Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
У романі “Майстер і Маргарита” автор поєднує, здавалося б, таке, що поєднати не можливо: історію і фантастику, реальність і міф, смішне й серйозне. Але читаючи роман, розумієш, що по-іншому написати його й неможливо, адже в ньому представлено три світи – біблійна давнина, сучасна Булгакову дійсність і фантастична реальність демоніади.
Спочатку здається, що зв’язок цих світів дещо умовний. Роман
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” I. Михайло Булгаков – “містичний письменник”. (М. Булгаков – відомий російський письменник, публіцист, критик. Іронічно він називав себе “містичним письменником”. Його твори незвичайні і багатопланові. Тут можна знайти і викриття вади державної системи, і протест проти абсурдного соціального устрою, проти насильства. Комічне і фантастичне у Булгакова слугують для руйнації міфу про начебто щасливе суспільство. Письменник […]...
- Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (біблійна давніша, радянська сучасність, фантастична “демоніада”) I. Тримірність як форма буття (число три – головна категорія життя і мислення: тримірність простору, три категорії часу; три граматичні особи, триєдність Трійці). II. Три світи у структурі роману: 1. Давній “єршалаїмський” світ. 2. Вічний потойбічний світ. 3. Сучасний московський світ. 4. Взаємозв’язок трьох світів (злиття їх у фіналі роману). 5. Паралельні ряди персонажів, шо […]...
- “Рукописи не горять… ” (про долю роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) I. Незвичайна доля роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (неможливість опублікувати роман за життя автора; головний твір Булгакова потрапляє до читача через чверть століття після його смерті; шалений успіх роману). II. Чому “рукописи не горять”? 1. Багатогранність роману (роман побутовий, фантастичний, філософський, любовно-ліричний, сатиричний; незвична побудова твору, оригінальність сюжету; яскрава, захоплююча форма). 2. Загадки роману […]...
- Тільки людина відповідає за добро і зло (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) I. “Майстер і Маргарита” – визначний твір М. Булгакова (сплавлення в прозі Булгакова воєдино міфу, реальності, сатиричного змалювання побуту, романтичного сюжету, правдивого зображення, іронії та сарказму). II. Відповідальність людини за добро і зло, яке відбувається на землі. 1. Дві головні сили роману (сили зла і сили добра, Воланд та Ієшуа Га-Ноцрі). 2. Хто такий Воланд? […]...
- Одвічна боротьба добра зі злом в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1 варіант) “Я – частина тієї сили, що вічно хоче зла і вічно творить благо”, – ця цитата з “Фауста” Гете є епіграфом до відомого роману “Майстер і Маргарита” російського письменника Михайла Булгакова. Такий “вступ” є невипадковим, адже в романі автор з’ясовує питання меж добра і зла, їх одвічного протиставлення. Де закінчується добро й починається зло? Чи […]...
- Тема добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – це центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Ця боротьба пронизує не лише головну тему роману, але й тему “роману в романі”. Взагалі в цьому романі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Появи […]...
- Співвідношення добра й зла у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Колись я вважала, що завжди можна визначити, “що таке добре й що таке погано”, поставити чіткі рубежі і, звичайно, чинила далі за карними чи просто людськими законами, намагаючись бути якомога найкращою… Неначе існує на світі без плям біле, без відтінків чорне… Мабуть, саме ця книга й допомогла мені не тільки піти далі у розумінні цього […]...
- Філософсько-етична проблематика роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Філософсько-етична проблематика роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” І. Головне питання людства в романі. (Роман починається розповіддю про зустріч Невідомого з Берліозом та Бездомним і їхню суперечку про існування Бога. Саме це і є головне етичне питання, яке розкривається у романі. Бог тут мислиться як категорія етична – це міра людської моралі у кожному. Не […]...
- “Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1 варіант) Я – містичний письменник. М. Булгаков Дослідники творчості відомого російського письменника Михайла Булгакова одностайно стверджують, що фантастичні сюжети його творів віддзеркалюють глибокий містицизм світовідчуття автора. Так, М. Булгаков справді виявляв неприхований інтерес до небуденного, незвичайного, і своє зацікавлення він особливо яскраво показав у романі “Майстер і Маргарита”. “Магічний реалізм”, властивий роману, проявляється у постійному співставленні […]...
