Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова
Драматичний етюд
Особи:
Хуса, або Хузан – приставник Ірода Антипи, тетрарха галілейського.
Йоганна – жінка його.
Мелхола – мати його.
Сабіна – рабиня його.
Публій – значний римлянин.
Марція – жінка його.
Управитель, виночерпець, кравчий, раби, рабині – в домі Хусовім.
Діється в Галілеї, в домі Хусовім, за часів євангельських.
Світлиця в домі Хусовім уряджена no-східному, але з деяким грецько-римським впливом: в ній поставлено триклініум – три ліжка для бенкетів навколо круглого стола. Світлиця прибрана гарно, але видко, що покраси в ній давно не відновлялись і на всьому є слід не то що занедбання, а недостачі пильнування.
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (3) Хуса От, кара божа з нею! (Плеще в долоні.) Увіходить управитель. Поклич мені Сабіну. Управитель іде. За хвилину ввіходить Сабіна, молода, гарна рабиня-самаритянка, убрана на грецько-римський лад, і мовчки спиняється в порога. Хуса (до Сабіни) От що, слухай… Сьогодні в мене будуть гості з Рима, Поважні і Потрібні, – розумієш? Сабіна (хизуючись, з усмішкою) Сабіна […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (1) Хуса (чоловік середнього віку, дуже чорнявий, кучерявий, кремезний, вираз обличчя у нього не лихий, але владний; увіходить заклопотаний і плеще кілька раз у долоні) Гей, слуги! швидше! Хто з вас є? Сюди! Увіходять: управитель дому, виночepпєць і кравчий. Управитель До р О Зказу, мій пане! (Вклоняється, за ним інших двоє вклоняються мовчки.) Хуса (до управителя) […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (2) Незабаром увіходить Mелхола, дуже стара жінка; її ведуть попід руки дві рабині. Mелхола (до Хуси) Чого ти старощі мої турбуєш? Ти, Хусо, міг би й сам прийти до мене. Вже надто запанів… Я не хотіла Рабам лихого прикладу давати, А то б і не прийшла… (далі воркоче щось невиразне. Рабині садовлять її на низьке крісло […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (4) Увіходить Йоганна, ще молода жінка, з слідами неабиякої вроди, але дочасно змарніла; убрана вбого, буйні коси, мідяного кольору з золотистими полисками, прикриті простим сільським покривалом. Вона спиняється у порога. Хуса (непривітно) То ти вернулась? Йоганна (тихо, покірно, але з захованням гідності) Так, я вернулася. Хуса А де ж твій тесля? Йоганна Його розп’ято. Ти хіба […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (7) Який час нема нікого, згодом увіходять Публій і Марція поруч, за ними Хуса. Марція немолода вже пані, обличчя суворого римського типу, рухи повільні, поводіння гордовите; одежа на їй уложена дуже майстерно; довга, дрібно-зафалдована стола, темна, шовкова, з довгими рукавами, з вузенькою, але чудово гаптованою лиштвою, тягнеться ззаду по землі на лікоть; на голові у пані […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (6) Раб (з’являється на порозі) Прибув високородний Публій в гості! Хуса З дружиною? Раб Сам, без жони прибув. Хуса (стиха до себе, заклопотаний) Що за притичина?.. Раб тим часом розсовує запони, що закривали середній вхід до кімнати; одкриваються сіни й видко, як у них вступає знадвору Публій. Він ще молодий чоловік, але поважний рухами й виразом […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (8) Хуса (шпарким, приглушеним голосом до Йоганни) Я мало не забув тобі сказати… Поклич… ні, краще йди сама в пекарню І розкажи, як треба готувати Ту п О Ливку до риби по-саронськи, Що ти колись для претора варила. Наглянь, щоб там її не зопсували. Се дуже важна річ! Йоганна Я допильную. Хуса Я Марцію вже якось […]...
- Леся Українка – Йоганна, жінка Хусова (5) Ледве раб виходить за двері, Сабіна з’являється. Хуса (до неї) Звідки ти прийшла? Сабіна В десятій хаті я крутила жорна. Хуса (суворо глянувши на неї) Іди і зараз принеси для пані Свою одежу, тільки щонайкращу. Сабіна Я кращої не маю над оту, Що владар мій своїй рабині справив, Але вона пристала б і цариці, Бо […]...
- Христина Головко – Жінка може усе стерпіти Жінка може усе стерпіти, відмовитись від вартостей, Єдине, за що жінка може убити – за те, що вбивають її дітей! Жінка усе може забути, стати новою як білий лист, Єдине, що жінка не може не чути – це плач дитини й нагайки хлист, В жінки можуть усе забрати, знищити і розтовкти, Та жінку ніколи не […]...
