стоять перед театром у Веймарі, та й поховані вони недалеко один від одного. Гете і Шіллер відродили баладу та змагалися один з одним у цьому жанрі. Балади Шіллера […]...
- То, може, правий Кальдерон: життя – це тільки сон? (за твором П. Кальдерона “Життя є сон”) КАЛЬДЕРОН ПЕДРО (1600-1681) Іспанський драматург XVII ст., якому належать 120 комедій (трагедій), 80 п’єс у жанрі “ауто сакраменталь” (“священнодійство”) та багато інтермедій. Хоча всі п’єси створені на основі сюжетів, які були написані раніше, все ж авторська індивідуальність яскраво помітна: Кальдерон вибудовує нову композицію, доповнює монологи і діалоги персонажів яскравими метафорами і ліричними сторінками. Кальдерон був […]...
- Микола Вінграновський – Може бути Може бути, що мене не буде, Перебутній час я перебув, Але будуть світанкові губи Цілувати землю молоду. І моєю літньою судьбою На Поділля, Галич і на Степ Карим оком, чорною бровою Ти мене у серці понесеш. Погойдаєш, вигойдаєш, вивчиш І на вік і на єдину мить Біля себе, вічна і всевишня, Знов научиш жити і […]...
- Чи може жінка бути незалежною? (За творами О. Кобилянської) Тема жінки – одна з провідних тем творчості Ольги Кобилянської, вона проходить червоною ниткою крізь усю художню спадщину письменниці. Уперше ця тема могутньо зазвучала в творчості Тараса Шевченка і Марка Вовчка. Вони писали про тяжку долю жінки-кріпачки, жінки-матері. А Ольга Кобилянська об’єктом свого художнього дослідження обрала жінку-інтелігентку, яка страждала не від давнього “кріпацького” лиха, а […]...
- Бути щасливим (за твором “Скарб” Олекси Стороженка) Олекса Стороженко народився 1805 року в селищі Лисогорах на Чернігівщині в родині офіцера, нащадка давнього козацького роду. Потім він навчався в губернській гімназії міста Харкова. Олекса також служив у війську, брав участь у російсько-турецькій війні. Після відставки він став чиновником. Спочатку Олекса писав російською мовою, зокрема це роман “Брати-близнята” і різні оповідання. Друкував він твори […]...
- Головне у житті – бути людиною (за оповіданням Джека Лондона “Любов до життя”) Увагу відомого американського письменника Джека Лондона завжди привертали мужні, рішучі та сильні духом люди. На своєму життєвому шляху він зустрічав таких людей і серед моряків, і серед золотошукачів. Письменник справедливо зазначив, що жадання грошей, пожадливість засліплює людей, що прибули на Аляску, і вони поступово втрачають кращі людські якості, забувають про дружбу і взаємодопомогу. Тому Джек […]...
- Могло бути інакше (за твором Євгена Гуцала “Лось”) Мені було дуже важко читати це оповідання. Та я знаю приклади жорстокого ставлення до домашніх тварин – що вже казати про диких. Усі закликають бути добрими, та тільки від закликів до добрих справ – дуже далеко. Якби люди думали не про наживу, а про те, що треба бути добрими, то історія з лосем мала б […]...
- Людина повинна бути добрим і мудрим господарем природи (за твором Л. Смілянсьного “Лідер”) Людина повинна бути добрим і мудрим господарем природи (за твором Л. Смілянсьного “Лідер”) Леонід Смілянський розповідає нам дивовижну історію про справжню дружбу між птахом і людиною. А почалося все із того, як хлопчик Степанко знайшов пораненого птаха. Голуб був настільки слабкий, що ніхто не вірив, що він одужає. Але любов хлопчика, його доброта, турбота зробили […]...
- “Бути чи не бути?” – головне питання трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, А чи, зіткнувшись в греці з морем лиха Покласти край йому? Заснути, вмерти – І все… В. Шекспір. “Гамлет” . Трагедія В. Шекспіра “Гамлет, принц Данський” створена кілька століть тому і відтворює життя епохи Відродження. Але вона завжди викликала і досі викликає суперечливі відгуки […]...
- Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, Чи зіткнувшись в герці з морем лиха, Покласти край йому? Заснути, вмерти І все… В. Шекспір Трагедія Шекспіра, і особливо образ Гамлета, завжди викликали суперечливі відгуки. Німецький поет В. Гете пояснював трагедію героя […]...
- Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра “Бути чи не бути?” – питання, що за всіх часів стояло перед людьми: протистояти злу чи змиритися з ним? Намагатися змінити світ, у якому тріумфує несправедливість, чи спокійно жити в ньому? Але вперше так ясно та виразно він був сформульований великим Шекспіром у трагедії “Гамлет”. […]...
