Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ Майстерність А. Чехова в оповіданні “Хамелеон”
Майстерність А. Чехова в оповіданні “Хамелеон”
Майстерність А. Чехова в оповіданні “Хамелеон”
Літературу мені викладали найкращі вчителі. Вони мене багато чого навчили, тож я можу розповісти, як “зроблене” оповідання “Хамелеон”.
Цікава сама назва твору. Хамелеон – тварина, що змінює колір шкіри залежно від навколишнього середовища. Але людина чутлива до російської мови почує у назві два слова. Одне – хам – не потребує пояснень, друге за походженням грецьке і дало початок російському “єлей”, тобто те, чим помазують на царство або перед найважливішими
Дійові особи мають промовисті прізвища: Очумєлов, Хрюкін, Пічугін. Трохи темніші, бо діалектні, імена Єлдирін (Волдирін) та генерал Жигалов (Кропивин). Ці прізвища допомагають характеризувати дійових осіб.
Типова картина провінційного містечка, коли південна спека розганяє людей по домівках, та “повідчинювані двері крамниць і шинків позирають на світ божий похмуро, мов голодні пащі”.
Та безлад біля дров’яного складу купця Пічугіна викликає до себе любителів ловити гав. Далі – сцена розслідування, під час якого велику роль відіграє пальто, яке пан наглядач то знімає,
Дуже цікаво, що настрій натовпу також змінюється, як і настрій поліцейського. Так що хамелеон він не один…
Можна розповісти про все це докладніше, але й так зрозуміло, що Чехов був майстром короткого оповідання, а його письменницький стиль бездоганний.
(2 votes, average: 3,00 out of 5)
Related posts:
- Прізвища в оповіданні А. Чехова “Хамелеон”, що слугують засобом характеристики героїв Прізвища в оповіданні А. Чехова “Хамелеон”, що слугують засобом характеристики героїв І. Тема оповідання А. Чехова “Хамелеон”. (В оповіданні “Хамелеон” Чехов висміює самодурство й пристосуванство представників влади та лакейство обивателів.) ІІ. Смисл назви оповідання “Хамелеон”. (Тлумачний словник так пояснює значення слова “хамелеон”: “Хамелеон належить до плазунів. Забарвлення тіла може змінювати залежно від освітлення, температури навколишнього […]...
- Прізвища в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон”, що слугують засобом характеристики героїв Чехов – майстер художньої мініатюри. Це чудова можливість сказати читачеві коротко багато про що. Часто у своїх творах А. П. Чехов використовує такі імена і прізвища, що відбивають манеру поведінки, внутрішній світ героя, його вчинки. Одне з оповідань автор назвав “Хамелеон”. Читаємо в словнику: “Хамелеон належить до плазунів. Забарвлення тіла може дуже змінюватися залежно від […]...
- Промовисті прізвища в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон” Його ворогом бумі вульгарність, він все. життя боровся з нею. О. М. Горький Антон Павлович Чехов почав свою творчість із маленьких смішних оповіданнячок. Але незабаром вони одержали в критиків і читачів високу оцінку, а пізніше були визнані шедеврами високої літератури. Незважаючи на невеликий обсяг цих творів і смішні ситуації, вони творили про серйозні речі й […]...
- Висміювання самоправності й догідництва в оповіданні А. П. Чехова “Хамелеон” Оповідання “Хамелеон” було вперше надруковано в журналі “Осколки” 1884 року. Як у багатьох інших оповіданнях цього часу (“Товстий і тонкий”, “Смерть чиновника”, “Маска”), Чехов викриває в ньому самодурство представників влади і рабську свідомість людей. В одному епізоді Чехов відтворив типові явища дійсності – “хамелеонство”. Це передано вже в назві оповідання. Як ящірка-хамелеон змінює своє забарвлення […]...
- Смішне і страшне в оповіданні А. Чехова “Хамелеон” Смішне починається в цій розповіді із самого початку: серед літа, у спеці, поліцейський наглядач Очумєлов крокує містом у шинелі, за ним – городовий із решетом конфіскованого агрусу. Все це викликає у читача зримі образи: спека, безлюдне місто, порожні магазини, двері яких схожі на голодні пащі. Пожвавлення настає тільки з появою ще однієї дійової особи – […]...
