“Слово о полку Ігоревім” – велична пам’ятка літератури Київської Русі
Здоров’я князеві й дружині,
Що борються за народ християнський
Із військами поганими!
“Слово… “
“Слово о полку Ігоревім” – найвидатніша пам’ятка культури східних слов’ян, живе джерело трьох братніх літератур – української, російської, білоруської.
Із “Слова… ” ми дізнаємося про життя наших предків, про їхню величну боротьбу з різними нападниками. Боронити Руську землю від половців було найголовнішим завданням князів руських XI-XII століть.
В основу сюжету “Слова… ” покладено
Похід відбувся навесні 1185 року. Після першої вдалої битви Ігор зазнав поразки і разом із союзниками потрапив у полон до половців. “Слово… ” написане незабаром після цих подій, очевидно, не пізніше 1187 року.
Про похід Ігоря на половців розповідається і в літописах – Лаврентіївському (стисло) та Іпатіївському (більш докладно). Розповідь у “Слові… ” починається в похмурих, тривожних тонах,
Князь Ігор Святославич кілька разів перемагав половців. Перша перемога – 1174 року, потім він двічі перемагає їх у 1183 році. У березні 1185 року він бажає допомогти київському князеві Святославу в поході на половців, але йому не вдалося здійснити свій намір.
Десь через 2 місяці після цього Ігор вирушив на половців, не погодивши своїх дій із Святославом.
Своєкорислива політика князів і бояр, загострення міжусобної боротьби на Русі, роздроблення Київської держави, ослаблення Києва і влади київського князя – все це давало половцям можливість безперешкодно нападати на Руську землю, розоряти і грабувати її. Руські князі не змогли завдати остаточного удару половцям не тому, що між ними не було злагоди, і це зводило нанівець успіх попередніх перемог. У таких умовах і виступав Ігор у похід.
“Слово… ” з граничною стислістю і великою художньою виразністю малює картину другої трагічної битви Ігоря з половцями:
Чорна земля під копитами,
Кістьми засіяна,
Кров’ю полита,-
Тугою зійшли тії кості
На Руській землі!
Автор “Слова… ” – палкий патріот, якому дорогі честь і благополуччя Русі. Він закликає князів об’єднатися в боротьбі проти спільного лиха – половців і стати “за землю Русскую, за раны Игоревы, буего Святославлича!” Поет-громадянин активно втручається в події, які могли стати трагічними для Руської землі. Він засуджує згубні прояви князівської ворожнечі, високо підносить авторитет київського князя Святослава як виразника і захисника інтересів усієї Руської землі.
Автор “Слова… ” не тільки великий художник, але й визначний публіцист, прекрасно розуміє політичну обстановку тогочасної Русі. Поразку Ігоря він розуміє не тільки в плані поведінки Ігоря, а й у плані політичної долі Русі.
Публіцистичний талант митця найяскравіше виявився в його заклику до князів відкинути чвари і постояти за Руську землю. Докладний опис походу говорить про те, що автор сам був учасником битви. Йому близькі й зрозумілі не тільки ратні подвиги дружинників, а й братні почуття жалю до втомленого боєм воїна і горе матері, що оплакує свого юного сина Ростислава, і віддана любов Ярославни, він лагідно й співчутливо говорить про близьких його серцю людей. Вірогідно, що автор “Слова… ” був не просто дружинником, а людиною вищого стану, бо виявити такі глибокі знання історії, книжної літератури могла саме така особа.
У заспіві поеми він скромно вирішує розпочати її за оповіданнями того часу а не по “замислу” Бояновому. Боян був обдарований буйною поетичною фантазією, “розтікався мислію по древу, сірим вовком по землі, сизим орлом попід хмарами”.
На ділі ж автор “Слова… ” виявляє величезну силу поетичного таланту.
