Відповідь на контрольне питання До роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”
Як закінчується роман і чому Булгаков обрав саме такий кінець?
Роман Майстра і роман про Майстра закінчуються однаково. Вирушаючи до царства спокою, Майстер і Маргарита дістають можливість побачити героя свого багатостраждального роману. Таким чином, не тільки рукописи не горять, але і герої по-справжньому цікавих творів можуть жити своїм власним життям. Близько двох тисяч років сидить Понтій Пілат зі своїм собакою на кам’янистому майданчику. Коли настає повний місяць, його мучить безсоння. Це покарання здається Маргариті занадто суворим, тому що справжнє Добро не повинне вважати помилку безповоротною. її думка збігається з поглядами Того, хто всі помилки і гріхи людства спокутував власною кров’ю. Майстру дозволено закінчити свій роман, закінчити покарання Понтія Пілата, і ми бачимо, як місячною дорогою йдуть поруч, продовжуючи давню бесіду, бродячий філософ і п’ятий прокуратор Іудеї Понтій Пілат.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- “Рукописи не горять… ” (про долю роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) I. Незвичайна доля роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (неможливість опублікувати роман за життя автора; головний твір Булгакова потрапляє до читача через чверть століття після його смерті; шалений успіх роману). II. Чому “рукописи не горять”? 1. Багатогранність роману (роман побутовий, фантастичний, філософський, любовно-ліричний, сатиричний; незвична побудова твору, оригінальність сюжету; яскрава, захоплююча форма). 2. Загадки роману […]...
- Біблійні сюжети у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” є реальність і фантастика, сатира і любовна лірика. Особливо виділяються чотири глави історико-філософського характеру. Це “роман у романі” – оповідь про Христа і Понтія Пілата. Глави про прокуратора Іудеї та Ієшуа Га-Ноцрі (Ісуса Христа) пише головний булгаковський герой – Майстер. Створений за біблійним сюжетом, цей роман став долею […]...
- Тема добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Тема добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – це центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. Ця боротьба пронизує не лише головну тему роману, але й тему “роману в романі”. Взагалі в цьому романі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Появи […]...
- Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості композиції роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Композиція – це організація художнього твору, співвіднесеність і взаємодія його компонентів, яка забезпечує єдність форми й змісту. Вона залежить від особливостей художнього мислення письменника і жанрових ознак його твору, вона включає в себе єдність усіх образних засобів і принципи їх співвідношення й групування, конфлікт і розстановку персонажів, […]...
- Роль біблійних сюжетів у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Що надихнуло Булгакова на написання роману всього життя “Майстер і Маргарита”, залишається загадкою. У тій частині, де йдеться про суд і страту Ісуса Христа, автор не дотримується догм християнської церкви. У цьому немає потреби, адже це художній твір, і звернення до біблійних легенд і переказів лише підсилює розкриття основної теми роману. Булгаковський Ієшуа – не […]...
- Вічна боротьба добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Вічна боротьба добра і зла в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Боротьба добра і зла – центральна тема у романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита”. У творі дні далекого минулого дуже тісно пов’язані з днями тогочасної Москви. Прояви сил зла у романі дуже схожі. Воланд з’являється в “дорогом сером костюме, в заграничных, в цвет […]...
- Сюжетна організація роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” завершився попередній розділ з життя москвичів 30-х років. Відчувається таємничий зв’язок між подіями в сучасній Москві та Єршалаїмі за багато років до того. Події роману, що розділені в часі майже двома тисячоліттями, гармоніюють між собою, їх пов’язує боротьба зі злом, пошук істини, творчість. Таким чином, художнє ціле булгаковського роману – це своєрідне перехрестя двох світів, […]...
- Філософсько-етична проблематика роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Філософсько-етична проблематика роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” І. Головне питання людства в романі. (Роман починається розповіддю про зустріч Невідомого з Берліозом та Бездомним і їхню суперечку про існування Бога. Саме це і є головне етичне питання, яке розкривається у романі. Бог тут мислиться як категорія етична – це міра людської моралі у кожному. Не […]...
- Співвідношення добра й зла у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Колись я вважала, що завжди можна визначити, “що таке добре й що таке погано”, поставити чіткі рубежі і, звичайно, чинила далі за карними чи просто людськими законами, намагаючись бути якомога найкращою… Неначе існує на світі без плям біле, без відтінків чорне… Мабуть, саме ця книга й допомогла мені не тільки піти далі у розумінні цього […]...
- Суперечливість і трагічність образу Понтія Пілата (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Михайло Булгаков народився в Києві в сім’ї професора Духовної семінарії. Віра в Бога в сім’ї не була предметом розмов. Вона була органічною складовою стосунків між членами родини, основою виховання дітей. У своїй творчості письменник часто звертався до теми віри, боротьби добра і зла, Бога і Диявола. У романі “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков створює три […]...
