Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Чому Г. Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Чому Г. Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”?
Найбільшу популярність серед реалістичних п’єс Г. Ібсена мала й має по сьогодні соціально-психологічна драма “Ляльковий дім”. У цьому творі норвезький митець звернувся до проблеми жіночого щастя в сім’ї, намагався висвітлити реальні соціально-психологічні проблеми. Він поставив питання перед численними читачами та глядачами: як жити, як кохати, яким бути?
Головна героїня п’єси Нора бачить сенс життя в любові до близьких їй людей: чоловіка та дітей. Вона щиро вірить, що в її долі панують гармонія й щастя, бо вони з чоловіком
Щоб урятувати чоловіка, який захворів на туберкульоз ще в перший рік їхнього спільного життя, щоб відвезти його на лікування до Італії, Нора таємно бере гроші у лихваря. За законом того часу жінка не мала права взяти гроші під вексель – за неї мав поручитися чоловік. Нора підробила підпис свого батька. Звичайно, що на цей злочин її штовхнуло кохання до чоловіка. І ось тепер лихвар Крогстад тероризує її, вимагає місця в банку, де працює її чоловік. Нора страшенно боїться, але змушена удавати з себе щасливу дружину-“лялечку”. Власне, цей глибокий контраст між зовнішньою поведінкою героїні й справжніми переживаннями лежить в основі п’єси. Лист Крогстада до Торвальда з’ясовує, хто є хто. Хельмер кидається на дружину з обвинуваченнями, обіцяє їй заборонити спілкуватися з дітьми. Але сталося так, що Крогстад під впливом коханої жінки знищує вексель Нори й відмовляється від своїх намірів. Хельмер щасливий, він знову називає свою дружину “лялечкою”, “пташечкою”. Але Нора вже не та. Вона збагнула, що пожертвувала найдорожчим: правдою, своєю гідністю. “Лялечка” в руках Торвальда, вона втратила саму себе. Вона забула, що дім, який будується на брехні, не є справжнім домом. І, мов “ляльковий” будинок, він упаде піц натиском долі. Дім справді виявився ляльковим. Не тільки тому, що Нору чоловік сприймав як ляльку – покірну гарненьку – але й тому, що самі стосунки між Хельмерами не витримали життєвих випробувань.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Чому Генрік Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”? Чому Генрік Ібсен назвав свою п’єсу “Ляльковий дім”? Г. Ібсен, відомий норвезький драматург, створив новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і комедія. Це поєднання в п’єсі “Ляльковий дім” має дивний відтінок. Автор зумів зобразити й подати у невимушеній, майже комедійній формі надзвичайно гостру проблему сімейного життя. У […]...
- Як я розумію зміст назви “Ляльковий дім” Як я розумію зміст назви “Ляльковий дім” Коли говорити про щастя, то неможливо уявити його собі без сім’ї, поза сім’єю. П’єса Г. Ібсена “Ляльковий дім” саме про це. Родину Хельмерів, мабуть, можна було б назвати зразковою. Респектабельний чоловік, милі дітки, чарівна дружина живуть у мирі й злагоді. Та й розпочинається все на Святий вечір. Різдво […]...
- Ляльковий дім (скорочено) – Ібсен Генрік Дійові особи: Хельмер – адвокат. Нора – його дружина. Доктор Ранк. Фру Лінне – подруга дитинства Нори. Крогстад – приватний повірений. Троє маленьких дітей Хельмерів. Анна-Марія – їх нянька. Служниця в домі Хельмерів. Посильний. Дія відбувається в квартирі Хельмерів. Дія розпочинається зимовим днем у затишній вітальні Хельмерів. Усе у кімнаті обставлено зі смаком, але відчувається, […]...
- Використання Ібсеном аналітичної композиції у п’єсі “Ляльковий дім” Використання Ібсеном аналітичної композиції у п’єсі “Ляльковий дім” Ібсена ще за життя називали творцем аналітичної драми XIX ст., що відроджувала традиції античної драматургії. Аналітична композиція, за Ібсеном, означала розкриття внутрішнього трагізму, що приховується за зовнішньо спокійною дійсністю. Так композиційно побудована п’єса “Ляльковий дім”. Аналітична композиція визначається ще й тим, яку роль у долі героїв відіграють […]...