У “Слові… ” все живе, рухливе, мінливе, природа жива, одухотворена, діяльна, невіддільна від світу людини. Вона віщує поразку затемненням сонця, никне трава від жалощів, неспокійно поводяться птахи, звірі. Природа допомагає Ігореві під час втечі з полону:
Опівночі море заграло,
Мла іде стовпами – вихрами,
Ігореві-князю бог путь являє
Із землі Половецької
На землю Руську.
Ярославна звертається до сил природи, вимолюючи життя і свободу своєму любому ладові-князю:
О вітре, вітрило!
Чому, господарю, силою вієш? –
Плаче-тужить Ярославна. Вона вірить у чудодійну силу ріки Каяли, вода якої може зцілити рани Ігоря.
Як до людини звертаються герої до сил природи, і ті їм допомагають.
Цей чудовий патріотичний твір закликає руських князів припинити чвари, об’єднатися перед лицем загрози нацаду. У цьому основний смисл “Слова”, який не втратив актуальності і в наші часи.
Найкращі моральні якості героїв поеми – мужність, любов до батьківщини, взаємодопомога, вболівання за простого воїна, вірність присязі не втратили своєї ваги для сучасності, вони надихали воїнів у Великій Вітчизняній війні. Непогано було б нашим державним діячам прислухатися до “Слова… “.
Нещасливою була доля рукопису “Слова… “. Наприкінці XVIII ст. російський збирач старовини Мусін-Пушкін придбав для своєї колекції рукописний збірник, у якому було і “Слово… “. У 1800 році воно вийшло друком, але у 1812 році бібліотека Мусіна-Пушкіна згоріла під час наполеонівського нападу на Москву. Залишилися тільки друковане видання і рукописна копія для Катерини II.
“Слово… ” не тільки найвизначніша й історична пам’ятка часів Київської Русі. Воно стало тією спадщиною, до якої неодноразово зверталися митці різних часів.
З початку XIX ст. в російській літературі виникають перекази “Слова… “. Кращим вважаються роботи В. Жуковського і А. Майкова.
Перший переклад “Слова… ” українською мовою належить М. Шашкевичу, який передав ритмічною прозою “Плач Ярославни”. Слідом за цим іде низка інших перекладів і переспівів: І. Вагилевича (прозою), М. Максимовича, Т. Г. Шевченка (уривки), С. Руданського, Ю. Федьковича, І. Франка, Панаса Мирного (у стилі українських дум). Цікаво, що дослідники дум вважають, що “Слово” теж є не що інше, як літературно опрацьована дума
XII-XIII століть. На думку вченого В. Ягича, художні засоби, стиль “Слова… ” і дум мають багато спільного. А найважливіше – “епічна поезія не так-то легко зникає там, де її таємне джерело лежить в народнім дусі”.
Найкращим перекладом “Слова” вважається переклад неперевершеного майстра пера М. Т. Рильського. Поема знайшла відгук в оригінальній творчості письменників XIX-XX ст. У своїх творах вислови із “Слова… ” використовували І. Я. Франко, П. Г. Тичина, М. П. Бажан, А. С. Малишко. Недарма М. Т. Рильський назвав свою поему-ораторію “Словом про рідну матір”, у якій неодноразово зустрічаються мотиви “Слова… “. За сюжетом “Слова… ” створено О. Бородіним чудову оперу “Князь Ігор”, слід згадати музичну композицію “Плач Ярославни” М. Лисенка, картину В. Васнецова “Після побоїща”.
Твір, віддалений від нас більш як на вісім століть, і тепер захоплює патріотичним піднесенням, величчю образів, майстерністю викладу. Перекладений на інші мови світу, цей твір набув світової слави. Серед пам’яток середньовічної культури, з якими його порівнюють (“Витязь у тигровій шкурі” Шота Руставелі, старофранцузька “Пісня про Ролланда”), йому належить найпочесніше місце. У “Слові… ” значно сильніше, ніж у інших пам’ятках, висловлено ідею патріотизму.