- Твір на тему: Ким бути, яким бути (твір-мініатюра) Одним із найважливіших питань, яке вирішують ті, хто стоїть на порозі самостійного життя, – ким бути і яким бути в цьому житті. Замислюючись над цим, я схиляюся до думки, що хочу оволодіти потрібною суспільству професією соціолога. З цією професією я можу оцінити ступінь розвитку суспільства, окремих його складових і висловити свою думку про шляхи його […]...
- “Кохання повинне бути трагедією, найбільшою таємницею у світі” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”) I. О. Купрін – співець піднесеного кохання (автор повістей “Олеся”, “Суламіф”, “Гранатовий браслет”; протест письменника проти непристойності й цинізму буржуазного суспільства, продажних почуттів, проявів “тваринних” інстинктів; пошуки надзвичайних за красою і силою прикладів ідеального кохання). II. Повість “Гранатовий браслет” – розповідь про високе, трагічне кохання (кохання – найбільша таємниця у світі!). 1. Кохання дрібного чиновника, […]...
- “Хай святиться ім’я Твое… ” Велика любов “маленької людини” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”) Слава хоробрим, що насмілюються кохати, знаючи, що всьому цьому прийде кінець. Є. Шварц Хай святиться ім’я Твоє… Я прочитала останні рядки. Я відчуваю сум і захват. І в мені звучить бетховенська соната. Я плачу. Чому? Чи то просто жалість до нещасливого Желткова, чи то замилування величезним почуттям маленької людини. Та й чи можна його назвати […]...
- Трагічна любов Майстра і Маргарити И не читал – в истории ли, в сказке ль, Чтоб гладким был путь истинной любви. В. Шекспір М. Булгаков вважав, що життя – це любов і ненависть, відвага й азарт, уміння цінувати красу і доброту. Але любов… вона насамперед. Булгаков писав героїню свого роману з Олени Сергіївни – коханої жінки, яка була його дружиною. […]...
- Любов завжди таємниця (за творами О. Купріна та І. Буніна) Не раз і не два доводилося мені бачити палаюче багаття. І щораз повторювалася та сама картина: навколо багаття літають нетлі. Вони зібралися на багаття в темному мороці ночі. Але раптом багаття норовливо спалахує, викидає гострі язики полум’я, і метелики згоряють у вогняній стихії. Уцілілі злякано відлітають на мить. Але багаття все одно вабить їх. І […]...
- Романтична і трагічна історія Емми Боварі (за твором Г. Флобера “Пані Боварі”) Романтична і трагічна історія Емми Боварі (за твором Г. Флобера “Пані Боварі”) І. Монастирське виховання та мрії. (Емма Боварі була дочкою фермера і мала прізвище Руо до заміжжя. Вона виховувалася у монастирі урсулинок, де читала багато романтичних книг. Емма гарно танцювала, малювала, знала географію, грала на фортепіано і мріяла про романтичне кохання. Саме тому вона […]...
- Чим може привабити читача сонет А. Рембо “Моя циганерія” Чим може привабити читача сонет А. Рембо “Моя циганерія” Воля – принадне, чарівне, багатогранне слово. Більшість людей сказали б, що прямують до неї, але не всі знають (хоч відчувають і здогадуються): вона викликає страх – і не просто священне трепетання чи боязнь незвіданого, а страх позбутися спокою, з яким воля не сумісна. Воля – це […]...
- Любов, краса, пам’ять у циклі оповідань І. Буніна “Темні алеї” Книга “Темні алеї” стала найважливішою подією у творчості Буніна останніх років. Перші одинадцять оповідані, були видані в Нью-Йорку в 1943-му, а повністю книга вийшла в Парижі в 1946 році. “Темні алеї” – унікальний твір не тільки тому, що в ньому усі 38 новел – про кохання. Бунін створював цю книгу під час Другої світової війни, […]...
- Чи потрібні суспільству сильні особистості, подібні до Чіполло? (За твором Т. Манна “Маріо і чарівник”) У юнацькі роки Томас Манн захоплювався філософією Ніцше. Він переживав піднесення, душевний запал, читаючи книги цього німецького філософа, духовний і стилістичний вплив якого позначається уже в ранніх творах Томаса Манна. Енергетика творчості Ніцше, його концепція надлюдини, яку він обгрунтував у книзі “Так казав Заратустра”, він продовжував розвивати в інших творах,- Фашизм, який виник у Європі, […]...
- “Любов! Блаженство! Серце! Бог!” (тема кохання в трагедії Гете “Фауст”) Жодного великого митця не оминуло його кохання. Та й хіба тільки митця? Людині взагалі властиво любити. А кохання – це вінець любові. Просто кохання простої людини проходить непомітно для оточення, а кохання неординарної особистості уособлює вічність і безсмертя. Тож природньо, що кохання Йоганна Вольфганга Гете не пройшло непомітно, а вилилось у творчості. А оскільки трагедія […]...
