Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Народжений великий (за творами В. Шекспіра)
Народжений великий (за творами В. Шекспіра)
Серед багатьох афоризмів великого Шекспіра є й такий: “Одні народжуються великими, інші досягають величі, третім її нав’язують”. Сам Шекспір народився великим, бо такої величі талант може бути лише від народження, від Бога. Він написав стільки драматичних творів і такої вага та значення у світовій культурі, що вони вже ніколи не зійдуть із театральних сцен. У творах Шекспіра – не просто життя, стосунки, інтриги далекої доби, а внутрішній світ людини настільки оголений, що, здається, бачиш, як пульсує кожен нерв, як народжуються і вмирають
Талант Шекспіра охопив увесь період
“Чим пристрасть сильніша, тим скорботнішим буває у неї кінець” – цей афоризм Шекспіра неначе стосується його “Гамлета”. Раптова смерть данського короля і події, що розгорнулися при дворі після його смерті, змусили сина шукати правду. Гамлет – розумний і пристрасний юнак. Він не поспішає вершити суд над вбивцею батька. Він вагається, він сумнівається, він шукає істину. Ці сумніви і вагання не є слабкістю Гамлета – навпаки, це виважена позиція розумної людини з почуттям гідності, людини з високим рівнем моралі.
“Світ розхитався” – це слова із безсмертного “Гамлета”. Час від часу світ і справді розхитується, відбувається переоцінка цінностей, а людство продовжує рухатися далі (я щиро сподіваюся, – у напрямі добра, гуманізму). Геніальність Шекспіра полягає у тому, що він створив такі образи, які ніколи не “застаріють” і викликатимуть вічний інтерес у всі часи.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Гамлет – ідеальний герой свого часу (за однойменною трагедією В. Шекспіра) І. Гамлет – головний герой трагедії В. Шекспіра (відтворена епоха Відродження; в XVI ст. народжується новий ідеал людини – за стосунками, за поглядами, за моральними якостями). ІІ. Гамлет – людина свого часу, людина на всі часи. 1. Життя Гамлета до зображення подій (Гамлет – спадкоємець королівського трону, навчався у Віттенберзькому університеті, де панувало вільнодумство; мав […]...
- Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) Трагедія особистості (за твором Шекспіра “Гамлет”) І. Головна колізія трагедії В. Шекспіра “Гамлет, принц дамський” (зіткнення вільної від феодальних пут особистості зі світом “золота і згубних пристрастей”, зі світом лицемірів, користолюбців, зрадників; питання вибору свого шляху в житті). ІІ. Руйнівна боротьба між ідеальними уявленнями головного героя трагедії і жорстокою реальністю. 1. Гамлет – принц Данський, […]...
- Пристрасті у данському королівстві (за трагедією Шекспіра “Гамлет”) I. Шекспір – драматург, поет, актор. (Вільям Шекспір народився 1564 року в родині ремісника. В юному віці став актором, потім драматургом. Йому не було й сорока років, коли він створив свої найкращі творіння: “Юлій Цезар”, “Гамлет”, “Отелло”, “Король Лір”, “Макбет”.) II. “Бути чи не бути?” – ось сенс життя. (Трагедія “Гамлет” вирізняється філософсько-моральними мотивами, а […]...
- Філософська глибина та гуманістична наснага трагедії Шекспіра “Гамлет” Дослідники творчості Шекспіра стверджують, що в історії мистецтва немає іншого прикладу такої стійкої і тривалої популярності п’єси, ніж популярність шекспірівського “Гамлета”. Майже триста років ця трагедія ставиться на сценах театрів усього світу. І кожне покоління, люди різних національностей шукають у ній відповіді на питання, що їх турбують. Секрет такого постійного інтересу до трагедії – у […]...
- Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” Філософсько-етична проблематика трагедії Шекспіра “Гамлет” І. “Гамлет” – одна з найголовніших “стривожених” трагедій. “Стривоженими” назвали п’єси, які з’явилися наприкінці XVІ століття на англійській сцені і які відбивали тривогу з приводу подій часу. П’єса найбільш повно відтворює кризу гуманістичної ідеології Ренесансу, оскільки відображає наступ нової нелюдської моралі, уособленням якої є король Клав-дій. Отже одна з головних […]...
- Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра Бути чи не бути? – головне питання трагедії В. Шекспіра “Бути чи не бути?” – питання, що за всіх часів стояло перед людьми: протистояти злу чи змиритися з ним? Намагатися змінити світ, у якому тріумфує несправедливість, чи спокійно жити в ньому? Але вперше так ясно та виразно він був сформульований великим Шекспіром у трагедії “Гамлет”. […]...
- Шекспірівське питання у трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет, принц Данський” “Шекспірівське питання” у трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет, принц Данський” Серед творів класика англійської драматургії Вільяма Шекспіра найвизначнішою визнано його трагедію “Гамлет”. І не лише у його доробку: глибина змісту цієї п’єси дозволила посісти їй місце серед найкращих творів світової драматургії взагалі. Шекспір зобразив складну картину життя, долі багатьох людей, порушив складні філософські та моральні питання. […]...
- Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) Щоб добрим бути, я обрав жорстокість… (Роздуми за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У кожного народу та в кожної доби свої уявлення про Добро і Зло, своє розуміння честі й сили, провини й спокутування. Але які б ідеальні уявлення не існували, які б світлі чи темні фарби люди для цього не використовували, я впевнена, що конкретна […]...
- Вічні проблеми людського буття (За трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) На початку XVII століття зіткнулися два світи: старий світ феодальної темряви й жорстокості та новий світ, де панують сила золота й згубні пристрасті. Спостерігаючи це зіткнення двох зол, гуманісти тих часів поступово втрачали віру в торжество добра, справедливості, братерства. Саме на цьому зламі епохи англійський драматург Вільям Шекспір створив свій найпроблемніший і найбільш глибокий твір […]...
- Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Трагічний конфлікт принца Гамлета з дійсністю (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет, принц Донський”) Мабуть, пройде ще немало часу, поки герої інших творів світової літератури зможуть якось відтіснити, послабити мою увагу до образу шекспірівського Гамлета. І скільки б я не перечитував трагедію, кожного разу буду співчувати йому, захоплюватися його розумом і вперто шукати відповідь на питання, […]...
- Трагедія “Гамлет” Вільяма Шекспіра У трагедії “Гамлет” (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди і старої англійської п’єси про принца Амлете, відобразив трагедію гуманізму в сучасному світі. Гамлет, принц данський, – прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся з реальним світом, де панує обман. Підступне вбивство батька Гамлета розкриває перед сином те зло, яке панує у державі. Помста за вбивство батька […]...
- “Бути чи не бути?” – головне питання трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” Що благородніше? Коритись долі І біль від гострих стріл її терпіти, А чи, зіткнувшись в греці з морем лиха Покласти край йому? Заснути, вмерти – І все… В. Шекспір. “Гамлет” . Трагедія В. Шекспіра “Гамлет, принц Данський” створена кілька століть тому і відтворює життя епохи Відродження. Але вона завжди викликала і досі викликає суперечливі відгуки […]...
- Проблема добра і зла в трагедії Вільяма Шекспіра “Гамлет” Так создан мир, что живо, То умрет. В основу трагедії “Гамлет”, створеної Шекспіром 1600 року, покладено давні сказання про принца, який удає з себе божевільного, щоб приховати свій план помсти за вбивство батька. Але якщо в легенді головною темою була родова помста, то у Шекспіра Гамлет почав нове життя. У центрі трагедії проблема добра і […]...
- Особливості ренесансного сприйняття кохання в сонетах Шекспіра Особливості ренесансного сприйняття кохання в сонетах Шекспіра Найбільшим надбанням епохи Ренесансу було визнання права людини на радість і щастя на землі. Людина отримала право на гідність, право на самовираження, але це не зробило людину егоїстичною, самовпевненою. Навпаки. Особистість цієї епохи, діючи в інтересах громадських, завжди виступала від себе, адже суспільне благо було особистою її потребою: […]...
