Головна ⇒ 📌Твори з зарубіжної літератури ⇒ “Вірьовку треба вміти вити, прислів’я – розуміти” (за прислів’ями та приказками народів Російської Федерації)
“Вірьовку треба вміти вити, прислів’я – розуміти” (за прислів’ями та приказками народів Російської Федерації)
Прислів’я та приказки – це невичерпне джерело мудрості народу. Деякі прислів’я та приказки народів Росії прямо підкреслюють значення цього виду фольклору. Так в Якутії можна почути таке: “Прислів’я – притча предків”, “Прислів’я – в усіх на вустах”, “Людське слово – не дзвіночок, прив’язаний до дуги”. Тувинці мають свій запас мудрості: “Вірьовку треба вміти вити, прислів’я – розуміти”, “Під час повені немає риби, в прислів’ї немає брехні”, “Приказка яскравіша од квітки” тощо.
Російський письменник М. Горький говорив про своє ставлення до прислів’їв та приказок: “Взагалі прислів’я та приказки зразково формують увесь життєвий, соціально-історичний досвід трудового народу… Я дуже багато вчився на прислів’ях – і інакше: на мисленні афоризмами”.
(Переклад з російської прислів’їв та приказок В. Бойка)
(1 votes, average: 5,00 out of 5)
Related posts:
- Твір на тему: Треба вміти читати (твір-роздум) Треба вміти читати (твір-роздум) Мені раніше не дуже подобалось читати. Мені здавалося, що це марна витрата часу. Соромно сказати, але ще в 5 класі я читав дуже повільно, а деякі слова навіть по складах, міг неправильно поставити наголос. А іноді й зовсім спотворював слова при вимові, через що зміст робився зовсім незрозумілим. Але це було […]...
- “Щастя само не дасться, а працею дістається” (за іспанськими прислів’ями та приказками) Кожен народ має свою історію, культуру, свій фольклор. В іспанському фольклорі значне місце належить прислів’ям та приказкам. Це те джерело народної мудрості, звідки черпали знання такі видатні іспанські письменники, як Сервантес, Лопе де Вега, Кальдерон, Перес Гальдос та багато інших. Уже в XV сторіччі з’являються в Іспанії перші впорядковані видання народної мудрості. Пізніше вони неодноразово […]...
- Треба мовчати Коли немає що сказати Треба мовчати Дивитись у їхні очі І німо кричати Бо коли немає що сказати Треба співати Вірші писати І ще Ця весна така дивна Дивно Дивно І ще Це життя Хтось театром назвав це не помилка Не він один Головні ролі грав Не знав Дивно Вони чекають Знову Снів Днів Нових […]...
- “Царівна квітів” в усній народній творчості народів світу Так склалося, що здавна троянда є улюбленою квіткою різних народів світу. Нею захоплювалися, нею милувалися, її дарували коханим і близьким людям, про неї складали вірші і співали пісні. Минали десятиліття і століття, а троянда продовжувала чарувати і вабити серця людей. Я теж люблю троянди, люблю милуватися оксамитовими пелюстками і розмірковувати над красою і досконалістю світу. […]...
- Слабкість та сила народів в історії людства (за баладою “Вересовий трунок”) Гідна смерть краща за ганебне життя. Тацит Краще вмерти стоячи, ніж жити на колінах. Долорес Ібарурі Англійський письменник Роберт Льюїс Стівенсон – засновник англійського романтизму – улюбленець підлітків. Його твори зачаровують молодь, бентежать душу, спонукають до мрій та сміливих і мужніх вчинків. Стівенсон народився в Шотландії і любив свою батьківщину. У баладі “Вересовий трунок” із […]...
- Зображення Російської імперії як царства зла у поемі “Сон” Багато творів Т. Г. Шевченка мають викривальний пафос. Його обурювали та несправедливість і злочинства, які він бачив у Російській імперії. Він був борцем проти неправди, що панувала в Росії, за що і був покараний вигнанням з України, засланням, солдатською муштрою, забороною писати і малювати. Але він не скорився, і через багато років його щирі і […]...
