Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Чому Генрік Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Чому Генрік Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Чому Генрік Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Г. Ібсен, відомий норвезький драматург, створив новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і комедія. Це поєднання в п’єсі “Ляльковий дім” має дивний відтінок. Автор зумів зобразити й подати у невимушеній, майже комедійній формі надзвичайно гостру проблему сімейного життя.
У центрі п’єси – нібито щаслива сім’я: Нора і Торвальд Хельмери. Вони разом вже вісім років, мають трьох гарненьких діточок, затишний будиночок
Але, придивившись, ми бачимо, що це щастя ніби награне, у ньому є щось штучне. Нора з дитинства мріяла, що матиме ідеальну сім’ю, яка буде жити у ідеальному будинку. Ці мрії чомусь нагадують дитячі ігри з ляльками – у лялькових будиночках все таке ідеальне, охайне, затишне й “правильне”, як хотілося Норі. Але Нора сама була лялькою – спочатку для батька, потім для чоловіка. Чоловік називає її лише “лялечкою”, “білочкою”, “пташечкою”, опікується нею, як малою безпорадною дитиною. Але як особистість
Нора – лише частина цього затишного гніздечка, майже така сама, як меблі чи фіранки. У цьому домі не живуть, а граються – в життя, у кохання, в шлюб, у людську гідність і честь. У іграшковому будиночку живуть ляльки, що вдають із себе людей. Таємно позичивши гроші, щоб врятувати чоловіка, Нора опиняється на самоті з жахом перед майбутнім і докорами сумління. Але чоловік дізнається про все й виголошує “найсправедливішу” промову, в якій чомусь переважає займенник “моє”: “Ти зруйнувала все моє щастя, занапастила все моє майбутнє”. А коли загроза минає, ми знову чуємо його солоденькі слова. Але настає прозріння. Нора не може більше жити в цьому духовно порожньому домі, тому йде геть. “Я гадаю, що передусім я людина, так само як і ти – або принаймні повинна стати людиною”.
У творі Генрік Ібсен показав фальшиві людські цінності, за якими криються егоїзм, духовна порожнеча. Ось чому п’єса називається “Ляльковий дім”.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Чому Г. Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”? Найбільшу популярність серед реалістичних п’єс Г. Ібсена мала й має по сьогодні соціально-психологічна драма “Ляльковий дім”. У цьому творі норвезький митець звернувся до проблеми жіночого щастя в сім’ї, намагався висвітлити реальні соціально-психологічні проблеми. Він поставив питання перед численними читачами та глядачами: як жити, як кохати, яким бути? Головна героїня п’єси Нора бачить сенс життя в […]...
- Ляльковий дім (скорочено) – Ібсен Генрік Дійові особи: Хельмер – адвокат. Нора – його дружина. Доктор Ранк. Фру Лінне – подруга дитинства Нори. Крогстад – приватний повірений. Троє маленьких дітей Хельмерів. Анна-Марія – їх нянька. Служниця в домі Хельмерів. Посильний. Дія відбувається в квартирі Хельмерів. Дія розпочинається зимовим днем у затишній вітальні Хельмерів. Усе у кімнаті обставлено зі смаком, але відчувається, […]...
- Ляльковий дім (інша версія переказу) (скорочено) – Ібсен Генрік Дійові особи Адвокат Хельмер Hopа, його дружина Доктор Ранк Фру Лінне Приватний повірений Крогстад Троє маленьких дітей Хельмерів Анна-Марія, їхня нянька Служниця Хельмерів Посильний ДІЯ ПЕРША “Квартира Хельмерів. Затишна кімната, обставлена зі смаком, проте недорогими меблями”. Між дверима до передпокою і кабінету стоїть піаніно, біля вікна круглий стіл, крісло, диванчик, біля кахельної грубки кілька крісел […]...
- Чому п’єса названа “Ляльковий дім”? (за однойменною п’єсою Г. Ібсена) Чому п’єса названа “Ляльковий дім”? (за однойменною п’єсою Г. Ібсена) Г. Ібсен, відомий норвезький драматург, створив “нову драму”. У цих п’єсах він прискіпливо аналізує сучасне йому суспільство, доводячи, що воно під ілюзією прогресу і цивілізації приховує моральні вади. Ібсен увів новий жанр синтетичної п’єси. її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і […]...
