Дві піщинки, закинуті в чужі краї воєнний ураганом (за оповіданням М. Шолохова “Доля людини”)
Символічний сенс сюжету драми Е. Йонеско “Носороги”
Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (біблійна давніша, радянська сучасність, фантастична “демоніада”)
Кожна людина має право на життя (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”) (2 варіант)
Безсмертя і сила кохання в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Роль символічної деталі в оповіданнях А. Чехова
Своєрідність зображення головного героя в романі В. Скотта “Айвенго”
Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс?
Адам Міцкевич – світоч польської літератури
Тема дитинства у творах Чарльза Діккенса
Алюзія на творчість Джауфре Рюделя й Бертрана де Борна
Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX століття (за романом А. Камю “Чума”)
Характеристика Гуллівера з повісті Дж. Свіфта “Мандри Лемюеля Гуллівера”
Дивовижний світ казок О. Пушкіна
Мцирі – улюблений ідеал Лермонтова
Особливості індивідуального стилю австрійського письменника Франца Кафки (за оповіданням “Перевтілення”) (1 варіант)
Зображення жіночої долі в романі Л. Толстого “Анна Карєніна”
Роздуми над сенсом життя в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”
Поетична символіка лірики О. Блока
Доля Елізи Дулітл – новоявленої Галатеї
Чичиков у гостях у Ноздрьова та Плюшкіна
Потворне і прекрасне у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер”
Байка – твір художній, філософський, виховний (за творами Езопа та Івана Крилова)
Відгук на виставу “Казки джунглів” Харківського театру ляльок ім. Афанасьева
Особливості перекладів Лермонтова віршів Гете та Гайне
Світове значення Мольєра. Творча робота
Філософська проблематика поезії Бориса Пастернака
Хто сильніший за Снігову королеву? (за казкою Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Новаторство драматургії Г. Ібсена
Іронічний і неперевершений інтелектуал. Афоризми Оскара Вайльда
Життя дворянства XIX століття у романі О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Світ казкових героїв у поезії О. Пушкіна
Ностальгія за втраченою гармонією людини зі світом у поезіях Р. М. Рільке (2 варіант)
Трагедія особистості, сім’ї, народу в поемі А. Ахматової “Реквієм”
Я – володар чарівної крамниці (мої враження від оповідання Г. Веллса “Чарівна крамниця”)
Чому смішний пан Журден? (за комедією Мольєра “Міщанин-шляхтич”)
Поема Вергілія “Енеїда” як літературна обробка римських легенд про троянця Енея
Життя знедолених, пригнічених і ображених на сторінках роману Федора Достоєвського “Злочин і кара”
Ідейно-тематичний перегук поезії 20-х і 60-х років ХХ ст. як втілення генетичної спадкоємності ренесансних поколінь
Новий тип драматичного конфлікту у п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад”
У кожному а нас – художник Берман (за новелою О. Генрі “Останній листок”)
Чому смішний пан Журден?
Сатира у романі “Майстер і Маргарита”
Розкриття характеру Печоріна через композицію роману (“Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова)
Трагічна любов Майстра і Маргарити
Про дев’ять небес раю (за поєною Данте “Божественна комедія”)
Проблема щастя у п’єсі А. Чехова “Вишневий сад”
Чого навчився Вася, познайомившись із дітьми підземелля
Динамізм образу Елізи Дуліттл (за комедією Б. Шоу “Пігмаліон”) (2 варіант)
Оригінальність методів Вільяма Фолкнера (англ.)