- “Срібна доба” російської поезії I. “Символізація” художнього мислення. (Батьківщиною символізму вважається Франція. До Росії він прийшов наприкінці XIX ст. У процесі художнього мислення речі матеріального світу у свідомості поета перетворювалися на певні “знаки”, а художні образи – на символи. Доторкнутися до цієї символіки означало вирватися за межі земної реальності і дійти до розуміння ідеальної краси, істинного буття. На російських […]...
- Наталія Пиж – Не треба. Від тебе нічого Не треба. Від тебе нічого не треба. Лиш дотики рук залиши. Візьми все, що було Далеко до себе Сховай, на гудзок зав’яжи. Не муч мене знову, Не край мені серце І душу не ріж на куски. Ти просто піди Далеко-далеко Лиш спомин про слід залиши. Бувало і гірше Пройшло все, забулось, Згубилось у просторі днів. […]...
- Василь Стус – Звіром вити, горілку пити Звіром вити, горілку пити – і не чаркою, поставцем, І добі підставляти спите вірнопідданого лице. І не рюмсати на поріддя, коли твій гайдамацький рід Ріжуть линвами на обіддя кілька сот божевільних літ. І не бештати, пане-брате, а триматися на землі! Нею б до печінок пропахнути, в грунт вгрузаючи по коліна. А щоб звикнути – остудити, […]...
- Твір на тему: Пацифізм російської літератури Пацифізм російської літератури Иль русский от побед отвык? А. Пушкін Щось не дуже віриться у пацифізм… Щоправда, не захлинається і захватом із приводу воєнних звитяг російська література, але пацифізм… Здається, з самого початку ця література віддає перевагу миру. У знаменитій оді “На день восшествия на престол… ” Ломоносов понад усе ставить “возлюбленную тишину”, тобто відсутність […]...
- Микола Вінграновський – Так треба Так треба. Повернень – доволі! Не треба. даремно. Недолі потреба? Напевно, недолі… Недолі, напевне, потреба? Недолі? Даремно! Не треба! доволі Повернень! Так треба. 1964...
- Срібне століття російської поезії. Творчість О. Блока – вершина російського символізму РЕФЕРАТ На тему: “Срібне століття” російської поезії. Творчість О. Блока – вершина російського символізму О. Блок – один з найвизначніших поетів “Срібного століття” російської поезії. Поетеса А. Ахматова називала автора “Віршів про Прекрасну Даму” “трагічним тенором епохи”, наголошуючи на тому, що мистецтво Блока насамперед увиразнювало “дух часу”. Сам Блок був переконаний, що повнота творчості досягається […]...
- Дружба народів у творчості Тараса Шевченка Дружба народів у творчості Тараса Шевченка Усі ми знаємо Тараса Григоровича Шевченка як українського народного письменника, справжнього патріота своєї нації. Майже усе написане ним було присвячене Україні, яку поет змальовував з великою любов’ю. Його заклик “Свою Україну любіть” проходить червоною ниткою через усю його творчість, так само, як мотив ненависті до поневолювачів рідного народу. Але […]...
- Твір на тему: Грішми треба управляти, а не служити їм Мені здається, що це слушна думка: грішми треба управляти, а не служити їм. Адже гроші – це лише засіб для того, щоб задовольнити свої потреби – в їжі, одязі, освіті тощо. Отож нимиті треба управляти, щоб на все вистачало, щоб не витрачати даремно і заробляти їх достатньо й ефективно. У житті, на жаль, бачимо приклади […]...
- Священні книги народів світу як пам’ятки світової культури (тези до виступу з проблем твору) Священні книги народів світу упродовж тисячоліть спонукають людей до активної діяльності, пошуку власних життєвих шляхів. Веди – одна з найдавніших книг світу, пам’ятка давньої індійської літератури. Веди допомагають зрозуміти духовну культуру Індії та багатьох народів Азії, адже вони стали основою для створення різних релігійних і філософських учень. Саме слово “веда” означає “священне знання”. У ті […]...
