Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Злиття особистого з громадянським, із життям народу – високий моральний ідеал Л. М. Толстого, що втілився в образі П’єра Безухова
Злиття особистого з громадянським, із життям народу – високий моральний ідеал Л. М. Толстого, що втілився в образі П’єра Безухова
І. Вступ. Герої Л. М. Толстого – люди своєї доби з усіма їхніми чеснотами й вадами. Д. Головна частина. Становлення особистості П’єра Безухова – результат величезної праці Над собою.
1. Риси, що виділяють П’єра серед вищого світу (наївність, безпосередність, щирість).
2. Вади характеру П’єра Безухова (незмога відмовитися від нав’язаної ролі, неспроможність довести розпочату справу до кінця, потрапляння у безглузді ситуації не є суттю П’єра).
3. Благородство прагнень П’єра (уміння своєю щирою дружбою пробуджувати до
4. Пошуки П’єром свого місця у житті: “Що погано? Що добре? Що треба любити, що ненавидіти? Для чого жити, і що таке я? Що таке життя, що смерть? Яка сила керує усім?”
5. Щира симпатія П’єра до найкращих людей свого оточення:
А) глибоке кохання до Наташі (допомога дівчині у тяжку мить: “Якщо б я був не я, а найкрасивіший, найрозумніший та найкращий чоловік на світі та був би вільний, я б цієї ж миті на колінах прохав руки і любові вашої”);
Б) дружба з князем Андрієм (тактовність, з якою він поводить
6. Глибокий патріотизм П’єра:
А) визначення своєї ролі у боротьбі з Наполеоном (“Росіянин Безухов”);
Б) полк ополчення, що знаряджено на кошти П’єра;
В) на Бородинському полі (“наш барин”);
Г) спроба залишитися в окупованій Москві (мета – вбити Наполеона).
7. Полон, очищення фізичними і моральними стражданнями (значення знайомства з Платоном Каратаєвим. “Він почував себе людиною, яка знайшла те, що шукала, поруч, під ногами, тоді як раніше напружував зір, дивлячись далеко від себе”).
8. Впевненість П’єра у необхідності перебудови держави (результат, до якого він прийшов після війни 1812 року; “У судах грабіжництво, в армії самі палки, шагістика, поселення, мордують народ, освіту душать. Що молоде, чесне – те гублять”; П’єр – один із організаторів та керівників гуртка декабристів).
III. Висновок. Близькість духовних та моральних пошуків П’єра до ідеї самовдосконалення душі Л. М. Толстого (“Щоб жити чесно* треба рватися, плутатися, битися, помилятися, починати й кидати, й знову починати, й знову кидати, й вічно боротися й втрачати. А спокій – душевна підлота”).
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Втілення в образі витязя Яноша найкращих чеснот народу Втілення в образі витязя Яноша найкращих чеснот народу Великий угорський поет Ш. Петефі (1823-1849) народився в сім’ї бідного дворянина, а мати його була звичайна наймичка. Незважаючи на бідність, батьки мріяли дати синові гарну освіту. Шандор вивчав угорську, німецьку та латинську мови, з захопленням читав угорських та зарубіжних письменників, мріяв про літературну творчість і театр. Та […]...
- Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу (2 варіант) Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу (ІІ варіант) Ця дівчина не просто так, Маруся Це – голос наш! Це – пісня! Це – душа! / Маруся Чурай / Маруся Чурай, автор багатьох пісень, що стали народними – дівчина з легенди. Навіть на запитання: чи справді вона існувала, немає однозначної відповіді. […]...
- Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси й таланту українського народу (за однойменним романом Ліни Костенко) Певний, хто народився на Україні чув пісню “Ой не ходи Грицю”, і, певний, багато тих, хто чув, не замислювалися над тим, хто автор, чи вважали її народною. Так, пісня дійсно народна. Але що таке народна пісня? Пісня, яку створив народ, чи пісня, яку співає, любить весь народ, чи перше і друге? Але пісню хтось обов’язково […]...
- Образ Пьер Безухова в романе-эпопее Л. Н. Толстого “Война и мир” Пьер Безухов – один из главных героев романа-эпопеи Льва Толстого “Война и мир”. В этом произведении более пятисот персонажей, но яркий образ Пьера Безухова нельзя не выделить среди остальных героев. Изначально свой великий труд граф Толстой хотел посвятить судьбе дворян, участвовавших в восстании 1825 года, но впоследствии писатель решил вернуться к более раннему этапу развития […]...