- Кохання сильніше за смерть (за п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта”) І. Вічна тема кохання (кожен письменник висвітлює її по-своєму, кожна епоха по-своєму ставиться до цього питання; у Шекспіра – синтез піднесеного всеосяжного почуття з життєлюбством неповторного земного кохання). Ц. Кохання і ворожнеча – дві одвічні протилежності: 1. Кохання Ромео і Джульєтти – виклик усьому суспільству (непримиренні супротивники – родини Монтеккі та Капулетті; зустріч і кохання […]...
- Художній образ Гамлета (за трагедією В. Шекспіра “Гамлет”) У трагедії “Гамлет” (1601) Вільям Шекспір, переробивши сюжет середньовічної легенди та старої англійської п’єси про принца Амлета, з найбільшою глибиною відобразив трагедію гуманізму в сучасному йому світі. Гамлет, принц датський, – прекрасний образ гуманіста, який зіткнувся зі світом, ворожим до гуманізму. Підступне вбивство його батька розкриває перед сином зло, що панує в країні. Обов’язок помститися […]...
- Порівняння тем кохання у творчості У. Шекспіра та інших поетів і письменників Творча робота На тему: “Порівняння тем кохання у творчості У. Шекспіра Та інших поетів і письменників” Гімн бенкетуючого кохання. Почуття, що перемагає смерть. Трагедія великої пристрасті. Саме цими словами можна передати зміст шекспірівської трагедії “Ромео та Джульєтта”. Вона присвячена найпрекраснішому і повністю земному почуттю, але сила кохання піднімає юних героїв над рівнем повсякденності. Люди кохають […]...
- Франц Кафка – великий сповідальник і великий самітник Кафка став для мене відкриттям у літературі. Він довго ішов до визнання. Тривалий час залишався непривітаним генієм. Якщо визначні німецькі письменники Т. Манн і Б. Брехт відзначили його творчість ще 1915 року (премія Фонтане), то широку популярність серед читачів він здобув лише у 40-ві роки минулого століття, коли його стали називати метром сучасного модернізму. Від […]...
- Світлий трагізм фіналу трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Світлий трагізм фіналу трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Відомо, що перший період творчості Шекспіра сповнений життєрадісних надій. Отже в трагедії “Ромео і Джульєтта” образи головних героїв оповиті красою, це – саме життя. Головні герої виборюють право на особисте щастя. Але вже тут бачимо, що особисте й суспільне надто вже тісно пов’язані у людському житті. […]...
- Почуття, що сильніше за смерть (за п’єсою Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульетта”) Почуття, що сильніше за смерть (за п’єсою Вільяма Шекспіра “Ромео та Джульетта”) Тема кохання – одна з вічних тем у літературі. Кожен письменник висвітлює її по-своєму, але є твори, що стали зразками розкриття цієї теми. Коли йдеться про кохання молодих людей з родин, що ворогують між собою, ми відразу згадуємо шекспірівських героїв – Ромео і […]...
- Ясунарі Кавабата -“красою Японії народжений” І. Перший у японській літературі лауреат Нобелівської премії. (1968 року японському письменникові Ясунарі Кавабаті було присуджено Нобелівську премію “за письменницьку майстерність, що з надзвичайною яскравістю виражає суть японського способу мислення”.) ІІ. Тема самотності людини у світі, змалювання японської душі і стосунків людини з природою. (Естетика дзен-буддизму, який сповідував Кавабата, заперечувала логічне сприйняття світу і стверджувала […]...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульетта” Нет повести печальнее на свете, Чем повесть о Ромео и Джульєтте. В. Шекспір Знаменита трагедія В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” уперше була поставлена 1595 року. Пройшли сторіччя, але й сьогодні, як у часи Шекспіра, ця “сумна повість” змушує тріпотіти серця, як продовжує хвилювати нас ця вічна тема – тема трагічно перерваної любові. Перша трагедія Шекспіра […]...
- Проблеми кохання і щастя у трагедії Вільяма Шекспіра “Ромео і Джульетта” ШЕКСПІР ВІЛЬЯМ (1564-1616) Англійський драматург, поет, який створив всесвітньо відомі сонети (1593-1600), драматичні твори: “Ромео і Джульетта” (1594), “Гамлет” (1601), “Отелло” (1604), “Король Лір” (1606), хроніки, комедії. Усього Шекспір написав 37 п’єс, 154 сонети. Шекспір не вигадував сюжети своїх п’єс, він їх запозичав: з давніх історичних хронік, з п’єс попередників, з італійських новел. Персонажі п’єс […]...