- “Нам треба голосу Тараса” (1 варіант) Не поет – бо це до болю мало, Не трибун – бо це лиш рупор має, І вже менш за все – “Кобзар Тарас” Він, ким зайнялось і запалало. Є. Маланюк Шевченка ми називаємо основоположником нової української літератури та мови. Для нього омріяним було таке суспільство, де: … І на оновленій землі Врага не буде, […]...
- Треба судити не за словами, а за справами (за казкою-притчею “Маленький принц”) ( Твір-мініатюра) Антуан де Сент-Екзюпері розповів нам казку “Маленький принц”. Кожна глава казки – це маленька притча з мораллю. “Треба було судити не за словами, а за справами”, – так закінчив Маленький принц розповідь про те, як він доглядав за своєю квіткою – гордою й примхливою трояндою. Це була незвичайна квітка, єдина у своєму роді на цій […]...
- Олена Теліга – Не треба слів “Не треба слів. Хай буде тільки діло. Його роби – спокійний і суворий, Душі не плутай у горіння тіла, Сховай свій біль. Стримай раптовий порив”. Але для мене – у святім союзі Душа і тіло, щастя з гострим болем. Мій біль бринить. Зате, коли сміюся, І сміх мій рветься джерелом на волю. Не лічу слів. […]...
- Ліна Костенко – Не треба класти руку на плече Не треба класти руку на плече. Цей рух доречний, може, тільки в танці. Довіра – звір полоханий, втече. Він любить тиху паморозь дистанцій. Він любить час. Хвилини. дні. Роки. Він дивний звір, він любить навіть муку. Він любить навіть відстань і розлуку. Але не любить на плечі руки. У цих садах, в сонатах солов’їв, Він […]...
- Євгенія Огородня – Мені не треба Мені не треба дорогий ресторан, Мене влаштовує вигляд помітних ран, Не треба надмірної уваги, Не шукаю дешевої розради, Тут є лише неймовірна сила, Яка вільну людину накрила, І маючи дивовижні крила, Тихо і вільно вниз полетіла, Своє серце в огні Навмисне губила, Думки свої била… Я не та, що на небі зірки ловила, І не […]...
- “Якщо зірки засвічують – виходить – це комусь треба?” (За поезією В. Маяковського) Якщо доба народжує великих поетів, то це потрібно суспільству. За “срібної доби” у Росії з’явилося багато талановитих поетів, як тих срібних зірок на темному небосхилі. Серед багатьох літературних напрямів початку XX ст. найближчим для В. Маяковського виявився футуризм. Футуризмові, як вважали його прибічники, належало майбутнє російської поезії. Поезія, що існувала поза межами цього напряму, піддавалася […]...
- Крістік Хрустік – Не треба слів, давай мовчати Не треба слів, давай мовчати. Це все-життя, а ми в нім люди. І часом коли хочеться збрехати, Подумай ти, що потім буде. Чи треба тобі в щасті, а чи може в горі Та спокуса, що приведе до грішних дій? Ми всі тут рівні, всіх брехня нас губить. Лиш правда, то розрада їй. Давай мовчати, але […]...
- Доля російської людини в роки війни (за оповіданням М. Шолохова “Доля людний”) У М. В. Ісаковського є вірш: Враги сожгли родную хату, Сгубили всю его семью. Куда ж теперь идти солдату, Кому нести печаль свою? Дуже схожу на цю сімейну трагедію почув М. Шолохов у перший післявоєнний рік. Одного разу біля річкової переправи письменник зустрів чоловіка з хлопчиком. Вони закурили, розговорилися. 1 чоловік, прийнявши Шолохова за свого […]...