- Духовные искания Пьера Безухова в романе Л. Н. Толстого “Война и мир” Роман “Война и мир” создается Толстым в 1860-е годы, а окончательная редакция появляется в 1870-е годы, когда в русском обществе идут споры о дальнейших путях развития России. Эпическую основу произведения составляет ощущение жизни как целого и бытия во всей широте этого понятия. По Толстому, жизнь конкретна в национальном и социально-историческом содержании, она представлена в многообразии […]...
- Наташа Ростова и Элен Безухова в романе Л. Н. Толстого “Война и мир” В романе “Война и мир” более 600 персонажей. Но особая роль, безусловно, принадлежит женским образам. Среди них те, кто живет любовью и дарит радость близким, но есть и такие, кто сосредоточен только на себе и равнодушен к другим. И Наташа и Элен – женщины одного круга, светские дамы, но как различны они по характеру и […]...
- Шлях П’єра Безухова до щастя Великий письменник Л. М. Толстой все життя присвятив пошукам істини. Він повторював одну й ту ж саму молитву: “Господи! Навчи мене жити!” Питання про сенс життя стало головним у роботі над романом “Війна і мир”. Основне завдання Толстого – розкрити внутрішній світ улюблених героїв, з яких найбільш співзвучним письменнику був П’єр Безухов. Дуже цікавий образ […]...
- Духовная эволюция Пьера Безухова в романе Л. Н. Толстого “Война и мир” Пьер Безухов – один из самых любимых героев Толстого. Его духовные поиски носят вселенский характер и в метафизическом плане романа этот образ является ключевым для понимания смысла великой эпопеи. Первая встреча с Пьером происходит в салоне Анны Шерер. Уже тогда этот “опасный молодой человек” не вписывался в жизнь светской черни, где главное – мелкие эгоистические […]...
- Втілення кращих рис трудового народу в образі Ганни-колгоспниці Втілення кращих рис трудового народу в образі Ганни-колгоспниці “Вже сам вигляд жіночої фігури показує, що вона не призначена для надто великої праці – ні духовної, ні тілесної. Вона відчуває обов’язки життя не дійсним, а страдницьким чином”. Такої думки про слабку половину роду людського дотримувався німецький філософ Артур Шопенгауер. Яка ж за своєю природою українська жінка? […]...
- Нравственная эволюция Пьера Безухова в романе Л. Н. Толстого “Война и мир” Пьер Безухов – один из самых любимых героев Л. Н. Толстого. Его духовные поиски носят вселенский характер и в метафизическом плане романа этот образ является ключевым для понимания смысла великой эпопеи. Одним из ценных качеств человека Л. Н. Толстой считал способность к внутреннему изменению, стремление к самосовершенствованию. Поэтому мы видим, что его любимые герои – […]...
- Втілення моральної краси й таланту українського народу в образі Марусі Чурай (за однойменним романом Л. Костенко) (1 варіант) Поезія Ліни Костенко збагатила українську літературу неперевершеними зразками слова, що йде від самої душі. Вершиною її поезії є роман у віршах “Маруся Чурай”. Події цього роману відбуваються в середині XVII століття, коли український народ вів боротьбу проти польської шляхти. На фоні історичних подій зображена історія кохання головної героїні Марусі Чурай, легендарної народної співачки, та її […]...
- Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси й таланту українського народу (1 варіант) Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси й таланту українського народу (1 варіант) Коли душа моя торкається загадкових сторінок минулого і воно довірливо розкриває свої таємниці, мені здається, що я вже була там у якомусь своєму минулому житті. От і зараз, прочитавши роман Ліни Костенко, я відчуваю знайомий щем у серці. Якісь затуманені спогади напливають […]...
- Втілення в образі Марусі Чурай моральної Краси й таланту українського народу Втілення в образі Марусі Чурай моральної Краси й таланту українського народу (ЗА ОДНОЙМЕННИМ РОМАНОМ ЛІНИ КОСТЕНКО) У романі Ліни Костенко змальовано трагічну долю легендарної народної співачки, життєвий шлях якої тісно пов’язаний з всенародною драмою – кривавою боротьбою уярмленого народу з поневолювачами. Давня легенда доносить до нас образ Марусі Чурай. Мелодійні Марусині пісні переконують, що ця […]...