- Істрія написання твору Булгакова “Майстер і Маргарита” РЕФЕРАТ На тему: “Істрія написання твору Булгакова “Майстер і Маргарита” Видатний російський прозаїк і драматург, який називав себе “містичним письменником” У його самобутній творчості, поряд із “магічним реалізмом”, надзвичайно важливу роль відіграє потужний сатиричний струмінь. Герої Булгакова завжди переймаються глобальними проблемами, що мають загально людський характер. Як письменник – сатирик, Булгаков був одним із перших, […]...
- Часові шари в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” – твір, який змінив моє уявлення про світ взагалі. Жив я собі на планеті Земля і знав, що життя одне і після смерті немає нічого. Батьки мої атеїсти. І оці всі паранормальні, чудотворні явища для них – казки з ефектом дурощів. Реальне життя – це те, що є, а все інше […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Як закінчується роман і чому Булгаков обрав саме такий кінець? Роман Майстра і роман про Майстра закінчуються однаково. Вирушаючи до царства спокою, Майстер і Маргарита дістають можливість побачити героя свого багатостраждального роману. Таким чином, не тільки рукописи не горять, але і герої по-справжньому цікавих творів можуть жити своїм власним життям. Близько двох тисяч років сидить […]...
- Міні-літопис життя і творчості Михайла Панасовича Булгакова. Майстер і Маргарита Міні-літопис життя і творчості Михайла Панасовича Булгакова 15 травня 1891 року-Народився М. П. Булгакова в Києві. Дитинство і юність пройшли в Києві. У 1913 році-Обвінчався з Т. Лаппа в Київській церкві св. МиколиУ 1921 році-Переїжджає до Москви. “Майбутні перспективи”.1923 – 1924 роки-“Дияволіада”У 1924 році-Твір “Фатальні яйця”.У 1925 році-“Собаче серце”.У 1925 – 1928 роки-“Біла гвардія”, “Дні […]...
- Особливості сатири в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Лише чверть століття тому широке коло читачів одержало змогу познайомитись із творчою спадщиною Михайла Булгакова. І навряд чи є зараз людина, яка б не полюбила ці твори. До того ж екранізації кількох з них, таких як “Дні Турбіних”, “Біг”, “Собаче серце”, стали улюбленими фільмамй глядачів різного віку. Твори Михайла Булгакова прийшли нарешті в наші оселі. […]...
- Фантастичні образи в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” I. “Майстер і Маргарита” – роман М. Булгакова, що вимагає від читача виходу за межі повсякденних естетичних уявлень. II. Воланд – головний фантастичний образ роману. 1. Сатанізм Воланда (зовнішня подібність до Мефістофеля; ім’я “Воланд” – одне з імен диявола у “Фаусті”; всемогутність героя в покаранні одних і заохоченні інших персонажів роману). 2. Чому Воланд виконує […]...
- Вічна боротьба добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Вічна боротьба добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет […]...
- Роль біблійних сюжетів у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Що надихнуло Булгакова на написання роману всього життя “Майстер і Маргарита”, залишається загадкою. У тій частині, де йдеться про суд і страту Ісуса Христа, автор не дотримується догм християнської церкви. У цьому немає потреби, адже це художній твір, і звернення до біблійних легенд і переказів лише підсилює розкриття основної теми роману. Булгаковський Ієшуа – не […]...
- Тема добра і зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Основою творчості Михайла Панасовича Булгакова був гуманізм. Письменник не сприймав ту літературу, яка підносила страждання абстрактних, нереальних героїв, проходячи повз правду життя. Тому в своєму останньому романі “Майстер і Маргарита” він завуальовано показав віддалену надію на те, що зло буде покаране, а добро переможе. Тема боротьби добра і зла – вічна тема усіх часів і […]...
- Дійсна й удавана свобода (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) У критиці існує багато припущень щодо того, що є основою роману “Майстер і Маргарита” М. Булгакова, яка ідея домінує в цьому шедеврі. Деякі вважають, що це боротьба добра і зла, світла і пітьми, інші пишуть про віру і безвір’я, істину і справедливість, треті стверджують, що це роман про любов і творчість, про свободу дійсну і […]...