“Слово о полку Ігоревім” – найвеличніше досягнення художньої літератури Київської Русі.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- “Слово о полку Ігоревім” – велична пам’ятка генію народу “Слово о полку Ігоревім” було надруковане у 1800 році з рукописного списку XVI століття, що належав книгосховищу Спасо-Ярославського монастиря. “Слово… ” – велична пам’ятка генію нашого народу. За своїми ідейно-художніми особливостями – це вершинне досягнення давньоруської літератури. Воно “золотить” собою всю епоху. Цей твір, очевидно, не був поодиноким діамантом, а продовжував існуючу літературну традицію свого […]...
- “Слово о полку Ігоревім” – велична пам’ятка генію нашого народу Ліпше смерть, достойна слави, Аніж зганьблене життя. Шота Руставелі “Слово о полку Ігоревім” – найвидатніша пам’ятка давньоруської літератури. Зі “Слова… ” ми дізнаємося про життя нашого народу в сиву давнину, про його героїчну боротьбу з ворогами. Справжніми патріотами були Святослав, Ігор, Всеволод. У поемі невідомий нам автор із великою майстерністю змалював мужніх захисників Руської землі […]...
- “Слово о полку Ігоревім” – велична пам’ятка культури нашого народу В історії загальнолюдської культури є пам’ятки, що відображають найкращі риси, властиві народові. У них виражені найзаповітніші людські сподівання, особливості світосприймання, у них звучить жива історія. До таких шедеврів світового мистецтва належить і “Слово о полку Ігоревім” – найвидатніша пам’ятка культури Київської Русі. Темою “Слова… ” у вузькому розумінні є зображення невдалого походу князя Ігоря Святославича […]...
- Слово о полку Ігоревім – велична пам’ятка генія нашого народу (2) “Слово о полку Ігоpевім” – велична пам’ятка генія нашого наpоду “Слово о полку Ігоpевім” – нев’януча пам’ятка сеpедньовіччя. Hаписаний твіp на межі ХII-ХIII століть, незадовго до спустошливого нашестя на Київську Русь татаpо-монгольських оpд. Уже стільки століть пpойшло з часу написання “Слова”, а воно живе і хвилює сеpця людей. “Слово о полку Ігоpевім” – найкpаща пам’ятка […]...
- Слово о полку Ігоревім – велична пам’ятка генія нашого народу “Слово о полку Ігоpевім” – велична пам’ятка генія нашого наpоду Понад вісім століть тому, в 1187 pоці, було ствоpене “Слово о полку Ігоpевім” – геніальний твіp давньої укpаїнської літеpатуpи. Плин століть не заглушив його поетичного звучання й не стеp фаpб. Інтеpес до “Слова о полку Ігоpевім” не тільки не зменшився, а набуває все шиpших та […]...
- “Слово о полку Ігоревім” – великий твір східнослов’янської культури Кожний народ, що створив дійсно велику цивілізацію, має у своїй скарбниці епічні твори, що зберегли історію, характери та звички, дух предків, ідеали нації, які пройшли випробування віками і тисячоліттями. У триєдиної гілки слов’ян, що складали Київську Русь, таким твором є “Слово о полку Ігоревім”. Воно було створено у неспокійні часи формування слов’янської державності, потім на […]...
- Слово о полку Ігоревім (інша версія) скорочено – Народна творчість Заспів Чи не краще нам буде почати старими словами розповідь про похід Ігоря, Ігоря Святославича. Не так, як робив це Боян, бо він розтікався мислію по древу, злітав сизим орлом під хмари. Автор же хоче розказати про реальні події, отже, він наповнив серце своє мужністю. Ігор вирушає в похід Ігор чекає на свого брата Всеволода. […]...
- “Слово о полку Ігоревім” та його образи в творчості митців нічийних часів “Слово о полку Ігоревім” – найвидатніша пам’ятка давньоруської літератури. Невідомий автор поеми – людина рідкісного поетичного таланту – створив шедевр, що й досі не перестає чарувати художньою довершеністю та патріотичною наснаженістю. Ідея, образи “Слова… ” запліднювали творчість багатьох письменників наступних поколінь. Після відкриття та публікації “Слова… ” з’явилося близько сотні його перекладів і переспівів письменниками […]...