- Мцирі – улюблений ідеал Лермонтова Мцирі – улюблений ідеал Лермонтова Коли я вперше прочитав цю поему, мене вразив вислів про полонену дитину. Адже полоненим може бути лише воїн! Так мені здавалося. З іншого боку я вже знав про вірність Лермонтова правді життя. Отже, така дитина була насправді. Згодом я дізнався, що був такий спосіб контролювати підкореного супротивника: беруть дитину у […]...
- Поетизація моральних цінностей українського народу в образі Марусі Чурай (за однойменним твором Л. Костенко) Ця дівчина не просто так, Маруся. Це голос наш. Це – пісня. Це – душа. Л. Костенко Чудову легенду я вам розповім. Ти разом з легендою в пісню полинь. У пісню, що склала Маруся Чурай Про місто своє, про рідний свій край. Живе в народі легенда про поетесу-співачку з Полтави – легенда про Марусю Чурай. […]...
- Смысл жизни в понимании главных героев романа Л. Н. Толстого”Война и мир” (на примере образов Андрея Болконского и Пьера Безухова) Мы знакомимся с любимыми героями Толстого Андреем Болконским и Пьером Безуховым на первых страницах романа, в салоне фрейлины Анны Павловны Шерер, где речь идет о предстоящей войне с Наполеоном. Толстой утверждал: “Люди, как реки… ” – подчеркивая этим сравнением многогранность и сложность человеческой личности. Духовная красота князя Андрея Болконского и Пьера Безухова – проявляется в […]...
- Твір на основі особистого щоденника Мені дуже важко уявити собі такий проміжок часу в розвитку мистецтва й культури. Це, по суті, відрізок часу, що включає в себе всю давню літературу з біблійними пам’ятками (Веди, Біблія, Коран), із давньогрецькою та римською літературою; тут і Омар Хайям, і Данте, і Петрарка, і Шекспір… Так, це все те, що ми вивчали у восьмому […]...
- Втілення в образі Марусі Чурай моральної краси і таланту українського народу в однойменному романі Л. Костенко Українській літературі притаманне відображення всіх барв, усієї повноти, всього різноманіття народного буття. Починаючи від народних дум, Г. С. Сковороди, Т. Шевченка, Лесі Українки, О. Кобилянської і закінчуючи чи то Б. Олійником, чи то Олесем Гончаром, чи то кимось із інших сьогоднішніх літераторів, образи героїв у переважній більшості перенесені із життя. А тим паче, коли герой […]...
- Втілення моральної краси й таланту українського народу в образі Марусі Чурай (за однойменним романом Л. Костенко) (2 варіант) Історія життя Ліни Костенко – це повість про те, якою сильною й непереможною може бути людина, що виростає з народу, живе з ним, вірно служить йому і зв’язана назавжди з рідним народом усіма ділами й помислами своїми. Епіграфом до її творчості можуть бути слова: Поезія – це завжди неповторність, Якийсь безсмертний дотик до душі! Поетична […]...
- Соціальний, моральний і філософський зміст бунту Родіона Раскольникова Соціальний, моральний і філософський зміст бунту Родіона Раскольникова “К топору зовите Русь!” – це слова з відомого листа до “Колокола”. Із сокирою під пахвою йде до своєї жертви колишній студент Родіон Романович Раскольников. Тобто Достоєвський бажав поставити знак тотожності між кримінальним злочином і революцією. Але і кримінальним злочином не назвати те, що зробив герой роману. […]...
- Маруся Чурай – втілення в образі моральної краси й таланту українського народу (за романом Ліни Костенко “Маруся Чурай”) Я вибрала долю собі сама. І що зі мною не станеться – У мене жодних претензій нема До Долі – моєї обраниці Ліна Костенко. Творчість Ліни Костенко разом з творами Дмитра Павличка освітила дорогу в літературу цілій когорті молодих талантів, які відтоді прибрали наймення “шістдесятників”. Її поетична зоря не згасає й ніколи не згасне на […]...
- У чому сенс духовних пошуків Андрія Волконського і П’єра Безухова Щоб жити чесно, треба рватися, плутатися, битися, помилятися, починати й кидати, знову починати, й знову кидати, й вічно боротися й втрачати. А спокій – душевна підлота. Л. М. Толстой У кожного письменника власний погляд на свій час, свій вибір героїв. Це визначається особистістю автора, його світоглядом, його розумінням призначення людини на землі. Тому є книги, […]...