- “Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (2 варіант) Щоразу перечитуючи роман М. Булгакова “Майстер і Маргарита”, замислюєшся, в чому полягає його чарівність, магія, приваблива таємниця, що навіки залишиться нерозгаданою. Герої роману належать як до реального світу, так і до світу уявного, але разом вони співіснують у якомусь третьому вимірі. Філолог Б. Гаспаров називав твір М. Булгакова романом-міфом. Справа навіть не в тому, що […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Ф. Достоєвського “Злочин і кара” У чому відмінність “Злочину і кари” від детективних романів? Насамперед у тому, що автор досліджує не обставини злочину, а його мотиви, і доходить найглибших філософських висновків, довівши, що ідея права сильної особистості може виникнути тільки на неблагополучному соціальному тлі, в умовах несправедливого суспільного устрою, що ця ідея, фашистська за своєю суттю, нелюдська. Головні питання, що […]...
- Дійсна й удавана свобода (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) У критиці існує багато припущень щодо того, що є основою роману “Майстер і Маргарита” М. Булгакова, яка ідея домінує в цьому шедеврі. Деякі вважають, що це боротьба добра і зла, світла і пітьми, інші пишуть про віру і безвір’я, істину і справедливість, треті стверджують, що це роман про любов і творчість, про свободу дійсну і […]...
- Одвічна боротьба добра зі злом в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1 варіант) “Я – частина тієї сили, що вічно хоче зла і вічно творить благо”, – ця цитата з “Фауста” Гете є епіграфом до відомого роману “Майстер і Маргарита” російського письменника Михайла Булгакова. Такий “вступ” є невипадковим, адже в романі автор з’ясовує питання меж добра і зла, їх одвічного протиставлення. Де закінчується добро й починається зло? Чи […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману П. Куліша “Чорна рада” Розкрийте проблематику роману “Чорна рада”. Роман “Чорна рада” П. Куліша багатопроблемний. Найважливіші з порушених проблем такі: 1. Батьки і діти (образ Шрама і Шраменка, Кирила Тура та його рідних). 2. Кохання і подружнє щастя (образи Лесі, Петра, Кирила, Сомка). 3. Роль державного діяча (образи Сомка і Брюховецького). 4. Патріотизм і незалежність держави (образ старого Шрама). […]...
- “Магічний реалізм” роману М. Булгакова “Майстер і Маргарита” (1 варіант) Я – містичний письменник. М. Булгаков Дослідники творчості відомого російського письменника Михайла Булгакова одностайно стверджують, що фантастичні сюжети його творів віддзеркалюють глибокий містицизм світовідчуття автора. Так, М. Булгаков справді виявляв неприхований інтерес до небуденного, незвичайного, і своє зацікавлення він особливо яскраво показав у романі “Майстер і Маргарита”. “Магічний реалізм”, властивий роману, проявляється у постійному співставленні […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Л. Толстого “Війна і мир”. Другий том Чому не увінчалася успіхом його спроба зайнятися державною діяльністю? Як людина серйозна і мисляча, князь Андрій з великою відповідальністю поставився до державної служби. Але Аракчеев відхилив його проект військової реформи, тому що інший, набагато гірший, було вже ухвалено, а в комісії Сперанського сутність справи підмінювалася формою… Князь Андрій вважав роботу там “марною” і відмовився від […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Л. Толстого “Війна і мир”. Перший том Доведіть, що загальний “аустерліц” – підсумок першого тому роману. Зазнає поразки російська армія. Розбитим і приниженим почуває себе Кутузов. Руйнуються мрії про славу князя Андрія, і його герой, Наполеон, здасться йому тепер маленьким і незначним. “Аустерліц” наївного і недосвідченого П’єра – його одруження з Елен Курагіною. Не розібрався в подіях, що відбулися, Микола Ростов. Благополучні […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Д. Дефо “Життя й незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо” Що таке “робінзонада”? Так називають усякий опис пригод на ненаселеній землі. Наслідувань книги Дефо безліч. Типовою робінзонадою є роман Жуля Верна “Таємничий острів”. У Робінзона з’явилося багато двійників: він мав різні імена, бував і данцем, і греком, і шотландцем; мінялася і його професія: був Робінзон – лікар, книгопродавець, були навіть дівиця Робінзон і Робінзон-невидимка. Жителі […]...
- Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Три світи (біблійної давнини, радянської сучасності й фантастичної “демоніади”) у творі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” У романі “Майстер і Маргарита” автор поєднує, здавалося б, таке, що поєднати не можливо: історію і фантастику, реальність і міф, смішне й серйозне. Але читаючи роман, розумієш, що по-іншому написати його й неможливо, адже в ньому представлено три світи […]...