- “Життя – це складне і важке ремесло, і треба докласти чимало зусиль, щоб навчитися його” (0. Бальзак) Чого хотіли б навчитися ви? (2) Прочитавши повість Оноре де Бальзака “Гобсек”, я задумався над багатьма питаннями: як у Гобсекові поєдналися “філософ” і “скнара”? чому прагнення молодого Гобсека самоствердитися в житті призвело його до однієї-єдиної пристрасті – накопичення золота? чому життєві негаразди зробили головного героя не мудрим, а злим і жадібним? І ще багато “чому”. Гобсек добре засвоїв важке ремесло життя. […]...
- Микола Вінграновський – Минулося. І вже не треба Минулося. І вже не треба. Воно минуло, не болить. Над білим полем біле небо, В гнізді сорочім сніг сидить. І тихо видно білі дива, На руку руку ніч кладе… А тінь тремтливо-полохлива – Хтось наче йде! Хтось наче йде… Минулося… Твоя ця мИна, Цей подих опівнічних губ, Ця купина неопалима – Забув би вже, давно […]...
- Твір на тему: Інопланетяни у кабінеті російської мови (фантазія) Інопланетяни у кабінеті російської мови (фантазія) Порожній клас. На вікнах – сучасні штори зі світлих пластинок, котрі називаються жалюзі. Над дошкою – транспарант: “Мова Пушкіна, Тургенєва, Толстого – велика й могутня”. На стінах – портрети цих та інших російських письменників. За всіма ознаками – кабінет російської мови та літератури. Раптом кімната спалахує дивним синім світлом. […]...
- “Подяки, дамо, не треба мені!” (За баладою Фрідріха Шіллера “Рукавичка”) У баладі “Рукавичка” Фрідріха Шіллера, одного з основоположників класичної німецької літератури, виписаний лише один жіночий образ. Це юна красуня Кунігунда. З балади ми дізнаємося, що дівчина глузлива. Можна цей факт до уваги не брати – хто не намагався в юності утвердитися, за допомогою глузливості сховати свою вразливу душу, захистити себе від цинізму, вульгарності оточуючих. Тому, […]...
- Твір на тему: “Нам треба голосу Тараса” (2 варіант) “Все йде і все змінюється”, – сказав давньогрецький філософ. Змінюються люди, народи, країни, приходять і йдуть правителі, змінюють одна одну ідеології, режими. Вже майже півтора століття минуло від дня смерті Тараса Григоровича Шевченка, геніального сина українського народу, і за цей час його рідна земля, його Україна значно змінилася: ми нарешті здобули свободу, можемо вільно розмовляти […]...
- Анастасія Кравець – Що ще тобі треба? Що ще тобі треба? Літаєш по небу, Тнеш обрії серця, Калічиш думки… Душа в тобі тліє І голос німіє.. Куштую безсоння Твоє – залюбки.....
- Леся Українка – Голос однієї російської ув’язненої Маленька поема в прозі, присвячена поетам і артистам, що мали честь привітати імператорське російське подружжя у Версалі Великі імена і гучні голоси! їхня слава лунає цілим світом!.. Зрозуміло, слабенький спів однієї невільниці не матиме змоги привернути увагу цих величних півбогів, увінчаних лавровими та трояндовими вінками. Але ми не такі, бідні ув’язнені поети, ми призвичаїлися до […]...
- Надя Ковалюк – Не займай мою душу… не треба Не займай мою душу… не треба, Я не вбита тобою… жива. Знаєш, я, на відміну від тебе- Не кидаю на вітер слова. Але, врешті, кому яке діло, Що не справдив найбільшу із мрій? Я дарую тобі своє тіло, Але душу чіпати-не смій! Бо пече ще брехня, як кропива, Бо слова-не потрібні… мовчи. Бо душа-ще чекає […]...
- Заклик до єднання слов’янських народів у поемі “Єретик” (1 варіант) До теми історичного минулого чеського народу звертається Т. Шевченко у поемі “Єретик”. Головний герой поеми – Ян Гус – конкретна історична постать. Він був професором університету, патріотом, вірно захищав чеський народ, був виразником людських думок. Ця людина стає проповідником у Вифлеємській каплиці, проголошуючи проповіді чеською мовою. Ян Гус не виступав проти релігії взагалі, а лише […]...