- Алегорично-моральний зміст сюжету драми “Гостина старої дами” Алегорично-моральний зміст сюжету драми “Гостина старої дами” В есе “Проблеми театру” Фрідріх Дюрренматт стверджував, що найбільш вдалою формою для висвітлення конфліктів сучасності є трагікомедія. Гротескні перебільшення, балаганні жарти та несподівані парадокси властиві трагікомедії, дозволяють, на його думку, зобразити не лише справжню природу світу та людини, але й показати механізми несправедливості. “Гротеск – одна з великих […]...
- Моральний кодекс старого Сант-Яго (за повістю Е. Гемінгвея “Старий і море”) Моральний кодекс старого Сант-Яго (за повістю Е. Гемінгвея “Старий і море”) Повість Е. Гемінгвея, за яку його нагороджено Нобелівською премією, невелика за обсягом. Та й сюжет її не має великої кількості пригодницьких поворотів. Але повістю “Старий і море” захоплюються вже півстоліття в усьому світі. Чому? Цей твір сповнений алегорій і глибоких роздумів про закони людського […]...
- Твір на тему: Український ідеал Якою повинна стати наша Батьківщина Україна, щоб наблизитися до Ідеальної держави? Мабуть, ніхто не знає відповіді на це питання. Можна лише мріяти, домислювати, гадати, тому що, здається, Ще не було в історії людства ідеальної країни. Але дуже вже хочеться, щоб коли-небудь ми змогли з гордістю сказати, що наша Україна стала першою ідеальною державою серед багатьох […]...
- Високий пафос вірша “Гріє сонечко” Співчуваючи селянам, розуміючи їхнє нужденне становище, І. Франко завжди намагався полегшити їх життя. Своїми творами він боровся за утвердження нового справедливого суспільного ладу. Показовим у цьому плані є вірш “Гріє сонечко”. Натхненно і захоплено оспівує І. Франко весняне пробудження природи: Гріє сонечко! Усміхається Небо ясне, Дзвонить пісеньку Жайвороночок… Вісник весни закликає селянина до праці: Встань, […]...
- Жорстокість та несправедливість несумісні з життям У романі В. Скотта “Айвенго” мою увагу привернув опис мальовничого куточка природи, що розташовувався за милю від міста Ашбі. Мабуть, не один худож ник створював свої живописи просто неба в цьому райському куточку середньовіч ної Англії. Яка творча людина могла пройти повз велику луку з чудовим зеленим дерном, що була поряд і густим лісом? Здавалося, […]...
- Іван Франко – “Розвивайся ти, високий дубе… “ Розвивайся ти, високий дубе, Весна красна буде! Розпадуться пута віковії, Прокинуться люди. Розпадуться пута віковії, Тяжкії кайдани, Непобіджена злими ворогами Україна встане. Встане славна мати Україна, Щаслива і вільна, Від Кубані аж до Сяну-річки Одна, нероздільна. Щезнуть межі, що помежували Чужі між собою, Згорне мати до себе всі діти Теплою рукою. “діти ж мої, діти […]...
- Алегорично-моральний сенс сюжету драми Ф. Дюрренматта “Гостина старої дами” Дія п’єси класика швейцарської літератури Фрідріха Дюрренматта “Гостина старої дами” відбувається в маленькому занедбаному містечку Гюллен, повз яке без зупинки мчать швидкі пасажирські потяги. Ще п’ять років тому містечко процвітало, а зараз воно повний банкрут, “найзлиденніший, найжалюгідніший, наймізерніший закуток на лінії Венеція – Стокгольм”. Жителі Гюллена у своїх нещастях звинувачують масонів, великий капітал, міжнародний комунізм. […]...
- За яких обставин стався моральний злам особистості Чіпки, чи був у нього інший вихід? Роман “Хіба ревуть воли, як ясла повні?” Панас Мирний та його брат Іван Білик почали писати під враженням розповіді про реальну людину – розбійника Василя Гнидку. Роман, в якому соціально-історичний аналіз дійсності поєднується з глибоким психологічним дослідженням внутрішнього світу людини, називається соціально-психологічним. Твір уперше був надрукований у 1880 році в Женеві. При перевиданні в Росії […]...
- Лілія Ніколаєнко – Нічого особистого – лише поезія Твоя душа, немов бездонна амфора, А каяття – фальшиві самоцвіти… У наших діалогах лиш метафори, Ремарки протиріччя – непомітні. Твої слова – барвистий рій метеликів, Увечері помруть – і стане сумно… Рожевим димом недомовки стеляться… (у слів.. ти знаєш… є свої парфуми!) Ніяких ризиків… всі карти – козирі… Ми граємо на душі… і на вірші, […]...
- Духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у “Божественній комедії” Данте Великий поет Дайте Аліг’єрі увінчав своєю творчістю добу Середньовіччя і розпочав в Італії та в усій Європі нову епоху Відродження. Найбільш відомий твір Дайте – поема “Божественна комедія” (1307- 1313 рр. – 1321 р.). Данте назвав свою поему “Комедією”. Пізніше Дж. Бокаччо, вражений силою таланту автора і величчю його твору, приєднав до цієї назви визначення […]...
- Трагічне і комічне в образі Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса “Дон Кіхот”) Лицарі минулого… Вони бентежать душі жіночої половини суспільства уже протягом кількох століть. Чи, може, то живе в наших душах туга за незнаною минувшиною, чи не вистачає сили і мужності в наших сучасниках. Юнакам же в обрисах попередніх епох увижаються лицарські турніри і славні звитяги. А славнозвісні кодекси честі! Чи й справді дотримувались їх воїни минулого, […]...
- Високий ранок. Камінь ненагрітий… – Маланюк Євген Високий ранок. Камінь ненагрітий, Сочистий кущ і поруч – синя тінь. Вузьке від спеки річкове корито. Уламки скель. Акварелева рінь. Прокинься лиш. Хіба ж це не знайоме? Не Сугоклей? Не висохлий Інгул? Ці майже зовсім гранітові зломи І здовж долини вітру рівний гул… Перечекай. Це ще не чорна осінь: Це – золота, як згадка про […]...
- Що дало мені прочитання роману Л. Толстого “Війна і мир” Якби з якихось причин треба було назвати найбільший роман XIX століття, я б назвав “Війну і мир” Толстого. Джон Голсуорсі Я пам’ятаю, як лякала мене думка про те, що треба буде колись прочитати ці чотири томи з такою серйозною і нудною назвою, з нескінченними французькими цитатами… Але от “закінчена праця завзята”, прочитаний роман лежить переді […]...
- Дійсність та ідеал у поезії Шарля Бодлера БОДЛЕР ШАРЛЬ (1821-1867) Французький поет, літературний критик, перекладач. Саме він вперше застосував термін “модернізм” у одній зі своїх критичних статей. “Квіти зла” – головна збірка поезій Бодлера, яка створювалася протягом життя (як, наприклад, “Кобзар” Т. Шевченка або “Людська комедія” О. Бальзака), вона вийшла друком 1857 року і містила 100 віршів перевидання 1861 року мало 126 […]...
- Вірш Олени Теліги “Сучасникам” як моральний заповіт поетеси Вірш Олени Теліги “Сучасникам” як моральний заповіт поетеси Не лічу слів. Даю без міри ніжність. А може, в цьому й є моя сміливість: Палити серце в хуртовині сніжній, Купати душу у холодній зливі. Я ще і ще раз перечитую вірш Олени Теліги “Сучасникам”. Намагаюся збагнути, що це: лист до читачів, щирий і відвертий, у якому […]...
- Моральний сенс історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е. Т. А. Гофмана Творчість Ернста Теодора Амадея Гофмана (1776-1822) виявилася в історії світової літератури явищем унікальним перш за все тому, що його погляди на світ і художній метод були неповторними й оригінальними. Гофман-письмениик прославився своїми фантастичними новелами-казками. Жанр цих новел можна визначити, користуючись виразом самого автора – “казка про реальне” або “казка з нових часів”. Ці твори можна […]...
- Теми, підказані життям (збірка “Над берегами вічної ріки”, цикл “Пам’яті безсмертна діорама”) (2 варіант) Ліна Костенко – видатна українська поетеса, лірик, глибокий філософ, що намагалася ніколи не зраджувати своїм принципам і своєму покликанню. Вона належала до покоління шістдесятників – покоління, яке після довгої боротьби нарешті знайшло у собі сили заговорити про національні цінності та ідеали, і стала справжньою гордістю та окрасою української літератури. Світосприйняття Ліни Костенко трагічне, але в […]...
- Що мені подобається в образі Анни Кареніної? Що мені подобається в образі Анни Кареніної? Роман Толстого “Анна Кареніна” належить до найкращих творів письменника. Через трагедію Анни Кареніної автор зображує складнощі особистого та сімейного життя людей, що були тісно пов’язані з сучасним йому суспільним устроєм, з законами “вищого світу”. Лев Толстой надав головній героїні свого твору жіночої привабливості та духовної краси. Гнучкий стан, […]...
Опис архітектури києво-печерської лаври.