- Любов це казка Одні говорять, що любов це казка Це не реальний і прозорий світ Розкриєш очі, краще глянеш І все зникає наче сніг. Хтось інший твердить, що це мука І що любити важко. Бо люблять тебе, чи любиш ти, Усе одно страждання є. Хтось взагалі не вірить В те, що кохання є Можливо колись і повірить Та […]...
- Червоне – то любов, а чорне – то журба (за лірикою Д. Павличка) Червоне – то любов, а чорне – то журба (за лірикою Д. Павличка) Немає, мабуть, жодного поета, який би у своїх творах не оспівав таке прекрасне людське почуття, як любов, кохання. Тільки однією ниткою неможливо вишити візерунок, яким би милувалися. Так і людське життя не може складатися тільки з чорних чи білих днів, бо переплітаються […]...
- Любов Колосюк – Кохання не виліковне! Кохання не виліковне! Антибіотики не рятують, Коли страждання стогне, І душу й тіло труїть… Це не сп’яніння, а вірус, Що вкоренився у тілі, Це камінь, що в серці виріс, Жарина, що вічно тліє. Позбутися його не вдасться, Та й варто цього хотіти? Кохання – то й горе, й щастя! Тобою я й хочу хворіти!...
- Що, на думку Камю, може врятувати людство від чуми і від зла взагалі? Що, на думку Камю, може врятувати людство від чуми і від зла взагалі? Розповідаючи про історію боротьби з чумою в місті Орані, Альбер Камю використовує чуму як універсальну метафору зла в усіх його проявах та існуваннях. Письменник попереджає, що може будь-якого часу настати такий день, “коли чума розбудить пацюків і поганить їх здихати на вулицях […]...
- Дон Кіхот і Санчо Панса (за твором Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”) Свобода, Санчо, есть одно из самых драгоценных благ, какими небо одарило людей. Сервантес Роман Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський” є одним з найкращих творінь світової літератури. Його головний герой став усім відомою особою і упродовж століть уже живе окремим від Сервантеса життям. І роман, і його герой мали па меті висміяти так звані лицарські […]...
- Любов Колосюк – Із ніжністю, якої ще не бУло Із ніжністю, якої ще не бУло Я у тобі, мій Янголе, втонула І віддала під захист власну душу, Хоч спокій твій я цим навік порушу. Оберігай мене зі щирою любов”ю, Немов берізку у живому полю, Що вітром розкуйовджено сповита. І я розквітну у тобі, як літо!...
- Дмитро Загул – Може, й так Може, й так. Я не справдив надій І малого гуртка… Але знаю: В праці важкій Не скривила рука. Може, й так. Я одсталий для вас, – Віра моя замала… Але знаю: Любов до пригноблених мас В моїм серці росла і цвіла. Може, й так. Помилявся, схибив, Згайнував, змарнував свій час… Але руки свої Потом солоним […]...
- Відповідь на контрольне питання До балади Ф. Шіллера “Рукавичка” Хто перекладав баладу Ф. Шіллера “Рукавичка” з німецької? Російською першим переклав В. Жуковський, а потім М. Лермонтов....
- Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі) Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі) Там, на просторах Передньої Азії, утворювалися могутні держави. Влада тільки таких країн могла захистити життя та волю народу і окремої людини від чужоземних загарбників. Та даючи захист, держава сама ставала господарем життя. Наслідок цього – соціальна нерівність. Повинно було статися диво, аби […]...
- Вмерти заради життя (за твором А. Міцкевича “Альпухара”) Є географічні назви, які наче сповнені романтикою, поезією. Здається, в тамтешніх місцях живуть тільки щасливі люди, їх обминають війни і хвороби. Краса природи надихає на поезію, живопис. Здається, що музику чутно у кронах дерев, морському прибої. Одне з таких казкових місць називається Гренадою. У давнину в тій країні жили маври, потім ці території відвойовували іспанці. […]...
- Чому не склалася любов доктора Старцева і Котика? (За оповіданням А. П. Чехова “Іонич”) Тема твору нагадує людині: прокладаючи життєвий маршрут, варто пам’ятати, що багато в чому від людини залежить, буде цей маршрут чорпо-білим, сірим або кольоровим. Серйозним іспитом на життєвому шляху людини є кохання, особливо якщо мова йде про чеховських героїв. Справа, очевидно, в тім, що письменник уміє відкрити в повсякденних фактах їхню внутрішню глибину і складність, їхній […]...
- Павло Мовчан – “Любов’ю за любов не всім і ти платив… “ Любов’ю за любов не всім і ти платив І зненавистю теж не воздавав за зраду. На потім зберігав словник свій золотий, А вийшло – німоту у роті заощадив… Простіть мене, простіть, що був такий скупий, Бо навіть кругле “лю” у горлі застрявало. Оглянувсь, щоб сказать, та соляні стовпи Мені услід зі жмень палючу сіль метали. […]...
Скласти твир опис примищення моя кімната.