Твори з зарубіжної літератури

Дон Кіхот і Санчо Панса (за твором Сервантеса “Премудрий гідальго Дон Кіхот Ламанчський”)
Тема кохання в романі Стендаля “Червоне і чорне”
Чого навчають нас байки?
У чому суть трагедії Анни Кареніної (за романом Льва Толстого “Анна Кареніна”)
Сутність чеховського перевороту в драматургії
Образна сила поезії Рільке
Проблематика роману О. Вайльда “Портрет Доріана Грея”
Пошук і відкриття жіночності
Звідки беруться цахеси? (За оповіданням Гофмана “Малюк Цахес”)
Особливості ренесансного сприйняття кохання в сонетах Шекспіра
Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульетта”
Тема добра і зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Вщент розбита мрія Жульєна Сореля про славу (за романом Стендаля “Червоне і чорне”) (2 варіант)
Поет – бездомний корабель в океані життя (вірш “П’яний корабель” Артюра Рембо)
Особливості жанру й композиції поеми Миколи Гоголя “Мертві душі”
Думка Л. Толстого про роль особистості в історії (за романом “Війна і мир”)
Влада золота у повісті Оноре де Бальзака “Гобсек”
Життєвий і творчий шлях Шандора Петефі
Образ матінки Кураж – пророча метафора майбутнього Німеччини (за драмою Б. Брехта “Матінка Кураж та її діти”)
Характеристика життя і творчості Джеймса Джойса
Чому Том і Гек протиставляють себе світові дорослих?
“Хай святиться ім’я Твое… ” Велика любов “маленької людини” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”)
Хто винен у смерті Грегора Замзи?
Радісний світ дитинства в романі М. Твена “Пригоди Тома Сойєра”
Значення давньогрецької міфології для світової культури
Раскольников та його “двійники” у романі Ф. Достоєвського “Злочин і кара”
Лист до М. О. Булгакова (актуальність проблем, порушених у романі “Майстер і Маргарита”)
Пігмаліон Б. Шоу – зразок “драми-дискусії”
Контраст шкільної ілюзії та воєнної дійсності (за оповіданням Генріха Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… “)
Роди і жанри літератури
Образ автора у романі О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Суперечливий образ Анни Кареніної
Проблема добра і зла в комедії Вольтера “Простодушний” (2)
Зображення визвольної боротьби у поемі Джорджа Байрона “Паломництво Чайльд-Гарольда”
Життя і творчість Гете
Красива історія про красиве кохання (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”)
Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни
Поєднання наукових методів і художніх засобів у романі Е. Золя “Кар’єра Ругонів” (1 варіант)
“Пробуючи вбити свою совість, Доріан Грей убиває себе” (за твором О. Вайльда “Портрет Доріана Грея”)
Головні життєві цінності у казці Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Символіка образів у поезіях Г. Аполлінера
Творчість Марини Цвєтаєвої
Фантастичний сюжет оповідання Г. Веллса “Чарівна крамниця”
Майстерність А. Чехова в оповіданні “Хамелеон”
Образ Андрія Соколова в повісті М. Шолохова “Доля людини”
Головні теми та мотиви лірика М. Лермонтова
Дитяче сприйняття світу у казці А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”
Михайло Шолохов “Доля людини”
Античні байки
Моє враження від казки Г. К. Андерсена “Снігова королева”
“Експеримент над людиною” професора Хіггінса (за п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
Головне бачиш тільки серцем (за казкою Антуана де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Проблеми співвідношення краси й зла, влади митця та мистецтва над натовпом (за романом П. Зюскінда “Запахи”)
Три зустрічі з коханням (за ліричними творами Пушкіна, Тютчева, Блока)
Подорож Скруджа у Різдвяну ніч як можливість осягнути своє життя
Запорозький козак Тарас Бульба (за однойменною повістю М. В. Гоголя)
Трагедія жінки в романі Л. М. Толстого “Анна Кареніна” (1 варіант)
Моє перше враження від Печоріна й остаточна думка про нього
Місце міфу про Прометея серед інших
Мефістофель – супутник Фауста (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
Мій улюблений вірш С. Єсеніна