- Смішне і страшне в оповіданні Антона Чехова “Хамелеон” Смішне починається у цьому оповіданні відразу: серед літа, у спеку, поліцейський наглядач Очумелов крокує містом, базаром, у шинелі, за ним – городовий з решетом конфіскованого агрусу. Все це викликає у нас зримі образи: безлюдне місто, що вимерло від спеки, пусті магазини, двері яких схожі на голодні пащі. Пожвавлення настає з появою ще однієї дійової особи […]...
- Зображення конічного в оповіданнях А. Чехова (за творчістю А. Чехова) I. Сміх – одна з численних переваг людини над твариною. (Лише людині властиво сміятися. За допомогою сміху людина позбавляється негативних емоцій, виявляє свої почуття, реагує на ті чи інші події або явища.) II. Використання комічного у літературі. III. Зображення комічного у творах А. Чехова. 1. Оповідання А. Чехова “Хамелеон” – яскравий приклад комічного. 2. Проблеми, […]...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Хамелеон” Хамелеон – це ящірка, яка, пристосовуючись до змін навколишнього середовища, змінює колір. Звичайно, у маленькому містечку, де відбуваються події чеховського оповідання, мова не йде про зоологічні дослідження. І навіть не про плазуна мова, а про звичайнісінького собі собаку невідомого хазяїна, цуценя, що опинилося в центрі подій на майдані і, захищаючи себе, вкусило за палець брутального, […]...
- Осмеяние самоуправства и угодничества в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (3 вариант) Частыми объектами высмеивания в коротких забавных рассказах А. П. Чехова становятся лесть и подхалимство, самоуправство и чиноугодничество. Рассказ “Хамелеон” не зря имеет такое название. Всем известно, что хамелеон – это животное, обладающее удивительной способностью менять окраску в зависимости от окружающей его среды. Какая же среда заставляла так быстро и решительно изменять собственное мнение полицейского надзирателя […]...
- Роль художественной детали в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (3 вариант) Чехов по праву считается мастером короткого рассказа. За долгие годы работы в юмористических журналах автор научился в небольшой объем вкладывать максимум содержания. В маленьком рассказе невозможны обширные, подробные описания, длинные монологи. Именно поэтому в произведениях Чехова на первый план выступает художественная деталь, несущая огромную смысловую нагрузку. Рассмотрим роль художественной детали в рассказе “Хамелеон” . Речь […]...
- Смысл названия рассказа А. П. Чехова “Хамелеон” Антон Павлович Чехов – замечательный русский писатель и драматург, мастер короткого рассказа. В своих небольших произведениях он раскрывает совсем нешуточные проблемы. Он высмеивает самодуров и деспотов, которые способны унижаться, терять свое достоинство перед денежными мешками. Чехов пишет о будничном, мелком, но в его рассказах проявляется протест против униженности человека. А. П. Чехов реально создает картину […]...
- Роль художественной детали в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (1 вариант) А. П. Чехов разрабатывал в ранний период своего творчества малые жанры: шутливую сценку, коротенький рассказ, шутку, фельетон, часто строя произведение на анекдотическом случае. Перед ним стояла задача в маленьком объеме произведения, с небольшим количеством персонажей, дать общую картину через частные детали. Художественная деталь – это одно из средств создания художественного образа, которое помогает представить изображаемую […]...
- Смешное и грустное в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” Рассказы А. П. Чехова полны не только тонкого юмора, но и острой иронии. Читая их, мы часто смеемся над тем, с чем сталкиваемся в повседневной жизни, но не обращаем на это внимание – настолько обычными стали хитрость и лесть, ложь и приспособленчество. В рассказе “Хамелеон” смешным мне кажется все – начиная с забавных характерных фамилий […]...
- Говорящие фамилии в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” Его врагом была пошлость, Он всю жизнь Боролся с ней. А. М. Горький Антон Павлович Чехов начал свое творчество с маленьких смешных рассказиков. Но очень скоро они получили у критиков и читателей высокую оценку, а позднее были признаны шедеврами высокой литературы. Несмотря на небольшой объем этих произведений и смешные ситуации, они говорили о серьезных вещах […]...