- Слово о полку Ігоревім скорочено – Народна творчість Заспів Мова буде йти “по билицях нашого часу, а не за вимислом Бояна1. Боян бо віщій, якщо хотів пісню творити, то розтікався мислю по древу, сірим вовком по землі, сизим орлом під хмарами… ” Згадував він у своїх піснях “давніх часів усобиці”, прославляв старого Ярослава , хороброго Мстислава . Співець накладав пальці на живі струни […]...
- Слово о полку Ігоревім як джерело інтегрального націоналізму Дмитра Донцова “CЛОВО О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ” ЯК ДЖЕРЕЛО ІНТЕГРАЛЬНОГО НАЦІОНАЛІЗМУ ДМИТРА ДОНЦОВА. Політична філософія Дмитра Донцова (1883-1973), відома як “інтегральний націоналізм”, справила величезний вплив на українську історію XX століття. Вона була основою ідеології ОУН, вона лишається ідейним підгрунтям багатьох правих партій і угруповань політичного спектру сучасної України. Усталилася думка, що світогляд Донцова сформувався під визначальним впливом А. […]...
- Слово про закон і благодать Іларіона – Література часів Київської Русі СЛОВО ПРО ЗАКОН І БЛАГОДАТЬ … Всі краї, і городи, і народи почитають і славлять кожний свого учителя, того, що навчив їх православній вірі. Похвалімо ж і ми, по силі нашій, хоч малими похвалами, того, хто велике і дивне діло сотворив, нашого вчителя і наставника, великого кагана нашої землі Володимира, онука старого Ігоря1, а сина […]...
- Твір на тему: Князь Київської Русі Олег – історична постать Князь Олег був історичною особою. Про це свідчать документальні джерела: літопис “Повість минулих літ”, Новгородський літопис, хозарські та арабські документи. Він правив у Новгороді замість малолітнього сина Рюрика – Ігоря. Олег був або родичем Рюрика, або його воєводою. 882 року князь Олег об’єднав Новгородське князівство з Київським. Це сталося так. Князь привів своє військо під […]...
- І патріот, і лірик (за твором “Слово про похід Ігорів”) Давньоруська пам’ятка невідомого автора “Слово про похід Ігорів” є перлиною українського ліро-епосу. Ідея твору – єдність руських земель. Ця думка лейтмотивом проходить у розповіді про невдалий похід князя Ігоря на половців. Саме розбрат, егоїзм руських князів, їхні міжусобиці призвели до поразки Ігоревого війська. Невідомий автор залишив настанову і засторогу на всі часи для українського народу. […]...
- Твір на тему: Культура Київської Русі Корені українського народу сягають часів, які передували добі Київської Русі. Своїми витоками наш народ тісно пов’язаний з історією слов’ян. У далекому минулому постала усна народна творчість доби Київської Русі. Відтоді до нас дійшли легенди й перекази, дружинні, святкові, весільні пісні, билини, колядки, прислів’я, приповідки. Чудовими пам’ятками давньоруської народної творчості є билини. Вони оспівують мужність і […]...
- Слово про похід Ігорів (АНАЛІЗ) Аналіз твору “Слово про похід Ігорів” Літературний рід: ліро-епос. Жанр: героїчна поема (на думку деяких літературознавців – повість, літописна повість). Тема: зображення невдалого походу новгород-сіверського князя Ігоря на половців 1185 р. Головна ідея: заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів. Головні герої: князі Ігор, Святослав і Всеволод; Ярославна (дружина Ігоря); половці […]...
- Слово про похід Ігорів (Характеристика твору) Характеристика твору “Слово про похід Ігорів” (кінець XII ст.) Літературний рід: ліро-епос. Жанр: героїчна поема (на думку деяких літературознавців – повість, літописна повість). Тема: зображення невдалого походу новгород-сіверського князя Ігоря на половців 1185 р. Головна ідея: заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів. Головні герої: князі Ігор, Святослав і Всеволод; Ярославна […]...