Автобіографія літературного героя (Джульєтта Капулетті)
Тарас Бульба і його сподвижники
Реальність і міфотворчість як стильові особливості новели Ф. Кафки “Перевтілення”
Чого навчає байка
Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”)
Мої враження від поезій Р. Бернса та П. Шеллі
Сатиричне змалювання державного устрою, законів та звичаїв Ліліпуії. Свіфтівська критика людських вад
“Я блукаю і кличу душу свою… ” (В. Вітмен)
Таємничий і пригодницький світ новел Едгара По
Протиставлення дійсності та ідеалу в поезії Ш. Бодлера
“Матінка Кураж та її діти” Б. Брехта – драма-пересторога напередодні Другої світової війни
Мій улюблений вірш О. Блока
Проблема молодої людини у суспільстві за твором Стендаля “Червоне і чорне”
Особливості поезії міннезангу: напрями, жанри, основні мотиви
Давні прислів’я брехні не містять
“Театр абсурду” Ежена Йонеско
Хоку – поезія згадки, пізнання, душевного перевтілення, пошуку краси у буденному, гармонії духовного і матеріального
Мотиви перестороги в романі А. Камю “Чума”
Зліт та падіння Цахеса (за твором Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”)
Ефект відчуження в драматургії Бертольда Брехта
Що я відкрив для себе в давньокласичній східній поезії? (на прикладі творів Омара Хайяма та Нізамі Гянджеві)
Чому п’єса названа “Ляльковий дім”? (за однойменною п’єсою Г. Ібсена)
Міфи Еллади
Народна основа “Книга про бійця” О. Твардовського “Василій Тьоркін”
Життєподібний сюжет і філософсько-символічний зміст повісті-притчі Е. Хемінгуея “Старий і море”
Філософська лірика Федора Тютчева
Інтелектуальне і моральне перетворення Елізи Дулітл (за п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
Мотив фатуму в романі Гюго “Собор Паризької богоматері” (2 варіант)
Тонке сприйняття барв і звуків життя (у танках Ісікави Токубоку)
Наташа Ростова – улюблена героїня Л. Толстого
Храм душі у новелі М. Павича “Дамаскін”
Від генерації до генерації (за твором “Кар’єра Ругонів”)
Маріо проти злого демона (за оповіданням Т. Манна “Маріо і чарівник”)
Чи можна назвати чарівника Чіполло сильною особистістю?
Роль міфу в новелі Томаса Манна “Смерть у Венеції”
Поетичне змалювання побуту та звичаїв Київської Русі в поемі О. Пушкіна “Пісня про віщого Олега”
“Війна руйнує наші душі” (Е. Хемінгуей)
Напрями та жанри в літературі середньовіччя
Енеїда Вергілія – творче наслідування Гомерових поем
Не будіть сплячих демонів (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дій”)
Тема осені і самотності у поезії М. Басьо
Дочка і мати Ларіни
Основні теми творчості О. С. Пушкіна
Символіка снів Раскольникова
Краса і потворність у творі Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”
Вічні проблеми людського буття (За трагедією В. Шекспіра “Гамлет”)
Висміювання пихи і марнославства в комедії Мольєра “Міщанин-шляхтич”
Одіссея у царя Алкіноя (за поемою Гомера “Одіссея”)
Філософсько-етична проблематика роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Містична атмосфера в оповіданні Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер”
Еволюція поезії Б. Пастернака (2 варіант)
Життєвий і творчий шлях Т. Х. Моргана
Основні мотиви вірша Тютчева “Silentium”
У чому сенс людського життя? (За оповіданням Джека Лондона “Любов до життя”)
У чому особиста трагедія Анни? (за романом Л. М. Толстого “Анна Кареніна”)
Протиставлення дійсності та ідеалу у поезії Бодлера
Хто винуватий у трагедії Жульєна Сореля? (за романом Стендаля “Червоне і чорне”)
Мацуо Басьо і японська класична поезія
Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією В. Шекспіра)
Чума як пряв світового зла у однойменному романі А. Камю
Іспити юного капітана (за романом Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”)
Духовна краса Квазімодо (за романом В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”) (2 варіант)
Гамлет. Принц Датський. Творча робота
Чи логічною була поведінка Наташі Ростової в епілозі? (Другий варіант)
“Марнославство! Це завжди наше “я”. Чи згодні ви з цим твердженням?
