Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра
Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра
Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра
“Бути чи не бути?” – питання, що за всіх часів стояло перед людьми: протистояти злу чи змиритися з ним? Намагатися змінити світ, у якому тріумфує несправедливість, чи спокійно жити в ньому? Але вперше так ясно та виразно він був сформульований великим Шекспіром у трагедії “Гамлет”. Вкладено це питання у вуста Гамлета, принца Дамського:
Быть или не быть – таков вопрос;
Что благородней духом – покоряться
Пращам и стрелам яростной судьбы?
Иль, ополчась на
Противоборством?
Перед Гамлетом стоїть важкий вибір, і він робить його – “ополчается на море смут”. На принца звалилося багато горя: помер його батько, а мати, королева Гертруда, виходить заміж за дядька Гамлета Клавдія, як то кажуть, не встигнувши зносити черевиків. До Гамлета приходить привид померлого батька і відкриває страшну таємницю: король не помер своєю смертю, а був отруєний Клавдієм, що влив йому у вухо сік блекоти. Отже, Гертруда одружилася з убивцею свого чоловіка. “Бути чи не бути?” Принц приймає рішення помститися за смерть батька, але прагнення віддати
… Что значит человек,
Когда его заветные желанья
Еда и сон? Животное – и все.
Гамлет запрошує в замок трупу мандрівних акторів, що повинні розіграти сцену убивства короля. На виставі присутні Клавдій і Гертруда. І Клавдій сам викриває себе.
Гамлет тріумфує – він попав у точку. Тепер він мусить довести свою особисту помсту до кінця. Для нього немає шляхів до примирення. Проблема “Бути чи не бути?” остаточно вирішується. “Бути” для Гамлета – означає діяти у відповідності зі своїми переконаннями та вірою.
Упродовж усієї трагедії Гамлет страждає, шукає істину. Йому здається, що його усі зрадили – і мати, і кохана, він підозрює в зрадництві і свого друга. Зло захльостує замок Ельсинор. Гамлет випадково убиває Полонія, прийнявши його за короля Клавдія. Офелія божеволіє і гине. її брат Лаерт викликає Гамлета на двобій і простромлює його отруєною шпагою. Перед смертю Гамлет убиває короля; отруєно королеву. Помста здійснилася. Але повалені обидві сторони. Проте перемога все-таки залишилася за Гамлетом, тому що він викрив зло.
“Сила Гамлета не в тім, що він розв’язав питання, але в тім, що він порушив питання про несправедливості навколишнього світу”, – так писав про цього шекспірівського героя В. Г. Бєлінський.
(3 votes, average: 3,67 out of 5)
Related posts:
- “Бути чи не бути?” – головне питання трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, А чи, зіткнувшись в греці з морем лиха Покласти край йому? Заснути, вмерти – І все… В. Шекспір. “Гамлет” . Трагедія В. Шекспіра “Гамлет, принц Данський” створена кілька століть тому і відтворює життя епохи Відродження. Але вона завжди викликала і досі викликає суперечливі відгуки […]...
- Шекспірівське питання у трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет, принц Данський” “Шекспірівське питання” у трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет, принц Данський” Серед творів класика англійської драматургії Вільяма Шекспіра найвизначнішою визнано його трагедію “Гамлет”. І не лише у його доробку: глибина змісту цієї п’єси дозволила посісти їй місце серед найкращих творів світової драматургії взагалі. Шекспір зобразив складну картину життя, долі багатьох людей, порушив складні філософські та моральні питання. […]...
- Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра “Гамлет” Дослідники творчості Шекспіра стверджують, що в історії мистецтва немає іншого прикладу такої стійкої і тривалої популярності п’єси, ніж популярність шекспірівського “Гамлета”. Майже триста років ця трагедія ставиться на сценах театрів усього світу. І кожне покоління, люди різних національностей шукають у ній відповіді на питання, що їх турбують. Секрет такого постійного інтересу до трагедії – у […]...
- Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” І. “Гамлет” – одна з найголовніших “стривожених” трагедій. “Стривоженими” назвали п’єси, які з’явилися наприкінці XVІ століття на англійській сцені і які відбивали тривогу з приводу подій часу. П’єса найбільш повно відтворює кризу гуманістичної ідеології Ренесансу, оскільки відображає наступ нової нелюдської моралі, уособленням якої є король Клав-дій. Отже одна з головних […]...
- Проблема добра і зла в трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” Так создан мир, что живо, То умрет. В основу трагедії “Гамлет”, створеної Шекспіром 1600 року, покладено давні сказання про принца, який удає з себе божевільного, щоб приховати свій план помсти за вбивство батька. Але якщо в легенді головною темою була родова помста, то у Шекспіра Гамлет почав нове життя. У центрі трагедії проблема добра і […]...
- Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією В. Шекспіра) І. Гамлет – головний герой трагедії В. Шекспіра (відтворена епоха Відродження; в XVI ст. народжується новий ідеал людини – за стосунками, за поглядами, за моральними якостями). ІІ. Гамлет – людина свого часу, людина на всі часи. 1. Життя Гамлета до зображення подій (Гамлет – спадкоємець королівського трону, навчався у Віттенберзькому університеті, де панувало вільнодумство; мав […]...
- Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) І. Головна колізія трагедії В. Шекспіра “Гамлет, принц дамський” (зіткнення вільної від феодальних пут особистості зі світом “золота і згубних пристрастей”, зі світом лицемірів, користолюбців, зрадників; питання вибору свого шляху в житті). ІІ. Руйнівна боротьба між ідеальними уявленнями головного героя трагедії і жорстокою реальністю. 1. Гамлет – принц Данський, […]...
- Вічні проблеми людського буття (За трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) На початку XVII століття зіткнулися два світи: старий світ феодальної темряви й жорстокості та новий світ, де панують сила золота й згубні пристрасті. Спостерігаючи це зіткнення двох зол, гуманісти тих часів поступово втрачали віру в торжество добра, справедливості, братерства. Саме на цьому зламі епохи англійський драматург Вільям Шекспір створив свій найпроблемніший і найбільш глибокий твір […]...
- Пристрасті у данському королівстві (за трагедією Шекспіра “Гамлет”) I. Шекспір – драматург, поет, актор. (Вільям Шекспір народився 1564 року в родині ремісника. В юному віці став актором, потім драматургом. Йому не було й сорока років, коли він створив свої найкращі творіння: “Юлій Цезар”, “Гамлет”, “Отелло”, “Король Лір”, “Макбет”.) II. “Бути чи не бути?” – ось сенс життя. (Трагедія “Гамлет” вирізняється філософсько-моральними мотивами, а […]...
- Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У кожного народу та в кожної доби свої уявлення про Добро і Зло, своє розуміння честі й сили, провини й спокутування. Але які б ідеальні уявлення не існували, які б світлі чи темні фарби люди для цього не використовували, я впевнена, що конкретна […]...
- Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета Монолог “Бути чи не бути?” – пік роздумів і сумнівів Гамлета Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, Чи зіткнувшись в герці з морем лиха, Покласти край йому? Заснути, вмерти І все… В. Шекспір Трагедія Шекспіра, і особливо образ Гамлета, завжди викликали суперечливі відгуки. Німецький поет В. Гете пояснював трагедію героя […]...
- Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Відкриття людиною для себе існування зла в житті і пошук власного ставлення до цього зла, вибір позиції у боротьбі проти нього, відповідальність за власні дії перед світом – ось найголовніші питання трагедії, які має вирішити для себе данський принц Гамлет. Страшний злочин – братовбивство – постає обставиною, […]...
- Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Мабуть, пройде ще немало часу, поки герої інших творів світової літератури зможуть якось відтіснити, послабити мою увагу до образу шекспірівського Гамлета. І скільки б я не перечитував трагедію, кожного разу буду співчувати йому, захоплюватися його розумом і вперто шукати відповідь на питання, […]...
- Трагедія “Гамлет” Вільяма Шекспіра У трагедії “Гамлет” (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди і старої англійської п’єси про принца Амлете, відобразив трагедію гуманізму в сучасному світі. Гамлет, принц данський, – прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся з реальним світом, де панує обман. Підступне вбивство батька Гамлета розкриває перед сином те зло, яке панує у державі. Помста за вбивство батька […]...