- Леся Українка – Адвокат Мартіан Драматична поема Діячі Адвокат Мартіан Емілій. Аврелія – його дочка. Валент – його син. Альбіна – його сестра. Люцілла – її дочка, Мартіанова небога. Констанцій – писар у Мартіана. Брат Ізоген – значний християнин, належний до кліру. Ардент – молодий християнин. Мім – німий раб. Германець – воротар. Центуріон вігілів. Сторожа, сусідки. Діється в місті […]...
- Леся Українка – Жіночий портрет Ти чесна жінка, ти не продаєш Своєї вроди й пестощів за гроші, Нещирих поцілунків не даєш За лакомство нещасне, за розкоші. Ти горда жінка, ти не увійшла В кубельце, звите дружніми руками, Найтяжчу працю ти собі взяла, Несеш мовчазно довгими роками. Ти добра жінка, слів терпких нема У тебе для таких, що “впали низько”, Хоч […]...
- Леся Українка – Лісова пісня (додаток) Народні волинські мелодії, які Леся Українка вибрала до “Лісової пісні” 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Увага. Усі ці мелодії належить грати Solo, без оркестрового супроводу і без штучного аранжування; коли трудно переходити від одної мелодії до другої в такім порядку, як тут поставлено, без […]...
- Леся Українка – Кассандра Драматична поема Діячі Кассандра – дочка троянського царя Пріама, пророчиця, жриця Аполлона. Поліксена – її сестра, молода дівчина. Деїфоб – її найстарший брат, ватаг військовий. Гелен – другий її брат, віщун і жрець. Паріс – наймолодший брат Кассандри. Гелена – жінка спартанського царя Менелая, що втекла з Парісом у Трою. Андромаха – жінка Гектора, брата […]...
- Ольга Анцибор – Жінка Жінка йде по вулиці красива, Впевнена й легка її хода. Жінка йде по вулиці щаслива, Вже не юна – просто молода. Рання сивина лягла в волосся, Сум і радість хлюпають з очей, В тих очах я бачу, чи здалося Світло дня і темряву ночей. Ближче підійшла – ні, не здалося, Жінка і весела і сумна, […]...
- Леся Українка – Камінний господар (6) Світлиця для бенкетів у командоровій оселі. Не дуже велика, але гарно прикрашена різьбленими шафами, мисниками з дорогим начинням, арматурами тещо. Посередині довгий стіл, накритий до званої вечері, навколо нього дубові стільці важкого стилю. При одній стіні проти кінця стола великий портрет командора з чорним серпанком на рамі, проти другого кінця довге вузьке свічадо, що сягає […]...
- Леся Українка – Кассандра (Епілог) Діється в Елладі через довгий час після руїни Трої. дім аргоського царя Агамемнона в Мікенах пишно заквітчаний знадвору, стежка від дверей до брами вистелена пурпурною тканиною. На небі громова туча. Блискає часом, але дощу нема. Цариця Клітемнестра з царським намісником Егістом наглядають, як раби й рабині кінчають прикрашати дім. Клітемнестра (до Егіста) Такої зустрічі ніхто […]...
- Леся Українка – Леся Українка – Камінний господар (4) Оселя командорова в Мадріді. Опочивальня донни Анни, велика, пишно, але в темних тонах убрана кімната. Високі вузькі вікна з балконами сягають сливе до підлоги, жалюзі на них закриті. донна Анна у сивій з чорним півжалобній сукні сидить при столику, перебирає в скриньці коштовні покраси і приміряє їх до себе, дивлячись у свічадо. Командор (увіходить) Чого […]...
- Галина Крук – Жінка надрізує вени Жінка надрізує вени, тому що не хоче стáріти Звично кухонним ножем, як відкриває шпроти Кволий ангел, дебелий доктор і санітар-очкарик – Сумнівна компанія для цієї брудної роботи Від їхнього ідеалізму обертом йде голова І завертається сонце скупе за кіоск навпроти Як їй втекти Як витекти їй у вузенький надріз від ножа І яким коридором податися […]...
- Леся Українка – В’язень Сидить в темниці в’язень самотний І скрізь блукає поглядом, смутний: То по закуренім низькім склепінню, То по стіні, по брудному камінню. Над головою в нього розпустила Нудьга свої широкі сиві крила. А думка рветься в той широкий світ, Його вкрива тепер весняний цвіт… “Забудь той світ! міцна твоя темниця!” І думка пада, мов підбита птиця. […]...
- Била жінка мужика, за чуприну взявши (народна пісня) Била жінка мужика, за чуприну взявши, Що він їй не поклонився, ще й шапочку знявши, Ще й, ще й, ще й, ще й, ще й шапочку знявши. Била жінка мужика, пішла позивати, Присудили мужику ще й жінку прохати, Ще й, ще й, ще й, ще й, ще й жінку прохати. Сидить жінка на припічку, ноги […]...