Спільне та відмінне байки І. Крилова “Вовк та ягня” та однойменної байки Езопа
Мефістофель – втілення духу скепсису та цинізму
Балада Гете “Вільшаний король” і сучасність
Пушкін і Наталі
Не любиш працювати – не чекай винагороди (за народною казною “Пані Метелиця”)
Образ України у творчості М. Гоголя
О. Генрі – великий гуманіст кам’яних джунглів (за новелою “Останній листок”)
Родина, народ, людство у творі Г. Маркеса “Сто років самотності”
Герої, над якими не владен час… (М. Твен. “Пригоди Тома Сойєра”)
Літературна балада у творчості поетів XVІІI-XIX ст
Життя і творчість Шота Руставелі
Проблематика та художні особливості комедії Мольєра ” Міщанин-шляхтич”
Література Франції
Доля Олівера Твіста (за романом Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”)
Казка – батьківщина почуттів (Г. К. Андерсен “Снігова королева”)
Сила мистецтва і живої природи, що облагороджує, в казці Г. К. Андерсена “Соловей”
Сила великого і справжнього мистецтва в казці Г. К. Андерсена “Соловей”
Хто винен у трагедії Акакія Акакійовича Башмачкіна? (за повістю М. В. Гоголя “Шинель”)
Мужні та волелюбні (за баладою P. Л. Стівенсона “Вересневий мед”)
Реальна фантастичність в романі Г. Г. Маркеса “Сто років самоти”
Печорін – “молодший брат Онєгіна” (зіставлення образів за творами О. Пушкіна і М. Лермонтова)
Роль біблійних сюжетів у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
“Любов! Блаженство! Серце! Бог!” (тема кохання в трагедії Гете “Фауст”)
Тонкий знавець народних душ (за творчістю М. Некрасова)
Проблема історичної пам’яті в повісті Бикова “Знак біди”
Найголовніше бачиш тільки серцем (за твором А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Драматична доля хлопчика Мотла (за оповіданням Шолом-Алейхема “Хлопчик Мотл”)
Подальший розвиток романтичних ідеалів у збірці Г. Гайне “Книга пісень”
Чому я співчуваю Гамлетові
Епоха реалізму “Типовий герой у типових умовах” – епоха реалізму
Антивоєнний пафос у творчості визначних письменників XX століття
Мій улюблений герой – Шерлок Холмс
Ідейні пошуки Андрія Волконського
Образ Олівера Твіста у романі Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
Шекспірівське питання у трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет, принц Данський”
Проблема відповідальності у творчості Д. Олдріджа (Твір-роздум за оповіданням Д. Олдріджа “Останній дюйм”)
У чому трагедія Анни Кареніної?
Роль художньої деталі у творах А. Чехова (за оповіданням “Товстий і тонкий”)
Вмерти заради життя (за твором А. Міцкевича “Альпухара”)
Чи смішний ліхтарник? (за казкою-притчею “Маленький принц”) (Твір-мініатюра)
Шлях спокус і шлях падіння доктора Фауста до утвердження найвищого ідеалу (за трагедією Й. В. Гете “Фауст”)
Кретьєн де Труа – автор артурівскього роману
Роздуми над проблемою “маленької людини” (за повістю М. Гоголя “Шинель”)
Образ ліричного героя у вірші В. Маяковського “Лілечко!”
З чого і з кого сміється А. П. Чехов?
Пристрасті у данському королівстві (за трагедією Шекспіра “Гамлет”)
Порівняльна характеристика Остапа та Андрія (за повістю М. Гоголя “Тарас Бульба”)
Світова література в шпаргалках
Лист до Тома Сойєра (після прочитання твору “Пригоди Тома Сойєра”)
Філософія баром – у філософській драні Кальдерона “Життя – це сон”
Трагічна доля Есмеральди (за романом Віктора Гюго “Собор Паризької Богоматері”)
Іронія і гротеск в зображенні зіткнення демонічних сил із московською дійсністю (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”)
Роман “Євгеній Онєгін” – “енциклопедія російського життя”
Сюжет для серйозних роздумів (за п’єсою А. Чехова “Чайка”)
Проблематика та художні особливості у комедії Мольера “Міщанин-шляхтич”
Новаторство Чехова-драматурга (за п’єсою “Чайка”)
Грані таланту Ніка Тінбергена
Пригоди Герди в пошуках Кая
Яка з балад мені найбільше запам’яталась
Життєвий і творчий шлях Оскара Уайльда
Два народи – дві героїні (Наташа Ростова і Скарлет О’Хара)
Гумор та людяність творів О. Генрі
Подорож планетами разом із Маленьким принцом Антуана де Сент-Екзюпері
Магічна сила Різдва (за повістю Ч. Діиккенса “Різдвяна пісня у прозі”)
Пригодницькі інтриги в романі Вальтера Скотта “Айвенго”
Ідея непереможності людяності (за оповіданням Шолохова “Доля людини”)
Світ дорослих з погляду маленького хлопчика (за новелою О’Генрі “Вождь червоношкірих”)
Їхні пам’ятники міцніші від бронзи й міді (за творчістю Горація та Овідія)
Власна байка про Миколу і Майку
Що мені відомо про походження висловів “ахіллесова п’ята”, “троянський юнь”, “яблуко розбрату”?