- Слово про похід Ігорів (скорочено) Як краще розповісти про похід Ігорів – за зразком давнього співця Бояна чи за вимогами сучасності? Ігор Святославович укріпив ум силою, а серце вигострив мужністю й повів свої хоробрі полки на землю Половецьку за землю Руську. Ігор чекає свого брата Всеволода. А в того вже бистрі коні осідлані стоять під Курськом, воїни вправні, шукають собі […]...
- Аналіз “Слово про похід Ігорів” (кінець XII ст.) Літературний рід: ліро-епос. Жанр: героїчна поема (на думку деяких літературознавців – повість, літописна повість). Тема: зображення невдалого походу новгород-сіверського князя Ігоря на половців 1185 р. Головна ідея: заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів. Головні герої: князі Ігор, Святослав і Всеволод; Ярославна (дружина Ігоря); половці Овлур, Гзак і […]...
- Коротко про “Слово про похід Ігорів” Літературний рід: ліро-епос. Жанр: героїчна поема (на думку деяких літературознавців – повість, літописна повість). Тема: зображення невдалого походу новгород-сіверського князя Ігоря на половців 1185 р. Головна ідея: заклик руських князів до єднання для спільної боротьби проти зовнішніх ворогів. Головні герої: князі Ігор, Святослав і Всеволод; Ярославна (дружина Ігоря); половці Овлур, Гзак і Кончак. Сюжет: похід […]...
- Поетичне змалювання побуту та звичаїв Київської Русі в поемі О. Пушкіна “Пісня про віщого Олега” Поетичне змалювання побуту та звичаїв Київської Русі в поемі О. Пушкіна “Пісня про віщого Олега” О. Пушкін, видатний російський поет, із дитинства захоплювався творами фольклору, переказами про життя народу в давні часи. В зрілому віці він вивчав історію свого народу. Цей інтерес до історичного минулого знайшов відображення в багатьох творах митця. Поема О. Пушкіна “Пісня […]...
- Поучення Володимира Мономаха – Література часів Київської Русі ПОУЧЕННЯ ВОЛОДИМИРА МОНОМАХА Я, недостойний, дідом своїм Ярославом, благословенним, славним, наречений у хрещенні Василієм, руським іменем Володимир, отцем улюбленим і матір’ю своєю Мономахів1 у благочесті наставлений, дітям моїм у доброчесності домогтись успіхів бажаючи, ее пишу поучения вам, улюблені 2, і задля християнських людей, бо скільки оберіг 3 – я по милості божій 4 і отчою […]...
- Іван Вагилевич – Повість О Полку Ігоревім (Переклад) ПЕРЕКЛАДИ З староруської ПОВІСТЬ О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ I Не хорошо ж нам було би, братя, начати старими словами трудних повістій о полку Ігоревім 1, Ігоря Святославича? Начати ж ся тій пісні по бувалицях сего времені, а не по замишленію Бояновім 2. Боян-бо віщий, єсли кому хотів піснь творити, то розтікався мислею по дереві, сірим вовком […]...
- “Слово о полку Игореве” – и песнь, и “слово”, и повесть Жанровая система литературы Древней Руси была сложной. В ней переплетались жанры, заимствованные из византийской литературы, среди которых были руководства по богослужению, поучения, молитвы и жития святых, а также произведения светского характера – естественнонаучные и исторические сочинения. Кроме того, существовала и система фольклорных жанров, которые находились в тесной взаимосвязи с жанрами литературными. При этом они сочетались […]...
- Найдавніша літературна пам’ятна України-Русі (за літописом Нестора “Повість минулих літ”) Кожен, хто цікавиться національною історією та її витоками, знає найдавнішу пам’ятку літератури “Повість минулих літ”. Створена вона була на межі ХІ-ХІ 1 століть ченцем Нестором та іншими літописцями. “Повість минулих літ” є не лише джерелом історії Київської Русі, а й видатним літературним твором. З Богом починаємо, Отче, благослови. Повість минулих літ Нестора, чорноризця Феодосійського монастиря […]...