- Образи Воланда та його почту (за твором М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Твір “Майстер і Маргарита” Михайло Булгаков писав більше десяти років, декілька разів змінював задум, але відомо, що в першому варіанті в центрі роману був Воланд – уособлення містичного шару твору. Волана – повелитель тіней, злий дух, йому і його почту належить фантастичний світ, чистилище, де спокутує свій гріх Понтій Пілат. Сучасність, у яку увірвалися Воланд […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману М. Лермонтова “Герой нашого часу” У чому простота і складність композиції роману? Мета автора – якнайглибше і всебічніше показати свого героя. Звідси й особливості композиції: відсутність єдиного сюжету, “епізодична уривчастість” частин, порушення хронологічної послідовності в їх розташуванні, наявність у романі трьох оповідачів: автора, Максима Максимича і самого Печоріна. Спочатку ми довідуємося про героя від простої людини, що не розібралась у […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Л. Толстого “Війна і мир”. Третій том Чому Л. Толстой вважає, що Бородінський бій був моральною перемогою росіян? Військова перемога не була здобута, але дух російського війська, на відміну від армії французів, зломити не вдалося. Російські солдати готові були “до кінця стояти”, щоб відстояти Москву. Це і злякало Наполеона і його генералів: вони зрозуміли, що таку армію перемогти неможливо....
- Відповідь на контрольне питання До роману О. Пушкіна “Євгеній Онєгін” Як розкривається образ автора в романі? По-моєму, автор – найскладніший і найрозумніший герой роману. Саме таким я уявляю собі ліричного героя пушкінської лірики. Він розповідає про себе, про обставини свого особистого життя, про ставлення до друзів, не ховає свого дуже співчутливого ставлення до героїв. Перед нами – людина, що глибоко мислить і тонко відчуває, дуже […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Ж. Верна “П’ятнадцятирічний капітан” Яким зобразив Ж. Берн свого героя – Діка Сенда? Перед нами проходять люди, яких об’єднало спільне лихо. У центрі цього маленького згуртованого колективу – п’ятнадцятирічний капітан Дік Сенд. Що ми знаємо про нього? Дік – сирота, що виріс у виховному будинку. Він обдарований не тільки розумом, але й чудовим характером. Дік не пасує перед труднощами, […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Л. Толстого “Війна і мир”. Четвертий том Як ви гадаєте, чи випадково виник конфлікт М. Ростова і П. Безухова? Конфлікт цей закономірний і неминучий: обидва вони порядні люди, але М. Ростов – пересічна людина, яка так і не навчилася мислити самостійно (накажуть – він буде стріляти, не намагаючись розібратися, хто правий), а в душі П’єра йде безперестанна духовна робота: він болісно шукає […]...
- Три світи у романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” I. Михайло Булгаков – “містичний письменник”. (М. Булгаков – відомий російський письменник, публіцист, критик. Іронічно він називав себе “містичним письменником”. Його твори незвичайні і багатопланові. Тут можна знайти і викриття вади державної системи, і протест проти абсурдного соціального устрою, проти насильства. Комічне і фантастичне у Булгакова слугують для руйнації міфу про начебто щасливе суспільство. Письменник […]...
- Відповідь на контрольне питання До роману Стендаля “Червоне і чорне” Чому Жульен Сорель відмовився від апеляції про помилування? Сорель бачить усю неправду і підлість навколишнього світу і не хоче більше брати участь у цій спільній грі. Просити про помилування – означає прийнята правила гри. Крім того, його уявлення про честь і безчестя не дозволяли йому просити милості в тих, ким він нехтував....
- Тема добра і зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Основою творчості Михайла Панасовича Булгакова був гуманізм. Письменник не сприймав ту літературу, яка підносила страждання абстрактних, нереальних героїв, проходячи повз правду життя. Тому в своєму останньому романі “Майстер і Маргарита” він завуальовано показав віддалену надію на те, що зло буде покаране, а добро переможе. Тема боротьби добра і зла – вічна тема усіх часів і […]...
- Особливості сатири в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Особливості сатири в романі Михайла Булгакова “Майстер і Маргарита” Роман “Майстер і Маргарита” створювався протягом 1928-1940 років. Булгаков, як будь-яка освічена людина, бачив вади і помилки устрою, що існував. Як письменник, він майстерно описав у своєму романі ці проблеми. Сатира – це висміювання чогось негативного. Читаючи уважно роман “Майстер і Маргарита”, ми помічаємо, що висміював […]...