- Сатира и юмор в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” Антон Павлович Чехов пришел в русскую литературу в 80 е гг. XIX в. В своих рассказах автор изучает проблемы современности, исследует жизненные явления, обнажает причины социального неустройства. Он показывает, что в обществе господствуют бездуховность, пессимизм, измена идеалам добра. В своих произведениях Чехов беспощадно обличает пошлость, активно защищает здоровые и деятельные начала жизни. Основная тема рассказа […]...
- Осмеяние самоуправства и угодничества в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (1 вариант) Максим Горький писал русскому писателю А. П. Чехову: “Вы человек, которому достаточно одного слова для того, чтобы создать образ, и фразы, чтобы сотворить рассказ, дивный рассказ, который ввертывается в глубь и суть жизни, как буров в землю”. Многие рассказы Чехова занимают 2-3 страницы. Нужно было обладать особым даром наблюдательности и тончайшим мастерством, чтобы уметь так […]...
- Осмеяние самоуправства и угодничества в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (4 вариант) Прозу Чехова отличает тонкая сатира и умение выставлять на всеобщее осмеяние различные человеческие пороки. В своем рассказе “Хамелеон” автор с помощью юмора осуждает самоуправство и угодничество на примере случая, произошедшего с полицейским надзирателем Очумеловым. К нему обратился мастер Хрюкин, которого укусил щенок, с просьбой принять меры, ведь “я этим пальцем, может, неделю не пошевельну… “, […]...
- Роль художественной детали в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (2 вариант) “Краткость – сестра таланта”, – писал в своей записной книжке Антон Павлович Чехов. Самому ему таланта было, безусловно, не занимать, поэтому мы и сегодня, через сто лет после его смерти, зачитываемся короткими и остроумными рассказами этого гениального писателя. Как же удавалось ему в своих маленьких, с незатейливым сюжетом рассказах так мастерски высветить ситуацию, раскрыть характеры […]...
- Осмеяние самоуправства и угодничества в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” (2 вариант) Даже хорошо задумавшись, вряд ли можно вспомнить второго писателя такой величины, как А. П. Чехов, в рассказах которого тесно переплелись бы тонкий юмор и острая сатира. Являясь родоначальником нового литературного жанра – трагикомедии, А. П. Чехов не ставил себе задачей просто развлечь, посмешить своих читателей. Даже М. Горький так писал о нем: “Никто не понимал […]...
- Роль детали в рассказе А. П. Чехова “Хамелеон” Антон Павлович Чехов является мастером короткого рассказа, особенностью которого является то, что в маленький объем нужно вместить максимум содержания. В коротком рассказе невозможны пространные описания, длинные внутренние монологи, поэтому на первый план выступает художественная деталь. Она несет в произведениях Чехова огромную художественную нагрузку. Духовный и нравственный выбор героя, ответственность человека за свою судьбу, обличение пошлости […]...
- Сміх А. П. Чехова в оповіданні “Товстий і тонкий” Боротьба за людську гідність проти усякого приниження, насильства з юних років стала девізом усього життя письменника. “У людині все повинно бути прекрасним: і обличчя, й одяг, і душа, і думки”, – писав А. П. Чехов. Але цього прекрасного і не бачив письменник у тому суспільстві, в якому довелося йому жити. Старе, рабське суспільство калічило людей. […]...
- Сатира ранніх оповідань Антона Чехова Сатира ранніх оповідань Антона Чехова Ранні оповідання Л. П. Чехова вирізняються яскравим гумором, дотепністю і легкістю оповіді. Молодий письменник дарує читачеві блискучий водевільний гумор. Разом із тим, тоді ж, у середині 80-х років, у його творах з’являється нещадна сатира. “Смерть чиновника”, “Товстий і тонкий”, “Довідка”, “Хамелеон”, “Унтер Пришибєєв” по-новому продовжують і розвивають кращі традиції Гоголя […]...
- Почему свой рассказ Чехов назвал “Хамелеон” (1 вариант) Удивительное это животное – хамелеон. Прячась, от врагов и стараясь незаметно подобраться к насекомым – своим жертвам, эта ящерица быстро и легко может поменять цвет, сливаясь с окружающей средой. Но если такая приспособительная реакция животного вызывает у нас восхищение мудростью природы, то человека с подобными качествами вряд ли назовешь достойным и порядочным. Яркий пример такого […]...