Роздуми над питаннями моралі в поемі Томаса Стернза Еліота “Порожні люди”
Містичне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”
Оспівування визвольної боротьби у поемі Джорджа Байрона “Паломництво Чайльд Гарольда”
Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі)
Світ очима дитини (за твором Г. Веллса “Чарівна крамниця”)
Задум і створення “Людської комедії” Оноре Де Бальзака
Неслухняний хлопчисько (за твором Марка Твена “Пригоди Тома Сойера”)
Суперечливий образ Анни Кареніної в однойменному романі Льва Толстого (сповідь автора)
“Кохання повинне бути трагедією, найбільшою таємницею у світі” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”)
Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля… (за казкою Г. X. Андерсена “Снігова королева”)
Осучаснення античного міфа в п’єсі Бернарда Шоу “Пігмаліон”
Твір “Накануне” Тургенева
Чи вважаєте ви смерть Андрія Болконського безглуздою
Світло в поезії І. Бродського
Образ матері в поемі Анни Ахматової “Реквієм”
Уславлення непримиренної боротьби з іноземними загарбниками у баладі Р. Стівенсона “Вересовий мед”
Ми відповідальні за тих, кого приручили (за комедією Б. Шоу “Пігмаліон”) (1 варіант)
Філософська та інтимна лірика Федора Тютчева
Потворне і прекрасне у творі Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес”
Образ Незнайомки як втілення Вічної Жіночності (за віршами О. Блока)
Сила любові (за казками Г. К. Андерсена)
Пошуки краси в оточенні вульгарного буржуазного існування в збірці “Квіти зла” Шарля Бодлера
Життя та творча доля Мігеля Сервантеса де Сааведри
Джеймс Джойс – видатний ірландський письменник-модерніст
Поєднання фольклору й поетики модернізму у творах Федеріко Гарсіа Лорка (2 варіант)
Я читаю вірші Ф. Тютчева про весну (“Весняна гроза”, “Весняні води”)
Важливість участі кожної людини в боротьбі за незалежність (за твором “Вільгельм Телль”)
Кохання сильніше за смерть (за п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”)
Відображення в поемі Данте “Божественна комедія” нового гуманістичного погляду на людину та її цінності
Засудження людських вад у байках І. Крилова
Сутність і розгортання конфлікту між одухотвореністю та філістерством у творі Е. Т. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер”
Зображення дворянства в романі О. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Справжні друзі за повістю В. Короленка “Діти підземелля”
Особливість творчої манери Е. Хемінгуея
Лужин і Свидригайлов – породження капіталізму (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Тема морального обов’язку в драмі Ф. Шиллера “Розбійники”
Лірика кохання у творчості Ф. І. Тютчева
Злиття особистого з громадянським, із життям народу – високий моральний ідеал Л. М. Толстого, що втілився в образі П’єра Безухова
Новаторство п’єси А. Чехова “Чайка”
Образ України у творчості М. В. Гоголя
Три російські реалісти ХІХ ст
День і ніч у поезії Ф. І. Тютчева
Проблема життєвої мети і призначення людини у п’єсі А. П. Чехова “Чайка”
Лихоліття війни та доля людини (за твором “Доля людини”)
Трагізм протистояння особистості суспільству в романі Л. М. Толстого “Анна Кареніна”
“Трагічний тенор епохи”. Три етапи у творчості Олександра Блока
Вираження трагедії Голокосту в поезії “Фуга смерті” Пауля Целана
Особливості художньої манери чеського письменника Ярослава Гашека. Роман-епопея “Пригоди бравого вояка Швейка”
“Татьяна, русская душою” (роздуми над темою)
Образ головного героя в оповіданні Е. По “Золотий жук”
Жіночі образи в романі Стендаля “Червове і чорне”
Двобій добра і зла у трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст”
Мати завжди там, де б’ються з ворогом її сини (за сербською народною баладою “Смерть матері Юговичів”)
Образ Чайльд Гарольда як утілення байронічного героя
Чи можна назвати доктора Ріє переможцем у двобої з чумою? (За романом Альбера Камю “Чума”)
Активно-творче ставлення до життя в поезіях Гійома Аполлінера (1 варіант)
Творчість Й. В. Гете – пошуки сенсу життя
Соціальні і філософські джерела бунту Раскольникова (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Ліричний герой Джорджа Байрона
Кожна людина має право на життя (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”) (1 варіант)
Шлях Мауглі від вихованця Джунглів до їх господаря
Роль літератури в житті європейського суспільства доби Просвітництва
Рембо – символ світового поетичного авангарду (творчий шлях поета А. Рембо)
“Він так і залишився холодним уламком біля гарячого серця дівчини… ” (за п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
“Як манить вільшаний король… ” (за баладою “Вільшаний король”)
Мої враження про самостійно прочитану книгу А. Ліндгрен “Малюк і Карлсон”
Доля покоління в поезії Анни Ахматової
Трагічне і комічне в образі Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса “Дон Кіхот”)
Постійна боротьба (за творами Редьярда Кіплінга)
Мовою сонета про високе й неземне (за поезією Р. М. Рільке)
Краса та сила поезії Гійома Аполлінера
Провідні мотиви творчості Дж. Байрона
Алегоричний зміст поеми “Божественна комедія” Дайте Аліг’єрі
“Нові люди” в романі Миколи Чернишевського “Що робити?”