- Леся Українка – Пізно Дзигар ударив раз і замовк… Сумно одбився сей гук в серці жінки, що сиділа за столом над розкритою книжкою. Вона вже давно сидить над книжкою, але не читає, погляд її дивиться в просторінь, на змарнілому обличчі смуток і покірне ждання, чорне убрання і гладко причесане волосся, чорне, з чималою сивизною, надають жінці чернечий вигляд. Коли […]...
- Леся Українка – У пущі Драматична поема Діячі: Річард Айрон – скульптор. Едіта – його стара мати. Крістабель – його сестра, вдовиця. Деві – син Крістабелі, підліток. Джонатан – скульптор, товариш Річарда. Джошуе Кембль – старий приятель родини Айронів. Джоанна (дженні) – його дочка, молода дівчина. Ріверсова жінка. Годвінсон – учитель і проповідник. Калеб Педдінтон – найстарший літами громадянин в […]...
- Леся Українка – Блакитна троянда Драма в 5 діях Дійові особи: Любов Олександрівна Гощинська – панна, сирота, 25 літ. Олімпіада Іванівна Колчевська – її тітка, стара вдова, живе при ній. Орест Михайлович Груїч – молодий письмовець, недавно скінчив університет. Марія Захарівна Груїчева – його мати, не дуже стара, енергійна на вид жінка. Сергій Петрович Милевський – bonvivant середнього віку, в […]...
- Леся Українка – Жертва Се було в ті часи, як Месія живий був між людьми. Се було в ті часи, як його ще на хрест не прибили. Зготували вечерю для нього апостоли вірні: Хто приніс йому хліба, хто риби, вина та олії; Всі злягли за столами і вкупі з учителем їли, І незчулись, як більше від нього взяли, ніж […]...
- Леся Українка – Забута тінь Суворий дант, вигнанець флорентійський, Встає із темряви часів середньовічних. Як ті часи, такі й його пісні, Він їх знайшов в містичнім темнім лісі, Серед хаосу дивовижних марищ. Чий дух одважився б іти за ним блукати По тій діброві, якби там між терням Квітки барвисті вічні не цвіли? Зібрав співець мистецькою рукою Оті квітки і сплів […]...
- Леся Українка – Руфін і Прісцілла (дія друга) Особи 2 дії Руфін. Прісцілла. Кней Люцій – молодий оптимат християнин, приятель Руфіновий Круста – римлянин, паразит і донощик (delator) Християни: Hapтал – африканець, відпущеник Люцієвий Єпископ Диякон Теофіл – пресвітер Фавстін-Редівівус, Негріна-Рената – заручена пара, обоє християни, прості, але заможні Аквіла – раб Флегон, Урбан, Фортунат – ремісники Центуріон. Вігіли. Раби: християни і християнки. […]...
- Леся Українка – Бояриня (2) Світлиця в Степановім дому у Москві прибрана по-святковому. Знадвору чутно гомін дзвонів. – Мати Степанова і Оксана увіходять убрані по-вкраїнськи – мати в намітці і в темній сукні з широким виложистим коміром. Оксана в кораблику, в шнурівці та в кунтуші. Мати (сідає на ослоні, важко дишучи) Спочину трохи, поки йти у терем… Стара… не носять […]...
- Леся Українка – В магазині квіток В великому місті в розкішну теплицю Дівчина прийшла молода, Бо серцем почула весну-чарівницю, Шуміла весняна вода. І ледве струмки задзвеніли співочі, Пташки заспівали дрібні, – Вчувались дівчині веснянки дівочі, Ввижались діброви рідні. І ледве натуру зо сну зимового Збудив поцілунок весни, – Дівчина запрагнула рясту дрібного, Їй проліски снились ясні. Тепер вона тут, в сій […]...
- Леся Українка – Кассандра (3) Покій Андромахи. Рабині прядуть і тчуть, деякі гаптують і шиють. Андромаха тче великий білий плат, обходячи навколо високі кросна. Андромаха (до рабинь) Підіть на браму ви, Левк Е й Хріз Е, Іди й ти, Айтро; по черзі вертайтесь, Поглянувши на бій і розпитавшись, Про Гектора мені звістки приносьте. Рабині виходять. Клімена (стара рабиня) Чому ти, […]...
- Леся Українка – Єдина держава. Саул Після полону і повороту Скрині Заповіту Самуїл зібрав люд ізраельський в місто Міспа (Масіфат), казав їм постувати цілий день, покинути службу чужим богам і знищити святі діброви . Біблія розповідає, що филистимці, боячися повстання, напали на ізраелітів, але Самуїл приніс богові жертву, бог послав велику бурю, филистимці збентежилися тим і гебреям легко було одбити їх. […]...