Гроші – рушійна сила (за новелою О. де Бальзака “Гобсек”)
Причини і наслідки еволюції Сехисмундо (за п’єсою П. Кальдерона “Життя – це сон”)
Щит Ахілла – епічне полотно античного світу (за поемою Гомера “Іліада”)
Зрозуміти хоку (за поезією М. Басьо)
Діалог між Гуллівером і Шерлоком Холмсом, який можна було б уявити
Дружба і любов у поемі Шота Руставелі “Витязь у тигровій шкурі”
Прекрасний образ Незнайомки у поезії О. Блока
Що мені подобається в образі Анни Кареніної?
Трагедія Андрія: конфлікт почуття та обов’язку
Філософська трагедія “Фауст” – відтворення передових просвітницьких ідей епохи
Образ Онєгіна у творі Олександра Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Неоднозначність образу Гобсека (за однойменною повістю О. де Бальзака)
Відкриття кохання (за оповіданнями І. О. Буніна)
Як я розумію провідні мотиви лірики Лермонтова
Системний підхід до вивчення творчості І. О. Буніна у школі
Франц Кафка – великий сповідальник і великий самітник
Мій улюблений поет – Анна Ахматова
Історія Англії очима видатного романіста В. Скотта (за романом “Айвенго”)
Що поєднує юних героїв Дж. Олдріджа і М. Шолохова?
Ідеальне суспільство у романі Франсуа Рабле “Гаргантюа і Пантагрюель”
Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена “Ляльковий дім”
Порівняльна характеристика Остапа та Андрія (за повістю М. В. Гоголя “Тарас Бульба”)
“Я не стару вбив… я себе вбив… ” (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”)
Еволюція поезії Б. Пастернака (1 варіант)
Відтворення просвітницького ідеалу людини в романі Даніеля Дефо “Життя і незвичайні та дивовижні пригоди мореплавця Робінзона Крузо”
Література другої половини ХХ ст
Пригоди героїв роману Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”
Фантастичне та комічне у повісті М. Гоголя “Ніч перед Різдвом”
Особливості пригодницького роману Ж. Верна
Культурний феномен “Фаустовської душі” у драматургічному просторі
Добро і зло в романі Віктора Гюго “Собор Паризької Богоматері”
Наташа Ростова і Мар’я Болконська
Ліричний герой поезій P. M. Рільке
Естетичні засади акмеїзму у творчості Анни Ахматової (1 варіант)
Незламний характер Робінзона (за романом Даніеля Дефо “Робінзон Крузо”)
“Сильна людина другом” (за повістю Володимира Короленка “Діти підземелля”)
Ліричний герой поезії О. Блока
Проблема спокутування боргів минулого у драмі Ф. Дюрренматта “Гостина старої дами”
“Я тої сили частка, що робить лиш добро, бажаючи лиш злого” (образ Мефістофеля в трагедії Й. Гете “Фауст”)
Образ прекрасної та нещасної Есмеральди в романі В. Гюго “Собор Паризької Богоматері” (1 варіант)
Вишневий сад як символ духовної пам’яті (за п’єсою А. П. Чехова “Вишневий сад”)
Як стати справжнім капітаном? (за твором Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан”)
Своєрідність символізму в поезіях О. Блока (1 варіант)
“Я був вбитий під Ржевом… ” – звертання до нащадків (за однойменним твором)
В епоху високогуманної поезії (за творчістю китайських поетів Лі Бо і Ду Фу)
Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський”
Найстародавніші книги
Чекаючи на Годо Семюеля Беккета
Тема добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”
Значення дружби в житті юних героїв повісті В. Короленка “Діти підземелля”
Казковий світ О. С. Пушкіна (вступ до поеми “Руслан і Людмила”)
Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
“Гамлет”
Запорозький козак Тарас Бульба – головний герой однойменної повісті М. В. Гоголя
Жульєн Сорель і Родіон Раскольніков: шлях від наполеонізму до злочину (за романами Стендаля “Червоне і чорне” і Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Василь Тьоркін – узагальнений образ солдата-визволителя
Зображення війни в романі “Війна і мир”
Шлях становлення особистості головної героїні “Ляльковий дім” Генріка Ібсена
Протистояння Г. Геслера й В. Телля як усвідомлення вічного конфлікту вільної особистості й тиранічної влади
Над чим сміється Мольєру комедії “Міщанин-шляхтич”?
Ствердження в казках ідеї перемоги добра над злом
Жанрові особливості романів Достоєвського
Проблема можливості відображення сучасного світу у театрі ІІ половини ХХ століття
Символічна картина пошук щастя і сенсу буття у п’єсі М. Метерлінка “Синій птах”
Своєрідність поетичного бачення Б. Пастернака
Дон Кіхот – божевільний диван чи останній лицар?