- Героїзм народів у Другій світовій війні (за романом Олеся Гончара “Прапороносці”) Героїзм народів у Другій світовій війні (за романом Олеся Гончара “Прапороносці”) I. “Згустки фронтових вражень” О. Гончара. (Студбатівцем розпочав війну Олесь Гончар у надросянських боях, закінчив мінометником, звільняючи Європу. Ця дорога довжиною майже в чотири роки позначилися могилами його бойових побратимів. “Якщо лишуся живим, розповім про вас… “, – клявся молодий солдат Гончар перед світлою […]...
- Надя Ковалюк – Не треба більше спогадів… Мовчи! Не треба більше спогадів… Мовчи! Хай за плечима стогне й плаче вітер, Допомогти не може він нічим, Що в нашому саду вмирають квіти. Не воруши той день, коли ти йшов, В думках перебираючи причини. У тім, що вічна пам’ять, не любов, Повір, на цій землі ніхто не винен. Ти ще у снах повернешся колись На […]...
- Василь Стус – Напевне, так і треба Напевне, так і треба – Судилося бо так: Упали зорі з неба І надломили мак. Така знялася хвища – Ні неба, ні землі, Лиш чорне кладовище По нищеній ріллі. Залопотіла злива, Мов залива – гай-гай! Кохана, будь щаслива! Коханий мій – бувай! 30.09.1972...
- Заклик до єднання слов’янських народів у поемі “Єретик” (3 варіант) В двадцятих роках XIX століття в колах передових людей тогочасного суспільства починає поширюватися ідея єднання слов’янських народів. Вперше цю ідею висунули учасники Товариства об’єднаних слов’ян, яке було сформоване у 1823 році. Члени цього товариства мріяли про скасування самодержавно-кріпосницького ладу і об’єднання всіх слов’янських держав у єдину федеративну республіку. Ці ідеї не були чужими і Тарасові […]...
- Заклик до єднання слов’янських народів у поемі “Єретик” (2 варіант) Справжній патріот ніколи не буде принижувати іншої нації, а поважатиме інші народи так само, як і свій. Таким справжнім патріотом є Т. Г. Шевченко. У своїй творчості він не тільки звертався до історії українського народу, а й осмислював події з життя інших народів: кавказького – у “Кавказі”, чеського – у “Єретикові”, російського – у “Сні”. […]...
- “… Треба вивчитися жити знов” (за поемою А. Ахматової “Реквієм”) Як істинний поет, Анна Ахматова у своїй творчості не обмежилася тим, що у неї найкраще виходило, – на інтимній ліриці. Вона любила Росію, вона вболівала за її долю і вона серцем відгукнулася на репресії більшовицької влади, сталінського режиму. Тепер важко сказати, чи написала б вона свій славнозвісний “Реквієм”, якби сталінські репресії не торкнулися її родини, […]...
- Дмитро Павличко – “Не пригадуй, що було! Не треба… “ Не пригадуй, що було! Не треба Дотикатись до заглухлих ран. Вже душа не б’ється в креші неба, Як розбитий громом океан. Благодать зійшла на темні води, Втихомиривсь і затихнув я. Безпощадний блиск твоєї вроди Лагідно в душі моїй сія. Може, хвилі встануть ще, як піки, І полинуть радо на загин, Але я люблю тебе навіки […]...
- Не треба зайвих слів Не треба зайвих слів, переживань, Душа болить, одразу, як згадаю Багато почуттів, емоцій – тобі дань, Мій розум хоче бути вільним, спокою не маю… Позбутися не можу тої думки, Що все завершено й взаємності нема, Коли б тебе не бачив – малював малюнки, В душі моїй одразу панівна весна… Старався, вже не міг, але забуть […]...
Влада грошей у житті башмачкіна.