- Кавабата – “красою Японії народжений” (вплив національної етики та естетики на його творчість) КАВАБАТА ЯСУНАРІ (1899-1972) “Красою Японії народжений” лауреат Нобелівської премії з вишуканою простотою відтворював у свої творах красу японської культури. Зі сторінок його творів віє ностальгія за колишнім національним устроєм. Усе змінюється – Японія також намагається стати цивілізованою державою західного зразка. Головною проблемою творів є пошук гармонії людини і природи. Повість “Тисяча журавлів” є вершиною творчості […]...
- Життєвий шлях Вільяма Шекспіра План. 1. Епоха Відродження – яскрава і неповторна доба ХVI століття в Англії. 2. Життєвий шлях Вільяма Шекспіра: А) загадковість особи письменника; Б) дитинство поета; В) переїзд до Лондона; Г) захоплення театром; Д) творча спадщина; Е) останні роки життя. 3. Безсмертя творів Шекспіра. Він належить не лише нашому століттю, але і всім вікам. Бен Джонсон […]...
- Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” Вічна тема любові в трагедії В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” І. Запозичення сюжету трагедії “Ромео і Джульєтта” та нова трактовка італійської легенди В. Шекспіром. (В основі трагедії “Ромео і Джульєтта” – відомий сюжет давньої легенди, який використовували до Шекспіра англієць Артур Брук та італієць Маттео Банделло. На відміну від попередників, В. Шекспір створив гімн коханню.) […]...
- Сонет 66 В. Шекспіра та два його переклади Сонет 66 В. Шекспіра та Два його переклади. Sonnet 66 Tir’d with all these! For restful death I cry, As to behold Desert a beggar born, And needy Nothing trimm’d in jollity, And purest Faith unhappily forsworn, And gilded Honour shamefully misplac’d, And meiden virtue rudely strumpeted, And right Perfection wrongfully disgraced, And Strength by […]...
- Що спільного й відмінного між п’єсою В. Шекспіра “Ромео і Джульєтта” та повістю М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”? Повість “Тіні забутих предків” М. Коцюбинський написав 1911 року під глибоким враженням від життя карпатських гуцулів, їхніх звичаїв і обрядів, оригінальності мислення і світосприймання. Цей твір ніби перегукується з трагедією Шекспіра. В них можна знайти чимало спільних рис. Як Монтеккі й Капулетті, ворогують роди Палійчуків і Гутенюків. Як і в трагедії “Ромео і Джульєтта”, в […]...
- Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Глибока філософічність трагедії Вільяма Шекспира “Гамлет, принц Данський” Відкриття людиною для себе існування зла в житті і пошук власного ставлення до цього зла, вибір позиції у боротьбі проти нього, відповідальність за власні дії перед світом – ось найголовніші питання трагедії, які має вирішити для себе данський принц Гамлет. Страшний злочин – братовбивство – постає обставиною, […]...
- Любов завжди таємниця (за творами О. Купріна та І. Буніна) Не раз і не два доводилося мені бачити палаюче багаття. І щораз повторювалася та сама картина: навколо багаття літають нетлі. Вони зібралися на багаття в темному мороці ночі. Але раптом багаття норовливо спалахує, викидає гострі язики полум’я, і метелики згоряють у вогняній стихії. Уцілілі злякано відлітають на мить. Але багаття все одно вабить їх. І […]...
- Замовкніть всі; великий час прийшов… – Олесь Олександр Замовкніть всі; великий час прийшов. Мовчать в сю мить громи-гармати, Схилилась наша хоругов, І на коліна стала мати, На терезах життя і смерті ми, І хтось один з них переваже… Коли життя – гриміть, громи! За волю кожний з нас поляже! 1916...