- Як я розумію зміст назви “Ляльковий дім” Як я розумію зміст назви “Ляльковий дім” Коли говорити про щастя, то неможливо уявити його собі без сім’ї, поза сім’єю. П’єса Г. Ібсена “Ляльковий дім” саме про це. Родину Хельмерів, мабуть, можна було б назвати зразковою. Респектабельний чоловік, милі дітки, чарівна дружина живуть у мирі й злагоді. Та й розпочинається все на Святий вечір. Різдво […]...
- Генрік Ібсен. Життя та творчість Генрік Ібсен (1828-1906) Мешканець маленької Норвегії, яка знаходиться на краю Європи, Генрік Ібсен (1828-1906) у своїй творчості висвітлив проблеми, які стали характерними для всього континенту на зламі століть. Ібсен радикально реформував традиційну драматургію. Його “нова драма” стимулювала появу творів таких провідних драматургів, як Шоу, Метерлінк. Стисло охарактеризуємо ознаки поетики “нової драми”. 1. Це п’єси про […]...
- Використання Ібсеном аналітичної композиції у п’єсі “Ляльковий дім” Використання Ібсеном аналітичної композиції у п’єсі “Ляльковий дім” Ібсена ще за життя називали творцем аналітичної драми XIX ст., що відроджувала традиції античної драматургії. Аналітична композиція, за Ібсеном, означала розкриття внутрішнього трагізму, що приховується за зовнішньо спокійною дійсністю. Так композиційно побудована п’єса “Ляльковий дім”. Аналітична композиція визначається ще й тим, яку роль у долі героїв відіграють […]...
- Новаторство драматургії Г. Ібсена (за драмою “Ляльковий дім”) Генрік Ібсен – великий норвезький драматург, творець нової соціально-психологічної драми. Перші його п’єси були написані в національно-романтичному дусі. Головною темою була боротьба Норвегії за незалежність і уславлення її героїчного минулого. Та згодом Ібсен відходить від героїчних оповідей і звертається в більшості своїх п’єс до сучасності, її проблем, її Характерів. Так з’явилася драма “Ляльковий дім” – […]...
- Генрік Ібсен Біографія ГЕНРІК ІБСЕН (1828-1906) В історії західноєвропейської “нової драми” норвезькому письменнику Генріку Ібсену по праву належить роль новатора та першопрохідця. Його творчість стикається з багатьма літературними напрямами, але не вкладається в межі жодного з них. У 60-х роках XIX століття Г. Ібсен починав як романтик, у 70-х став одним із визнаних європейських письменників-реалістів, а символіка його […]...
- Символізм назви п’єси Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Символізм назви п’єси Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Генріх Ібсен, відомий норвезький драматург, створив “нову драму”. У своїх п’єсах він прискіпливо аналізує сучасне йому суспільство, доводячи, що воно під ілюзією прогресу і цивілізації приховує моральні вади. Ібсен ввів новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і комедія. Це поєднання […]...
- Ібсен Генрік – драматург Ібсен Генріх – драматург. Ібсен (Генріх Ibsen) – знаменитий норвезький драматург, народився в 1828 року в маленькому містечку Скіен, на березі затоки Христиании. Він відбувається з древньої і багатої датської родини судохозяев, що переселилися в Норвегію близько 1720 р. Батько драматурга, Кнуд Ібсен, являв собою діяльну в здорову натуру; мати, – німкеня по походженню, дочка […]...
- Генрік Ібсен Генріх Ібсен Вислови автораВислови про автора “Я должен отклонить от себя честь сознательного содействия женскому движению. Я даже не вполне уяснил себе его сущность. То дело, за которое борятся женщины, мне представляется обще-человеческим”. Адмони. В. Генрик Ибсен. – М., 1956 г., с.89 “Во всей своей жизни он всегда руководствовался не подлинно человеческим принципом – будь […]...
- Проблематика драми Г. Ібсена “Ляльковий будинок” ІБСЕН ГЕНРІК (1828-1906) Норвезький письменник, зачинатель європейської нової драматургії. Життя його було нелегким: ще в дитинстві він зазнав матеріальних нестатків (батько збанкрутував і Генрік з 8 років працює учнем аптекаря). Свою першу п’єсу написав у 20 років, вона створювалася у вільний від роботи час – уночі. П’єса успіху не мала, але Ібсена помітили, і вже […]...
- Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим? (за п’єсою Генріка Ібсена “Ляльковий дім”) П’єса норвезького письменника – драматурга Генріка Ібсена “Ляльковий дім”, можна сказати, є самою відомою із його творів в нашій країні. Дія п’єси відбувається в другій половині XIX ст. Відображені в ній події спираються на реальні, що мали місце в родині письменниці Лаури Кілер, знайомої Ібсена. Коли починаєш читати твір, то і благополучний красивий дім, і […]...
- Аналітична композиція в п’єсі Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Аналітична композиція в п’єсі Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Ібсена ще за життя називали творцем аналітичної драми XІX століття, що відроджувала традиції античої драматургії. Автор використовує аналітичну композицію, щоб показати невідповідність між зовнішніми проявами життя з його справжньою сутністю. Він добре знав проблеми, що постають перед людиною в житті, розумів, що зовнішній добробут приховує чимало трагедій. […]...
- Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена “Ляльковий дім” I. Г. Ібсен – творець аналітичної драми XIX ст. (створив “нову драму”, яка в той самий час відроджувала традиції античної драматургії; особливість аналітичної композиції: таємниця, події, що відбувалися задовго до поданих на сцені, є причиною ситуацій, в яких опинилися герої; за Ібсеном, змістом такої композиції є осмислення сутності всіх подій, розкриття внутрішнього трагізму, що приховується […]...
- Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена “Ляльковий дім” Г. Ібсен став для своїх сучасників володарем думок, створивши проблемний театр, в якому пройшли перевірку майже всі ідеї і теми XIX століття. Славетний реформатор театру вперше ввів новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднуються трагедія і комедія. Це поєднання надає твору Ібсена “Ляльковий дім” такого дивного відтінку, що ця […]...
- Нора Хельмер – особистість чи “лялька”? (на матеріалі “реалістичної драми” Г. Ібсена “Ляльковий дім”) Ще за життя драматурга п’єси Генріка Ібсена були визнані новаторськими, а їх автора називали творцем справжньої реалістичної драми, яка у своїй основі завжди трагічна. Ібсен, створюючи аналітичну драму, розкриває глибинну трагічність і жорстокість дійсності, приховану під зовнішнім благополуччям, а також здатність вольової людини протистояти обставинам. У драмах Ібсена перед читачем і глядачем постають не виняткові […]...
- Не будіть сплячих демонів (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дій”) Вивчаючи творчість драматургів, я зробила для себе маленьке відкриття: якщо текст п’єси цікаво читати у книзі, то задоволення при перегляді її на театральній сцені – гарантоване. П’єси Генріка Ібсена мають ще більш магічну силу, коли їх читаєш, інтерес і напруження не спадають до останньої репліки. Читаю п’єсу “Ляльковий дім” і так чітко уявляю головну героїню […]...
- Образ Нори (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий будинок”) У читачів у наш час виникає багато питань, коли вони читають “Ляльковий будинок” Г. Ібсена. Час інший, люди змінилися, цінності знівельовані, з одного боку, з іншого боку – стало складніше визнати їх розумність. Образ Нори викликає бажання співчувати цій жінці, дивуватися її безпорадності, зрозуміти її дії, але ж ніяк не засуджувати її, як це було […]...
- У чому полягає новаторство драматургії Генріка Ібсена? У чому полягає новаторство драматургії Генріка Ібсена? Видатний норвезький письменник XIX століття, славетний реформатор театру Генрік Ібсен у своїх творах ставив питання, які хвилювали його сучасників. Ібсен радикально реформує традиційну драматургію. Він використовує аналітичну композицію. У ній важливу роль відіграє таємниця, події, що відбувалися задовго до тих, що розгортаються на сцені. Але саме вони спричинили […]...
- “… І ти, і я – ми обоє повинні змінитись… ” Родинне життя Нори і Торвальда (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”) Один із найвідоміших творів норвезького драматурга Г. Ібсена – соціально-психологічна драма “Ляльковий дім”, у якій автор висвітлює важливі й актуальні тогочасні проблеми. Проблему емансипації жінки, проблему жіночого щастя, врешті, проблему гідності людини, особистості й самовизначення на прикладі однієї сім’ї – Торвальда і Нори Хельмерів. На перший погляд – це звичайна середньостатистична сім’я, яких чимало було […]...
- Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Генріка Ібсена “(Ляльковий дім” (діалог з учителем) Мудра жінка будує свій дім, а безумна своєю рукою руйнує його Сенека Сиджу і думаю. У голові різні думки. Цілий клубок думок – антагоністів. Одна думка суперечить іншій, хочеться сказати багато, а от як – ще не знаю. Я ніби чую, як Ви, Світлано Олександрівно, не захочете зі мною погодитися, і я починаю з Вами […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (1 варіант) Г. Ібсен започаткував нову європейську драматургію. Завдяки його діяльності утверджувався новий тип театру. Письменником було висунуто сучасні естетичні принципи: актуальність проблеми, зближення драми з життям, показ подій через інтелектуально-аналітичне осмислення, принцип відкритого фіналу. Відкритий фінал представлений у п’єсі “Ляльковий дім”, де розв’язка по суті є постановкою нового питання, причому конфлікт п’єси не розв’язується, а загострюється. […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (3 варіант) Однією з важливих проблем драми Г. Ібсена “Ляльковий дім” є проблема багатства і бідності. Але ця проблема є важливою лише в ключі іншої, не менш важливої і значущої. Багатство – це, в першу чергу, влада, яка надає особистості більше можливостей реалізуватися у житті. Від того, якими моральними принципами послуговується особистість, залежать її вчинки, ставлення до […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (2 варіант) Дев’ятнадцяте століття стало еволюційною епохою в розвитку драматургії. Це пов’язано перш за все з іменем норвежця Генріка Ібсена. Народився майбутній драматург в маленькому містечку Шієн. Колись його родина багатих датських судновласників переселилась у Норвегію. Батько був діяльною, здоровою натурою, мати – німкеня за походженням була вкрай набожною. Через деякий час батько збанкрутував, і життя багатої […]...
- Шлях становлення особистості головної героїні “Ляльковий дім” Генріка Ібсена Реферат На тему: Шлях становлення особистості головної героїні “Ляльковий дім” Генріха Ібсена Видатний письменник XIX ст. Генрік Ібсен відіграв велику роль у становленні європейської реалістичної драми. Його новаторство полягало в оригінальності тематики (на перший план висувалися гострі суспільні проблеми на тлі щоденних обставин, близьких кожному читачеві), у відмові. від звичного любовного конфлікту як головного, у […]...
- Проблема морального максималізму у п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Людині притаманне прикрашати власне життя, причому не тільки для чужих очей, а й для власних. Це зрозуміло, навіть природно. Як птах будує власне гніздечко, так людина створює затишок у власному домі, лад і традиції у сім’ї, стиль життя. Погано лише, коли це стає самоціллю, не фоном, а основним сюжетом, коли поступово щезають серйозні розмови й […]...
- Відповідь на контрольне питання До драми Г. Ібсена “Ляльковий дім” Чи вважає сама героїня свій вчинок злочином? Нора ані на мить не припускала, що чинить злочин, вона навіть не бачить нічого аморального у своєму вчинку: хіба не можна рятувати від тяжкої хвороби та смерті власного чоловіка, батька трьох дітей, хіба ж можна ризикувати добробутом власної родини, який складався протягом років за допомогою її зусиль? До […]...
- Г. Ібсен – відомий драматург і режисер першого національного театру Норвегії Творчість Генріка Ібсена припала на другу половину XIX ст. З дипломом аптекаря та мрією про літературну працю переїхав він до столиці Норвегії і відразу присвятив себе літературі. Його віра в літературне майбутнє була настільки сильною, що перша серйозна невдача не вплинула на його вибір, а примусила працювати далі. Такий, мабуть, і є шлях геніїв: Божа […]...
- Жіноче питання в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Жіноче питання – одне з найцікавіших в історії будь-якого суспільства. Власне, жіноче питання – один із критеріїв, за яким визначають ступінь розвиненості суспільства. Історично склалося у творах XIX ст., що жінка – найуразливіша ланка суспільства: її права більш обмежені, їй майже кожну мить нагадують про другорядну роль у житті, а на її слабкі плечі покладено […]...