- Проблеми кохання і щастя у трагедії Вільяма Шекспіра “Ромео і Джульетта” ШЕКСПІР ВІЛЬЯМ (1564-1616) Англійський драматург, поет, який створив всесвітньо відомі сонети (1593-1600), драматичні твори: “Ромео і Джульетта” (1594), “Гамлет” (1601), “Отелло” (1604), “Король Лір” (1606), хроніки, комедії. Усього Шекспір написав 37 п’єс, 154 сонети. Шекспір не вигадував сюжети своїх п’єс, він їх запозичав: з давніх історичних хронік, з п’єс попередників, з італійських новел. Персонажі п’єс […]...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” І. Запозичення сюжету трагедії “Ромео і Джульєтта” та нова трактовка італійської легенди В. Шекспіром. (В основі трагедії “Ромео і Джульєтта” – відомий сюжет давньої легенди, який використовували до Шекспіра англієць Артур Брук та італієць Маттео Банделло. На відміну від попередників, В. Шекспір створив гімн коханню.) […]...
- Художній образ Гамлета (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У трагедії “Гамлет” (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди та старої англійської п’єси про принца Амлета, з найбільшою глибиною відобразив трагедію гуманізму в сучасному йому світі. Гамлет, принц датський, – прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся зі світом, ворожим до гуманізму. Підступне вбивство його батька розкриває перед сином зло, що панує в країні. Обов’язок помститися […]...
- Світлий трагізм фіналу трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Світлий трагізм фіналу трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Відомо, що перший період творчості Шекспіра сповнений життєрадісних надій. Отже в трагедії “Ромео і Джульєтта” образи головних героїв оповиті красою, це – саме життя. Головні герої виборюють право на особисте щастя. Але вже тут бачимо, що особисте й суспільне надто вже тісно пов’язані у людському житті. […]...
- Чому я співчуваю Гамлетові Чому я співчуваю Гамлетові Гамлет – головний герой однойменної трагедії Шекспіра, принц Данський. У нього є мати, дядько, друг Гораціо та кохана – Офелія. Батька, щоправда, у Гамлета немає, але що вдієш – усі люди колись умирають. Принц був, мені здається, щасливий. Доти, доки не довідався, що його мати, королева Гертруда, вийшла заміж за брата […]...
- Народжений великий (за творами В. Шекспіра) Серед багатьох афоризмів великого Шекспіра є й такий: “Одні народжуються великими, інші досягають величі, третім її нав’язують”. Сам Шекспір народився великим, бо такої величі талант може бути лише від народження, від Бога. Він написав стільки драматичних творів і такої вага та значення у світовій культурі, що вони вже ніколи не зійдуть із театральних сцен. У […]...
- Вічність проблем трагедії “Гамлет”, або чим близький Гамлет сучасній людині? У трагедії Шекспіра “Гамлет” відтворене життя епохи Відродження. Гамлет – людина свого часу, тому не завжди його розуміє нинішній читач. У той же час Гамлет поза часом, бо проблеми, які він вирішує,- вічні, вони хвилювали різних людей у різні часи. Певно, від появи на цьому світі першої людини виникло питання про добро і зло. Між […]...
- Головне в житті – бути Людиною (за оповіданням Д. Лондона “Жага до життя”) Відомого американського письменника Д. Лондона завжди приваблювали люди мужні, рішучі, сміливі, сильні духом. На своєму життєвому шляху зустрічав він таких чоловіків і серед моряків, і серед золотошукачів. Правда, збентежений письменник бачив, що люди, засліплені жагою збагачення, прибувши на Аляску, поступово втрачають кращі людські якості, забувають про обов’язки дружби та взаємодопомоги. Тому й створив Д. Лондон […]...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульетта” Нет повести печальнее на свете, Чем повесть о Ромео и Джульєтте. В. Шекспір Знаменита трагедія В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” уперше була поставлена 1595 року. Пройшли сторіччя, але й сьогодні, як у часи Шекспіра, ця “сумна повість” змушує тріпотіти серця, як продовжує хвилювати нас ця вічна тема – тема трагічно перерваної любові. Перша трагедія Шекспіра […]...