Роль Мефістофеля у пошуках сенсу буття Фаустом (за трагедією Йоганна Гете “Фауст”)
Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми (за новелою Г. Маркеса “Стариган із крилами”)
Спільні образи й мотиви творчості Т. Шевченка та Ф. Шиллера
Краса і щирість людських почуттів у ліриці Петрарки
Роман на “вічну” тему (відгук на “Роман про Тристана та Ізольду”)
Роздуми про єдність природи і людини в “Кримських сонетах” Адама Міцкевича
Незвичайні комічні ситуації в оповіданні О’Генрі “Вождь червоношкірих”
Живучість образу Журдена
Особливості японської лірики
Дон Кіхот в реальному житті
Крутий обрив дорослості (за романом Дж. Селінджера “Над прірвою у житі”)
Довга дорога до порятунку (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”)
Порівняльна характеристика Ровени та Ребекки (за романом В. Скотта “Айвенго”)
Сенс назви роману А. Камю “Чума”
“Я була тоді з моїм народом… ” (Мої роздуми над поемою А. Ахматової “Реквієм”)
Дивак і фантазер Мюнхгаузен (діалог)
Боротьба добра і зла в трагедії Й. В. Гете “Фауст”
Новаторство Ібсена-драматурга. Його значення у світовій літературі
Чому Яків залишив свою скрипку саме Ротшильдові? (за оповіданням А. Чехова “Скрипка Ротшильда”)
Антична література
Перемога добра у казці “Пані Метелиця” братів Грімм
Образ Печоріна у романі М. Ю. Лермонтова “Герой нашого часу”
Неоромантизм ранніх творів Максима Горького
Овідій – співець любові і печалі
Жульєн Сорель – представник покоління 20-х років XIX століття
Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Нора Хельмер – особистість чи “лялька”? (на матеріалі “реалістичної драми” Г. Ібсена “Ляльковий дім”)
Чи легко бути капітаном? (За романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”)
Премії в галузі літератури
“Я володію світом, а світ не має наді мною влади”. Образ Гобсека (Оноре Бальзак. “Гобсек”)
Глибока людяність творів Джека Лондона
За ким плаче гітара? Про життя і творчість іспанського поета і драматурга Ф. Г. Лорки
Романтичний автопортрет, створений А. Міцкевичем у “Кримських сонетах”
Чи логічною була поведінка Наташі Ростової в епілозі? (Перший варіант)
Чого можна навчитися у Пеппі? (“Пеппі Довгапанчоха”)
Навіщо відьмі помело
Людина і природа (за повістю Хемінгуея “Старий і море”). І варіант
Тема народу в творчості Миколи Некрасова
Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета
О. Генрі. Оповідання, новела та повість
Подорож Скруджа у часі та просторі
Чому не склалася любов доктора Старцева і Котика? (За оповіданням А. П. Чехова “Іонич”)
“Якщо зірки засвічують – виходить – це комусь треба?” (За поезією В. Маяковського)
Краса врятує світ (за твором “До прекрасного”)
Війна народна (за творами О. Т. Твардовського)
Своєрідність теми кохання в романі О. Вайльда “Портрет Доріана Грея”
В. Маяковський і сучасність
Легенди про Робіна Гуда – втілення мрій англійського народу про захисника від несправедливості
Чи має право одна людина, навіть батько, позбавляти свободи та вирішувати долю іншої? (за твором “Життя – це сон”)
Василь Володимирович Биков
Душа поета і душа природи (за поезією Ф. Тютчева)
Міфи, які сподобались
Чи варто торгувати честю та гідністю заради високого титулу? (твір-роздум за комедією “Міщанин-шляхтич”)
Російська поезія
Ірвін Шоу. Творча спадщина письменника. Широка соціальна картина Америки у романі “Багатий, бідний”
Дивак і фантазер Мюнхгаузен
Примарне і прекрасне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”
Художня організація роману “Улісс” Джеймса Джойса
Друзья души моей… (про улюблені пушкінські вірші)
Критика твору М. Булгакова “Фатальні яйця”
Легенда про Гамлета з данського літопису та її переосмислення Шекспіром
Висміювання самоправності й догідництва в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон”
Патріотичний пафос балади А. Міцкевича “Світязь”
Істина людини – те, що робить її Людиною (за казкою Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
У гостях у Робінзона Крузо
Мій Гамлет
Література епохи Просвітництва, її представники
Шалений Роланд (Orlando furioso)
Трагедія Олівера Твіста (за романом Ч. Діккенса “Приходи Олівера Твіста”)
Людмила – моя улюблена героїня (за поемою О. Пушкіна “Руслан і Людмила”)
Чи був щасливий мій Євгеній? (За романом О. Пушкіна “Євгеній Онєгін”)
Символічність образу вишневого саду у п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад”
“Я тої сили часть, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля у трагедії Гете “Фауст”)
“Любов, що водить сонце й зорні стелі” (За “Божественною комедією” Данте Аліг’єрі)
Мої улюблені танки Такубоку
Чим близький нам Гамлет сьогодні?
P 3 of 1012345678910
Copyright © Українська література 2023. All Rights Reserved.