- Чим близький нам Гамлет сьогодні? Чим близький нам Гамлет сьогодні? У суспільстві були і, напевно, будуть такі люди, як Гамлет. Вони мучаться вічними проблемами, не розуміючи, чому світ так безглуздо влаштований, і хочуть змінити його. І це їхній хрест. Гамлет – це людина, що пройшла мостом часу завдовжки чотириста років, і продовжує хвилювати нас сьогодні. Він не лиходій, а чесний […]...
- Дивовижний світ тварин (за творами Дж. Лондона “Біле Ікло” і Е. Сетона-Томпсона “Оповідання про тварин”) Деякі люди, що не спілкуються повсякденно хоч би із свійськими тваринами – кішками, собаками, шпаками, папугами – дивляться на мешканців лісу, степу, джунглів якось однобічно. То вони носії однієї-єдиної риси, як у дитячій казці: Лисиця – хитра, Вовк – злий, Заєць – полохливий. То вони просто якісь суб’єкти з обмеженими функціями: їсти, пити, спати, добувати […]...
- “Всесвіт наш – це дивна казна” (за творами П. Тичини) Вже у першій збірці поезій “Сонячні кларнети” (1918 р.) П. Тичина показав себе як поет-лірик, поет-романтик, закоханий у природу і навколишній світ. Його вірші – це твори талановитого поета, людини, яка любить і розуміє музику, відчуває красу природи. Маючи ще й художній хист, П. Тичина своїм пером, наче пензлем, малює поетичні картини природи. Так у […]...
- “Бережіть у собі людину!” (за творами А. П. Чехова) Є у світі цінності, над якими не владний час: світ, що оточує нас, з його сонцем і небом, із шурхотінням листя в лісі, із шумом морського прибою, і світ, що в кожному з нас. Світ з його моральними цінностями, розумінням добра і зла, любові і ненависті, відваги і підлоти, безкористя і егоїзму. Ці моральні закони […]...
- Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі) Любов – провідна тема східної поезії (за творами Омара Хайяма та Гянджеві Нізамі) Там, на просторах Передньої Азії, утворювалися могутні держави. Влада тільки таких країн могла захистити життя та волю народу і окремої людини від чужоземних загарбників. Та даючи захист, держава сама ставала господарем життя. Наслідок цього – соціальна нерівність. Повинно було статися диво, аби […]...
- Марк Твен – великий улюбленець дітей Реферат на тему: Марк Твен – великий улюбленець дітей (інсценування з творів та КВК за мотивами творчості ) Том Сойєр і Гекльберрі Фінн, зійшовши зі сторінок творів видатного американського письменника Марка Твена, продовжують жити поруч із своїми однолітками. Книгами про цих літературних героїв зачитуються діти. Образи веселих розбишак захоплюють і дорослих, повертаючи їх у країну […]...
- Постійна боротьба (за творами Редьярда Кіплінга) Ще з далекого дитинства багато дітлахів знають історію про Кішку, яка гуляє сама по собі, про надмірно цікаве Слоненя, про безстрашного мангуста Рікі-Тікі-Таві. А значить, всі вони з раннього віку знайомі з чудовим англійським письменником і поетом Редьярдом Кіплінгом. Це він склав дивовижну історію про хлопчика Мауглі, цього Жабеняти, вигодуваного в джунглях вовчихою, що виріс […]...
- Великий мрійник і винахідник (за творчістю Ж. Верна 1. Світогляд хлопчика. (Верну лише 11 років. Увесь світ належить йому. Перед ним простягайся тисячі стежинок, серед яких треба обрати лише одну, свою. Час для фантазій. Нестримна дитяча уява постійно малює йому нескінченні подорожі, вірних друзів та дивовижні пригоди, героєм яких, безперечно, є він сам. У цей час Жуль Верн починає серйозно замислюватися над здійсненням […]...
- Іван Франко – великий майстер художнього слова В історії української літератури є багато по-справжньому великих імен. Хтось із письменників прославився чудовими віршами, у когось була незвичайна біографія, комусь випало стати засновником або жанру, або цілого напрямку… Про Івана Франка можна говорити і в першому, і в другому, і в третьому випадках, але й цього буде мало. Адже він належить до геніїв: якими […]...
Віра артамонова артамонова характер хлопчика.