- Ляльковий дім (інша версія переказу) (скорочено) – Ібсен Генрік Дійові особи Адвокат Хельмер Hopа, його дружина Доктор Ранк Фру Лінне Приватний повірений Крогстад Троє маленьких дітей Хельмерів Анна-Марія, їхня нянька Служниця Хельмерів Посильний ДІЯ ПЕРША “Квартира Хельмерів. Затишна кімната, обставлена зі смаком, проте недорогими меблями”. Між дверима до передпокою і кабінету стоїть піаніно, біля вікна круглий стіл, крісло, диванчик, біля кахельної грубки кілька крісел […]...
- Чому п’єса названа “Ляльковий дім”? (за однойменною п’єсою Г. Ібсена) Чому п’єса названа “Ляльковий дім”? (за однойменною п’єсою Г. Ібсена) Г. Ібсен, відомий норвезький драматург, створив “нову драму”. У цих п’єсах він прискіпливо аналізує сучасне йому суспільство, доводячи, що воно під ілюзією прогресу і цивілізації приховує моральні вади. Ібсен увів новий жанр синтетичної п’єси. її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і […]...
- Аналітична композиція в п’єсі Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Аналітична композиція в п’єсі Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Ібсена ще за життя називали творцем аналітичної драми XІX століття, що відроджувала традиції античої драматургії. Автор використовує аналітичну композицію, щоб показати невідповідність між зовнішніми проявами життя з його справжньою сутністю. Він добре знав проблеми, що постають перед людиною в житті, розумів, що зовнішній добробут приховує чимало трагедій. […]...
- Образ Нори (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий будинок”) У читачів у наш час виникає багато питань, коли вони читають “Ляльковий будинок” Г. Ібсена. Час інший, люди змінилися, цінності знівельовані, з одного боку, з іншого боку – стало складніше визнати їх розумність. Образ Нори викликає бажання співчувати цій жінці, дивуватися її безпорадності, зрозуміти її дії, але ж ніяк не засуджувати її, як це було […]...
- Жіноче питання в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Жіноче питання – одне з найцікавіших в історії будь-якого суспільства. Власне, жіноче питання – один із критеріїв, за яким визначають ступінь розвиненості суспільства. Історично склалося у творах XIX ст., що жінка – найуразливіша ланка суспільства: її права більш обмежені, їй майже кожну мить нагадують про другорядну роль у житті, а на її слабкі плечі покладено […]...
- Аналітична композиція п’єси Г. Ібсена “Ляльковий дім” I. Г. Ібсен – творець аналітичної драми XIX ст. (створив “нову драму”, яка в той самий час відроджувала традиції античної драматургії; особливість аналітичної композиції: таємниця, події, що відбувалися задовго до поданих на сцені, є причиною ситуацій, в яких опинилися герої; за Ібсеном, змістом такої композиції є осмислення сутності всіх подій, розкриття внутрішнього трагізму, що приховується […]...
- Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Генріка Ібсена “(Ляльковий дім” (діалог з учителем) Мудра жінка будує свій дім, а безумна своєю рукою руйнує його Сенека Сиджу і думаю. У голові різні думки. Цілий клубок думок – антагоністів. Одна думка суперечить іншій, хочеться сказати багато, а от як – ще не знаю. Я ніби чую, як Ви, Світлано Олександрівно, не захочете зі мною погодитися, і я починаю з Вами […]...
- Не будіть сплячих демонів (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дій”) Вивчаючи творчість драматургів, я зробила для себе маленьке відкриття: якщо текст п’єси цікаво читати у книзі, то задоволення при перегляді її на театральній сцені – гарантоване. П’єси Генріка Ібсена мають ще більш магічну силу, коли їх читаєш, інтерес і напруження не спадають до останньої репліки. Читаю п’єсу “Ляльковий дім” і так чітко уявляю головну героїню […]...
- “… І ти, і я – ми обоє повинні змінитись… ” Родинне життя Нори і Торвальда (за п’єсою Г. Ібсена “Ляльковий дім”) Один із найвідоміших творів норвезького драматурга Г. Ібсена – соціально-психологічна драма “Ляльковий дім”, у якій автор висвітлює важливі й актуальні тогочасні проблеми. Проблему емансипації жінки, проблему жіночого щастя, врешті, проблему гідності людини, особистості й самовизначення на прикладі однієї сім’ї – Торвальда і Нори Хельмерів. На перший погляд – це звичайна середньостатистична сім’я, яких чимало було […]...