- Сюжетна організація роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” завершився попередній розділ з життя москвичів 30-х років. Відчувається таємничий зв’язок між подіями в сучасній Москві та Єршалаїмі за багато років до того. Події роману, що розділені в часі майже двома тисячоліттями, гармоніюють між собою, їх пов’язує боротьба зі злом, пошук істини, творчість. Таким чином, художнє ціле булгаковського роману – це своєрідне перехрестя двох світів, […]...
- Сатиричне зображення дійсності в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Сатиричне зображення дійсності в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Сатирик – це людина, яка говорить мовою сміху. Мовою барвистою, що має безліч відтінків на палітрі мистецтва: від трагічної іронії до веселої буфонади. Але в кожного сатирика усе ж таки власна мова, і кожен автор обирає фарбу, яка йому до душі. І досвідчений читач, не […]...
- “Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (2 варіант) Щоразу перечитуючи роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита”, замислюєшся, в чому полягає його чарівність, магія, приваблива таємниця, що навіки залишиться нерозгаданою. Герої роману належать як до реального світу, так і до світу уявного, але разом вони співіснують у якомусь третьому вимірі. Філолог Б. Гаспаров називав твір М. Булгакова романом-міфом. Справа навіть не в тому, що […]...
- Суперечливість і трагічність образу Понтія Пілата (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Михайло Булгаков народився в Києві в сім’ї професора Духовної семінарії. Віра в Бога в сім’ї не була предметом розмов. Вона була органічною складовою стосунків між членами родини, основою виховання дітей. У своїй творчості письменник часто звертався до теми віри, боротьби добра і зла, Бога і Диявола. У романі “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков створює три […]...
- Особливості сатири в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості сатири в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” створювався протягом 1928-1940 років. Булгаков, як будь-яка освічена людина, бачив вади і помилки устрою, що існував. Як письменник, він майстерно описав у своєму романі ці проблеми. Сатира – це висміювання чогось негативного. Читаючи уважно роман “Майстер і Маргарита”, ми помічаємо, що висміював […]...
- Проблема творчості і шляху митця в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Проблема творчості і шляху митця в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Одна з найцікавіших проблем роману “Майстер і Маргарита” – проблема творчості. Булгаков яскраво й виразно змалював світ літературної кон’юнктури, яка представляла сучасне письменникові мистецтво слова. Як же розв’язується ця проблема? Можна сказати, що й тут Булгаков використовує прийом зіставлення типів письменників. Майстер зумів […]...
- Проблема Добра і Зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Творчий шлях М. О. Булгакова (1891 – 1940) проходив у непрості для Росії роки. Це були роки великих змін – соціальних, побутових, релігійних. Булгаков був художником, що гостро усвідомлював свою відповідальність за “весь розпорядок життя на землі”. У своїх творах він прагнув підняти проблеми загальнолюдські, проблеми моральні. В останньому своєму романі “Майстер і Маргарита” Булгаков […]...
- Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Композиція – це організація художнього твору, співвіднесеність і взаємодія його компонентів, яка забезпечує єдність форми й змісту. Вона залежить від особливостей художнього мислення письменника і жанрових ознак його твору, вона включає в себе єдність усіх образних засобів і принципи їх співвідношення й групування, конфлікт і розстановку персонажів, […]...
- Вигук на виставу лялькового театру за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Я довго чекала цієї прем’єри і чомусь боялась її. У кожного з нас власні уявлення про цей твір, свій умовний сценарій. Хоч би не перебільшити, не перетягти у якийсь бік! Хоч би не захопитися занадто фантасмагорією чи політикою, великими діалогами… Це – довга за часом вистава. Це – складна, “насичена”, як кажуть і як я […]...
- Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише головний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став долею […]...
- Тривоги за долю людства в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Тривоги за долю людства в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Булгаков працював над романом “Майстер і Маргарита” майже п’ятнадцять років. Ретельно змальовував характерні риси персонажів, добирав деталі – змістовні й виразні, мішав епос із лірикою, а драму з гротеском. Вдосконалював образну систему, відкидав зайве, втілюючи свою відчайдушну надію на те, що рукописи не горять, […]...
- Безсмертя і сила кохання в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Маргарита у романі Булгакова… стала Прекрасним, узагальненим та поетичним Образом Жінки, яка Кохає. Цей образ Постає понад шаром сатиричної Повсякденності втіленням живої, Гарячої любові… Л. Яновська Дафніс і Хлоя, князь Ігор і Ярославна, Ромео і Джульєтта… Скільки історій кохання, справжніх і вигаданих, описано у світовій літературі! Та їм не поступається історія Майстра і Маргарити з […]...