- Леся Українка – Бояриня (3) Дальня кімнатка у горішньому поверсі в Степановім домі. Степан (уводить гостя козака) Ось тута поговорим, пане-брате, Бо знаєш, там… тут буде захисніше. (Оглядає сіни через двері, потім замикає двері на замок і зачиняє вікна. Сідає з гостем далі від дверей. Розмова ведеться не голосно). Великі чиняться там кривди, кажеш? Гість Та там такі напасті, що […]...
- Леся Українка – Полярна ніч (Фантазія) Сиділи ми при згаслому багатті Усі гуртом, – а гурт нас був чималий, – Дивилися, як вогники блакитні Тремтіли і конали, як між вуглям Вилися прудко золоті гадючки І чезли, а за ними чорний вугіль Сивизною вкривався, наче старів. Нам хата все тіснішою здавалась, Бо темрява з кутків давно вже вийшла Та й обступила […]...
- Леся Українка – Екбаль-ганем Екбаль-ганем лежить на ліжку в подружній кімнаті. Отак одягнена одсвятно, як завжди, серед білого дня – лежить. Чорне, блискуче, трохи жорстке волосся вибилося з-під химерно-штучної зачіски і спадає безладними пасмами на щоки, як у простої фелахині, хороші очі втратили агатовий полиск і стали подібні до зерен з дешевих чіток, стертих занадто богомільною рукою, ніс – […]...
- Леся Українка – У пущі (1) Хата, грубо збита з колод; великий коминок, на ньому бюст, статуетки і кілька уламків античної скульптури. Едіта і Kpістабель змивають стіл і лави і стиха співають мелодію гімну без слів. Знадвору чутно стукіт сокир, свист пили, гукання робочих людей. Нарешті озивається голос: “Ну, годі на сьогодні! Час додому”. Річард і деві увіходять у хату потомлені. […]...
- Леся Українка – Руфін і Прісцілла (дія перша) Особи 1 дії Руфін Емілій – молодий римлянин значного роду. Прісцілла – його жінка, християнка. Аецій Панса – її батько, значний римлянин, дідич. Кай Летіцій – префект, Руфіновий приятель. Парвус – християнин невідомого роду-племені. Сервілія – римлянка, плебеянка. Раб – в Руфіновій господі. Драма діється в II в. по різдві Христовому. Атріум в домі Руфіновім: […]...
- Леся Українка – Кассандра (6) Той самий Кассандрин покій. Кассандра і Гелен. Кассандра Так ти скажи мені по правді, брате, Яку ти провість по пташках побачив? (дивиться йому в вічі, Гелен їх спускає додолу.) Гелен Так що там! Ми обоє віщуни І добре знаєм, що пташки, й утрібки, І кров, і дим від жертви – все то тільки Покраси й […]...
- Леся Українка – Кассандра (5) Покій Кассандри. Нема нікого. Деїфоб (ввіходить) Кассандро! сестро! де се ти? Рабині! (Плеще в долоні і гукає.) Рабині, гей! З сусіднього покою увіходить рабиня старенька. Рабиня Що, владарю? Деїфоб Та що се, Невже моя сестра служниць не має, Що й не докличешся нікого? Рабиня Вжеж, Пророчиця рабинь всіх розпустила, Казала: годі вже тих царських звичок, […]...
- Леся Українка – Первісні арійці Коли європейці разійшлися по цілому світі, вони пізнали багато чужих мов живих і мертвих ; порівнюючи ті мови одну з другою, учені побачили, що багато єсть дуже похожих між собою, і ті мови, які похожі між собою, вони назвали “сім’ями людських мов”. Отже єсть на світі “сім’ї народів”, так само єсть і “сім’ї людських мов”. […]...
- Леся Українка – Руфін і Прісцілла (дія п’ята) Особи 5 дії Руфін Прісцілла Hapтал Парвус Покликач судовий Матрона Хлопець Комонник Гетера Поет Молодий юрист Старий юрист Молодий вояк Дідич-провінціал Другий дідич Лиxвap Римлянин у далматиці Його клієнт Багатий плебей 1-й табулярій 2-й табулярій Провінціалка Римлянка 1-й відпущеник 2-й відпущеник Вігіл Хлопець-пролетарій Пролетарій старший Вуличний філософ Убогий Жрець Цібели Вулична жінка Молодий грек Скульптор […]...
- Юрій Тарнавський – Жінка іде в сад Жінка іде в сад, Бере з собою руки, Приладдя, подібне до своїх кінцівок, Торкається скель, які Минає, немов з кущів, Струшує з них краплі, Неподільні, як непаристі числа, Зачіпляється частинами тіла Кущів, блискучих від дощу, Як скелі, з гострими боками, що не гнуться, Грунт сягає її легенів, І вона забуває, що мусить дихати. Вона заглядає […]...
Відгук про твір української літератури.