- Головне у житті – бути людиною (за оповіданням Джека Лондона “Любов до життя”) Увагу відомого американського письменника Джека Лондона завжди привертали мужні, рішучі та сильні духом люди. На своєму життєвому шляху він зустрічав таких людей і серед моряків, і серед золотошукачів. Письменник справедливо зазначив, що жадання грошей, пожадливість засліплює людей, що прибули на Аляску, і вони поступово втрачають кращі людські якості, забувають про дружбу і взаємодопомогу. Тому Джек […]...
- Чим близький нам Гамлет сьогодні? Чим близький нам Гамлет сьогодні? У суспільстві були і, напевно, будуть такі люди, як Гамлет. Вони мучаться вічними проблемами, не розуміючи, чому світ так безглуздо влаштований, і хочуть змінити його. І це їхній хрест. Гамлет – це людина, що пройшла мостом часу завдовжки чотириста років, і продовжує хвилювати нас сьогодні. Він не лиходій, а чесний […]...
- Гамлет – ідеальний герой свого часу Людиною він був увесь, в усьому. На нього схожих вже я не побачу,- Ці слова Гамлета про свого батька короля можна було б взяти епіграфом і до розмови про Гамлета, принца Датського. Перед нами пройшло все життя Гамлета. Хоча трагедія охоплює декілька місяців, але це був період справжнього перетворення героя з хлопчика, який ніколи не […]...
- Кохання сильніше за смерть (за п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”) І. Вічна тема кохання (кожен письменник висвітлює її по-своєму, кожна епоха по-своєму ставиться до цього питання; у Шекспіра – синтез піднесеного всеосяжного почуття з життєлюбством неповторного земного кохання). Ц. Кохання і ворожнеча – дві одвічні протилежності: 1. Кохання Ромео і Джульєтти – виклик усьому суспільству (непримиренні супротивники – родини Монтеккі та Капулетті; зустріч і кохання […]...
- Боротьба добра і зла в трагедії Й. В. Гете “Фауст” Великий німецький письменник Йоганн Вольфганг Гете працював над написанням трагедії “Фауст” більше шести десяти років. Пошук істини і сенсу буття – ось ті питання, які хвилювали Гете все життя. І лише через шістдесят років роздуми Гете склалися у цілісний твір. У трагедії письменник показав боротьбу добра і зла як рушійну силу, динаміку життя. У пролозі […]...
- Боріння добра і зла в трагедії Й. Гете “Фауст” Боріння добра і зла в трагедії Й. Гете “Фауст” Образ великого шукача істини хвилював Гете все життя. У трагедії “Фауст” він показав боріння добра і зла к рушійну силу розвитку, змін, динаміки буття. У пролозі автор ставить питання: що є Людина в цьому величному, гармонійному і досконалому всесвіті? Людина мислить, але від цього страждає ще […]...
- Проблема выбора в трагедии Уильяма Шекспира “Гамлет” “Гамлет” – произведение, требующее толкования. Великий драматург опередил свое время. Каждая новая постановка “Гамлета” – событие в мире театра и литературы, ведь современные драматурги находят в великой трагедии все новые и новые смысловые пласты. Одной из наиболее актуальных для современного читателя и зрителя является проблема выбора, которую можно считать отражением основного конфликта трагедии. Узнав о […]...
- Життя та творчість Вільяма Шекспіра ВИЛЬЯМ ШЕКСПИР (1564-1616) Созданные три с лишним века назад трагедии, историчесикие хроники и комедии Шекспира живут до сих пор, волнуют и потрясают воображение зрителей. Лучшие театры мира и выдающиеся актеры поныне считают для себя экзаменом и счастьем поставить и сыграть шекспировский спектакль. Увидев такой спектакль или просто прочитав пьесу Шекспира, вы захотите, наверное, узнать побольше […]...
- Показ “страшної трагедії Мазепи” як трагедії всієї нації (за поемою “Мазепа”) Постать Мазепи цікавила багатьох письменників різних часів. їх перелік можна починати ще від Байрона і Пушкіна. Ставлення до цього гетьмана різне. Відомо, що в Радянському Союзі його сприймали як зрадника. Для українських патріотів він навпаки був мучеником за Батьківщину. Своєрідне розуміння вчинків Мазепи подає В. Сосюра у своїй поемі. Мазепа представлений у творі з двох […]...