Уславлення любові до праці та інших людських цінностей у казці “Пані Метелиця”
Моє розуміння філософського сенсу твору Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес”
Філософсько-символічний зміст повісті “Старий і море”
Контрольна робота по Апдайку та Моруа
Якщо “бог помер”, то що робити людям? (за романом Т. Манна “Доктор Фаустус”)
Мої улюблені казки Андерсена
Історична основа та романтичний міф у поемі Дж. Байрона “Мазепа”
Новела “Усмішка” – твір-застереження
Символіка і філософський підтекст роману А. Камю “Чума”
Квазімодо як взірець духовної краси (За романом В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”)
Як Л. Толстой розуміє патріотизм? (За романом “Війна і мир”)
Поєднання наукових методів і художніх засобів у романі Е. Золя “Кар’єра Ругонів” (2 варіант)
Моє улюблене оповідання І. Буніна
Щастя – в коханні (за оповіданням А. П. Чехова “Дама з собачкою”)
Жульєн Сорель, його характер і доля
“Антігона”
Образ Андрія Соколова в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”
Неприхована правда життя у романах Еміля Золя
Що мені допомогла усвідомити повість Ч. Діккенса “Різдвяна пісня у прозі”?
Музика Петі Ростова
Запорозький козак Тарас Бульба
Достоєвський “Злочин і кара”. “Я вбив себе, а не стару жінку”
Робінзон Крузо як втілення просвітительського ідеалу “природної людини”. Курсова робота
Змалювання трагічної правда війни у поемі О. Твардовського “Василій Тьоркін”
Моє враження від оповідання І. Буніна “Легке дихання”. (Другий варіант)
Людина і природа в поезії Федора Тютчева
У чому полягає гуманізм твору Лонгфелло “Пісня про Гайявату”?
Сонет 66 В. Шекспіра та два його переклади
Моя улюблена байка “Квартет”
Чого вчать нас казки?
Балада Р. Л. Стівенсона “Вересовий трунок”
Давньоірландський епос
Образи Хіггінса і Пікерінга у п’єсі Б. Шоу “Пігмаліон”
“Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1 варіант)
Хто гідний кохання? (За новелою Стендаля “Ваніна Ваніні”)
Містика у казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Ціннобер”
Оригінальний образ Собору як символу перехідної доби (за романом Гюго “Собор Паризької Богоматері”) (2 варіант)
Проблема виховання у романі Ч. Діккенса “Пригоди Олівера Твіста”
Обіти, які давали Вася і Соня на могилі Марусі (за повістю В. Г. Короленка “Діти підземелля”)
Чому перероджується Скрудж? (за Ч. Діккенсом “Різдвяна пісня у прозі”)
За бідного янгола замовлю слово… (За оповіданням Г. Г. Маркеса “Стариган з крилами”)
Відтворення в новелі Т. Манна “Маріо і чарівник” європейської атмосфери 30-х років XX століття, просякнутої фашистськими ідеями
Втілення в образі Тараса Бульби найкращих рис запорізького козака (за однойменною повістю М. Гоголя)
Образи диких звірів у казці Р. Кіплінга “Мауглі”
Трагедія особистості в байдужому суспільстві (за романом “Герой нашого часу”)
“Подяки, дамо, не треба мені!” (За баладою Фрідріха Шіллера “Рукавичка”)
Недописане слово (за оповіданням Г. Белля “Подорожній, коли ти прийдеш у Спа… “)
Ліричний герой Джорджа Байрона (за поемою “Паломництво Чайльд-Гарольда” та поезією “Душа моя похмура”)
Простак – уособлення мрії Вольтера про ідеальну людину
Ліризм прози і поезії І. О. Буніна
Людина і природа (за повістю Хемінгуея “Старий і море”). ІІ варіант
Основні мотиви лірики А. Ахматової
Всі дорослі спочатку були дітьми” (мої роздуми над казкою А. де Сент-Екзюпері “Маленький принц”)
Про образність, символіку і про білу голубку миру (за поезією Г. Аполлінера)
Філософсько-символічне значення повісті Ернеста Хемінгуея “Старий і море”
Зображення в оповіданні Е. Сетона-Томпсона “Лобо” поведінки та звичок тварин
Романтична повість-казка про піднесену любов
Міф, який мені сподобався
Загадка Джеймса Джойса
Сенс назви роману Л. М. Толстого “Війна і мир”
“Собака Баскервілів” Артура Конан Дойля – шедевр детективного жанру
Моє ставлення до образу Гобсека
Хто з героїв повісті “Гранатовий браслет” – княгиня Віра чи Желтков – викликає у вас більше співчуття?