- Чому Яків залишив свою скрипку саме Ротшильдові? (за оповіданням А. Чехова “Скрипка Ротшильда”) Чому Яків залишив свою скрипку саме Ротшильдові? (за оповіданням А. Чехова “Скрипка Ротшильда”) Якби спитати, про що саме оповідання А. Чехова “Скрипка Ротшильда”, відповісти було б нелегко. Тут і жаль за прожитим життям, і за тим, що воно минуло так невдало, і роздуми про сенс життя і смерті. Головний герой оповідання Яків Іванов постійно невдоволений […]...
- Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Що стало причиною такого великого інтересу європейців до твору Ібсена? А що такий спалах був, можемо довести хоч би переліком постановок п’єси у різних країнах. У головній ролі на сцену виходили легендарні Сара Бернар, Елеонора Дузе, Віра Комісаржевська. Вистава мала шалений успіх, театри виїжджали з нею […]...
- Аналітична композиція У п’єсах Г. Ібсена Ще за життя драматурга п’єси Г. Ібсена визнавалися новаторськими, а їх автора цілком справедливо називали творцем аналітичної драми XIX століття, що відроджувала традиції античної драматургії. Композиція п’єс Ібсена пов’язувалася з будовою трагедії Софокла “Цар Едіп”, уся дія якої підкорена розкриттю таємниці – з’ясуванню подій, що відбувалися колись. Поступове наближення до таємниці створює сюжетну напругу, а […]...
- Новаторство Генріха Ібсена-драматурга Новаторство Генріха Ібсена-драматурга Найвидатніший норвезький письменник ХІХ століття, славетний реформатор театру Генріх Ібсен у своїх творах ставив питання, які хвилювали його сучасників. Талант і новаторство Ібсена-драматурга полягали в тому, що глядач змушений був шукати відповіді на питання, які порушував автор. Ібсен розкрив складність і суперечливість життя, примусив своїх глядачів відмовитися від традиційного поділу героїв на […]...
- Новаторство драматургії Г. Ібсена Кінець XIX – початок XX століття характеризується цікавими творчими пошуками у світовій літературі. Ці пошуки обумовили виникнення нових жанрів і форм творів. Драматургія не була винятком. Норвезький драматург Генрік Ібсен не тільки посідав одне з перших місць у літературі нашого століття. І справа не тільки в тому, що він поставив питання, які хвилювали його сучасників. […]...
- Новаторство Ібсена-драматурга. Його значення у світовій літературі П’єса Г. Ібсена “Нора” (“Ляльковий будинок”) викликала бурхливі суперечки в суспільстві, подекуди у вітальнях навіть вивішували об’яву: “Просимо не говорити про “Ляльковий будинок”. Власне, нова драма почалася зі слів головної героїні Ібсена, які були сказані чоловікові Хельмеру: “Нам з тобою є про що поговорити”. Ібсен створив своєрідний жанр п’єси-дискусії, де для персонажів головним стає не […]...
- Чому я співчуваю Гамлетові Чому я співчуваю Гамлетові Гамлет – головний герой однойменної трагедії Шекспіра, принц Данський. У нього є мати, дядько, друг Гораціо та кохана – Офелія. Батька, щоправда, у Гамлета немає, але що вдієш – усі люди колись умирають. Принц був, мені здається, щасливий. Доти, доки не довідався, що його мати, королева Гертруда, вийшла заміж за брата […]...
- Генрік Сенкевич Біографія ГЕНРІК СЕНКЕВИЧ (1986-1916) Польський письменник Генрік Сенкевич походив із збіднілої шляхетської родини. Навчався у 1866-70 роках на медичному та історико-філологічному факультетах у Головній школі (з 1869 – Варшавський університет). З ім’ям Генріка Сенкевича пов’язані досягнення польського історичного роману, а також роману психологічного та новели. Літературну діяльність він розпочав вже у студентські роки. Світоглядні пріоритети раннього […]...
- “Я блукаю і кличу душу свою… ” (В. Вітмен) Творчість великого американського поета-новатора В. Вітмена стала своєрідною поетичною Біблією. Вітмен вірив у пророче покликання поета, який приходить на землю оновити її, “коли втрачають зміст слова і предмети”. Своє нове поетичне світобачення поет утілив у збірці поезій “Листя трави”, над якою працював протягом усього життя. Цей твір – свідчення космічності, епічної всеосяжності поетичного світобачення Вітмена. […]...
Роль митця у поемі давня казка.