- Порівняння тем кохання у творчості У. Шекспіра та інших поетів і письменників Творча робота На тему: “Порівняння тем кохання у творчості У. Шекспіра Та інших поетів і письменників” Гімн бенкетуючого кохання. Почуття, що перемагає смерть. Трагедія великої пристрасті. Саме цими словами можна передати зміст шекспірівської трагедії “Ромео та Джульєтта”. Вона присвячена найпрекраснішому і повністю земному почуттю, але сила кохання піднімає юних героїв над рівнем повсякденності. Люди кохають […]...
- Твір на тему: Ким бути, яким бути (твір-мініатюра) Одним із найважливіших питань, яке вирішують ті, хто стоїть на порозі самостійного життя, – ким бути і яким бути в цьому житті. Замислюючись над цим, я схиляюся до думки, що хочу оволодіти потрібною суспільству професією соціолога. З цією професією я можу оцінити ступінь розвитку суспільства, окремих його складових і висловити свою думку про шляхи його […]...
- Двобій добра і зла у трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” Двобій добра і зла у трагедії Йоганна Вольфганга Гете “Фауст” Великий німецький письменник Йоганн Вольфганг Гете написав трагедію “Фауст”, над якою працював понад 60 років. Образ великого шукача істини хвилював його все життя. У трагедії він показав двобій добра і зла як рушійну силу розвитку, змін, динаміки буття. У пролозі автор ставить питання: що є […]...
- Легенда про Гамлета з данського літопису та її переосмислення Шекспіром Легенда про Гамлета з данського літопису та її переосмислення Шекспіром Легенду про Гамлета вперше записав наприкінці XІ століття данський історик Самсон Граматик у своїх збірках легенд і хронік під назвою “Історія Данії”. У ній розповідається, що за часів язичества один із правителів Ютландії був убитий на бенкеті своїм братом Фенгоном. Потім Фенгон одружився із вдовою […]...
- Життєвий шлях Вільяма Шекспіра План. 1. Епоха Відродження – яскрава і неповторна доба ХVI століття в Англії. 2. Життєвий шлях Вільяма Шекспіра: А) загадковість особи письменника; Б) дитинство поета; В) переїзд до Лондона; Г) захоплення театром; Д) творча спадщина; Е) останні роки життя. 3. Безсмертя творів Шекспіра. Він належить не лише нашому століттю, але і всім вікам. Бен Джонсон […]...
- “Гамлет” У. Шекспира – трагедия разбуженного сознания Средневековье закончилось. Феодальная эпоха, где главными достоинствами считались верность сюзерену и воинская доблесть, сменилась новым периодом истории. Наступило время новых идей, ценностей, начинаний. Теперь на первое место выступали предприимчивость, умение приспосабливаться к любым условиям, вести прибыльные дела. В эту сложную эпоху жил и творил Шекспир. Гениальный драматург не мог оставаться в стороне от проблем своего […]...
- Суть протистояння Фауста і Мефістофеля у трагедії Й. В. Гете “Фауст” Творчість Йоганна Вольфганга Гете – найвище досягнення світової літератури Просвітництва, своєрідний підсумок усього, що було створено “віком розуму”, а “Фауст” – найвище досягнення самого письменника. Його часто називають поетичним заповітом письменника людству. В основу сюжету покладено старовинну легенду про вченого, що уклав угоду з дияволом, але Гете суттєво переробляє сюжет, ставить питання, актуальні для його […]...
- Ірина Ярко – Все рівно, головне, аби собою Я хочу бути відданим навіки, Як тиха непорушна магістраль, Як довгі і безмежні сині ріки, Які ховають у собі вічну печаль. Як птах далекий без перепочину, І не помітна більш ніким трава, Хай на шляху тернистім я спочину, Зате залишиться ще світла голова. Як дерево, я стану серед ставу, Чи не помітний у пустелі кущ, […]...
Ідейно художній аналіз баллади про соняшник.