Образ Собору (За романом В. Гюго “Собор Паризької Богоматері”)
Сторінками “Декамерону”
Конфлікт між ідеалом і дійсністю – центральна проблема роману М. Сервантеса “Хитромудрий ідальго Дон Кіхот Ламанчський”
Картини української природи в повісті М. Гоголя “Тарас Бульба”
Оспівування краси природи та кохання у сонетах Петрарки
Масштабність любовних почуттів ліричного героя В. Маяковського
Опис мови і стилю в “Декамероні” Боккаччо
Духовний і моральний сенс подорожі героя в потойбічний світ у “Божественній комедії” Данте
Новий погляд на “маленьку людину” в оповіданнях А. П. Чехова
Неоміфологічність роману Дж. Р. Р. Толкієна “Володар кілець”
Неприховане обличчя Німеччини в “Дорожніх картинах” Генріха Гейне
“За тортури й погибель – я знаю – все приймаю!.. І знову! І знов!..” Ідея “любові-ворожнечі” до життя в поезії О. Блока “Весно, весно, без меж і без краю… “
Трагедія Анни Кареніної (за романом Л. М. Толстого “Анна Кареніна”)
Добро і справедливість у романі Жуля Верна “Діти капітана Гранта”
Про вірш О. Твардовського “Я убитий піді Ржевом”
Жорстокість і віра в добро (за казкою Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Що допомогло вижити герою оповідання Джека Лондона “Жага до життя”?
Родини Ростових та Волконських
Французький класичний реалізм в літературі
Відображення в “Книзі пісень” гуманістичних ідеалів Г. Гайне
Динамізм образу Елізи Дуліттл (за комедією Б. Шоу “Пігмаліон”) (1 варіант)
Доля Елізи Дуліттл (за п’єсою Б. Шоу “Пігмаліон”)
У чому злочин і кара Родіона Раскольникова? (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”)
Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет”
Антивоєнний пафос у творах визначних письменників Е. М. Ремарка, Е. Хемінгуея, Г. Белля, Б. Брехта
Спільна тематика в трагедії Йоганна Гете “Фауст” і поемі Тараса Шевченка “Катерина”
Ясунарі Кавабата -“красою Японії народжений”
Кришталевий світ поезії, або які картини я собі уявляю, коли читаю вірші про природу
Роман Пушкіна “Євгеній Онєгін” – “енциклопедія російського життя”
Моє ставлення до Любові Андріївни Раневської
Особливості жанру “Різдвяної пісні у прозі” Ч. Діккенса
Відтворення в романі Даніеля Дефо “Життя та незвичайні пригоди мореплавця Робінзона Крузо” просвітницького ідеалу людини
Своєрідність сатири XX століття
Алегорично-моральний сенс сюжету драми Ф. Дюрренматта “Гостина старої дами”
Епічний театр” Б. Брехта: теоретичні засади і творча практика
“Людська комедія” Бальзака як дослідження Франції першої половини XIX ст. (2 варіант)
Народжений великий (за творами В. Шекспіра)
Іліада Гомера: вигадка й правда
Етико-філософський сенс центрального конфлікту краси й моралі за твором О. Уайльда “Портрет Доріана Грея”
Ідея жертовності та стійкості в трагедії “Прометей закутий” Есхіла
Мотиви свободи і самотності лірики М. Ю. Лєрмонтова
За що я люблю вірші С. Єсеніна
М. В. Гоголь у листах А. П. Чехова
Творчість як спосіб миття у поезії Бориса Пастернака
Порівняння тем кохання у творчості У. Шекспіра та інших поетів і письменників
Проблема культурного шоку і мистецької гри у Європейській художній культурі XX століття (на матеріалі творчості Редьярда Кіплінга)
Французький романтизм 19 століття у літературі
Одвічна боротьба добра зі злом в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (2 варіант)
Наташа Ростова на шляху до щастя
Символ земної слави Петрарки
Фредерік Стендаль. Жульєн Сорель – жертва власного честолюбства
“Потік свідомості” та аналіз психології людини в творчості Джеймса Джойса
Світ фантастики (за творчістю Рея Бредбері)
У фольклорному садку
Відображення трагічної правди війни в творчості О. Твардовського
Поема О. Твардовського “Василій Тьоркін” – енциклопедія Великої Вітчизняної війни
Життя і творчість Ханса Крістіан Андерсена
Значення творчості Есхіла для розвитку драматургії
Міфологічна основа комедії “Пгімаліон”
Чи можна назвати стосунки героїв оповідання А. Чехова “Дама з собачкою” звичайним курортним романом?