- Чи можна дім Хельмерів назвати ляльковим? (за п’єсою Генріка Ібсена “Ляльковий дім”) П’єса норвезького письменника – драматурга Генріка Ібсена “Ляльковий дім”, можна сказати, є самою відомою із його творів в нашій країні. Дія п’єси відбувається в другій половині XIX ст. Відображені в ній події спираються на реальні, що мали місце в родині письменниці Лаури Кілер, знайомої Ібсена. Коли починаєш читати твір, то і благополучний красивий дім, і […]...
- Проблема морального максималізму у п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Людині притаманне прикрашати власне життя, причому не тільки для чужих очей, а й для власних. Це зрозуміло, навіть природно. Як птах будує власне гніздечко, так людина створює затишок у власному домі, лад і традиції у сім’ї, стиль життя. Погано лише, коли це стає самоціллю, не фоном, а основним сюжетом, коли поступово щезають серйозні розмови й […]...
- Нора Хельмер – особистість чи “лялька”? (на матеріалі “реалістичної драми” Г. Ібсена “Ляльковий дім”) Ще за життя драматурга п’єси Генріка Ібсена були визнані новаторськими, а їх автора називали творцем справжньої реалістичної драми, яка у своїй основі завжди трагічна. Ібсен, створюючи аналітичну драму, розкриває глибинну трагічність і жорстокість дійсності, приховану під зовнішнім благополуччям, а також здатність вольової людини протистояти обставинам. У драмах Ібсена перед читачем і глядачем постають не виняткові […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (1 варіант) Г. Ібсен започаткував нову європейську драматургію. Завдяки його діяльності утверджувався новий тип театру. Письменником було висунуто сучасні естетичні принципи: актуальність проблеми, зближення драми з життям, показ подій через інтелектуально-аналітичне осмислення, принцип відкритого фіналу. Відкритий фінал представлений у п’єсі “Ляльковий дім”, де розв’язка по суті є постановкою нового питання, причому конфлікт п’єси не розв’язується, а загострюється. […]...
- Символізм назви п’єси Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Символізм назви п’єси Генріха Ібсена “Ляльковий дім” Генріх Ібсен, відомий норвезький драматург, створив “нову драму”. У своїх п’єсах він прискіпливо аналізує сучасне йому суспільство, доводячи, що воно під ілюзією прогресу і цивілізації приховує моральні вади. Ібсен ввів новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднується трагедія і комедія. Це поєднання […]...
- Відповідь на контрольне питання До драми Г. Ібсена “Ляльковий дім” Чи вважає сама героїня свій вчинок злочином? Нора ані на мить не припускала, що чинить злочин, вона навіть не бачить нічого аморального у своєму вчинку: хіба не можна рятувати від тяжкої хвороби та смерті власного чоловіка, батька трьох дітей, хіба ж можна ризикувати добробутом власної родини, який складався протягом років за допомогою її зусиль? До […]...
- Проблематика драми Г. Ібсена “Ляльковий будинок” ІБСЕН ГЕНРІК (1828-1906) Норвезький письменник, зачинатель європейської нової драматургії. Життя його було нелегким: ще в дитинстві він зазнав матеріальних нестатків (батько збанкрутував і Генрік з 8 років працює учнем аптекаря). Свою першу п’єсу написав у 20 років, вона створювалася у вільний від роботи час – уночі. П’єса успіху не мала, але Ібсена помітили, і вже […]...
- Генрік Ібсен. Життя та творчість Генрік Ібсен (1828-1906) Мешканець маленької Норвегії, яка знаходиться на краю Європи, Генрік Ібсен (1828-1906) у своїй творчості висвітлив проблеми, які стали характерними для всього континенту на зламі століть. Ібсен радикально реформував традиційну драматургію. Його “нова драма” стимулювала появу творів таких провідних драматургів, як Шоу, Метерлінк. Стисло охарактеризуємо ознаки поетики “нової драми”. 1. Це п’єси про […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (3 варіант) Однією з важливих проблем драми Г. Ібсена “Ляльковий дім” є проблема багатства і бідності. Але ця проблема є важливою лише в ключі іншої, не менш важливої і значущої. Багатство – це, в першу чергу, влада, яка надає особистості більше можливостей реалізуватися у житті. Від того, якими моральними принципами послуговується особистість, залежать її вчинки, ставлення до […]...