- “Слово о полку Игореве” – храм древнерусской литературы Драгоценнейший памятник древнерусской литературы – “Слово о полку Игореве”. Это произведение посвящено походу 1185 года новгород-северского князя Игоря Святославича на половцев. На примере неудачи Игоря автор “Слова” дает урок всем русским князьям, призывает к единению в борьбе с врагами. Сохранилось два других рассказа о неудачном походе Игоря Святославича: один – в южных летописях, второй – […]...
- Слово про закон і благодать Іларіона на уроці літератури у 9 класі “Слово про закон і благодать” Іларіона на уроці літератури у 9 класі Сьогодні ми бачимо, як зростає інтерес до давньоруської історії, культури, літератури зокрема. І це природно. Суспільні зміни в Україні зумовлюють інтерес до витоків нашої національної свідомості, підгрунтя сучасної літератури. Будуючи свою незалежну державу, ми повинні досконало знати її славне минуле. Тому так відрадно, […]...
- “Слово о полку Игореве” – литературный памятник мирового Средневековья “Слово о полку Игореве”, созданное в 1187 году, является уникальным памятником мировой литературы средних веков. В XII-XV столетиях происходит бурное развитие литературы. Произведения этого периода отражают в основном события, которые происходили в то время. Известно, что почти в каждом городе при монастырях велись летописи – документальные свидетельства тех лет. “Слово о полку Игореве” – не […]...
- Плач Ярославни – шедевр світової літератури I. “Слово о полку Ігоревім” – видатний твір давньоруської літератури. II. Образ Ярославни в художній системі “Слова о полку Ігоревім”. 1. Історичні події, змальовані в поемі (захист від половецької навали, затемнення сонця, військо Ігоря зазнало поразки, незгода між князями). 2. Страждання Ярославни – страждання землі Руської (взірець жінки-слов’янки, плач в Путівлі на брамі, звернення до […]...
- “Слово о полку Игореве” – величайший памятник древнерусской литературы Одно из древнейших памятников русской письменности “Слово о полку Игореве” – и кусочек нашей истории, и поэтическое сказание о наших предках живших в 12 веке… “Слово” рассказывает о походе на половцев князя Игоря Новгород-Северского. В 70-х годах 12 века в связи с участившимися половецкими набегами на Русь князья стали договариваться о совместных действиях против воинственных […]...
- “Слово о полку Игореве” – исторический документ XІI века (2 вариант) В мировой литературе эпохи средневековья трудно найти произведение, которое могло бы быть поставлено вровень со “Словом о полку Игореве”. “Слово” занимает выдающееся место и по своим художественным достоинствам, и по изображению природы, тесно связанному с богатой символикой поэмы (Свет и Тьма, солнце, месяц, море, реки, тучи, ветры, волны, лисицы, орлы, соколы, галки, лебеди, соловьи – […]...
- “Слово о полку Игореве” – исторический документ XІI века (1 вариант) В поэме “Слово о полку Игореве” автор удивительно точно отразил события, происходившие на Руси в XII веке. Основной чертой того времени и его главной бедой была раздробленность русских княжеств. Единое в X – начале XI века древнерусское государство в XII веке окончательно распалось, что было вызвано новыми экономическими и политическими условиями, создавшимися в связи с […]...
- “Слово о полку Игореве” и его связь с устным народным творчеством Для всех жанров древнерусской литературы было характерно использование многочисленных приемов устной речи. Дело в том, что в произведениях тех времен еще не успели прочно закрепиться приемы письменного творчества, резко противопоставляющие его устному художественному слову. Именно поэтому в памятниках древней литературы, в частности в “Слове о полку Игореве”, так часто можно встретить элементы устного народного творчества. […]...