- Відповідь на контрольне питання До творчості Уласа Самчука Чи могло українське селянство протистояти більшовицькому насиллю? Революційні перетворення 1917 року розхитали віковий уклад життя українського села. Більшовики хотіли влади. Заради неї вони ладні були піти на все, а тому свідомо апелювали до найтемнішого в душі людини. Було знято всякі заборони: грабуй, пали, убивай. Зло, яке стримувалося страхом кари Божої, вічними муками, вилізло назовні. “Бога […]...
- Істрія написання твору Булгакова “Майстер і Маргарита” РЕФЕРАТ На тему: “Істрія написання твору Булгакова “Майстер і Маргарита” Видатний російський прозаїк і драматург, який називав себе “містичним письменником” У його самобутній творчості, поряд із “магічним реалізмом”, надзвичайно важливу роль відіграє потужний сатиричний струмінь. Герої Булгакова завжди переймаються глобальними проблемами, що мають загально людський характер. Як письменник – сатирик, Булгаков був одним із перших, […]...
- Лист до М. О. Булгакова (актуальність проблем, порушених у романі “Майстер і Маргарита”) Лист до М. О. Булгакова (актуальність проблем, порушених у романі “Майстер і Маргарита”) Добрий день, шановний Михайло Опанасовичу. Ось уже довгий час після прочитання Вашого роману “Майстер і Маргарита” я знов і знов у думках повертаюсь до його подій і героїв. Відверто кажучи, під час читання твору в моїй душі не виникало стільки сумнівів та […]...
- Безсмертя і сила кохання в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Маргарита у романі Булгакова… стала Прекрасним, узагальненим та поетичним Образом Жінки, яка Кохає. Цей образ Постає понад шаром сатиричної Повсякденності втіленням живої, Гарячої любові… Л. Яновська Дафніс і Хлоя, князь Ігор і Ярославна, Ромео і Джульєтта… Скільки історій кохання, справжніх і вигаданих, описано у світовій літературі! Та їм не поступається історія Майстра і Маргарити з […]...
- Проблема Добра і Зла в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Творчий шлях М. О. Булгакова (1891 – 1940) проходив у непрості для Росії роки. Це були роки великих змін – соціальних, побутових, релігійних. Булгаков був художником, що гостро усвідомлював свою відповідальність за “весь розпорядок життя на землі”. У своїх творах він прагнув підняти проблеми загальнолюдські, проблеми моральні. В останньому своєму романі “Майстер і Маргарита” Булгаков […]...
- Відповідь на контрольне питання До теми “Історія капітана Грея” (Пурпурові вітрила) Чому Грей здійснив мрію Ассоль? Він теж любив усе незвичайне і прекрасне, любив диво і бачив справжнє щастя в тому, щоб робити його своїми руками....
- Фантастичні образи в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” I. “Майстер і Маргарита” – роман М. Булгакова, що вимагає від читача виходу за межі повсякденних естетичних уявлень. II. Воланд – головний фантастичний образ роману. 1. Сатанізм Воланда (зовнішня подібність до Мефістофеля; ім’я “Воланд” – одне з імен диявола у “Фаусті”; всемогутність героя в покаранні одних і заохоченні інших персонажів роману). 2. Чому Воланд виконує […]...
- Проблема творчості і шляху митця в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Проблема творчості і шляху митця в романі М. Булгакова “Майстер і Маргарита” Одна з найцікавіших проблем роману “Майстер і Маргарита” – проблема творчості. Булгаков яскраво й виразно змалював світ літературної кон’юнктури, яка представляла сучасне письменникові мистецтво слова. Як же розв’язується ця проблема? Можна сказати, що й тут Булгаков використовує прийом зіставлення типів письменників. Майстер зумів […]...
- Відповідь на контрольне питання До теми “Життєвий і творчій шлях Василя Барки” Чому роман Василя Барки “Жовтий князь” потрапив до українського читача лише 1991 року? Роман “Жовтий князь” вийшов окремою книгою у Нью-Йорку 1963 року. Темою цього твору є голодомор 1932-1933 років і нищення духовності, віри, усього того, на чому одвіку стояв український народ. У Радянському Союзі протягом багатьох років заборонялося згадувати про ті страшні події, і […]...
- Красива історія про красиве кохання (за романом М. Булгакова “Майстер і Маргарита”) Вона вривається у сюжет роману Булгакова, як весняна гроза. Майстер так пригадував свою першу зустріч із Маргариток): “Вона несла в руках бридкі, тривожні жовті квіти. Біс його знає, як їх називають, але вони перші чомусь з’являються в Москві. Квіти дуже чітко виглядали на чорному її весняному пальті. Вона несла жовті квіти! Недобрий колір. Тверською йшли […]...
Твір моя улюблена байка вовк і ягня.