- Новаторство драматургії Г. Ібсена (за драмою “Ляльковий дім”) Генрік Ібсен – великий норвезький драматург, творець нової соціально-психологічної драми. Перші його п’єси були написані в національно-романтичному дусі. Головною темою була боротьба Норвегії за незалежність і уславлення її героїчного минулого. Та згодом Ібсен відходить від героїчних оповідей і звертається в більшості своїх п’єс до сучасності, її проблем, її Характерів. Так з’явилася драма “Ляльковий дім” – […]...
- Висвітлення проблеми багатства і бідності в драмі Г. Ібсена “Ляльковий дім” (2 варіант) Дев’ятнадцяте століття стало еволюційною епохою в розвитку драматургії. Це пов’язано перш за все з іменем норвежця Генріка Ібсена. Народився майбутній драматург в маленькому містечку Шієн. Колись його родина багатих датських судновласників переселилась у Норвегію. Батько був діяльною, здоровою натурою, мати – німкеня за походженням була вкрай набожною. Через деякий час батько збанкрутував, і життя багатої […]...
- Чому Яків залишив свою скрипку саме Ротшильдові? (за оповіданням А. Чехова “Скрипка Ротшильда”) Чому Яків залишив свою скрипку саме Ротшильдові? (за оповіданням А. Чехова “Скрипка Ротшильда”) Якби спитати, про що саме оповідання А. Чехова “Скрипка Ротшильда”, відповісти було б нелегко. Тут і жаль за прожитим життям, і за тим, що воно минуло так невдало, і роздуми про сенс життя і смерті. Головний герой оповідання Яків Іванов постійно невдоволений […]...
- Зміст назви драматичного твору Г. Ібсена “Ляльковий дім” Г. Ібсен став для своїх сучасників володарем думок, створивши проблемний театр, в якому пройшли перевірку майже всі ідеї і теми XIX століття. Славетний реформатор театру вперше ввів новий жанр синтетичної п’єси. Її особливість полягає в тому, що в ній поєднуються трагедія і комедія. Це поєднання надає твору Ібсена “Ляльковий дім” такого дивного відтінку, що ця […]...
- Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Особливості драматичного конфлікту в п’єсі Г. Ібсена “Ляльковий дім” Що стало причиною такого великого інтересу європейців до твору Ібсена? А що такий спалах був, можемо довести хоч би переліком постановок п’єси у різних країнах. У головній ролі на сцену виходили легендарні Сара Бернар, Елеонора Дузе, Віра Комісаржевська. Вистава мала шалений успіх, театри виїжджали з нею […]...
- Шлях становлення особистості головної героїні “Ляльковий дім” Генріка Ібсена Реферат На тему: Шлях становлення особистості головної героїні “Ляльковий дім” Генріха Ібсена Видатний письменник XIX ст. Генрік Ібсен відіграв велику роль у становленні європейської реалістичної драми. Його новаторство полягало в оригінальності тематики (на перший план висувалися гострі суспільні проблеми на тлі щоденних обставин, близьких кожному читачеві), у відмові. від звичного любовного конфлікту як головного, у […]...
- У чому полягає новаторство драматургії Генріка Ібсена? У чому полягає новаторство драматургії Генріка Ібсена? Видатний норвезький письменник XIX століття, славетний реформатор театру Генрік Ібсен у своїх творах ставив питання, які хвилювали його сучасників. Ібсен радикально реформує традиційну драматургію. Він використовує аналітичну композицію. У ній важливу роль відіграє таємниця, події, що відбувалися задовго до тих, що розгортаються на сцені. Але саме вони спричинили […]...
- Аналітична композиція У п’єсах Г. Ібсена Ще за життя драматурга п’єси Г. Ібсена визнавалися новаторськими, а їх автора цілком справедливо називали творцем аналітичної драми XIX століття, що відроджувала традиції античної драматургії. Композиція п’єс Ібсена пов’язувалася з будовою трагедії Софокла “Цар Едіп”, уся дія якої підкорена розкриттю таємниці – з’ясуванню подій, що відбувалися колись. Поступове наближення до таємниці створює сюжетну напругу, а […]...
- Генрік Ібсен Біографія ГЕНРІК ІБСЕН (1828-1906) В історії західноєвропейської “нової драми” норвезькому письменнику Генріку Ібсену по праву належить роль новатора та першопрохідця. Його творчість стикається з багатьма літературними напрямами, але не вкладається в межі жодного з них. У 60-х роках XIX століття Г. Ібсен починав як романтик, у 70-х став одним із визнаних європейських письменників-реалістів, а символіка його […]...