- Слово о полку Игореве, Игоря Святославича, внука Ольгова “Слово о полку Игореве” – один из древнейших и, безусловно, ценнейших памятников древнерусской литературы. Автор его неизвестен. Предположительно произведение датируется XII веком. Существует несколько переводов текста с древнерусского на современный русский язык и ряд стихотворных переводов. Автор “Слова” начинает свое произведение с обращения: “Не пристало бы нам, братие, начати старыми словесами скорбных воинских повестей о […]...
- Микола Бажан – Слово о полку Слово о полку Масивні коні, п’яні коні Мотуззя рвали, пруги шлей… Тягли в проклятім перегоні Тупі потвори батарей. Услід подоланій колоні Тьма волочила мокрий шлейф. Квадратний крок і коней і людей Котився в строгім ескадроні. Бійці замислились – ачей Іржатимуть ще їхні коні Перед атакою на лоні Бездонних галицьких ночей. Ніч одступу. В арієргарді Йде […]...
- Історична основа літописної повісті “Похід князя Ігоря Святославича на половців у 1185 році” Найдавнішими пам’ятками літератури часів Київської Русі є літописи – хронологічні описи важливих історичних подій, очевидцем яких був сам літописець або про які чув від очевидців. Літописи – це своєрідні жанри літератури. Формально вони не належать до художньої літератури, це жанр історичної, наукової літератури, але є в них вставні оповідання – старовинні перекази, легенди, історичні пісні, […]...
- “Слово… ” в гомоні століть із сльозами змішане Пишне, загадкове, нетлінне, старовинне, але кожного разу нове… Таким постає переді мною “Слово про похід Ігорів” – пам’ятка, знахідка якої розбила вщент усі минулі уявлення про рівень давньої літератури України-Русі, породила стільки суджень, гіпотез, дискусій, що й зараз її авторство, час написання та навіть жанр оповиті ореолом особливої таємничості. Щоб зрозуміти його істинну цінність, досить […]...
- Образ Софії Київської – символ духовного надбання українського народу Образ Софії Київської – символ духовного надбання українського народу (ЗА РОМАНОМ ПАВЛА ЗАГРЕБЕЛЬНОГО “ДИВО”) Павло Загребельний – відомий український письменник, автор багатьох творів про наших сучасників. Але особливе місце посідають в його творчості історичні романи. Один із найвідоміших – роман “Диво”, над яким автор працював десять років, маючи на меті “показати нерозривність часів, показати, що […]...
- Детальний Аналіз “Слово про похід Ігорів” “Слово про похід Ігорів” аналіз твору – тема, ідея, жанр, сюжет, композиція, герої та інші питання розкриті в цій статті. ПАСПОРТ ТВОРУ Автор: невідомий. Рід літератури: ліро-епос. Жанр: ліро-епічна героїчна поема (на думку деяких літературознавців, це повість, літописна повість). Тема: зображення невдалого походу князя Ігоря проти половців 1185 р. (у вузькому розумінні); історична доля Руської […]...
- Ідейний зміст образу Софії Київської у творі “Диво” У своєму славнозвісному творі автор робить перегуки минулого, сьогоднішнього й майбутнього. У найцікавішому ” Диві ” подано широку картину життя наших предків за часів Київської Русі, діяльність Ярослава Мудрого, а особливістю твору є справжнє диво – будівництво споруди – Софії Київської. “Цей собор вже з першого дня його існування, певно, мало хто вважав за житло […]...
- Звеличення ратних подвигів у “Слові про похід Ігоря” та “Пісні про Роланда” Звеличення ратних подвигів У “Слові про похід Ігоря” та “Пісні про Роланда” “Слово про похід Ігоря” – пам’ятка давньоукраїнської літератури XII ст. “Пісня про Роланда” зображує події VIII ст., але вперше була знайдена теж у XII ст. і належить до французького народного епосу. Перед нами – два факти з історії різних країн. Але вони мають […]...
Найважче це творення самого себе.