Він – критик. Він – письменник-парадокс. Він – Оскар Уальд
Провідні теми рубаї Омара Хайяма
Найвидатніші здобутки епохи Просвітництва
Над чим сміється Д. Свіфт у своїй книзі “Мандри Лемюеля Гуллівера”?
Гумор у творчості Ч. Діккенса
Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей у творі О. Бальзака “Гобсек”
Природа і людина у “Кримських сонетах” Адама Міцкевича
Тривоги за долю людства в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Відбиття декадентської доби в особистості й долі О. Вайльда
Висміювання пихи і марнославства у комедії Жана Батіста Мольєра “Міщанин-шляхтич”
Гуманістична позиція автора в розкритті образу героя в оповіданні О. І. Купріна “Гранатовий браслет”
Чому Г. Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Краса врятує світ, якщо світ врятує красу (за новелою Рея Бредбері “Усмішка”)
Чи потрібні суспільству сильні особистості, подібні до Чіполло? (За твором Т. Манна “Маріо і чарівник”)
Неоднозначність образу Галілея у драмі Б. Брехта “Життя Галілея” (2 варіант)
Дві піщинки, закинуті в чужі краї воєнний ураганом (за оповіданням М. Шолохова “Доля людини”)
Символічний сенс сюжету драми Е. Йонеско “Носороги”
Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (біблійна давніша, радянська сучасність, фантастична “демоніада”)
Кожна людина має право на життя (за романом Ф. М. Достоєвського “Злочин і кара”) (2 варіант)
Безсмертя і сила кохання в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Роль символічної деталі в оповіданнях А. Чехова
Своєрідність зображення головного героя в романі В. Скотта “Айвенго”
Чим приваблює мене знаменитий детектив Шерлок Холмс?
Адам Міцкевич – світоч польської літератури
Тема дитинства у творах Чарльза Діккенса
Алюзія на творчість Джауфре Рюделя й Бертрана де Борна
Нові засоби зображення внутрішнього світу людини у модерністській прозі XX століття (за романом А. Камю “Чума”)
Характеристика Гуллівера з повісті Дж. Свіфта “Мандри Лемюеля Гуллівера”
Дивовижний світ казок О. Пушкіна
Мцирі – улюблений ідеал Лермонтова
Особливості індивідуального стилю австрійського письменника Франца Кафки (за оповіданням “Перевтілення”) (1 варіант)
Зображення жіночої долі в романі Л. Толстого “Анна Карєніна”
Роздуми над сенсом життя в оповіданні М. Шолохова “Доля людини”
Поетична символіка лірики О. Блока
Доля Елізи Дулітл – новоявленої Галатеї
Чичиков у гостях у Ноздрьова та Плюшкіна
Потворне і прекрасне у повісті-казці Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Цинобер”
Байка – твір художній, філософський, виховний (за творами Езопа та Івана Крилова)
Відгук на виставу “Казки джунглів” Харківського театру ляльок ім. Афанасьева
Особливості перекладів Лермонтова віршів Гете та Гайне
Світове значення Мольєра. Творча робота
Філософська проблематика поезії Бориса Пастернака
Хто сильніший за Снігову королеву? (за казкою Г. К. Андерсена “Снігова королева”)
Новаторство драматургії Г. Ібсена
Іронічний і неперевершений інтелектуал. Афоризми Оскара Вайльда
Життя дворянства XIX століття у романі О. С. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Світ казкових героїв у поезії О. Пушкіна
Ностальгія за втраченою гармонією людини зі світом у поезіях Р. М. Рільке (2 варіант)
Трагедія особистості, сім’ї, народу в поемі А. Ахматової “Реквієм”
Я – володар чарівної крамниці (мої враження від оповідання Г. Веллса “Чарівна крамниця”)
Чому смішний пан Журден? (за комедією Мольєра “Міщанин-шляхтич”)
Поема Вергілія “Енеїда” як літературна обробка римських легенд про троянця Енея
Життя знедолених, пригнічених і ображених на сторінках роману Федора Достоєвського “Злочин і кара”
Ідейно-тематичний перегук поезії 20-х і 60-х років ХХ ст. як втілення генетичної спадкоємності ренесансних поколінь
Новий тип драматичного конфлікту у п’єсі А. П. Чехова “Вишневий сад”
У кожному а нас – художник Берман (за новелою О. Генрі “Останній листок”)
Чому смішний пан Журден?