- Г. Ібсен – відомий драматург і режисер першого національного театру Норвегії Творчість Генріка Ібсена припала на другу половину XIX ст. З дипломом аптекаря та мрією про літературну працю переїхав він до столиці Норвегії і відразу присвятив себе літературі. Його віра в літературне майбутнє була настільки сильною, що перша серйозна невдача не вплинула на його вибір, а примусила працювати далі. Такий, мабуть, і є шлях геніїв: Божа […]...
- Ібсен Генрік – драматург Ібсен Генріх – драматург. Ібсен (Генріх Ibsen) – знаменитий норвезький драматург, народився в 1828 року в маленькому містечку Скіен, на березі затоки Христиании. Він відбувається з древньої і багатої датської родини судохозяев, що переселилися в Норвегію близько 1720 р. Батько драматурга, Кнуд Ібсен, являв собою діяльну в здорову натуру; мати, – німкеня по походженню, дочка […]...
- “Я блукаю і кличу душу свою… ” (В. Вітмен) Творчість великого американського поета-новатора В. Вітмена стала своєрідною поетичною Біблією. Вітмен вірив у пророче покликання поета, який приходить на землю оновити її, “коли втрачають зміст слова і предмети”. Своє нове поетичне світобачення поет утілив у збірці поезій “Листя трави”, над якою працював протягом усього життя. Цей твір – свідчення космічності, епічної всеосяжності поетичного світобачення Вітмена. […]...
- У чому трагізм життя Степана? (за драмою Лесі Українки “Бояриня”) Життя Степана, героя драми “Бояриня”, не менш трагічне, ніж доля Оксани. Степан – не історична особа, це український інтелігент другої половини XIX століття, який утратив національну свідомість, зрікся рідної культури і прийняв чужу. Одружившись з Оксаною, Степан мріє жити щасливо, але щастя йому не судилося, бо він виявився нездатним за нього боротися. Оксані Степан обіцяв, […]...
- Я блукаю і кличу душу свою… (Волт Вітмен) “Я блукаю і кличу душу свою… ” (Волт Вітмен) Творчість великого американського поета-новатора Волта Вітмена стала своєрідною поетичною Біблією. Вітмен вірив у пророче покликання поета, який приходить на землю оновити її, “коли втрачають зміст слова і предмети”. Своє нове поетичне світобачення поет втілив у збірці поезій “Листя трави”, над якою працював протягом усього життя. Цей […]...
- Твір на тему: “Без родини нема щастя для людини” (якою я уявляю свою родину) Кожен, хто народжується, претендує на щасливу долю. Але чому одні її мають, а інших вона вперто обминає? Що таке щастя? Як його знайти? “Більшість людей щасливі настільки, наскільки вони вирішили бути щасливими” (А. Лінкольн). Поглядів на це багато, та врешті кожен це з’ясовує сам для себе. Кажуть: “Щасливими не народжуються, ними стають”. І вирішальну роль […]...
- У чому справжня краса Наташі Ростової I. Вступ. Як я розумію справжню красу людини. II. Головна частина. Суть її життя – любов. 1. Різноманітність портретних характеристик Наташі (навмисне підкреслення автором її зовнішньої невродливості, але привабливості, зображення характеру, зміни настрою, ставлення до інших через портрет): А) перше знайомство з Наташею (“Чорноока, з великим ротом, некрасива, але жвава дівчинка, із своїми дитячими відкритими […]...
- У чому трагедія Анни Кареніної? Но ежели для истинной любви Страдание всегда необходимо, То, видно, уж таков закон судьбы. Научимся сносить его с терпеньем. В. Шекспір Трагічність жіночої долі – не новий мотив у російській літературі. До Л. М. Толстого ми співчували пушкінській Тетяні, тургенєвській Олені Інсаровій, героїням О. Островського, некрасовським декабристкам. З Анною Кареніною їх ріднить щирість, природність почуттів […]...
- У чому суть трагедії Анни Кареніної (за романом Льва Толстого “Анна Кареніна”) У чому суть трагедії Анни Кареніної (за романом Льва Толстого “Анна Кареніна”) “Анна Кареніна” – одна з трьох чудових вершин у творчості Льва Толстого. Роман цей є природним переходом від “Війни і миру” до “Воскресіння”. Толстого дуже хвилювали питання сучасної дійсності. Життя Росії 70-х років відбивається в “Анні Кареніній” у всьому своєму розмаїтті, від імператорського […]...
Роль античного міфу у п'єсі пігмаліон.