- Навіщо А. Чехов писав свої твори? (За творчістю А. Чехова) Антон Павлович Чехов – великий російський письменник. Передусім він відомий як майстер оповідання. Його твори короткі й влучні, як постріл майстерного стрілка. Мішень – це людська підлість, чиношанування, самоприниження та інші людські вади. Антон Чехов писав: “Тільки тоді людина стане кращою, коли ви покажете їй, якою вона є”. І він умів показати людину як ніхто […]...
- Почему свой рассказ Чехов назвал “Хамелеон” (3 вариант) Проза А. П. Чехова отличается тонкой иронией и умением подмечать смешное в любых жизненных ситуациях. Например, в рассказе “Хамелеон” автор с большой иронией осмеивает такие черты человеческого характера, как угодничество и подхалимство. Почему же Чехов выбрал для своего рассказа именно такое название? Он описывает случай, произошедший с полицейским надзирателем Очумеловым. Узнав, что мастера Хрюкина за […]...
- Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) Значення художньої деталі у розкритті характерів чеховських героїв (за оповіданнями “Хамелеон”, “Товстий і тонний”, “Зловмисник”) А. Чехов (1860-1908) – один із найвидатніших письменників Росії був блискучим майстром коротких оповідань, які вирізнялися глибиною та художньою силою. Неабияку роль у розкритті характерів чеховських героїв, таких неповторних у своїй індивідуальності, відіграє художня деталь. В оповіданні “Хамелеон” поліцейський наглядач […]...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” (1 варіант) В оповіданні А. П. Чехова “Товстий і тонкий” йдеться про зустріч двох приятелів дитинства. Ця зустріч приємно здивувала і “товстого”, і “тонкого”. Щирість та радість заполонила їхні душі. Приємна несподіванка піднесла друзям настрій, вони розчулено згадували роки навчання у гімназії. Потім друзі почали розповідати про свої досягнення на службі. Під час цієї розмови з’ясувалося, які […]...
- Мої враження від оповідання А. Чехова “Товстий і тонкий” Оповідання А. Чехова “Товстий і тонкий” я читала двічі. Влітку я прочитала його сама, але оповідання мені не сподобалося. У ньому багато незрозумілих слів: Герострат, статський радник, колезький асесор. Але коли ми в класі читали його ще раз і грали в ролях, оповідання мені дуже сподобалося. Товстий мені здавався набундюченим і неприємним, але виявилося, що […]...
- Образ героїчної людини в оповіданні М. Горького “Стара Ізергіль” I. Героїчна людина – центральний образ творів М. Горького. II. Оповідання “Стара Ізергіль” – це розповідь про гордих і сильних духом людей. 1. Данко – ідеал людини, особистість великої духовної краси: А) благородна мета сміливого юнака (бути корисним народу); Б) спасіння племені (яке хотіло віддати в дар ворогові свою волю); В) освітлення своїм серцем шляху […]...
- Почему свой рассказ Чехов назвал “Хамелеон” (2 вариант) А. П. Чехов – великий русский писатель-реалист, замечательный художник слова. Жанр рассказа – малой эпической формы – он довел до совершенства: при малом объеме он с максимальной правдивостью отражал существенные стороны жизни России 80-90-х годов XIX века. В своих маленьких рассказах Чехов создавал образы людей разных профессий и социальных слоев, все стороны жизни становились объектом […]...
- Сенс назви оповідання А. П. Чехова “Товстий і тонкий” (2 варіант) “Товстий і тонкий”… Так Антон Павлович Чехов назвав одне з своїх найвідоміших оповідань. Чехов завжди любив давати прізвища або прізвиська, які підкреслювали якусь характерну особливість персонажа. Але я не думаю, що автор назвав своїх героїв, зважаючи на їхні фізичні особливості, а радше посилаючись на їхні духовні якості. А. П. Чехов в цьому оповіданні висміює закоренілість […]...
- Містична атмосфера в оповіданні Гофмана “Малюк Цахес на прізвисько Циннобер” 1. Видатний німецький письменник-романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман (живописність і музичність прози, романтична іронія, химерна вигадка і переконлива реальність). 2. Ставлення письменника до свого оповідання “Малюк Цахес” (щось значно більше, ніж гра романтичної фантазії; розкриття основної вади капіталістичного суспільства: один працює, а похвала, слава і гроші – іншому). 3. Головний персонаж оповідання – […]...