Сатира у романі “Майстер і Маргарита”
Розкриття характеру Печоріна через композицію роману (“Герой нашого часу” М. Ю. Лермонтова)
Трагічна любов Майстра і Маргарити
Про дев’ять небес раю (за поєною Данте “Божественна комедія”)
Проблема щастя у п’єсі А. Чехова “Вишневий сад”
Чого навчився Вася, познайомившись із дітьми підземелля
Динамізм образу Елізи Дуліттл (за комедією Б. Шоу “Пігмаліон”) (2 варіант)
Оригінальність методів Вільяма Фолкнера (англ.)
Роздуми над питаннями моралі в поемі Томаса Стернза Еліота “Порожні люди”
Містичне у повісті-казці Е. Т. А. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер”
Оспівування визвольної боротьби у поемі Джорджа Байрона “Паломництво Чайльд Гарольда”
Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі)
Світ очима дитини (за твором Г. Веллса “Чарівна крамниця”)
Задум і створення “Людської комедії” Оноре Де Бальзака
Неслухняний хлопчисько (за твором Марка Твена “Пригоди Тома Сойера”)
Суперечливий образ Анни Кареніної в однойменному романі Льва Толстого (сповідь автора)
“Кохання повинне бути трагедією, найбільшою таємницею у світі” (за повістю О. Купріна “Гранатовий браслет”)
Якщо у серце попадають скалки дзеркала троля… (за казкою Г. X. Андерсена “Снігова королева”)
Осучаснення античного міфа в п’єсі Бернарда Шоу “Пігмаліон”
Твір “Накануне” Тургенева
Чи вважаєте ви смерть Андрія Болконського безглуздою
Світло в поезії І. Бродського
Образ матері в поемі Анни Ахматової “Реквієм”
Уславлення непримиренної боротьби з іноземними загарбниками у баладі Р. Стівенсона “Вересовий мед”
Ми відповідальні за тих, кого приручили (за комедією Б. Шоу “Пігмаліон”) (1 варіант)
Філософська та інтимна лірика Федора Тютчева
Потворне і прекрасне у творі Е. Т. Гофмана “Малюк Цахес”
Образ Незнайомки як втілення Вічної Жіночності (за віршами О. Блока)
Сила любові (за казками Г. К. Андерсена)
Пошуки краси в оточенні вульгарного буржуазного існування в збірці “Квіти зла” Шарля Бодлера
Життя та творча доля Мігеля Сервантеса де Сааведри
Джеймс Джойс – видатний ірландський письменник-модерніст
Поєднання фольклору й поетики модернізму у творах Федеріко Гарсіа Лорка (2 варіант)
Я читаю вірші Ф. Тютчева про весну (“Весняна гроза”, “Весняні води”)
Важливість участі кожної людини в боротьбі за незалежність (за твором “Вільгельм Телль”)
Кохання сильніше за смерть (за п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”)
Відображення в поемі Данте “Божественна комедія” нового гуманістичного погляду на людину та її цінності
Засудження людських вад у байках І. Крилова
Сутність і розгортання конфлікту між одухотвореністю та філістерством у творі Е. Т. Гофмана “Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер”
Зображення дворянства в романі О. Пушкіна “Євгеній Онєгін”
Справжні друзі за повістю В. Короленка “Діти підземелля”
Особливість творчої манери Е. Хемінгуея
Лужин і Свидригайлов – породження капіталізму (за романом Ф. Достоєвського “Злочин і кара”)
Тема морального обов’язку в драмі Ф. Шиллера “Розбійники”
Лірика кохання у творчості Ф. І. Тютчева
Злиття особистого з громадянським, із життям народу – високий моральний ідеал Л. М. Толстого, що втілився в образі П’єра Безухова
Новаторство п’єси А. Чехова “Чайка”
Образ України у творчості М. В. Гоголя
Три російські реалісти ХІХ ст
День і ніч у поезії Ф. І. Тютчева
Проблема життєвої мети і призначення людини у п’єсі А. П. Чехова “Чайка”
Лихоліття війни та доля людини (за твором “Доля людини”)
Трагізм протистояння особистості суспільству в романі Л. М. Толстого “Анна Кареніна”
“Трагічний тенор епохи”. Три етапи у творчості Олександра Блока
Вираження трагедії Голокосту в поезії “Фуга смерті” Пауля Целана
Особливості художньої манери чеського письменника Ярослава Гашека. Роман-епопея “Пригоди бравого вояка Швейка”
“Татьяна, русская душою” (роздуми над темою)
Образ головного героя в оповіданні Е. По “Золотий жук”
P 1 of 41234
Copyright © Українська література 2020. All Rights Reserved.