- Лист до М. О. Булгакова (актуальність проблем, порушених у романі “Майстер і Маргарита”) Лист до М. О. Булгакова (актуальність проблем, порушених у романі “Майстер і Маргарита”) Добрий день, шановний Михайло Опанасовичу. Ось уже довгий час після прочитання Вашого роману “Майстер і Маргарита” я знов і знов у думках повертаюсь до його подій і героїв. Відверто кажучи, під час читання твору в моїй душі не виникало стільки сумнівів та […]...
- Красива історія про красиве кохання (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Вона вривається у сюжет роману Булгакова, як весняна гроза. Майстер так пригадував свою першу зустріч із Маргариток): “Вона несла в руках бридкі, тривожні жовті квіти. Біс його знає, як їх називають, але вони перші чомусь з’являються в Москві. Квіти дуже чітко виглядали на чорному її весняному пальті. Вона несла жовті квіти! Недобрий колір. Тверською йшли […]...
- Образи Воланда та його почту (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Твір “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков писав більше десяти років, декілька разів змінював задум, але відомо, що в першому варіанті в центрі роману був Воланд – уособлення містичного шару твору. Волана – повелитель тіней, злий дух, йому і його почту належить фантастичний світ, чистилище, де спокутує свій гріх Понтій Пілат. Сучасність, у яку увірвалися Воланд […]...
- Одвічна боротьба добра зі злом в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (2 варіант) Тема одвічної боротьби добра зі злом є наскрізною в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”. Слід зазначити, що трактування цієї теми сформувалося в письменника під впливом видатних філософів і письменників, іноді протиставляється традиційним християнським уявленням щодо цієї проблеми. Враховуючи спостереження літературознавця Б. Гаспарова, який переконливо довів, що головним прийомом побудови смислової структури роману є принцип […]...
- Іронія і гротеск в зображенні зіткнення демонічних сил із московською дійсністю (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Іронія і гротеск в зображенні зіткнення демонічних сил із московською дійсністю (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) І. Спроба визначення жанру. (Як правило, жанр твору диктує використання певних художніх засобів. Але у даному випадку важко визначити різновид роману, в якому є міф і реальність, комічне й трагічне водночас. Саме тому Булгаков використовує у різних […]...
- Світи, світи, місяченьку, та й на мій перелаз скорочено – Родинно-побутові пісні “Світи, світи, місяченьку, та й на мій перелаз, (2) Прийди, прийди, мій миленький, до мене ще хоть раз”. “Я до тебе більш не прийду, нехай хтось інший іде, (2) Єсть у мене друга дівчина, вона на мене жде”. “Ой коли б я крила мала ще й солов’я очі, (2) Я б до тебе прилетіла серед […]...
- Фантасмагорія і міф у романі “Майстер і Маргарита” Фантасмагорія і міф у романі “Майстер і Маргарита” Роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита” настільки незвичний за формою, що навіть про жанр було чимало суперечок. Але очевидно одне: письменнику вдалося органічно передати існування трьох світів – реальності, міфу й фантасмагорії. Принаймні так вважають критики. Але придивімось до того, що називають міфом. Це ж знайомий євангельський […]...
- Світи, світи місяченьку – Родинно-побутова пісня “Світи, світи, місяченьку, Ще і ясная зоря. Куди… куди їдеш, від’їжджаєш, Мій миленький, со двора? Куди… куди їдеш, від’їжджаєш, Мій миленький, со двора?” “А я їду, моя мила, На проклятую війну”. “Пере… переночуй, мій миленький, Хоч ще ніченьку одну”. “Пере… переночуй, мій миленький, Хоч ще ніченьку одну”. “Ой рад би я, моя мила, Хоч чотири […]...
- Болючі проблеми сучасності у творі “Дикий Ангел” (3 варіант) Мені здається, кожен з нас повинен вирішувати проблеми сучасності, щоб разом нам вдалося хоч про деякі з них зовсім забути. Якщо ж ми просто будемо ними нехтувати, то цих проблем з кожним роком буде, все більше і більше, і врешті-решт у нас буде не життя, а суцільна проблема. Це, на мою думку, розумів драматург Олексій […]...
Твір відгук.