- Щастя – в коханні (за оповіданням А. П. Чехова “Дама з собачкою”) Антон Павлович Чехов увійшов в історію російської та світової літератури як найвидатніший майстер короткого оповідання. На його думку, одна з найважливіших проблем людського суспільства – проблема щастя людей. Чехов ставить питання про необхідність зміни суспільства, в якому порядні люди не можуть бути щасливими. В оповіданні “Дама з собачкою” щастя – це любов. Герої оповідання, що […]...
- Майстерність відтворення настроїв людини через образи природи (за збіркою “Сонячні кларнети”) (1 варіант) Пейзажна лірика займає не останнє місце в українській літературі, але функції її можуть бути різними. Так, наприклад, І. Франко зображує оживання природи після зимового сну, проводячи паралелі із суспільними процесами, викликаними пробудженням свідомості народу, і пов’язаною з цим активною боротьбою за національні та соціальні права. Природа також може відповідати або контрастувати настроям не тільки цілого […]...
- Художня майстерність І. Багряного в романі “Тигролови” Про художню майстерність письменника завжди говорити важко. Адже існує певний набір художньо-виражальних засобів, якими послуговується будь-який автор. Справа лише в тому, в яких пропорціях це подається і чому віддає перевагу митець, які його улюблені засоби, наскільки вони оригінальні чи традиційні. У справді талановитого письменника, на наш погляд, ці художні засоби мають бути непомітними, але відтворювати […]...
- Описи зимової природи в оповіданні М. Коцюбинського “Ялинка” Описи зимової природи в оповіданні М. Коцюбинського “Ялинка” I. Улюблена ялинка. (“Чорні, голі дерева”, сумний пейзаж, Василько не хоче зрубувати ялинку, дерево відчуває біль.) II. Снігова буря. (Хуртовина перешкодила дістатися до пана, темний ліс лякає несподіванками.) III. Світлий ранок. (“Виплило ясне сонечко”, святковий настрій.) IV. Роль описів природи. (Ліс жахає і нагадує про дім, блакитне […]...
- Незвичайні комічні ситуації в оповіданні О’Генрі “Вождь червоношкірих” I. О’Генрі – гуморист і знавець психології людини (ліричні і кумедні новели письменника в основі своїй мають життєві події; майстерність О’Генрі засобами гумору розповісти про серйозні речі). II. Гумористичне розкриття головної теми – “дорослі і діти”: 1. Стосунки Джонні з батьком (про них дізнаємося з листа, де батько вимагає від злочинців двісті п’ятдесят доларів за […]...
- Шукач правди в оповіданні М. Коцюбинського “Дорогою ціною” То не віл був у ярмі, звичайний господарський віл, Якого праця і спочинок зробили щасливим: Ярмо було накладене на шию дикому турові, Загнаному, знесиленому, але овіяному ще степовим вітром, Із не втраченим іще смаком до волі, широких просторів. М. Коцюбинський Оповідання “Дорогою цілою” (інколи його називають повістю) було написане напередодні першої російської революції (1901 p.), […]...
- Герои юмористических рассказов А. П. Чехова (1 вариант) Антон Павлович Чехов – великий русский писатель-реалист. Чехов в своем творчестве использует разные жанры: и сценки, и анекдоты, и фельетоны, и рассказы. В своих рассказах главными врагами Чехов называл ложь, лицемерие и произвол, говорил о вдохновенном труде и здоровых человеческих отношениях, отрицал ложь в семейной жизни, науке и искусстве, симпатизировал простому народу. В юмористических рассказах […]...
- Художня майстерність Григіра Тютюнника Григір Михайлович Тютюнник належить до тієї когорти творців української прози, до якої увійшли Роман Іваничук, Євген Гуцало, Володимир Дрозд, Валерій Шевчук. Його творчість – на диво відверта і чесна, багатогранна і проста, повна непідробної сердечної теплоти, глибоко національна, доволі колоритно відбиває конкретну історичну добу, але разом із тим є утвердженням непроминущих істин, оберегом споконвічних загальнолюдських […]...
Твір роздум наталка полтавка.